![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa ![]() |
Mam pytanko Poskładałem autko
min: GTB2260vk ,Race783,BTB+Kevlar,wydech 3' ,DP3' itd Dolot został seryjny Egr OUT a odma wpieta w dolot ,i tu pytanie bo co Osoba ogarnieta w Temacie to inna Teoria.. Jedni mowia ze ZOSTAWIC tak jak jest bo to Lepiej Inni ze zbiera sie w IC olej Nagar itp Ustojstwa i pozalepia lopatki w turbinie itd Wiec sam niewiem co robic ??? ![]() jedna z opini na Forum cyt " Uwolnienie odmy z dolotu i skierowanie spalin do atmosfery zwiększy ciśnienie w skrzyni korbowej.. w dolocie miedzy filtrem a turbina jest spore podciśnienie a co za tym idzie mogą pojawić się wycieki z silnika..." Dokładnie. Jak wiadomo zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej uśmierca silnik. tak wiec jak zrobić ??? Najlepiej jak ktos obeznany w 1.9 TDI na GTB2260vk ![]() był bym wdzieczny za wypisanie Plusów i minusów obydwu opcji . Dostalem tez Opinie zeby w lato był w Dolocie a na Zime na zewnątrz -------------------- 270+/510+
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
Odma w dolot oczywiście, z tym że po drodze catch tank i po problemie
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa ![]() |
Widze ze nikt nie bardzo wie ...
pisałem do kilka topowych tunerów TDI i kazdy ze oczywiscxie w Doloty ma być odma -------------------- 270+/510+
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
ja mam gtb20 i odme w atmosfere. dwa lata już tak upalam i nie miałem z tym żadnych problemów. niektóre maszyny budowlane też mają odme w atmosfere np. merlo
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 02 December 2006 Skąd: Białystok ![]() |
ja bym wsadzil w atmosfere
tylko nie zapomnij na ZIME KONIECZNIE w dolot ! bo wybuchnie silnik w mrozy -------------------- E60 535d
S211 320CDi W201 -YT |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Wybuchnie?
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 02 December 2006 Skąd: Białystok ![]() |
kiedys mialem tak w leonie
odma w atmosfere pod auto , byly duze mrozy i przewod zamarzl wytworzylo sie takie cisnienie ze bylo jedno wielkie KABUM i dziura w bloku -------------------- E60 535d
S211 320CDi W201 -YT |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa ![]() |
pierwszy raz slysze .. w AHF golf 4 podkrecony ze 110 na 220KM mialem pod autem weżem odme i nic niestalo sie a bywaly -19st..
zostawiam w dolocie tak min CTR tunning z zabrza mi poradzili -------------------- 270+/510+
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 02 December 2006 Skąd: Białystok ![]() |
ja tez zostawiam teraz w dolocie
![]() nie wiem moze zlosliwosc rzeczy martwych ale byla to diagnoza kilku mechaniorów ze przewód zamarzł i tak wyszło , moze dlatego ze nie bylo po drodze zadnego filterka ani nic.... najciekawsze jest to ze 6-8 lat temu wszyscy tunerzy "radzili" wyrzucic odme pod auto niech se "kapie" a teraz kazdy mowi "w dolot" czyzby sie ponauczali ? -------------------- E60 535d
S211 320CDi W201 -YT |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa ![]() |
najciekawsze jest to ze 6-8 lat temu wszyscy tunerzy "radzili" wyrzucic odme pod auto niech se "kapie" a teraz kazdy mowi "w dolot" czyzby sie ponauczali ? dokladnie ![]() ![]() -------------------- 270+/510+
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 18 April 2014 ![]() |
odma ma byc w dolot
skierowana do atmosfery powoduje wzrost zuzycia paliwa 3-5% (nie pamietam z ktorej to ksiazki ale tak mnie uczyli) oraz niepotrzebne zanieczyszczenie srodowiska skierowna do atmosfery i bezposrednio w dół (brak prawidlowego odolejania gazow) spowoduje szybkie wyrzucanie oleju nalezy pamietac o czystym/droznym i niezniszczonym odolejaczu w odmie umieszczonym we wlasciwej pozycji (takie sitko w puszce/banieczce, mozna dolozyc nawet drugie dla poprawy dzialania - rozpylony olej ktory jest w gazach w skrzyni korbowej ma osiadac na sitku i splywac spowrotem do miski w wiekszych kroplach) co do tego fragmentu to sa jakies gupoty " Uwolnienie odmy z dolotu i skierowanie spalin do atmosfery zwiększy ciśnienie w skrzyni korbowej.. w dolocie miedzy filtrem a turbina jest spore podciśnienie a co za tym idzie mogą pojawić się wycieki z silnika..." ciekawy jestem jak polaczenie skrzyni korbowej z atmosfera (w uproszczeniu zrobienie dziury na zewnatrz) ma spowodowac zwiekszenie cisnienia. Chyba ze ten co to pisal mial na mysli ze podcisnienie miedzy filtrem a turbina przenosi sie do skrzyni korbowej a po daniu odmy w atmosfere mamy w skrzyni korbowej cisnienie atmosferyczne zamiast podcisnienia. Tylko ze to nie robi roznicy jesli po obu stronach uszczelnienia jest to samo cisnienie to nie ma tendencji do rozciekania. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Siteczko na odmie jest mało praktyczne, ponieważ często się zapycha. U mnie seryjnie w volvo nie występuje. Dając odmę w dolot przed turbo (jeżeli jest odpowiednia średnica) masz pewność, że podczas pałowania w skrzyni korbowej jest podciśnienie. Wtedy korbom i pierścieniom lżej, bo turbo zasysa jak odkurzacz skuteczniej niż swobodny ruch gazów w atmosferę w wersji odmy wypuszczonej pod auto.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Co niektórzy pakują w układ wydechowy odme... Ja się nie odważę
![]() -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
Nie pomyliło Ci się nic przypadkiem ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Nie poszukaj ponoć takie rozwiązanie było stosowane w starych autach. Rzadko bo rzadko ale było( chyba amerykańskich ).
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...Power-gains-%29 http://www.audizine.com/forum/showthread.p...CV-into-exhaust Fajne proste rozwiązanie ale ponoć nie da się wszystkiego przewidzieć i jednemu sprawdza się supe a drugiemu po pałowaniu wywala olej z silnika . Sam się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem ale ostatecznie wybiore OCT. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Wrexham/Rzeszów ![]() |
Miałem odme w atmosferę w 1.9 tdi atd 240 KM 445 Nm, wąż wychodził do butelki 0,5 l. Auto dostawalo regularnie wpierdol i chyba do tej pory jeździ.
-------------------- Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 20:41 |