![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy ktoś ma info na taki temat?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
najlepiej -1 bar
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Mógbyś rozwinąć myśl? Czy wiadomo przy jakim ciśnieniu szkrzyni korbowej korba wyjdzie bokiem lub wyłamią się półki w tłokach? Jakie jest ciśnienie potrzebne do wystrzelenia bagnetu lub spienienia oleju? Czy ciśnienie tam reguluje obroty silnika na biegu jałowym?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Odma dziala w 2 trybach, jazda na podcisnieniu -> skrzynia korbowa jest polaczona z kolektorem ssacym i wszystko jest wysysane przez podcisnienie w kolektorze. Jazda na doladowaniu, odpowietrzenie skrzyni korbowej jest wywalane przed turbo. Jak odma jest niedrozna i w skrzyni pojawi sie nadcisnienie, to masz ryzyko wywalenia uszczelek, wiec przy sprawnej odmie i pierscieniach nigdy nie powinna sie taka sytuacja wydarzyc.
Czyli w skrocie, w skrzyni korbowej powinno byc <=1 bar bezwzglednego cisnienia. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jackkpl, a czy można zaszkodzić silnikowi robiąc jego odpowietrzenie za bardzo skuteczne?
Tak się zastanawiam, bo wkrótce odpalam silnik z taaakim odpowietrzeniem - 23mm, bez zwężenia nigdzie. Planowany przyrost mocy 75%. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
a nie lepiej od gory odpowietrzac? Np przez pokrywe? To jest jak najbardziej ok lecz czy podlaczone pod kanal splywu oleju ... gdzie zasze jest olej i jakiekolwiek cisnienie przetransportuje go do zbiorniczka. Myslalem na takim tylno-spywowym u siebie lecz wiaze sie to z czestym oproznianiem zbiorniczka. Odpowietrzylem 4 wezami fi 12 i w zbiorniczkach prawie sucho - w wezach widac troszke oleju ale to ten naprawde pogoniony. A nie skierowany do zbiorniczka prosto ze splywu. Chyba, ze jest inaczaj bo dzis cieploooooo
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
w wielu maszynach ciężkich czytaj spore klekoty doładowywane holsetami bez WG czyli doładowanie potrafi bić i 3 bary odpowietrzenie realizowane jest przez zwykły wąż bez separatora oleju puszczonego w atmosferę... Waż ma średnice od 12mm wzwyż cieńszych nie widziałem nawet w popularnych ciągnikach typu zetor...
Zapewnię zaraz ktoś zada pytanie czy te silniki kopcą z odmy i plują olejem? o tuż co ciekawe nie oleju nie ubywa lub ubywa w normie przedmuchy z odmy w silnikach które mają po 20lat bez remontu są znikome... no chyba że silniki pracują po 12h dziennie non stp to wtedy po 5latach zaczyna pluć i remont... Zaznaczę jeszcze raz że dotyczy to silników diesla sporo powyżej 3L max obroty to 3.5tyś(bardzo rzadko najczęściej to max użyteczne 2500rpm) -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
w wielu maszynach ciężkich czytaj spore klekoty doładowywane holsetami bez WG czyli doładowanie potrafi bić i 3 bary odpowietrzenie realizowane jest przez zwykły wąż bez separatora oleju puszczonego w atmosferę... Waż ma średnice od 12mm wzwyż cieńszych nie widziałem nawet w popularnych ciągnikach typu zetor...
Co ciekawe silniki te nie posiadają żadnych filterków separatorów po prostu puszczony waż fabrycznie w zapyloną atmosferę gdzie codzienne dmuchanie filtra powietrza to nic nowego... Zapewnię zaraz ktoś zada pytanie czy te silniki kopcą z odmy i plują olejem? o tuż co ciekawe nie oleju nie ubywa lub ubywa w normie przedmuchy z odmy w silnikach które mają po 20lat bez remontu są znikome... no chyba że silniki pracują po 12h dziennie non stp to wtedy po 5latach zaczyna pluć i remont... Zaznaczę jeszcze raz że dotyczy to silników diesla sporo powyżej 3L max obroty to 3.5tyś(bardzo rzadko najczęściej to max użyteczne 2500rpm) -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Egzystencjonalnym pytaniem dla mnie jest:
Czy ciśnienie w skrzyni korbowej ma wpływ na moc? Zastanawiam się czy jak będę miał za małe ciśnienie tam to auto nie zrobi takiej mocy co powinno? Zdecydowałem się na modyfikację odmy, bo seryjna nowa przy doładowaniu 1.5bara i wtrysku metanalu na dwóch dyszach wywalała duże ilości oleju bagnetem co nie występowało przy seryjnym setupie. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
moim zdaniem im bardziej odpowietrzysz dół i niedoprowadzisz do wywalania bagnetu itd, tym dłużej pojeździsz, jak zablokujesz bagnet i odme to ci pozostaną uszczelniacze to wypchnięcia na wale (da sie je wypchnąć...)
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
nadmierne ciśnienie doprowadzić może do zaniku smarowania ( zrekompensuje ciśnienie oleju w lozyskach ślizgowych )
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Hmm coś mi się nie wydaje. Jeżeli w całym karterze mamy wyższe ciśnienie to i pompa oleju na ssaniu ma wyższe ciśnienie, a w związku z tym, ma wyższe na tłoczeniu. Tak więc różnica zostaje zachowana.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
Cisnienie w skrzyni korbowej nie ma wplyw na moc wynika on z lepszego uszczelienia pierscieni w momencie gdy "zawracaja" w GMP tzw ring flutter. w wyscigowych silnikach z sucha miska olejowa dazy sie by bylo negatywne cisnienie w skrzyni ale nie ponizej 500mbar stotuje sie tez czasem zawory ktore sie otwieraja ponizej tej wartosci i "wpuszczja" wiecej powietrza. podcisnienei to jest kreowane przez pompe suche miski olejowej a silnik ma wszystkie odmy pozatykane . cesto tez sie loguje cisneine w komorze jako wskaznik "zuzycia" silnika.
-------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Grzespe, a masz info jak się nazywa taki zawór zwrotny odmy w silnikach wyścigowych? Z jakiego auta podejdzie, jakiej firmy, itp?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
Ja zwykle uzywam Swagelok zaworow z regulacja przy czym jak mowilem dotyczy to silnikow z sucha miska olejawa..
-------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
niskie ciśnienie w skrzyni korbowej to wyższa moc ze względu na mniejsze straty spowodowane "mieleniem" powietrza przez układ tłokowo korbowy. Takie zawory o których pisze grzespe są stosowane w wielu seryjnych moto
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Pomysl tak, wieksze cisnienie w skrzyni korbowej = wieksze przedmuchy na pierscieniach.
I odwrotnie ..... -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo ![]() |
a robil ktos wykres cisnienia w skrzyni korbowej w funkci mocy, momentu i obrotow??
-------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja podłączyłem zegar doładowania pod odpowietrzenie dekla zaworów u siebie, bo krążyły mity, że odma tam na jałowym dmucha a na wyższych obrotach zasysa. Okazało się, że niezależnie od obrotów, mocy, monentu zawsze dmucha 0,1bar.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 19:05 |