Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> T5 Multivan z 174ps (AXE) co dalej?
zlp
post Tue, 09 Apr 2013 - 20:53
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 09 April 2009





Witam wszystkich.
Mam Multivana z 2004 roku. Samochodzik rodzinny i taki muszę mieć. Od czasu do czasu zapinam przyczepę kempingową (auto 3000 + przyczepa 2000kg). Silnik zrobiony u Mastersa na 200 kucyków i 450 Nm. Niby sporo, ale jest co ciągnąć. Już raz robiłem w nim głowicę, teraz mam wrażenie że znowu mu przybywa oleju.
Zastanawiam się co dalej. Nowe silniki to 2.0 bitdi z filtrem cząstek stałych (normalnie jeżdżę na krótkich odcinkach), jakoś mnie do siebie nie przekonują, nie wspominam już o cenie. Pchać się w remonty silnika (AXE) który jak widzę nie ma najlepszych opinii, czy może jakiś swap?
Zależy mi na momencie, 450Nm radzi sobie dobrze, no ale wiadomo, 500 jeszcze lepiej :-). Czy możecie zaproponować jakieś sensowne rozwiązanie? Remont? Swap? Czy jezdzić do końca i zmiana samochodu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 09 Apr 2013 - 20:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Czacza
post Tue, 09 Apr 2013 - 21:28
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Lepienie 2,5TDI PD to syzyfowa praca. Nie ma jakiejś konkurencji dla T5?


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Tue, 09 Apr 2013 - 21:56
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





To w czym jest gorsze 2.5 TDI R5 od 1.9 TDI PD? Jak w 1.9 TDI PD da rade zrobić 300KM do jazdy na co dzień, to w 2.5 TDI też nie powinno być problemu.

Dobry FMIC, wydech, GTB22, Firady HF50 lub HF80 + sprzęgło i powinno być sympatycznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej_K
post Tue, 09 Apr 2013 - 22:13
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 14 April 2009





CYTAT(Czacza @ Tue, 09 Apr 2013 - 21:28) *
Lepienie 2,5TDI PD to syzyfowa praca. Nie ma jakiejś konkurencji dla T5?


MB Viano 3.0 CDI. W serii poniżej 10 sek do 100km/h.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlp
post Tue, 09 Apr 2013 - 22:24
Post #5


Rookie
Dołączył: Thu, 09 April 2009





Konkurencji dla Multivana nie bardzo widzę. Viano ma 3 litrowy silnik, ale ponoć buda nie za bardzo, no i wnętrze mniej funkcjonalne, ale to chyba jedyna alternatywa. Z T5 zadowolony jestem. Silnik AXE nie ma najlepszej opinii, raz już wywaliłem na naprawę głowicy i kolektora kikanaście tys. Nie mam ochoty robić tego ponownie. Nowsze, jak pisałem to już filter cząstek stałych, co się nie sprawdzi przy moich krótkich wyjazdach. No i ten pier.... downsizing. Nie przekonuje mnie jakoś 2 litry z dwiema turbinami, a większych silników VW nie montuje, nawet w LT, gdzie Mercedes w Sprinterze ma chyba 3,5 litra w ofercie!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Tue, 09 Apr 2013 - 22:52
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





A co jest nie tak z 2.5 R5 TDI? Fatalny to był 2.5 V6 TDI (do 2003r, później coś tam poprawili). Ten R5 to jakby rozszerzenie 1.9TDI. W firmie jest Touareg 2.5 R5 i nie ma z nim problemów w zasadzie żadnych tylko przy butowaniu popija spore ilości oleju.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Wed, 10 Apr 2013 - 21:49
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, mi sie wydaje, że 2,5 R5 TDi to jest jeden z najtwardszych i najlepszych TDI, jak i 1.9TDI, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Może winę za przybywanie oleju nie ponosi uszczelka, a np, tuleja moze mioć peknięcie, lub głowica.
Wymiana uszczelki i sprawdzenie głowicy nie powinna być taka droga, za kilka tyś. zł to remont się zrobi?
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Wed, 10 Apr 2013 - 21:59
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Zle ci sie wydaje wink.gif Do autora: sprawdz czy Ci nie ubywa plynu od wspomagania wink.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Thu, 11 Apr 2013 - 10:09
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





stare 2.5tdi R5 tak, 2.5tdi R5 PD już nie


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TDesign
post Thu, 11 Apr 2013 - 22:53
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 December 2009





Osobiscie mialem T5 2,5 TDI AXE 2006rok.
Do 2006 roku sa to wadliwe silniki z Akcja serwisowa ktora nie byla znana w PL .
Sama moc 174 KM - rozsypuje ten silniki. Moj Highline , doswiadczyl wszystkie wady tego nieudanego modelu.
- wadliwe pompy wody itd..
130 KM pozwalala im jakos funkcjonowac - a 174Km juz nie .

Samochód Piękny , zrywny i silnikowo wersja 174KM nieudany. Ale i tak Moj faworyt ..



--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
freq
post Thu, 11 Apr 2013 - 23:03
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008
Skąd: okolice Breslau





Viano v6 cdi nie ma umiaru w spalaniu. Może trafic 2.5 dci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lakier
post Thu, 11 Apr 2013 - 23:35
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 December 2010





My w firmie mamy Hyundai'a H1. 170 koni również z 2.5 litrowego silnika, daje radę. 100 tys. km i przy silniku nic się nie dzieje. Co prawda łożysko w prawym tylnym kole już siadło.

No i ma napęd na tył smile.gif

Coś takiego:
http://allegro.pl/hyundai-h1-crdi-170km-no...3150763492.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlp
post Sun, 14 Apr 2013 - 17:22
Post #13


Rookie
Dołączył: Thu, 09 April 2009





CYTAT(czesław @ Wed, 10 Apr 2013 - 21:59) *
Zle ci sie wydaje wink.gif Do autora: sprawdz czy Ci nie ubywa plynu od wspomagania wink.gif

Ubyło tylko chłodzącego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlp
post Sun, 14 Apr 2013 - 17:30
Post #14


Rookie
Dołączył: Thu, 09 April 2009





CYTAT(TDesign @ Thu, 11 Apr 2013 - 22:53) *
Osobiscie mialem T5 2,5 TDI AXE 2006rok.
Do 2006 roku sa to wadliwe silniki z Akcja serwisowa ktora nie byla znana w PL .
Sama moc 174 KM - rozsypuje ten silniki. Moj Highline , doswiadczyl wszystkie wady tego nieudanego modelu.
- wadliwe pompy wody itd..
130 KM pozwalala im jakos funkcjonowac - a 174Km juz nie .

Samochód Piękny , zrywny i silnikowo wersja 174KM nieudany. Ale i tak Moj faworyt ..

Również mój faworyt. Niestety jest z 2004 roku. Głowica już planowana, koszt naprawy to było kilkanaście tys.
Za te pieniądze może by zrobił jakiegoś swapa, albo coś sklecił z bardziej niezawodnych części.
Piszę tutaj, bo widzę wielu fachowców w tym temacie i jestem pewien że możecie pomóc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Sun, 14 Apr 2013 - 17:52
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





CYTAT(zlp @ Sun, 14 Apr 2013 - 17:22) *
Ubyło tylko chłodzącego.

Pompa wody do wymiany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlp
post Mon, 15 Apr 2013 - 22:31
Post #16


Rookie
Dołączył: Thu, 09 April 2009





To wiem, to nie taki straszny koszt. Oby tylko w glowicy znowu nie przeciekało. Serwis za taką naprawę zdziera portki przez głowę. Wtedy tylko wymiana silnika, lub głowicy. Nowa w serwisie to koszt kilkunastu tysięcy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Thu, 18 Apr 2013 - 20:52
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





CYTAT(Macius @ Tue, 09 Apr 2013 - 22:52) *
A co jest nie tak z 2.5 R5 TDI? Fatalny to był 2.5 V6 TDI (do 2003r, później coś tam poprawili). Ten R5 to jakby rozszerzenie 1.9TDI. W firmie jest Touareg 2.5 R5 i nie ma z nim problemów w zasadzie żadnych tylko przy butowaniu popija spore ilości oleju.


2,5TDI PD ma tyle wspólnego z 1,9TDI PD, że obydwa palą ropę.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zabba88
post Fri, 19 Apr 2013 - 08:06
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: zabrze





Rob swapa na 1.9PD.
Mamy klienta ktory wlasnie ma 1.9PD+ i jest zadowolony. Auto lata po trasie z ludzmi.
Obecny setup.
Turbo ARL
Pompki BJ
Jednomas
Swierza glowica
187PS i 390Nm
Ja bym tam jednak widzial inny zestaw.
GTB2260VK
FIRAD HF80
Porting glowicy
Wydech
Skrzynie 6gang
Wzmocnione sprzeglo
I lajtowe 250-260PS i 470-500Nm


--------------------
<tu była sygnatura komercyjna>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlp
post Fri, 19 Apr 2013 - 09:15
Post #19


Rookie
Dołączył: Thu, 09 April 2009





Właśnie mocno mnie interesuje ten kierunek. Wstawić coś mocnego, niech autko śmiga i sprawia przyjemność z jazdy. Nie chodzi o wariactwo na drodze, ale komfort podczas jazdy, wyprzedzania, czy ciągnięcia ciężkiej przyczepy. Ogólnie masa własna 2600 potrzebuje mocnego motorka. Myślałem o jakimś 2,5 litra, ja rozumiem kwestiami większa pojemność, większy moment. Ale parametry które podałeś na motorze 1,9 robią wrażenie. Czy mógłbyś bardziej przybliżyć ten temat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patryk.
post Sat, 20 Apr 2013 - 22:13
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SGL / M / GAP





@Zabba - skad ten bus, może być PW wink.gif
jaki silnik 1.9 polecacie do t4/t5? awx/avf ? czy cos nowszego jak bkc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 02:52