![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 January 2014 ![]() |
Witam, posiadam audi a4 b6 1.8t 163KM BFB.
Moje turbo powiedziało "dość". Ciągnie olej i ma straszne luzy. Nie wiem czy regenerować to turbo czy wstawić coś innego, mocniejszego. W przyszłości chce podnieść moc do powyżej 200KM. Turbo od 190KM BEX podejdzie bez przeróbek, tak? A może coś innego polecicie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 January 2014 ![]() |
Nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie ... a mianowicie... mam do kupienia turbo od 1.8T BEX za 1450zł w bardzo dobrym stanie ( tak przynajmniej koleś twierdzi), przebieg około 80 tys. Dostane pisemną gwarancję na 2 tygodnie gdyby coś było nie tak.
Czy lepiej zregenerować moje turbo od BFB - koszt ok. 1000zł. Nie wiem już co robić ... Dodam, że po zakupie auta olej został zmieniony na MOTUL 5w40 8100 x-cess. Po tej wymianie zaczął kopcić i turbina ciągnie olej. Jest robiony mały remoncik tzn. głowica do planowania, wszelkie uszczelniacze i teraz to turbo ... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 August 2011 Skąd: 3Miasto ![]() |
K03s z BEX-a podejdzie P&P, tylko zwróć uwagę czy to oryginał z końcówką K03-073 i ma 8 łopatek a nie 12,
na tej sprężarce, większych wtryskach i wydajniejszym intercoolerze można zrobić 220KM, a jak byś chciał się pobawić w większe moce to mam cały turbo-kit do A4 1.8t z mojego auta na 300KM++ ( turbo, kolektor, wtryski, pompa paliwa, FMIC ) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 January 2014 ![]() |
N1SMO a turbo jakie tam masz ?
a to od BEX mam zdjęcie: http://img542.imageshack.us/img542/9682/6uac.jpg oryginał ? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 August 2011 Skąd: 3Miasto ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Tue, 21 February 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie ... a mianowicie... mam do kupienia turbo od 1.8T BEX za 1450zł w bardzo dobrym stanie ( tak przynajmniej koleś twierdzi), przebieg około 80 tys. Dostane pisemną gwarancję na 2 tygodnie gdyby coś było nie tak. Czy lepiej zregenerować moje turbo od BFB - koszt ok. 1000zł. Nie wiem już co robić ... Dodam, że po zakupie auta olej został zmieniony na MOTUL 5w40 8100 x-cess. Po tej wymianie zaczął kopcić i turbina ciągnie olej. Jest robiony mały remoncik tzn. głowica do planowania, wszelkie uszczelniacze i teraz to turbo ... Dlaczego olej zmieniłeś??? Wejdź na forum A4 Klub, tam pewien kolega sprzedaje turbo hybrydy (K03-029 po regeneracji z rozwierconą stroną zimną i bebechami nowymi od K03-073) w bardzo dobrej cenie... Kilka osób kupiło i chwalą. Jak masz zdrowy silnik + fmic, dp, tip, wieksze wtryski, to i 250KM na takim setupie zrobisz. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 January 2014 ![]() |
Olej zmieniłem po zakupie auta. Chyba każdy to robi. Kupiłem dziś oryginalne turbo nieregenerowane K03-073 od wersji 190KM BEX. Turbo sprawdzili mi w warsztacie gdzie regenerują turbiny i powiedzieli, ze w ładnym stanie jest. Głowica poszła do planowania. Jutro ma być do odbioru. Nie wiem jaki olej teraz wlać. Czy znów pełny syntetyk czy może półsyntetyk ? Poprzednio po wlaniu pełnego syntetyku rozszczelnił sie silnik i oleju dużo brał. Po tym małym remoncie jaki teraz olej wlać ? Mechanik radzi, że bezpieczniej będzie wlać półsyntetyk żeby sytuacja się nie powtórzyła...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 01 November 2008 Skąd: Legionowo ![]() |
Olej zmieniłem po zakupie auta. Chyba każdy to robi. Kupiłem dziś oryginalne turbo nieregenerowane K03-073 od wersji 190KM BEX. Turbo sprawdzili mi w warsztacie gdzie regenerują turbiny i powiedzieli, ze w ładnym stanie jest. Głowica poszła do planowania. Jutro ma być do odbioru. Nie wiem jaki olej teraz wlać. Czy znów pełny syntetyk czy może półsyntetyk ? Poprzednio po wlaniu pełnego syntetyku rozszczelnił sie silnik i oleju dużo brał. Po tym małym remoncie jaki teraz olej wlać ? Mechanik radzi, że bezpieczniej będzie wlać półsyntetyk żeby sytuacja się nie powtórzyła... Facet zadajesz to samo pytanie na które dostałeś już odpowiedź w innym temacie. Twoj mechanik ma podejście jakby naprawiał jakiegoś sztrucla, a nastepnym razem jak coś pocieknie to zaproponuje ci pewnie olej mineralny... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 19 June 2015 ![]() |
Facet zadajesz to samo pytanie na które dostałeś już odpowiedź w innym temacie. Twoj mechanik ma podejście jakby naprawiał jakiegoś sztrucla, a nastepnym razem jak coś pocieknie to zaproponuje ci pewnie olej mineralny... z tego co słyszałem od kumpla który handluje olejem, to motul jest bardziej czyszczącym olejem, a castrol uszczelniającym, ze wględu na nagar który pozostawia, do 1.8t jest zalecany castrol 5w30 , trzeba uważać na smok olejowy żeby się nie przytkał i będzie ok. Zalałeś motor Motulem to Ci poczyściło i rozszczelniło i zakopcił, normalna reakcja. tak mi się przynajmniej wydaje ... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 21 June 2015 Skąd: okolice Lublina ![]() |
Przepraszam ze odkopię troszke temat, ale mnie nurtuje jedna kwestia, N1SMO czemu wywaliłeś przepływkę pod filtr powietrza, zeby ją odpręzyć? zeby nie była traktowana przez suszarkę sprezonym, do tego to słuzy?? Proszę o wyrozumiałość, pierwszy raz widzę taki patent
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 15:34 |