![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 April 2014 ![]() |
witam, jestem nowy, wiec w razie czego mozecie mnie krytykowac i poprawiac
![]() mam Citroena Xsara 1.6 VTR, 2002 rok, silnik 16 zaworow, 110 koni. auto ma (niewiem czy od nowosci czy od ktoregos wlasciciela) lekko usztywnione zawieszenie, co czasem prowokuje do szybszej jazdy. ale.. tutaj zaczyna brakowac silnika. mocy jest .. niby nie malo, ale widac ze reszta auta marnuje swoj potencjal. chcialbym, aby moc oscylowala w granicach 160 -180 koni, poniewaz moim zdaniem byloby to w sam raz zeby ciekawiej sie jezdzilo. pytanie brzmi: jak to zrobic? wiem ze instalacja turbosprezarki to kupa zabawy, wiem ze w fabrycznym ukladzie wydechowym nie bardzo jest miejsce na turbo, trzebaby zalozyc chyba inny kolektor, itd itd. kompresor prostszym pomyslem jest, ale to tez troche przerobek, czytalem ze trzeba sie pobawic stopniem kompresji. mial juz ktos z tym do czynienia? wiem ze to nie az tak popularne auto, jak np civic, golf itp, ale tym mi sie naprawde fajnie jezdzi, i chcialbym go troche zmodyfikowac. rozwazalem przekladke silnika na 2.0 163 konie, ale ten silnik jest ciezszy, i ma mniej momentu obrotowego niz moje 1.6 gdyby zalozyc ktorakolwiek sprezarke. podejrzewam ze okolo 140-150 koni mozna zrobic samym chipem bez turbo z tego silnika, ale nie przybedzie momentu, wiec auto nie bedzie odczuwalnie szybsze. prosze o jakies konkretne odpowiedzi, czy trudno zalozyc tutaj turbo, czy koszty mnie nie zjedza, i czy nie rozwale silnika po 2 dniach ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
musisz sie troche wczytac w to forum i nie tylko bo bladzisz kolego
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 April 2014 ![]() |
no , dzieki, duzo konkretow widze
![]() a i jakby ktos z administracji byl tak mily, i przeniosl mnie z tematem do dzialu modyfikacje, to bylbym wdzieczny. nie zauwazylem jakos na poczatku istnienia takowego dzialu, co zreszta mnie zdziwilo, dlatego napisalem tutaj |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
W dziale "Projekty i modyfikacje" piszemy o samochodach, które już powstały.
Turbo dokleić można do wszystkiego, kończy się to różnie. Nie wiem jak przyjmie to ten konkretny motor. O +30% z samego strojenia zapomnij, takie rzeczy nie dzieją się w wolnossących silnikach. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
eh...
po pierwsze.. 2.0 ma 198Nm, a Twój Silnik około 150Nm.. (jeśli to w ogóle jest 1.6 a nie 1.8). Po drugie... dowiedz się jaki masz sterownik silnika.. czy w ogól ogarnie współpracę z jakąś świnką.. Po trzecie.. koszty minimalne.. bez odprężania silnika to +-10 000zł.. zakładając, że nie będzie fuck up'ów.. ale że te w sumie zawsze występują... licz 15 000zł.. A to ile Ci silnik wytrzyma, zależy od tego tego jak wszystko zostanie wystrojone. -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Brak uzasadnienia ekonomicznego dlubania w takim aucie. Szybkie nie bedzie, a awaryjne na pewno.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Z tymi 140-150 konmi chipem z tego 1.6 to Cię ostro poniosło
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Nie siedze w Xsarach, ale w Saxofonach/106 s16 i C2 siedzi motor 1.6 z ktorego mozna zrobic malymi modami 130KM. Droga do 150 KM jest otwarta po zmianie walkow. W sumie prosciej i taniej byloby to sprzedac i kupic Xsare 2.0.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Tak jak koledzy napisali wcześniej + 30% wzrost mocy w jednostce N/A zapomnij (chyba ze masz naprawdę wagon pieniędzy dużo większy niż koszt twojego auta to kto wie może ci się uda ). Samym chipem +30% w jednostce N/A jeśli ktoś ci coś takiego powiedział to albo się na tym nie zna albo po prostu kłamie i jest mitomanem.Te 140 koni to może zaznaczam może uzyskasz jak założysz turbosprężarkę o ile zrobisz to dobrze i twój silnik wytrzyma takie zabawy (co nie jest wcale oczywiste)
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 April 2014 ![]() |
no wlasnie o to mi biega.. jak kupie inne auto, to moge trafic na trupa, w ktorego musze wladowac jakies 5-6 kafli zeby jezdzil, a znowu wiem ze 2.0 w Xsarach w wersji 163 sie przegrzewaly i ciekly spod glowicy, wiec mnie to nie zadowala. znowu ladowanie 10 k w moje auto zeby dodac mu te 70 koni, to tez nie za fajna opcja, bo to auto wogole tyle warte nie jest, i nie scigam sie nim, tylko jezdze na codzien. co do sterownika.. niemam pojecia. napewno jest to wersja 1.6 z 16 zaworami, nie 1.8. ale w moim aucie jakos sprawniej sobie radzi niz w normalnej ( znaczy 5 drzwiowej Xsarze, z niby tym samym silnikiem, ktora w papierach jest lzejsza), wiem bo takowa objechalem spod swiatel bez wiekszego problemu. a co z tym kompresorem? nie wyszloby taniej, i lepiej? nie chodzi mi o zrobienie auta z kosmiczna moca, tylko o to zeby troche lepiej przyspieszalo. kompresor z tego co wiem, plynniej rozwija moc niz nawet najlepiej zestrojone turbo. mniej tej mocy, ale plynnien.
a co do saxo i peugeotow: tam baza ma 118 koni dokladnie, moj 109. jezdzilem czyms takim, wiem ze zachowuje sie podobnie ( no jest szybsze bo mniejsze, to oczywiste) ale silnik chodzi podobnie, wiec mysle ze to nie bardzo zmodzona jednostka. ciekawi mnie tez jakim kosztem mozna ten moj silnik doprowadzic do 130 koni.. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
To włożyć mu 3.0V6
![]() ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 April 2014 ![]() |
niby cos w tym jest
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
czy kompresor czy turbo roboty masa, a jak ktos napisal awaryjnosc moze byc za duza chyba ze to auto na weekendy
![]() ty masz tu5jp4 w saxofonach byl tu5j4 najtansza opcja dla ciebie wg mnie bylyby walki z j4 (sprezynki zaw tez) wydech 2", jakis 4-2-1 uzywke wyrwac dolot najlepiej kolektor z c2 vts (alu) podstroic i 130 w zasiegu na club106.pl dowiesz sie wiecej, szybciej itd chociaz i tu siedza madre glowy od psa |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Dmuchaj z nitro.
Albo swapuj 2.0 16v, niekoniecznie to 163 KM, różnicę poczujesz. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Stigu666 jak ogarniasz angielski to może Ci się przyda.
https://www.youtube.com/watch?v=vUKgKtMXec8 https://www.youtube.com/watch?v=xt0M-Bs3mDI https://www.youtube.com/watch?v=F8ZDL5eOUtE Jak Twoje auto ma CR powyżej ~9.5 wypadało by go odpężyć przekładką pod głowicę. -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
TU5JP4 jest bardzo wytrzymała jednostką
![]() ![]() -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 April 2014 ![]() |
O i właśnie o takie cos mi chodziło. Moj silnik niby w dobrej kondycji, ale jak widze jaka jest roznica tej uszczelki, to warto ja wymienic. Koszt nie gigant, jedyne co to nie zrobię nic san z elektronika bo sie nie znam. Przyda mi sie pomoc
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 May 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
O i właśnie o takie cos mi chodziło. Moj silnik niby w dobrej kondycji, ale jak widze jaka jest roznica tej uszczelki, to warto ja wymienic. Koszt nie gigant, jedyne co to nie zrobię nic san z elektronika bo sie nie znam. Przyda mi sie pomoc ![]() Jak na elektronice się nie znasz to pewnie +800-1000zł na strojenie dolicz. Można robić tanim kosztem tylko trzeba szukać okazji, tanich części, albo mieć znajomy szrot ![]() I nie słuchaj malkontentów którzy krzyczą, że uturbienie to 10-15 tysięcy zł bo oni nie mieli nigdy styczności z turbo. (oczywiście profi uturbienie, pod bardziej sensowne mocy kosztuje i 10,15 i 40tys, ale do soft turbo koszta nie są aż takie astronomiczne ![]() -------------------- Lanos 1.6 Turbo
_https://www.youtube.com/user/vakiros/videos |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
Jak na elektronice się nie znasz to pewnie +800-1000zł na strojenie dolicz. Można robić tanim kosztem tylko trzeba szukać okazji, tanich części, albo mieć znajomy szrot ![]() I nie słuchaj malkontentów którzy krzyczą, że uturbienie to 10-15 tysięcy zł bo oni nie mieli nigdy styczności z turbo. (oczywiście profi uturbienie, pod bardziej sensowne mocy kosztuje i 10,15 i 40tys, ale do soft turbo koszta nie są aż takie astronomiczne ![]() Chyba Ty w takim razie nigdy nie turbiłeś nic na tak zwanym soft turbo. Jeśli nie robisz sam, bo nie masz na to warunków, jeśli trzeba zainwestować w SA, bo seryjny komp z niczym nie współpracuje.. to niestety takie koszty wychodzą.. ale spoko.. można też całość zrobić z kibel rury pcv, bo swoje zadanie też spełni, a nie z kwasa czy aluminium. -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 May 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Chyba Ty w takim razie nigdy nie turbiłeś nic na tak zwanym soft turbo. Jeśli nie robisz sam, bo nie masz na to warunków, jeśli trzeba zainwestować w SA, bo seryjny komp z niczym nie współpracuje.. to niestety takie koszty wychodzą.. ale spoko.. można też całość zrobić z kibel rury pcv, bo swoje zadanie też spełni, a nie z kwasa czy aluminium. Właśnie uturbiam lanosa i tyle mnie nie wyszło, a mam już turbo, zegary, orurowanie z IC, wydech, chłodnice, wtryski, swiece, stożek, złączki. Brakuje mi jeszcze chęci, świni i strojenia. A Ty dodatkowo od razu zakładasz najbardziej pesymistyczną wersje, wystarczy poczytać znaleźć informacje przed rozpoczęciem projektu i dopiero działać, a kolega może ma garaż, spawarkę i handluje kwasówką. A wydać 15tys i zrobić 180KM to tak nie zawsze ma sens... -------------------- Lanos 1.6 Turbo
_https://www.youtube.com/user/vakiros/videos |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 17:59 |