![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam,
Chciałbym zaprezentować stary/nowy projekt kultowego AE86. Stary bo auto należało do jednego z forumowiczów. Nowy bo zostało wskrzeszone nowe życie w tak piękne auto ![]() Trochę z przypadku staliśmy się właścicielami Toyoty i miłość do klasyków nie pozwoliła nam aby auto stało i się marnowało. Nie łatwo opisać dokładny spec auta, bo .... ciężko znaleźć dużo seryjnych elementów . Dużo pozostało ze starego projektu, sporo jest rzeczy nowych. Całość rozebrana do 0 i odbudowana na nowo, łącznie z pracami blacharskimi. Spec bardziej wyścigowo,track deyowy .... choć po skończeniu wpadł do głowy szalony pomysł aby zaprezentować auto na Barbórce Warszawskiej ![]() Udało się zrealizować plan w 100%. Spec : Toyota AE86 wersja Levin 2d silnik 4AGE 1.6 16v SILNIK : -kute tłoki 11:1 -kute korbowody -wyważony układ korbowo-tłokowy -panewki ACL -śruby korbowodów ARP -szpilki głowicy ARP -metalowa uszczelka głowicy 1mm Athena -wałki rozrządu HKS 272 -podwójne sprężynki zaworowe Supertech -tytanowe tależyki Supertech -uszczelniacze zaworowe Supertech -Regulowane koła rozrządu HKS -większe aluminiowe koło pompy wody -obrobiona głowica z pomiarem FlowBench, powiększone kanały ssące i wydechowe, zawory i gniazda na 3 kąty (Krasnobrodzka Racing) -Przekładka przepustnic T3 -4 przepustnice od AE101 -filtry gąbkowe ITG -komputer sterujący Apexi (strojenie Coobcio) -wzmacniacz zapłonu MSD -cewka i moduł zapłonowy MSD -przerobiony aparat zapłonowy -przezroczysta osłona rozrządu -przerobiona odma, dwa wyjścia z pokryw zaworów, Oil catch tank -sportowy wentylator chłodnicy Felx-a-Lite -rozdzielacz podciśnień -regulator paliwa Tomei -kolektor wydechowy 4-1 -przewody chłodnicy Samco -19-sto rzędowa duża chłodnica oleju -mocniejszy zaworek i sprężynka pompy oleju HKS -wydajniejsze wtryski paliwa 312cc 7MGE -korek chłodnicy TRD -korek wlewu oleju TRD -pompa paliwa Walbro -shortshifter TRD -szpera Kaaz 2 way (nie TRD) -przełożenie w dyfrze to 5:375 moc 174KM (choć to jeszcze nie koniec strojenia) , max obrotów 9200rmp NAPĘD : -sprzęgło ACT -lekkie koło zamachowe -shortshifter T3 -szpera Kaaz 2 way -krótkie przełożenie w dyfrze 5:375 -przewód wysprzęglika w stalowym oplocie ZAWIESZENIE: -amortyzatory i sprężyny Tokico -regulowane poduszki amortyzatorów Cusco -rozpórka przednia Cusco -drążek Panharda z uniballami -Poliuretany w każdym wahaczu -grubszy stabilizator Tanabe -podkładki przednich zwrotnic T3 -przekładki tylnego mostu T3 -poliuretanowe elementy stabilizatorów -maglownica z krótszym przełożeniem Quaife -wszystkie elementy zawieszenia piaskowane i lakierowane proszkowo HAMULCE: -przewody hamulcowe Hel Performance -hydrauliczny ręczny K-Sport -regulator siły hamowania Tilton -klocki Mintex 1144 Race -tarcze Brembo Oro WNĘTRZE + NADWOZIE : -poszerzenia nadkoli -zmienione progi i przedni zderzak -maska laminat -zapinki maski AeroCatch -tylny spoiler - custom -oklejenie TRD -klatka skręcana Cusco Safety21 -fotele Bimarco -pasy Sparco -kierownica Sparco -zdejmowana naba kierownicy Sparco -obrotomierz AutoMeter -dodatkowe wskaźniki : ciśnienie paliwa,oleju, temp.oleju i temp.wody -boczki drzwi i tylna półka z przegrodą carbon Felgi Sport Max Racing 002 Opony Toyo R888 225/45R15 lub Dunlop gładki 200/580 Aluminiowe nakrętki kół W trakcie prac : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po skończeniu : Zdjęcie z Barbórki : ![]() ![]() fot.Dariusz Dołtuszyk Film z Karowej : https://www.youtube.com/watch?v=bAoTmIrQUPo |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
wzorowo odbudowane auto, przydałyby sie jakieś kreski z hamowni
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
wolałbym z hamowni, więcej powiedzą o silniku niż właścicielu
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Super klasyk.
czemu tak mało mocy? [po tak dofinansowanym silniku chyba mozna spodziewac sie wiecej, co jest do dokonczenia ze strojenia?] jaki spec wałków? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
|
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
Pięknie odbudowane auto, gratuluję!
Powiedz, czy kute tłoki i korby to konieczność przy takiej mocy? Nie chciałeś poskładać silnika na seryjnych częściach? Jak jest wystrojone auto: alfa-N, czy speed density? Nie ma problemów w ruchu miejskim? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Mało mocy bo wałki więcej nie dadzą rady, choć po konsultacji z Coobciem zaproponował abym pojechał na inną hamownię, aby zweryfikować wynik.
Silnik jest na takich gratach bo celem jest 200. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Piekna no i tak może dla niektorych mało te 170 kucy, ale dla mnie wystarczajaco
![]() -------------------- Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc
Vauxhall Astra GTC Vauxhall Vectra 1.9CDTI |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ale nie Ty tym jezdzisz ;-) (chyba że się mylę)
uwzgledniajac wsadzoną kasę w graty i co to są za graty oraz podatność tego silnika na modyfikacje - 170 KM to mało. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: SCI / SPS ![]() |
Przyjemny setup, zazdroszczę że do 4age można kupić ciekawe graty do zabawy N/A czego nie można powiedzieć o 3sge i 2gr.
Aż oko cieszy, jednak czytanie/oglądanie itp nawet o turbawkach które mają pierdylion koni już mnie znudziło, nie ma to jak klasyczny tuning bez drogi na skróty ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
To te tojotki mają most z tyłu?
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Fajne autko- ale do R888 w szerokości 225 to silnik powinien kłaść pod 220 koni
![]() Jak na takie graty, ITB, kręcenie ponad 9000, 170 koni zakrawa na żart. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
ale nie Ty tym jezdzisz ;-) (chyba że się mylę) uwzgledniajac wsadzoną kasę w graty i co to są za graty oraz podatność tego silnika na modyfikacje - 170 KM to mało. faktycznie nie mylisz sie ![]() ![]() END OT nie znam sie na japonskich autach mega mocno dlatego ja twierdze ze jak na 1.6 to dobry wynik ![]() skoro tak twierdzicie czekam na dalsze losy ![]() BTW szczesliwego nowego ![]() -------------------- Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc
Vauxhall Astra GTC Vauxhall Vectra 1.9CDTI |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 May 2007 Skąd: triocity ![]() |
gdzie zaopatrzyliscie się w r888 w rozmiarze 225/45/15 ?
-------------------- mk2 vrt 4motion
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Gratuluje, świetne auto!
Nie przejmuj się durnymi uwagami dotyczącymi mocy. Najważniejsze, że auto trafiło w ręce człowieka, który wiedział jak zachować unikalny charakter auta a nie na siłę pakował swapa ze srylionem koni. Wystartujesz w tym roku w CAcupie? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Jakoś wogóle się tym nie przejmuję
![]() Przy tej wadze jest naprawdę dobrze. Na półce leżą TRD 312/304 więc wiem że będzie więcej. Plan był taki aby przetestować HKS'y i wycisnąć z nich max aby wiedzieć co są warte (bo to nie jedyne 4AGE , któe budujemy) Tak pojadę jakieś rundy CA Cup, do tego auto służy. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Przydało by się ciut jeszcze doprężyć
![]() Widziałem dzisiaj u Ciebie naprawdę ciekawe tłoczki ![]() No i można by bestię wyżej zakręcić, niesamowicie wielki jest potencjał tuningowy tego silnika, pomyśleć że opuszczając fabrykę miało ok 120KM ![]() A jeszcze bym zapomniał by pobawić się z doborem długości trąbek ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Jakoś wogóle się tym nie przejmuję ![]() Przy tej wadze jest naprawdę dobrze. Na półce leżą TRD 312/304 więc wiem że będzie więcej. Plan był taki aby przetestować HKS'y i wycisnąć z nich max aby wiedzieć co są warte (bo to nie jedyne 4AGE , któe budujemy) Tak pojadę jakieś rundy CA Cup, do tego auto służy. Kurcze ja bym pomyślał o turbince z koparki i byłoby pierwsze w pl., ente nie jeżdżące 1000KM ![]() Super autko, gratulacje... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 February 2008 Skąd: London ![]() |
brawo! w koncu pozadny projekt na forum! swietne auto, swietny silnik, jeszczze lepsze graty, moc w sumie adekwatna do przeznaczenia auta!
a nie jakies 'milion-koni-z-nitrometanu project" gdzie trakcji szukasz z rolki na slicku, ruszasz z ostatniego 3ki i palisz kapcia do 6tki.... gratuluje, projekt laduje w moich "śledzonych" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 06:50 |