![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Dołączył: -- Ostrzeżenia: 0% ![]() ![]() |
czy to możliwe, aby turbo używane w dieslu było takie samo jak to używane w benzynowym????
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Ale pod jakim względem takie samo, bo oprócz konstrukcji, mogą być użyte inne materiały do produkcji.
A może i działa w benzynie na niskim ciśnieniu. Co to za turbo, albo z jakich samochodów. -------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Dołączył: -- Ostrzeżenia: 0% ![]() ![]() |
no np. KKK K04 tak samo określana jest w specyfikacjach Peugota 306 i np. TT 225KM osohosi??
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Nawet w Transicie była montowana.
Sądzę, że raczej wspólne mają warunki techniczne (wielkość wirników i karterów), ale parametry pracy są różne, spowodowane choćby użyciem różnych materiałów do budowy. To tak samo jak T3 nie równe T3, zależy w jakim samochodzie seryjnie siedziało. Przecież zawsze jak się zamawia turbinkę, to podaje się rodzaj samochodu pod jaki ma iść, czy to zamiennik, czy inna hybryda. -------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("keyser":ahta747c) czy to możliwe, aby turbo używane w dieslu było takie samo jak to używane w benzynowym????
Raczej odwrotnie - z benzyny do diesla Ale nie znam nikogo kto takie patenty (diesel-benzyna) jakos dokladniej opisal. Kojarze 2 osoby w polsce ktore probowaly ale nie znam zadnych szczegolow. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
CYTAT("roos":biu0epfj) CYTAT("keyser":biu0epfj) czy to możliwe, aby turbo używane w dieslu było takie samo jak to używane w benzynowym???? Raczej odwrotnie - z benzyny do diesla Ale nie znam nikogo kto takie patenty (diesel-benzyna) jakos dokladniej opisal. Kojarze 2 osoby w polsce ktore probowaly ale nie znam zadnych szczegolow. Keyserowi chodzi chyba o fabryczne produkty, a nie domową robotę. K04 była montowana przy silnikach w Fordzie Tranzicie albo w Voyageru i to przy silnikach diesla, a w Audi już przy silniku benzynowym. -------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Dołączył: -- Ostrzeżenia: 0% ![]() ![]() |
dokładnie fabrycznie K04 była montowana w kilku dieslach innych producentów samochodów oprócz VAG.... pytanie czy to to samo
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Dołączył: -- Ostrzeżenia: 0% ![]() ![]() |
a raczej interesuje mnie, na czym polega różnica i z czego wynika
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Ale żeby wsadzićdo diesla turbinę zaprojektowaną do benzyny nie ma żadnego problemu.Te turbiny wcale nie muszą się różnić materiałowo.
Co innego (jak zauważył Roos) w drugą stronę - np. moja turbina w TT długo by nie pociągneła. Jeśli chodzi o stosowanie turbin z diesla w benzynie to pamiętam kiedyś w Krakowie było białe Saxo 1,1 z turbo od BMW 2.5 TDS (robione w firmie GT Tuning czy jakoś tak) -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Dołączył: -- Ostrzeżenia: 0% ![]() ![]() |
okej uściślając.....
czy istnieją rzeczywiste/sprawdzone/udowodnione przeciwskazania używania turbin z diesla w silnikach benzynowych? czyli z diesla wkładamy do benzyny inaczej klek klek klek...diesel......ciach ciach i siedzi w brumm brumm benzynowym czy wszystko jasne? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Teoretycznie oczywiscie istnieja, w praktyce nikt o tym nie chce mowic nawet jak sie amerykancow pytam Moze sie wstydza.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Dołączył: -- Ostrzeżenia: 0% ![]() ![]() |
a może poprostu nie wiedzą zbytnio co to diesle bo u nich to chyba tylko ciężarówki są klekocikami, prawda?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Nie, VAGowskie TDI tez maja swoje kluby etc.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
CYTAT("keyser":38rxvki9) okej uściślając.....
czy istnieją rzeczywiste/sprawdzone/udowodnione przeciwskazania używania turbin z diesla w silnikach benzynowych? czyli z diesla wkładamy do benzyny inaczej klek klek klek...diesel......ciach ciach i siedzi w brumm brumm benzynowym czy wszystko jasne? Zajrzyj do archiwum, był już taki wątek, znajdziesz tam odpowiedź Pisałem wtedy o turbinie z S2 stosowanej w półciężarówkach MB (lub odwrotnie)- generalnie wszyscy byli przeciwni stosowaniu w benzynie turbin z diesla, ja zastosoawałem i było OK ale przez ok 2-3tyś km.- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Jak to było ok?Już coś padło?
A może chodzi Ci że jest ok, ale samochód przejechał dopiero 2-3kkm? -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
CYTAT("Piotrus":3t7bqsx3) Jak to było ok?Już coś padło?
A może chodzi Ci że jest ok, ale samochód przejechał dopiero 2-3kkm? Tyle zdążył przejechać, zanim zakończył swoje życie efektownym dzwonem. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
No i przez tego dzwona dalej nie wiemy czy można stosować turbiny z diesla w silnikach benzynowych
-------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
Generalnie różnica jest w materiałach stosowanych na łozyska, dlatego trzeba mieć dokładną specyfikację techniczną turbiny by stwierdzić czy się nadaje, jak widać jest taka możliwość S2-MB, również turbiny VTN nadają sie pod względem materiałów na łożyska, jednak warunki pracy wykluczają zastosowanie w benzynie
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 16 January 2003 ![]() |
z tego co ja wiem to turbiny od diesla są przystosowane do pracy w niższych temperaturach i czasami mogą powstać jakieś problemy spowodowane przegrzaniem. Trzeba też odpowiednio dobrać wydajność sprężarki ponieważ diesel pracuje na niższych obrotach od benzyny i takie tam..
ale to tylko szczególy -------------------- Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307 Sękocin Stary ul.Starowiejska 3 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Różnica jest w kazdym szczególe- ale ogólnie chodzi o temperatury pracy. Dieslowska turbina pociągnie w silniku benzynowym. Jak długo nikt nie wie- mój znajomy turbiniarz robił juz trzy razy turbinę diesla co została wsadzona do jakiegoś cieniasa. Za trzecim razem pekła spalinowa obudowa.
Wniosek taki- z benzyny do diesla ok- z diesla do benzyny- nie ok. Zz tym że w dieslach nie ma sensu stosowania benzynowych turbin- bo stosuje się tam turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Czego z koleji nie da się zastosować w benzynie- ze wzgledów czysto technologicznych. po prostu obroty uzyskane przez wałek zatarły by całą mechanikę... Temat prosty jak barszcz i oklepany- trzy razy pisałem na tym forum to samo ale jakoś nikt mnie nie słucha... Ciekawe czemu?! Pozdr. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 12:21 |