Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Rx 8 swap k20z4, wszystko o swap rx8
szymon32
post Sun, 30 Mar 2014 - 21:04
Post #1


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Witam wszystkich zainteresowanych smile.gif
Mój pierwszy projekt RX8 z silnikiem Hondy civic TYPE-R 2.0 K20Z4, Może zbyt ambitny projekt jak na pierwszy raz , ale nie mam zamiaru odpuścić.
Zakładam ten temat, by przetrzeć szlak tym, którzy chcą uratować jakieś RX8 od zagłady z powodu padniętego silnika Wankla, swap-ując to auto.
Chciałbym by każdy zainteresowany mógł znaleźć tu potrzebne mu informacje planując swój projekt nie koniecznie z silnikiem k20, bo to nie łatwa droga, ale jeśli powiedziałem A to trzeba teraz powiedzieć B.
( Z góry proszę wszystkich, którzy nie mają zamiaru wnieść niczego sensownego i wartościowego do tego tematu by się powstrzymali od zbędnych postów)

silnik:
-k20z4 z civica typer
-kolektor ssący s2000

naped:
-skrzynia z rx8 6 stopniowa
-sprzęgło rx8
-koło zamachowe Rx8 (odchudzone, przerobione mocowanie i odsadzenie pod k20

układ wydechowy:
- komorowy seria rx8


elektronika:
- ecumaster EMU

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 30 Mar 2014 - 21:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Merin
post Sun, 30 Mar 2014 - 21:15
Post #2


User
Dołączył: Sat, 05 May 2012
Skąd: Gdynia





Nie żeby coś ,ale Ameryki nie odkryłeś , pionierem w Polsce też nie będziesz , szukajka czasem pomaga , albo przejrzenie forum , na następnej stronie już coś można znaleźć smile.gif .
http://www.racingforum.pl/RX-8-VTEC-k20-by...72-t105452.html .

Nie zmienia to faktu , że życzę Ci powodzenia wink.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon32
post Sun, 30 Mar 2014 - 21:28
Post #3


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Wiem że nie jestem pierwszy i nie to jest sednem tego tematu, tylko to by dać ludziom więcej info potrzebnych , tym ludziom którzy chcą się zabrać za swap rx 8 Powyższy link i temat znam bardzo dobrze był inspiracją , ten wątek nie gości tylko na tym forum smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Sun, 30 Mar 2014 - 21:36
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





Kolego tu się opisuje gotowe projekty i obowiązuję pewien schemat pierwszego posta. Ja również życzę powodzenia ale temat pewnie długo nie pożyje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon32
post Sun, 30 Mar 2014 - 21:38
Post #5


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Oto mój REX niestety brak kompresji silnik kręcił nie odpalał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon32
post Sun, 30 Mar 2014 - 22:01
Post #6


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Może rzeczywiście to niewłaściwe miejsce, ale to opinia jak na razie tylko jednej osoby, prace aktualnie wyglądają tak. Projekt nie jest gotowy to fakt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Sun, 30 Mar 2014 - 22:42
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Hej,
przeniosłem temat do lepszego działu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon32
post Sun, 30 Mar 2014 - 22:52
Post #8


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Ok. W miarę możliwości i czasu dopracuję temat, podam więcej szczegółów zdjąć i spostrzeżeń związanych z wykonanymi dotychczas pracami pracami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 31 Mar 2014 - 01:26
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Powodzenia świetny swap. Ja właśnie namawiam kolegę na swap 1jz z toyota soarer. Ma ładnego rx(szkoda tych aut). Powodzenia i dużo zdjęć wink.gif


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Mon, 31 Mar 2014 - 10:42
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





No i super! Na jakim kompie będziesz to odpalał? przema użył ecumaster emu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soldi
post Mon, 31 Mar 2014 - 14:26
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(tomiw @ Mon, 31 Mar 2014 - 13:42) *
No i super! Na jakim kompie będziesz to odpalał? przema użył ecumaster emu.


jakbyś przeczytał pierwszy post do końca, to byś zobaczył "ecumaster EMU" wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon32
post Mon, 31 Mar 2014 - 15:02
Post #12


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Silnik będzie odpalony na EMU, gdyby ktoś potrzebował to mam mapę startową do k20 na emu. Postaram się ogarnąć i zacząć od początku po kolei opisać wymiary silnika komory silnika RX8 itp. Trochę się zrobiło zamieszania na początku tematu, ale mam nadzieję, że będzie przejrzyście i bogato w info.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goldi860628
post Mon, 31 Mar 2014 - 18:24
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





CYTAT(Driftman @ Mon, 31 Mar 2014 - 04:26) *
Powodzenia świetny swap. Ja właśnie namawiam kolegę na swap 1jz z toyota soarer. Ma ładnego rx(szkoda tych aut). Powodzenia i dużo zdjęć wink.gif

jest pewien problem smile.gif 1jz to ciężki klocek... a rx8 jest dość dobrze wyważona z seryjnym silnikiem. k20 dużo nie zespuje

a rx8em to w polsce juz chyba prawie wszystko bylo wink.gif od 3uztów, przez JZty po RBki smile.gif


--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon32
post Mon, 31 Mar 2014 - 19:03
Post #14


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Jeśli chodzi o rozkład mas to zgadzam się, ale trzeba by się zastanowić na ile zwykły zjadacz chleba jest w stanie wykorzystać taki rozkład mas podróżując po naszych drogach publicznych smile.gif

podam trochę wymiarów dotyczących tego projektu:

silnik k20

długość - 50cm(z kołem pasowym na )wale
wysokość -64cm
od osi wału do wierzchołka kapy zaworowej 45cm

w k20z4 mały problem z króćcem chłodziwa EGR znajdujących się za głowicą w moim przypadku od strony grodzi
lepiej jest w starszym silniku k20a2 od ep3 wylot wody z bolku za kolektorem ssącym za głowicą tylko czujniki wałków rozrządu


RX8 komora silnika

od skrzyni do przedniej belki sanek 40cm
od skrzyni do maglownicy 49cm
szerokość między bocznymi belkami sanek 48,5cm
silnik wankla od osi wału do górnej krawędzi sanek 13 cm (jednocześnie poziom oś skrzyni)
od skrzyni do stabilizatora przód 54cm

Malo co może się zmieścić bez przebudowy sanek i położenia magla
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon32
post Mon, 31 Mar 2014 - 21:27
Post #15


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





żeby można przymierzyć k20 trzeba 54cm mierząc od skrzyni, odstawienie od skrzyni od 30 do 40mm na więcej nie pozwala stabilizator. Skrzynia jest cofnięta ok 20 mm w stosunku do grodzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KonradGT
post Mon, 31 Mar 2014 - 23:23
Post #16


Super User
Dołączył: Wed, 29 September 2010
Skąd: Warszawa





Mega! Opisuj każdy najmniejszy szczegół i wszystkie modyfikacje bo sam mam zamiar odratowac jakiegoś RX'a smile.gif a silnik k20 idealnie się do tego nadaje smile.gif


--------------------
E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Tue, 01 Apr 2014 - 00:23
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(soldi @ Mon, 31 Mar 2014 - 14:26) *
jakbyś przeczytał pierwszy post do końca, to byś zobaczył "ecumaster EMU" wink.gif


No czytałem pierwszy post przed edycją i nie było tam ani słowa o tym wink.gif

Widzę że Szymon już ma sporo zrobione smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Tue, 01 Apr 2014 - 08:49
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Po takim rozcięciu belki zapomnij, że uda ci się prawidłowo ustawić kąty zawiasu.
Ta belka jest kluczowym elementem konstrukcji samochodu.
Jeżeli pospawasz ją tak samo bezmyślnie jak ją pociąłeś to nie wróżę niczego dobrego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 01 Apr 2014 - 10:05
Post #19


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(G-Rad @ Tue, 01 Apr 2014 - 08:49) *
Po takim rozcięciu belki zapomnij, że uda ci się prawidłowo ustawić kąty zawiasu.
Ta belka jest kluczowym elementem konstrukcji samochodu.
Jeżeli pospawasz ją tak samo bezmyślnie jak ją pociąłeś to nie wróżę niczego dobrego.


Warto by bylo najpierw ta belke zlaczyc jakims pretem przed cieciem. Wtedy sie nic nie przesunie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon32
post Tue, 01 Apr 2014 - 15:04
Post #20


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Mierzyłem przed cięciem i po, nic nie uciekło nie sądzie by to było bardziej bezmyślne niż to:
Ale jestem otwarty na uwagi, jeśli zrobiłbyś to inaczej lepiej to powiedz jak gdy miska k20 wchodzi w sanki i wystaje 2cm poniżej nich ??
Gdybym mógł nie ciąłbym nic, zrobiłbym łapy sprzęgło wiązkę i jazda. Na temat bezsensowności bym się nie wypowiadał bo niektórzy nie wiedzą czym jeżdżą w serii na co dzień i mają przód po lifcie a tył pprzed i to dopiero jest rzeźnia

Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 01:26