Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Średnica orurowania do IC, Poprawki w budowanie orurowania do intercoolera
Hook
post Sun, 21 Jul 2013 - 10:44
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Sulechów - Zielona Góra





Po ostatnim wypadzie na tor wyszły niedoróbki w budowie instalacji turbo. Mianowicie musze poprawic montaz kolanek no i przy okazji chcialbym zweryfikowac to co mam czyli:
wylot z turbiny na 50mm, pierwsze kolanko tez tej srednicy a pozniej przejscie na 60mm. Wejscie do IC mam na 68mm z kolei.
Pytanie moje czy zmienic wszystko na 50 i tylko redukcja przy wejsciu do IC czy zostawic jest jest na 60 a potem 68 na wejsciu do IC.
Z rura 50tka latwiej by mi sie manewrowalo tylko czy to dobre rozwiazanie




--------------------
Tuuurbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 21 Jul 2013 - 10:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mickey
post Sun, 21 Jul 2013 - 23:12
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





im większa średnia, tym łatwiej sprężarce, ja bym robil zaraz za turbo średnice coolera (o ile to możliwe) a za IC średnice przepustnicy....


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hook
post Sun, 21 Jul 2013 - 23:20
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Sulechów - Zielona Góra





Trochę rzeźbienia, ale jest to możliwe. Dzięki zatem tak zrobię.

Kolan najlepiej robić jak najmniej, aby przepływ był mniej stratny prawda?


--------------------
Tuuurbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Sun, 21 Jul 2013 - 23:47
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





płynne przejścia niepowinny stwarzać problemów, do zmiany średnic można zastosować silikony o zmiennej średnicy, lub nierdzewne stożki (żeby nienasmarkiwać różnicy w średnicach)


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
apogeum
post Tue, 23 Jul 2013 - 07:32
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 18 January 2012





zwiększając średnice maxymalną przy wyjściu z turbo spowodujesz opóżnienie w napełnianiu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hook
post Tue, 23 Jul 2013 - 15:48
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Sulechów - Zielona Góra





Ale odcinek między turbiną ma IC ma może z 60cm a chyba nawet mniej. Wylot z turbo na 50mm a wlot do IC 68mm.
To jak czy dam od razu przejście na 60mm a przed IC na 63 bedzie gorszym rozwiazaniem niz 50 od turbo i dopiero przy IC przejscie na 63mm? Teraz nie czuje zadnej dziury i nie chciałbym tego pogorszyc. Obecnie polowa orurowania jest na 50 i później 60mm. Jest to slabo zrobione i muszę inaczej poprowadzic rury a przy okazji chce dobrze dobrac ich średnicę.


--------------------
Tuuurbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Tue, 23 Jul 2013 - 15:54
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





przy wyadjnosci sprezarki, niepoczujesz laga, ja bym robił tak jak napisalem, niepotrzebujesz cisnienia w rurze tylko przeplywu moim zdaniem


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hook
post Tue, 23 Jul 2013 - 16:02
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Sulechów - Zielona Góra





Rozprężenie i tak będzie w IC


--------------------
Tuuurbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Tue, 23 Jul 2013 - 20:10
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





ja do niczego nienamawiam, i niemam zamiaru sie spierać o "racje" wink.gif każdy buduje jak mu pasuje i tyle, zrobiłem kilka dolotów i widziałem różnice z tąd tylko moja wypowiedź (z praktyki nie z teorii)


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 23 Jul 2013 - 21:44
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(MickeyLET @ Tue, 23 Jul 2013 - 20:10) *
ja do niczego nienamawiam, i niemam zamiaru sie spierać o "racje" wink.gif każdy buduje jak mu pasuje i tyle, zrobiłem kilka dolotów i widziałem różnice z tąd tylko moja wypowiedź (z praktyki nie z teorii)


jaką było widać różnicę ?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Tue, 23 Jul 2013 - 22:31
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





CYTAT(DOHC @ Tue, 23 Jul 2013 - 21:44) *
jaką było widać różnicę ?

Pozdrawiam



podejrzewam że taką na plus wink.gif coś jakby wyjąć zwężke z rajdówki nietrzeba pchać 3barów żeby moc uzyskać, powtarzam niebęde sie spierał z teoriami


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 24 Jul 2013 - 20:08
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Nie atakuje / zaczepiam tylko pytam. Myslalem ze mierzyles moc, czasy czy chociaz temp w dolocie przed i po.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Wed, 24 Jul 2013 - 20:38
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





CYTAT(DOHC @ Wed, 24 Jul 2013 - 20:08) *
Nie atakuje / zaczepiam tylko pytam. Myslalem ze mierzyles moc, czasy czy chociaz temp w dolocie przed i po.

Pozdrawiam


miałem kiedyś dawno temu calibre turbo z seryjnym dolotem, podłączyłem tam td05 po ten dolot i było jak było dorobiłem większy i auto praktycznie przestało mieć laga,
teraz mam setup silnik R30 + Garrett GT4088 dolot od turbo 3" od ic do przepustnicy 4" w okolicy 3tys mam boosta również nieczuć turbodziury jakoś specjalnie (wiadomo ze nieidzie od samego dołu) kolejny przykład Astra G Z20LET miala dolot zrobiony, było jak było dorobilismy większy właściciel mowi że idzie sporo lepiej (tylko dolot był zmieniony)


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 24 Jul 2013 - 20:53
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Mickey - pisząc dolot masz na mysli dolot do strony zimnej od filtra czy odcinek wylot turbo -ic-przepustnica ?

ja mam u siebie taka sytuacje

turbo k03s wyjscie srednicy 50mm-> weze 50mm do smic ->przepustnica 63mm

jak radzisz w takim przypadku - dać od turba te 50 czy 55mm ? potem redukcja przy fmic na 63mm i za fmic też 63mm czy mogę 55mm i przy samej przepustnicy na 63 redukcje ? czy jakoś inaczej to widzisz?
bedzie wyciskany max z tego setupu tak ze nie chcial bym go ogaraniczyc w jakis sposób , z drugiej strony k03s nie pozwoli na wiecej jak 250ps przy dobrych wiatrach wiec nie wiem czy jest sens ladowania wiecej jak 55m ? chetnie wyslucham opini biggrin.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Wed, 24 Jul 2013 - 20:56
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





mówiąc dolot mam na myśli strone tłoczącą, tak jak napisałem, ja zazwyczaj staram sie rozszerzyć do średnicy IC tak szybko jak to jest wykonalne (wiadomo że w vagu trzeba minąć koło itd...) a za ic do przepustnicy tak szybko jak to wykonalne robie średnice przepustnicy i tyle w temacie smile.gif


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 24 Jul 2013 - 21:16
Post #16


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Orurowanie powinno byc dobrane do mocy odpowiednio, za duze bedzie po prostu bez sensu , za male bedzie moglo odbierac troche mocy. Ja bym posluzyl sie jakimis wyliczenami, np z tej strony http://www.pressure-drop.com/Online-Calculator/
Mozna sobie policzyc strate cisnienia dla kazdego kolanka, zwezki, prostej rury. Wszystko to zsumowac. Z tego co sie orientuje, to 50mm dolot powinien ogarnac 300-400 koni bez duzych strat cisnienia. Zmiana srednicy rurki powinna byc pod malym katem, najlepiej 7-8st (tak podaje literatura) i do tego gladkie przejscia,a nie ostra krawedz. Idealnie tez , gdy rury metalowe sie ze soba lacza, a gumowy lacznik nie ma kontaktu z przeplywajacym powietrzem (nie tworzy sie prog na styku rura-guma). Badziej bym sie skupil na takich aspektach, niz na srednicy orurowania. Do tego strona ssaca turbo powinna byc duzo wieksza (tam ta sama ilosc powietrza leci w cisnieniu atmosferycznym) niz czesc za turbo


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 24 Jul 2013 - 23:51
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





w 1.8T robia to tak , aha i srednica jest 55mm na serii z turbo jak i dalej , a nie jak podalem 50mm smile.gif , 63mm jest przy przepustnicy dopiero,





Mysle dac 55mm od turbo (czyli ta dolna rura od ic , przed samym IC zlaczka redukcyjna na 63mm, potem za ic wyjscie jest 63mm i nie wiem czy dawac redukcje na 55mm i przy przepustnicy znow na 63 ?
Czy ciagnac juz od ic do przepustnicy ta sama srednica 63mm ?
Gdyby nie brak miejsca z pewnoscia dalbym 63mm , jednak ze wzgledu na ciasnote pytam czy jest to konieczne i czy moze to ograniczyc w jakis sposob przeplyw przy k03s i mocach rzedu 250ps ?
Bo jesli ma mnie to ograniczyc to zakladam 63mm od ic do przepustnicy zeby nie było lipy smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hook
post Thu, 25 Jul 2013 - 16:36
Post #18


Super User
Dołączył: Tue, 29 July 2003
Skąd: Sulechów - Zielona Góra





Kilometry rur. Inaczej nie dasz rady?


--------------------
Tuuurbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Thu, 25 Jul 2013 - 18:45
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





można też tak, ale i tak doloty długie
Golf IV




Audi TT




R32T wyszły krótkie ale to Opel.. smile.gif



--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Thu, 25 Jul 2013 - 18:57
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Mickey - no ladnie robisz , a mógłbys podpowiedzieć jaką srednice dać ? 55mm ograniczy przeplyw na k03s i trzeba 63mm czy do takich mocy spokojnie 55 starczy ? co o tym sądzisz ?
widze ze ten golf ma 55mm a potem przed ic lagodne przejscie na 63mm i potem juz caly czas 63mm i pewnie 250km nie przekroczyl ten golfik ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 12:37