![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Witam poszukuje silnika m50b25 do swojej e30 chciałbym się dowiedzieć z jakiego auta pobrać silnik żeby było jak najmniej problemów z łapami itd...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
e34
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Dobrze by się składało bo mam w dobrej cenie całe e34 do kupienia... jak wygląda temat z wisko ? może zostać ori z m50b25 ? zmieści się ? W m50b25 jest przepustnica mechaniczna czy elektroniczna ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
mechaniczna, a czy visko sie zmienisci to zalezy jakie zrobisz lapy i jak obsadzisz silnik w komorze. zawsze mozna chlodnice przesunac lekko do przodu, zalozyc mniejszy wiatrak itp to akurat jest chyba jeden z mniejszych problemow
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Co do łap to nie mam doświadczenia więc będę szukał kogoś kto ma już ten temat opracowany... szkoda mi czasu na próby i błędy Wał zostawić od e34 wejdzie ? Czy raczej do skrócenia ewentualnie jakiś składak ?
Może ktoś z forum może zaoferować łapy pod m50b25 z e34 żeby nie trzeba było wywalać wiska |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Kolego, swap m50b25 do e30 jest rozpykany od każdej strony, więcej staranności w szukaniu (czy to na forum, czy w google).
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
wał z e34 nie wejdzie, a łapy nie wiem jak teraz ale byly kiedys na allegro
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 June 2007 Skąd: Białystok / Suchowola ![]() |
poszukaj na forach, jest wszystko opisane dokładnie.
łapy e36, poduchy nie pamiętam, misa ze smokiem e34, wał e36 328 albo e30 2.4td, 2.7eta, chłodnica e30 24.td, wiązka e36 -------------------- E36 325i coupe
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Po co zakładać tysiące kont na różnych forach żeby dowiedzieć się wszędzie tego samego... To forum polecili mi znajomi... Co do poduch to podobno grube poduchy z e34 podejdą ale mam pytanie co do wiązki silnika... Musi być koniecznie wiązka z e36 ? Co jest nie tak z ori wiązką z e34 ? Mam na oku e34 w dobrej cenie latało na sekwencji ale profilaktycznie przejrzę silnik przed włożeniem.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Temat przerobiłem, potrzebujesz:
- łapy od e36 od 320i wzwyż - poduchy ja zamontowałem od e36 z tego co pamiętam tylko do góry nogami, i trzeba spiłować wypustek ustalający, jak będziesz składał to skumasz o co chodzi. - wał z e30 na dużym krzyżaku, czyli td lub eta, ewentualnie 328i e36 plus zmiana podpory na tą z e30 lub przerobienie oryginalnej - rozstaw śrub się nie zgadza - wisko się mieści, problem jest z wiatrakiem, można przełożyć go za wisko, lub założyć cieńszy chyba z 325tds, ja założyłem elektryczny z e32, wisko wywaliłem całkowicie. - wydech podobno pasuje z e36, pluz przeróbka jednego kanału bo wadzi o sanki przedniego zawieszenia, ja robię cały od podstaw więc nic nie kombinowałem z seryjnymi sztukami. - serwo hamulcowe z opla omegi b 3.0 chyba, lub z e30 325ix, oryginalne się nie mieści - wadzi o kolektor dolotowy - wodzik wybieraka skrzyni biegów trzeba skrócić, lub podgiąć, ale ja z podgięcia nie jestem zadowolony i polecam skracać, inaczej wstecznego nie wbijesz, tak samo 1,3 i 5. - Przewody do akumulatora należy skrócić dość znacznie - wiązka może zostać z e34, trzeba tylko dosztukować odpowiednio podłączając kable, wtyczkę okrągłą od e30, bo ta z e34 nie pasuje - jest za duża. - Polecane jest włożenie wiązki z e36 bo ciężko znaleźć w necie gotowy schemat podłączenia silnika do budy dla silnika od e34. - wiązka kompa jest za krótka żeby go umieścić w fabrycznym miejscu w schowku. - plastikową osłona na kable należy przykręcić do dekla od wiatraka nagrzewnicy wyjściami skierowanymi w dół. - łapa skrzyni może zostać z e34 z tego co pamiętam, ja zmieniłem od razu na tą z e30 tak na wszelki wypadek żeby nie poprawiać. To chyba tyle. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Z elektryką powinienem sobie poradzić bez problemu - elektryk z zawodu/wyboru/zamiłowania
Pompa paliwa z m20b20 da radę pociągnąć m50b25 ? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Po co zakładać tysiące kont na różnych forach żeby dowiedzieć się wszędzie tego samego... To forum polecili mi znajomi... Co do poduch to podobno grube poduchy z e34 podejdą ale mam pytanie co do wiązki silnika... Musi być koniecznie wiązka z e36 ? Co jest nie tak z ori wiązką z e34 ? Mam na oku e34 w dobrej cenie latało na sekwencji ale profilaktycznie przejrzę silnik przed włożeniem. A po co zakładać tysiące tematów o tym samym??? Gdybyś zadał sobie trudu użycia szukajki, znalazłbyś chociażby coś takiego: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...swap+e30+m50b25 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 October 2010 ![]() |
E30 owner, że chce Ci się w każdym temacie takie eseje pisać... :-) Chyba mocno się nudzisz w domu/pracy!
![]() -------------------- www.facebook.com/baqgarage
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Temat jak 100 innych dużo chaosu mało konkretu na ogół zakładają takie tematy ludzie którzy marzą o posiadaniu E30 lub tylko planują zakup i swap
E30 owner na moje szczęście podchodzi do tematu indywidualnie i mimo że pytania się powtarzają to na nie odpowiada... za co oczywiście dziękuję Mój projekt jest już w dość zaawansowanym stadium Pacjent: e30 rok 89 nadwozie coupe silnik jaki był w oryginale nie wiem w tym momencie siedzi tam m20b20 Wywalone to co nie potrzebne bez przesady oczywiście. Ogólny stan blacharski bardzo dobry z małym minusem mała dziura pod nogami kierowcy w okolicy nadkola + skorodowane krążki pod nogami pasażerów i łoże akumulatora. Wszystko zostało zaspawane spawy i newralgiczne miejsca w e30 zostały ocynowane. Dołożone wspomaganie z e36 Kompleksowy remont zawieszenia poliuretany amortyzatory sprężyny Założone tarcze na tył + kompletny remont układu hamulcowego... przewody zaciski klocki tarcze itd Zakupione 2 nowe kubełki + pasy punktowe dorobione mocowania Wiele innych zakupów lakierniczych polerskich itp. W miarę możliwości nagrywa i fotografuję postęp prac co jednak opublikuję dopiero po ukończeniu projektu Planowane na wiosnę : Przegląd zakupionego silnika Wymiana silnika piaskowanie cynowanie i malowanie komory silnika. Zmiana przednich zacisków na 4 tłoczkowe brembo z e38 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Osatnio odpalałem M50 z E34 w budzie E30 M40 wg. tego schematu i wszystko bangla. Oczywiśce trzeba jeszcze połączyć czarny cienki kabelek z budy i taki sam z wiązki ponieważ daje on sygnał do obrotomierza. Zegary ,a raczej ich kość kodująca też muszą być z E30 R6. Ekonomizer w tym schemacie czasami nie działa ale jak masz na to parcie to i są rozpiski jak zrobić żeby i on działał.
http://img716.imageshack.us/img716/7822/schematm40nam50.jpg Ponadto trzeba dodać że musisz zmienić brązowy czujnik w głowicy M50 na ten z E30 (byle jaki silnik) ponieważ będzie przekłamywał wskaźnik temperatury. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
E30 owner, że chce Ci się w każdym temacie takie eseje pisać... :-) Chyba mocno się nudzisz w domu/pracy! ![]() Pracę zaczynam o 3.00 rano kończę koło 13-14, pracuję wtorek-czwartek, czasami częściej zależy jaki ruch w interesie. Reszta czasu to samochody/kobieta. Poza tym, sam przerabiałem temat, sam szukałem JEDNOZNACZNYCH odpowiedzi i sporo czasu mnie to kosztowało. Na koniec wyszło, że tylko połowa info się sprawdziła, bo na forach marki bmw jest mega dużo drut patentów - wspomniane gięcie wybieraka biegów, kombinacje z poduszkami itd które niby działają, ale nie do końca jak powinny. Ale jak wsadzalem m50, a było to 5 lat temu, to info na ten temat było top secret, wiele legend krążyło itd. A jak ktoś miał sprawdzone info to robił na tym pieniądz. A dziś wychodzę z założenia, jak ktoś chce to i tak zrobi sam i tak, więc po co utrudniać życie człowiekowi jak nie może to ja chętnie zrobię za jakiś rozsądny pieniądz. Co do pompy paliwa, w każdej e30 nie ważne czy 316i czy 325i pompa paliwa ma ten sam numer z tego co kojarzę więc powinna wydać, Ja wsadziłem vallbro tak na zaś i nie sprawdzałem tego. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
Mam w okolicy do kupienia również sam silnik m30b35 komplet skrzynia wiązka komp itd za 1700zł to trochę dużo jak na starą jednostkę dlatego chyba jutro przywlokę to e34 z 91 roku gość chce za całe auto kompletne jeżdżące 1500zł to wydaje mi się korzystna cena mimo że silnik chodził na sekwencyjnym gazie. Jak by ktoś potrzebował coś z e34 to prawdopodobnie będę miał resztę gratów do sprzedania w rozsądnych cenach dla ludzi którzy lubią coś zrobić dla siebie...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Bierz to e34 i się nie zastanawiaj. M30 trudniej wsadzić, visko wylatuje, trzeba wsadzić elektryka ogólnie na długość ledwo się chowa w komorze. Słyszałem że trzeba się nakombinować przy odpowietrzeniu, chyba że założy się zbiorniczek na podszybie z e34 czy e32, kupa rzeźby jednym słowem. Do tego stary reaktor, lubi się grzać jeśli układ chłodzenia nie jest tip top i chleje hektolitry wahy.
Poza tym szykuje się do zaadoptowania mcphearsonów z e34 do e30, więc możliwe być może że po wsadzeniu do e30 lag z 540i mamy bardzo niskobudżetowy bigbrake kit. System mocowania do wahacza już mam opatentowany koło pracuje jak w seryjnej e30, teraz kombinuję nad wysokością kolumny, i ciekaw jestem czy rozstaw kół się mocno zwiększy. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Jak ktoś się podujmuje wymiany silnika na inny niż producent przewidział to mimo wszystko trzeba się liczyć z przeróbkami. U siebie też M50 wsadzałem jakieś 6lat temu i miałem słaby dostęp do internetu bo mi akurat siadł komputer. Przy pomocy for oraz własnej głowy ogarnąłem wszystko należycie więc nie wiem jaki tu jest problem skoro jest przetartych tyle szlaków że głowa pęka. Pod względem innych swapów to jest naprawdę składanie klocków lego. Fakt trzeba trochę popatencić ale przecież takich zabiegów nie moża z góry skazać na niepowodzenie tylko dla tego że nie są sygnowane logiem BMW. ps.Pierwsze M50 wsadzałem na serwie z Golfa II + pompka seryjna z E30 + dystans wewnątrz serwa bo trzpień w pompie E30 był za krótki. A ostatnio użyłem przy takim samym swapie serwa z E34 TDS. Usunąłem aluminiowy kołnież, podciąłem jeden otwór w ścianie gordziowej ,skróciłem trzpień od strony pedała hamulca, odkręciłem zaślepkę pod dodatkową sekcję do hamulców (E30 bez ABS) i wszystko siadło jak fabryka. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 February 2012 Skąd: Radom ![]() |
E34 z m50b25 na pokładzie jest już w garażu wstępnie mam do zrobienia i zlokalizowania kilka usterek :
1. Falowanie obrotów bez różnicy czy ciepły czy zimny 2. bendiks rozrusznika do wymiany 3. Wywalenie sekwencji lub doprowadzenie jej do ładu (stag 200) 4. Wymiana kolektora dolotowego... jest klejony w 2 miejscach 5. Wymiana świec zapłonowych itp Jak komuś zbędne to odkupię łapy z e36 lub zamienię za graty z e34 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 12:23 |