Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 2.5TDI R5 VW Touareg
Raceboy
post Tue, 11 Mar 2014 - 21:28
Post #1


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Miał ktoś styczność z tym motorem? Jak z jego trwałością? Ma jakieś słabe punkty? Wady konstrukcyjne jak V6 2.5TDI? Jak z częściami? Serwisem? Ile realnie można wydusić z tego silnika po sofcie?
Myślę nad zakupem dla żony Touarega z tym motorem, bez pneumatycznego zawieszenia.


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Mar 2014 - 21:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Tue, 11 Mar 2014 - 21:40
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





jakiś kod silnika? bo z lenistwa nie chce mi się szukać...


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goger
post Tue, 11 Mar 2014 - 21:51
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 12 April 2003
Skąd: Tarnów





Chyba najsłabszy punkt to odpadający niby nikasil z cylindra, blok oczywiście nietulejowane alu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Wed, 12 Mar 2014 - 09:14
Post #4


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





To ten sam motor montowany np. w Transporterze czy Multivanie? I ponoć w Volvo?


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Wed, 12 Mar 2014 - 14:16
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Silnik ten sam co w VW T5, ze sławnym 2,5 V6 ma niewiele wspólnego, bliżej mu do 1.9tdi. W volvo, VW T4 i Audi C4 był ten sam silnik, ale na pompie. Jak kupowałem używane T5 to w ASO odradzono mi ten silnik, bo bywa kapryśny (osprzęt, pękające kolektory), podejrzewam, że w Touaregu jest podobnie.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
oliw3r
post Wed, 12 Mar 2014 - 14:24
Post #6


User
Dołączył: Sat, 16 April 2011





mam w ten silnik w transporterze kilka lat i nic nie klękło. Prawie 250 tys na blacie i tylko olej i filtry zmieniane. Kiedyś słyszałem w serwisie wersję że głowica jest słabym punktem, a ile w tym prawdy to nie wiem ale możesz spróbować zgłębić temat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Wed, 12 Mar 2014 - 17:43
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





jeśli to to samo co w crafterze z 2007r to nie polecam.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
volski1
post Wed, 12 Mar 2014 - 19:09
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





To nie to samo co w "crafterze", i nie to samo co w volvo, t4 i audi z lat 90.
Siedzi tylko w T5 i Touaregu.
Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że to przyzwoita jednostka która w odpowiednich rękach spokojnie dociągnie 500k.
Bolączki to pompa wody- do wymiany przy 100k i koła zębate rozrządu 250k.
Po prostu jest jak znany supermarket - Nie dla idiotów.

Golf 2 2.5TDI R5 DYNOSOFT 500PS https://www.youtube.com/watch?v=twQ0oQA7pSw
TTC SEAT TOLEDO 2.5TDI-R5 https://www.youtube.com/watch?v=90IEF4OcjX8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Wed, 12 Mar 2014 - 19:29
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





"Problem dotyczy silników 2.5TDi z rozrządem na kołach zębatych. VW chciał dobrze a wyszło jak zwykle. Po przebiegach gdzie w TDi zmienia się pasek i rolki tam wycinają się koła. Padnie Ci pompa wody to nie wymienisz samej bo będzie nie wycięta zębami i będzie grzechotała. Padają pompy wspomagania i to w jakiś mistyczny sposób, że oddają płyn wspomagania do oleju silnikowego ohmy.gif O wycierających się notorycznie wałkach rozrządu czego skutkiem jest pufanie w puszkę filtra powietrza nie wspomnę. W ogóle udana jednostka" cytuje wypowiedz z tego forum kolegi grooby odnosnie tego silnika. Link http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t86482.html


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pancin
post Thu, 13 Mar 2014 - 09:49
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 25 February 2007
Skąd: świętokrzyskie





Czy w Touaregach nie było dwóch wersji TDI: R5 i V6? O ile kojarzę, to dużo żywotniejszy był ten R5


--------------------
Pancin

== www.scyzzor.com ==
== www.superoes.pl ==
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saleen
post Thu, 13 Mar 2014 - 10:37
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Pancin @ Thu, 13 Mar 2014 - 10:49) *
Czy w Touaregach nie było dwóch wersji TDI: R5 i V6? O ile kojarzę, to dużo żywotniejszy był ten R5


Nie było tam 2.5TDI V6 w żadnej odmianie. Był 2.5TDI R5 o którego pyta autor wątku, 3.0TDI V6 i V10 TDI 5.0

O 2.5TDI R5 niestety nic konkretnego nie wiem, poza tym, że - po zajrzeniu w tabelkę - ma w Touaregu jedynie 13,2s do 100 biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zolty
post Thu, 13 Mar 2014 - 10:55
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 September 2011





5 lat eksploatacji (230tkm) wymieniona pompa wody i wspomagania , nic więcej się nie działo


--------------------
RallyeGolf -1.8T- 472/519
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Thu, 13 Mar 2014 - 21:01
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





CYTAT(volski1 @ Wed, 12 Mar 2014 - 21:09) *
To nie to samo co w "crafterze", i nie to samo co w volvo, t4 i audi z lat 90.
Siedzi tylko w T5 i Touaregu.
Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że to przyzwoita jednostka która w odpowiednich rękach spokojnie dociągnie 500k.
Bolączki to pompa wody- do wymiany przy 100k i koła zębate rozrządu 250k.
Po prostu jest jak znany supermarket - Nie dla idiotów.

Golf 2 2.5TDI R5 DYNOSOFT 500PS https://www.youtube.com/watch?v=twQ0oQA7pSw
TTC SEAT TOLEDO 2.5TDI-R5 https://www.youtube.com/watch?v=90IEF4OcjX8


Nie pomyliło Ci sie coś ? 500 Tys to chyba na 3 motorach,2 skrzyniach i 10 półoskach. Do touarega to tylko 3.0 Tdi i wadą sa pękajace łańcuszki rozrzadu i dobrze wymieniać w ok 200 tys lub przy zakupie samochodu. Ogólnie auto jest super polecam


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Fri, 14 Mar 2014 - 16:07
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





Ważne aby w motorach przed liftingiem wymienić pompę wody przy przebiegu 90 tys ,po liftingu niby jest to poprawione
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Fri, 14 Mar 2014 - 16:11
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





A o padajacych wtryskach, wycierajacych sie walkach rozrzadu w 2.5tdi R5 nikt nie slyszal smile.gif ?
Generalnie...w zyciu bym tego nie kupil.
Patrzac w dieslu to 3.0tdi v6 jest o wiele sensowniejszy i przyjemnieszy w jezdzie (chociaz tez ma bolaczki).
IMHO w Turku kupilbym jakas duza benz i zapodal LPG....wyjdzie o wiele mniej awaryjnie niz jakiekolwiek TDI ktore ma wiecej niz 150tys realnego przelotu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dori.kin
post Fri, 14 Mar 2014 - 21:28
Post #16


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: Bydgoszcz





Ja tylko dodam z ekonomicznego punktu widzenia. Znajomy ma 2.5-zima,miasto 18l/100. Benzyna+LPG jest chyba rozsądniejszą opcją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Thu, 20 Mar 2014 - 08:05
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Nawet gdyby te silniki były super to przecież Tur z tym motorem nie jedzie tongue.gif


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 10:49