![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Sulechów - Zielona Góra ![]() |
Po ostatnim wypadzie na tor wyszły niedoróbki w budowie instalacji turbo. Mianowicie musze poprawic montaz kolanek no i przy okazji chcialbym zweryfikowac to co mam czyli:
wylot z turbiny na 50mm, pierwsze kolanko tez tej srednicy a pozniej przejscie na 60mm. Wejscie do IC mam na 68mm z kolei. Pytanie moje czy zmienic wszystko na 50 i tylko redukcja przy wejsciu do IC czy zostawic jest jest na 60 a potem 68 na wejsciu do IC. Z rura 50tka latwiej by mi sie manewrowalo tylko czy to dobre rozwiazanie ![]() -------------------- Tuuurbo
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
im większa średnia, tym łatwiej sprężarce, ja bym robil zaraz za turbo średnice coolera (o ile to możliwe) a za IC średnice przepustnicy....
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Sulechów - Zielona Góra ![]() |
Trochę rzeźbienia, ale jest to możliwe. Dzięki zatem tak zrobię.
Kolan najlepiej robić jak najmniej, aby przepływ był mniej stratny prawda? -------------------- Tuuurbo
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
płynne przejścia niepowinny stwarzać problemów, do zmiany średnic można zastosować silikony o zmiennej średnicy, lub nierdzewne stożki (żeby nienasmarkiwać różnicy w średnicach)
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
zwiększając średnice maxymalną przy wyjściu z turbo spowodujesz opóżnienie w napełnianiu
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Sulechów - Zielona Góra ![]() |
Ale odcinek między turbiną ma IC ma może z 60cm a chyba nawet mniej. Wylot z turbo na 50mm a wlot do IC 68mm.
To jak czy dam od razu przejście na 60mm a przed IC na 63 bedzie gorszym rozwiazaniem niz 50 od turbo i dopiero przy IC przejscie na 63mm? Teraz nie czuje zadnej dziury i nie chciałbym tego pogorszyc. Obecnie polowa orurowania jest na 50 i później 60mm. Jest to slabo zrobione i muszę inaczej poprowadzic rury a przy okazji chce dobrze dobrac ich średnicę. -------------------- Tuuurbo
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
przy wyadjnosci sprezarki, niepoczujesz laga, ja bym robił tak jak napisalem, niepotrzebujesz cisnienia w rurze tylko przeplywu moim zdaniem
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Sulechów - Zielona Góra ![]() |
Rozprężenie i tak będzie w IC
-------------------- Tuuurbo
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
ja do niczego nienamawiam, i niemam zamiaru sie spierać o "racje"
![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
jaką było widać różnicę ? Pozdrawiam podejrzewam że taką na plus ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Nie atakuje / zaczepiam tylko pytam. Myslalem ze mierzyles moc, czasy czy chociaz temp w dolocie przed i po.
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
Nie atakuje / zaczepiam tylko pytam. Myslalem ze mierzyles moc, czasy czy chociaz temp w dolocie przed i po. Pozdrawiam miałem kiedyś dawno temu calibre turbo z seryjnym dolotem, podłączyłem tam td05 po ten dolot i było jak było dorobiłem większy i auto praktycznie przestało mieć laga, teraz mam setup silnik R30 + Garrett GT4088 dolot od turbo 3" od ic do przepustnicy 4" w okolicy 3tys mam boosta również nieczuć turbodziury jakoś specjalnie (wiadomo ze nieidzie od samego dołu) kolejny przykład Astra G Z20LET miala dolot zrobiony, było jak było dorobilismy większy właściciel mowi że idzie sporo lepiej (tylko dolot był zmieniony) -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Mickey - pisząc dolot masz na mysli dolot do strony zimnej od filtra czy odcinek wylot turbo -ic-przepustnica ?
ja mam u siebie taka sytuacje turbo k03s wyjscie srednicy 50mm-> weze 50mm do smic ->przepustnica 63mm jak radzisz w takim przypadku - dać od turba te 50 czy 55mm ? potem redukcja przy fmic na 63mm i za fmic też 63mm czy mogę 55mm i przy samej przepustnicy na 63 redukcje ? czy jakoś inaczej to widzisz? bedzie wyciskany max z tego setupu tak ze nie chcial bym go ogaraniczyc w jakis sposób , z drugiej strony k03s nie pozwoli na wiecej jak 250ps przy dobrych wiatrach wiec nie wiem czy jest sens ladowania wiecej jak 55m ? chetnie wyslucham opini ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
mówiąc dolot mam na myśli strone tłoczącą, tak jak napisałem, ja zazwyczaj staram sie rozszerzyć do średnicy IC tak szybko jak to jest wykonalne (wiadomo że w vagu trzeba minąć koło itd...) a za ic do przepustnicy tak szybko jak to wykonalne robie średnice przepustnicy i tyle w temacie
![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Orurowanie powinno byc dobrane do mocy odpowiednio, za duze bedzie po prostu bez sensu , za male bedzie moglo odbierac troche mocy. Ja bym posluzyl sie jakimis wyliczenami, np z tej strony http://www.pressure-drop.com/Online-Calculator/
Mozna sobie policzyc strate cisnienia dla kazdego kolanka, zwezki, prostej rury. Wszystko to zsumowac. Z tego co sie orientuje, to 50mm dolot powinien ogarnac 300-400 koni bez duzych strat cisnienia. Zmiana srednicy rurki powinna byc pod malym katem, najlepiej 7-8st (tak podaje literatura) i do tego gladkie przejscia,a nie ostra krawedz. Idealnie tez , gdy rury metalowe sie ze soba lacza, a gumowy lacznik nie ma kontaktu z przeplywajacym powietrzem (nie tworzy sie prog na styku rura-guma). Badziej bym sie skupil na takich aspektach, niz na srednicy orurowania. Do tego strona ssaca turbo powinna byc duzo wieksza (tam ta sama ilosc powietrza leci w cisnieniu atmosferycznym) niz czesc za turbo -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
w 1.8T robia to tak , aha i srednica jest 55mm na serii z turbo jak i dalej , a nie jak podalem 50mm
![]() ![]() ![]() Mysle dac 55mm od turbo (czyli ta dolna rura od ic , przed samym IC zlaczka redukcyjna na 63mm, potem za ic wyjscie jest 63mm i nie wiem czy dawac redukcje na 55mm i przy przepustnicy znow na 63 ? Czy ciagnac juz od ic do przepustnicy ta sama srednica 63mm ? Gdyby nie brak miejsca z pewnoscia dalbym 63mm , jednak ze wzgledu na ciasnote pytam czy jest to konieczne i czy moze to ograniczyc w jakis sposob przeplyw przy k03s i mocach rzedu 250ps ? Bo jesli ma mnie to ograniczyc to zakladam 63mm od ic do przepustnicy zeby nie było lipy ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Sulechów - Zielona Góra ![]() |
Kilometry rur. Inaczej nie dasz rady?
-------------------- Tuuurbo
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
można też tak, ale i tak doloty długie
Golf IV ![]() ![]() ![]() Audi TT ![]() ![]() ![]() R32T wyszły krótkie ale to Opel.. ![]() ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Mickey - no ladnie robisz , a mógłbys podpowiedzieć jaką srednice dać ? 55mm ograniczy przeplyw na k03s i trzeba 63mm czy do takich mocy spokojnie 55 starczy ? co o tym sądzisz ?
widze ze ten golf ma 55mm a potem przed ic lagodne przejscie na 63mm i potem juz caly czas 63mm i pewnie 250km nie przekroczyl ten golfik ? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 12:37 |