Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wymiana tłoka w dwusuwie Vortex
pol
post Thu, 23 May 2013 - 07:27
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





Witam, sprawa dotyczy silnika Vortex ROK junior (gokart).
Jak się do tego zabrac? Czy robi sie to identyko jak w samochodzie - nadwymiar + szlif cylindra,
czy sa jakies inne magiczne sztuczki?

pawel


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 23 May 2013 - 07:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Thu, 23 May 2013 - 08:09
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





zalezy jaka konstrukcja cylindra (żeliwo czy nicasil) ale generalnie jest jak w 4t. sprawdź tylko korbe czy nie ma nadmiernego luzu na dolnym łożysku bo jak klęknie to zazwyczaj silnik jest do remontu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
subek
post Thu, 23 May 2013 - 08:09
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wlkp.





Cylinder na nicasilu tam jest? Z jakiego powodu chcesz wymienić? W wysilonych dwusuwach tłoki powinno się wymieniać podobnie często jak olej w 4T.


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Thu, 23 May 2013 - 08:09
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





W KTM kupuje się tłok +cylinder nie szlifuje się nic bo gładzie pokryte są czymś tam i po szlifie silnik by nie wytrzymał już takich obrotów a zywotnosc ti i tak koło 30-50roboczo godz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WLD_Wlodi
post Thu, 23 May 2013 - 08:38
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 May 2012





CYTAT(Rene @ Thu, 23 May 2013 - 08:09) *
W KTM kupuje się tłok +cylinder nie szlifuje się nic bo gładzie pokryte są czymś tam i po szlifie silnik by nie wytrzymał już takich obrotów a zywotnosc ti i tak koło 30-50roboczo godz


Jeżeli cylinder jest żeliwny(lub ma tuleje) to szlif + nadwymiar
Jeżeli cylinder jest na nicasylu, pomierzyć i kupić odpowiedni tłok(musi być zachowany odpowiedni luz).

U mnie żywotność w KTM SX 125 to było mniej więcej 10 motogodzin(jeździłem w zawodach motocrossowych)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 23 May 2013 - 09:02
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jak robiłem remont 4t yz 250 to było napisane że wymiana tłoka max co 15h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pol
post Thu, 23 May 2013 - 09:15
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





Dzieki za zainteresowanie.
Co w przypadku jak tuleja jest na nikasilu, a ma rysy? Honować czy nie?


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
subek
post Thu, 23 May 2013 - 09:37
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wlkp.





Wymienić, gdzieś w Anglii nakładają nicasil ale rezultaty różne są.


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 23 May 2013 - 12:12
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Czechy kładą nikasil od lat....


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 23 May 2013 - 17:21
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(Gr00bY @ Thu, 23 May 2013 - 12:12) *
Czechy kładą nikasil od lat....

+1
Tylko trzeba się zorientować jak to cenowo wygląda.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Thu, 23 May 2013 - 18:25
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(kompot @ Thu, 23 May 2013 - 17:21) *
+1
Tylko trzeba się zorientować jak to cenowo wygląda.


Około 1 tyś złotych kosztuje położenie Nicasilu na nowo, o ile oczywiście cylinder się nadaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Thu, 23 May 2013 - 19:03
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





w przypadku 2t silnika w którym te elementy są przewidziane do wymiany co kilkanaście czy kilkadziesiąt motogodzin nie ma najmniejszego sensu powlekanie nikasilem przy takiej cenie, raczej cały nowy cylinder będzie tańszy


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 10:17