![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
Witam przedstawię moje auto w którym dłubie już od jakiegoś czasu, i różne przypadki losowe mi w tym przeszkadzają, Auto mam od 3 lat, ale jesienią ubiegłego roku uległo wypadkowi ( pan wymusił pierwszeństwo). Buda niestety pokrzywiła sie dosyc mocno ale silnik i mechanika ocalała. W tym samym momencie na sprzedaż pojawiła sie buda z 1993 roku oryginalna od c20let 4x4 ,od kolegi Jarek1111, jego auto było tu opisane , niestety zdecydował sprzedać je na części i tak buda trafiła do mnie. PO przytarganiu budy do Warszawy zacząłem odbudowę auta od początku modyfikując przy okazji .
Całe auto zrobiłem sam , mechanikę , elektrykę , malowanie i co tam jeszcze :-) Model: Opel Calibra Turbo 4x4 silnik c2olet , skrzynia F28 Silnik : w trakcie przebudowy , równolegle będe budował całkowicie zakuty słupek głowica : seria blok : -śruby ARP2000 na korbach , reszta seria - wałek ssacy xe -regulowane koła rozrządu Układ dolotowy:skończony ten etap ( w budowie customowy kolektor dolotowy) - intercooler 550x230x65 chinol - układ dolotowy 2,5 cala z kwasiaka home made - przerobiony powercup na 2,5 cala - blow off Properfect typ 2 - filtr stożkowy JR - dolot do turbo z kolanek siliconowych Re5pect Układ wydechowy: skończony ( w planach zmiana turbo , budowa kolektora wydechowego i przeróbka DP) -Dp z oddzielnym kanałem od WG , średnica od wirnika 63mm, średnica od WG home made -3" układ wydechowy na 3 tłumikach przelotowych, Układ wtryskowy: skończony ten etap ( w planach zmiana wtrysków i pompy paliwa) wtryski z saab czerwone 2 seryjne pompy paliwa regulator paliwa z możliwością ustawienia ciśnienia Elektronika : ciągle coś się zmienia - Chip EDS PH2 modyfikowany przez kolegę Nokia -dołożony Ecumaster det III na razie służy jako loger :-) - zegary dodatkowe : AFR, EGT , ciśnienie oleju , temperatura oleju silnika , temperatura oleju skrzynki 4x4,Boost, voltomierz- wszystkie AG smoke - procedura startu detIII -shift ligt detIII Układ chłodzenia: skończony - nowa chłodnica wody od wersji wolnossącej c20xe - dwa wentylatory pchające od wersji z klimą Układ napędowy: będą zmiany - wzmacniane sprzęgło Radzikowski Zawieszenie: w przebudowie - bilstein B6 przód i tył - sprężyny H&R około -30 - poliuretany strongflex z przodu -poliuretany powerflex na tylnych wahaczach , 2 sztuki z regulacją negatywu - przerobione mocowania wahaczy w belce ( zmniejszenie negatywu) - rozpórka przednia górna i tylna górna - całe zawieszenie wypiaskowane i pomalowane proszkowo - reszta gumek nowa Lemforder Układ hamulcowy : skończony - pompa hamulcowa Teves MkII , serwo hydrauliczne - zaciski przód Brembo 6 tłoczków z Porsche Cayenne Turbo - przednie tarcze Mercedes 345 mm - zaciski tył Brembo 4 tłoczki BMW 7 - tarczobebny tył 300mm Saab Aero - regulator siły hamowania na tylną oś z Passata B4 - przewody w stalowym oplocie bfgoodrich Body Kit i wnetrze: - kompletny pakiet Zendera z lat prdukcji auta - tapicerka z wersji Keke Rosberg - felgi BBS CH 8,5 x17 - malowanie czarny mat - coś tam pomalowane w komorze :-) W planach: -zmiana sprężarki na wydajniejszą -większe wtryski ( już są) -wydajniejsza pompa paliwa -odprężenie silnika przekładką( obecnie jest trochę doprezony, taki kupiłem i tak lata :-)/////// czas to zmienić - powoli budowanie drugiego kutego słupka na podmiankę( sa juz kute korby , głowica, uszczelka stalowa itp.) - wzmocnienie skrzynki 4x4 oraz zrobienie chłodzenia -szpera w tylny dyfer - i coś się jeszcze pewnie znajdzie :-) - budowa cutomowego kolektora dolotowego - ukończenie zawieszenia gwintowanego z amorkami Koni Sport Generalnie auto nie będzie miało zmienianego napędu itp. ma pozostać "seryjna " calibrą turbo z jej wadliwym słabym napędem, wszystko będzie trochę wzmocnione i jakoś da rade. Chyba opisałem z grubsza wszystko. Kilka fotek ze składania auta i przeróbek. Wykres z hamowni jest trochę rzeczy do poprawy ;-) ![]() Malowanie w podkład, pod spodem jest oryginalny lakier, a gdzie trzeba epoksyd :-) ![]() ![]() Darcie starego lakieru , auto było pomalowane przez pseudo lakierników, wszystko usiadło i pełno śmieci w lakierze, na dodatek żle dobrany lakier. Generalnie dramat i dla tego jest w macie jak na razie. ![]() ![]() trochę poskładane ![]() Wydech końcowy z oryginalnymi końcówkami od turbo ![]() ![]() Dp owinięty bandażem ![]() Cały wydech na glebie ![]() pompa hamulcowa z osuniętym modułem ABS zamiast niej płytka aluminiowa z gwintami pod końcówki hamulcowe 10x1 ![]() na aucie ![]() zaciski z tarczami tył ![]() przód ![]() bez felg: pierwszy tył drugie foto przód ![]() ![]() CDN. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
naped pozostanie seria, czy idziesz w vag 4motion?
Bardzo ładna Calibra - co raz częstszy widok, co bardzo cieszy ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
widzialem na zywo na GMagazyn summer day, bardzo pozytywnie
![]() ![]() powodzenia w modzeniu -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
ladna
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajnie wyszło
![]() Jak z trakcją? -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
trakcja jest bo to 4x4 , wiec sie odpycha , jedynie nie moge na jedyńce z odcinki ruszac :-), w sumie to i moge ale wtedy naped leci na smietnik bo tegonie wytrzyma. Na wyłaczonym napedzie slizga sie i nosi ją po całej jezdni do 3 biegu.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
bardzo się ciesze że caliberka dostała nowe życie , ten egzemplaż jest wyjątkowy , zawsze była mega szybka ,
historia jej jest na tym forum (calibra turbo kompresor ,3,0v6turbo haldex to tosame auto) dobrze że są tacy ludzie jak ty gientki -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 August 2004 Skąd: Kraków ![]() |
ten egzemplaż jest wyjątkowy , zawsze była mega szybka , Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ![]() -------------------- Calibra 2.0 TDI by TTC 249 KM/467 Nm
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 November 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Super, profi i bez wioski!!!
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
hamulec robi wrazenie
super furka ale najwazniejszy zapał właścicela - tak trzymać |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
Witam znowu dłubie przy aucie z powodu zimy bo wtedy nie jeżdżę :nie: , i łapki mnie świerzbią zeby coś porobić
z komory silnika wyleciało seryjne turbo , jej miejsce zajmie td05HR 16G6 10,5T z evo VIII. Na chwile obecna wspawałem kolektor wydechowy z kwasa , turbo jest odwrócone w odwrotną stronę niż w evo, Kilka fot z budowy kolektora ![]() ![]() ![]() I już gotowy ale jeszcze przed planowaniem ( obecnie już jest po planowaniu i czeka na montaż), naturalnie bedzie owiniety bandazem i beda wspawane dwie tuleji pod termopary. ![]() ![]() Kolektor będzie jeszcze owinięty bandażem i będzie miał 2 miejsca na termoparę. Wspawałem również Dp średnica od wirnika 3 ", wg oddzielony 44mm. Też będzie owinięty bandażem , Kilka fot DP nie wspawane są tulejki pod sondy bo już dziś mi się nie chciało ;P . ![]() ![]() ![]() I skończony owinięty bandażem DP gotowy do montażu. ![]() ![]() Zrobiłem równiez dolot /ssanie do turbo, grzybek HKS-a ( może leżał obok niego heheh) trochę średnio pasuje kolorystycznie ale przemaluje spód to złote na czarne i jakoś obleci. Stożek dlatego taki ponieważ wpakowałem oil catch tanka za lampe( w niczym nie koliduje) bo na podszybiu juz ciasno. A filtr sprytny mało miejsca zajmuje. Filtr wole mieć w komorze niech sobie zaciąga lepiej ciepłe powietrze niż miał by wodę wciągnąć mogłem go wpakować w zderzak ale tam ciasno ( rury od IC) i musiał by być bardzo nisko. Co najważniejsze do wszystkiego jest dostęp. kilka fotek ale słaba jakość bo robione telefonem ![]() ![]() ![]() zrobiłem równiez nowego powercupa z kwasa, brak w nim jeszcze miejsca na czujnik temperatury ( musze zakupic odpowiedzia tulejke z gwintem) który bedzie w innym miejscu niz fabrycznie z pewnych wzgledów , ale to w przyszłosci :-).Powwercup ma srednice 2,5 cala, wyjscie na blov offa zaraz przy przepustnicy, mozna do neigo przykrecic pokrywe (turbo) jak do seryjnego, jest tez troche dłuzszy od sryjnego ale taki mi własnie potrzebny :-). ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zracji montażu tdo5 i nowego powercupa do przerobienia było orurowanie IC, z racji tego ze musiał bym przerabiać poprzednie prawie całe ( będą tez inne zmiany pod maska np. przesuniecie , akumulatora ciśnienia od hamulcu, i małe zmiany w układzie wodnym) postanowiłem zrobić nowe ( poprzednie będzie jeździło w innym c20let ale o tym w przyszłości i w innym temacie ). Kilka fot Gotowe elementy ![]() ![]() ![]() I kilka zdjęć z zamontowanymi rurkami na aucie, nie ma obejm wszystkich bo to przymiarki , :nowyrok1: ![]() ![]() ![]() CDN... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
Fajny projekt i proponuję skręcić wszystkie śrubki w stożku na jakimś kleju jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś .
Jaki potencjał ma ta sprężarka ? -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
Wspaniale że nie widać na niej dotacji Unijnych
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Czysto bez wiochy i z jajem wszystko zrobione. Na plus dobry hamulec:)
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 September 2011 ![]() |
dobra Calibra , bez wieśtjuningów i zbędnych wodotrysków, tak 3mać
-------------------- RallyeGolf -1.8T- 472/519
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Fajnie ze jest jeszcze troche chorych ludzi z zajawka na calibre
![]() ![]() -------------------- Hokus pokus czary mary będę dmuchać ze dwa bary
Calibra 3.0 V6 TT Leon Cupra R |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
Fajny projekt i proponuję skręcić wszystkie śrubki w stożku na jakimś kleju jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś . Jaki potencjał ma ta sprężarka ? z tego co mis ie obiło o uszy to turbo ok.360 Km powinno podac , ale nie ejstem wewien . Co do śrubek w stozku to zrobie tak jak mówisz skoro sie rozkreca :-) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 28 February 2005 Skąd: ozorków ![]() |
TD05 w C20LET pod 400KM ma potencjal:)
-------------------- http://www.facebook.com/gekon.garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:19 |