Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> fiat freemont 2.0 multijet 170KM 4x4 automat
CrocodileReggae
post Thu, 21 Mar 2013 - 14:44
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 March 2009





Czy to dokładnie ten sam silnik co w bravo 2.0 (165KM)?
Czy jest szansa na takie cyfry:
http://www.rperformance.pl/projekty.php?id=64
?
Na co pozwala tam skrzynia?
Frontowy IC chyba styknie...
Robił ktoś już?


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Mar 2013 - 14:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
klattaa
post Thu, 21 Mar 2013 - 16:19
Post #2


User
Dołączył: Sun, 22 January 2012





Witam ja też zastanawiam się nad tym autem i przydałoby się coś wiecej na ten temat może ktoś pomoże, ale wiem że te silniki mają jakieś tam problemy z EGR i filtrem cząstek stałych po ewentualnym programie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Thu, 21 Mar 2013 - 21:31
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(CrocodileReggae @ Thu, 21 Mar 2013 - 14:44) *
Czy to dokładnie ten sam silnik co w bravo 2.0 (165KM)?
Czy jest szansa na takie cyfry:
http://www.rperformance.pl/projekty.php?id=64
?
Na co pozwala tam skrzynia?
Frontowy IC chyba styknie...
Robił ktoś już?



Freemont jest na EDC17, bravo czy tez giulietta to EDC16 i tu układy wtryskowe są najwydajniejsze.
Jeśli będzie analogicznie jak w oplu (np insignia) to układ wtryskowy będzie zapewne mniej wydajny niż w starszym systemie.
Po świętach mam mieć coś takiego nowe z salonu, jak zrobię wrzuce wykres.

Pozdrawiam


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Thu, 21 Mar 2013 - 21:36
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(klattaa @ Thu, 21 Mar 2013 - 16:19) *
Witam ja też zastanawiam się nad tym autem i przydałoby się coś wiecej na ten temat może ktoś pomoże, ale wiem że te silniki mają jakieś tam problemy z EGR i filtrem cząstek stałych po ewentualnym programie



W przypadku edc16 zamykało się egr programowo i nawet z dpfem po mocnym sofcie te auta jeżdzą (215-220ps); głównie zależy to jednak od sposobów/warunków użytkowania i sprawności osprzętu.


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Sat, 04 May 2013 - 22:49
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





Wykres Freemont-a http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-a...836026952_o.jpg
Układ wtryskowy mniej wydajny, cooler może i frontowy niemniej w dolocie jest ciepło (plastik pod tablicę rejestracyjną zasłania "pół" wlotu powietrza).

Pozdro


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Sat, 04 May 2013 - 23:22
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 March 2009





dzięki Marcinie za wyklarowanie tematu!



--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fmaverick
post Sat, 04 Apr 2015 - 14:22
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 August 2007
Skąd: Wrocław





odgrzewam kotleta,
jak automat radzi sobie z programem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
samul2
post Mon, 06 Apr 2015 - 12:54
Post #8


Rookie
Dołączył: Wed, 05 December 2007





UWAGA!!! W tych wozach już na serii problemem jest rozlatywanie się na kawałki tarczy nośnej konwertera momentu. Trochę już tego nawymienialiśmy i pewnie jeszcze nawymieniamy. Na razie Fiat nie wprowadził żadnej zmiany w tym temacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Mon, 06 Apr 2015 - 16:34
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





Dwie rzeczy. Mam staly kontakt z kilkoma serwisami fiata i jedyną bolączką automatu w 170 jest czas przełączania biegów powyżej 4 biegu. Pomagają na to dwie rzeczy. Częste wizyty w serwisie na kalibracje skrzyni, lub też dobrze wykonany soft. Lepsze jest to ze jeżdzą dwa freemonty z momentem 450 niuta, każdy z nich robi miesiecznie min 20kkm i skrzynie po blisko 2 latach uzytkowania nie sprawiają problemów. W związku z tym pojęcia nie mam po co przedmówca straszy...
Moce ze 170 które mozna zrobic bez szkody dla silnika i dpf to 230 PS z ograniczeniem dla 1 do 160 ( fabrycznie ma mniej niz 120) i na 2 biegu do 190
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Mon, 06 Apr 2015 - 21:01
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(_evolution @ Mon, 06 Apr 2015 - 16:34) *
Dwie rzeczy. Mam staly kontakt z kilkoma serwisami fiata i jedyną bolączką automatu w 170 jest czas przełączania biegów powyżej 4 biegu. Pomagają na to dwie rzeczy. Częste wizyty w serwisie na kalibracje skrzyni, lub też dobrze wykonany soft. Lepsze jest to ze jeżdzą dwa freemonty z momentem 450 niuta, każdy z nich robi miesiecznie min 20kkm i skrzynie po blisko 2 latach uzytkowania nie sprawiają problemów. W związku z tym pojęcia nie mam po co przedmówca straszy...
Moce ze 170 które mozna zrobic bez szkody dla silnika i dpf to 230 PS z ograniczeniem dla 1 do 160 ( fabrycznie ma mniej niz 120) i na 2 biegu do 190


Chętnie zobaczę wykresy freemonta na seryjnym osprzęcie pokazujące 230ps...



--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Wed, 08 Apr 2015 - 19:33
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





CYTAT(CINEK_ @ Mon, 06 Apr 2015 - 21:01) *
Chętnie zobaczę wykresy freemonta na seryjnym osprzęcie pokazujące 230ps...

Z MAHY DYNOPROJECTU czy VTECH'owej hamowni??? zeby mi nikt pozniej nic nie insynuował smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
samul2
post Wed, 08 Apr 2015 - 20:03
Post #12


Rookie
Dołączył: Wed, 05 December 2007





CYTAT(_evolution @ Mon, 06 Apr 2015 - 16:34) *
Dwie rzeczy. Mam staly kontakt z kilkoma serwisami fiata i jedyną bolączką automatu w 170 jest czas przełączania biegów powyżej 4 biegu. Pomagają na to dwie rzeczy. Częste wizyty w serwisie na kalibracje skrzyni, lub też dobrze wykonany soft. Lepsze jest to ze jeżdzą dwa freemonty z momentem 450 niuta, każdy z nich robi miesiecznie min 20kkm i skrzynie po blisko 2 latach uzytkowania nie sprawiają problemów. W związku z tym pojęcia nie mam po co przedmówca straszy...
Moce ze 170 które mozna zrobic bez szkody dla silnika i dpf to 230 PS z ograniczeniem dla 1 do 160 ( fabrycznie ma mniej niz 120) i na 2 biegu do 190


Można powiedzieć, że też mam stały kontakt , bo pracuje tam na codzień. wink.gif . Wiem też ,że tego typu usterki były robione nie tylko u nas. Awaria występiła już przy przebiegu rzędu 30-40tyś km. W jednym przypadku kierowca na tyle zbagatelizował hałas ( przy początkowej fazie pękania jest juz spory) i konwerter prawie się urwał , a resztki tarczy zablokowały silnik i zmłóciły rozrusznik. Przedmówca niczym nie straszy tylko pisze to co zna z autopsji, jak to mówią - pożyjemy zobaczymy smile.gif . Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fzhut
post Wed, 08 Apr 2015 - 20:08
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 December 2011





Te cyferki wyglądają jak magia. Rozumiem że te przeliczenia mocy (która notabene nijak się ma do destrukcyjnego oddziaływania na konwerter, bo przypomnę że takie urządzenia przenoszą MOMENT OBROTOWY i tak się je projektuje) są poparte jakimiś doświadczeniami wytrzymałościowymi, czy tak sobie ktoś po prostu stwierdził, że jedynka jest "do 160" a dwójka "do 190" ? Dwa 20kkm miesięcznie daje 240kkm rocznie - to trochę więcej niż ciężarówka w międzynarodówce z jednym kierowcą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Wed, 08 Apr 2015 - 20:41
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





SAMUL2 na pewno rozmawiamy o 170 PS??? Pierwszy pomysł na to co opowiadasz to stwierdziłbym ze po prostu ktoś się nie wyspał i nie dokręcił konwertera... ewentualnie nastąpiła usterka dynamometru na linii.. Zaufaj mi ze na kilka lat współpracy z serwisami nikt z mi znanych mechaników nie demontował skrzyni co potwierdzałem nawet dziś...
FZHUT Ograniczenia momentu dla pierwszych dwóch biegów są pozostawione na stałym fabrycznym poziomie. Jedyna różnica polega na tym ze silnik może generować TEN moment w wyższym zakresie obrotów co pozwala na uzyskanie tych mocy 160 / 190.
Większą bolączką przy tych silnikach jest to ze fabryka zagrała w ciuciubabkę z tunerami, sprytnie limitując paliwo. Bywały przypadki gdy freemonty po lewych wirusach, w których moc wyciągana jest z map wykonawczych, podczas zabawy biegami w trybie manualnym nagle gasły wywalając błąd ciśnienia na listwie. Modyfikując limitery można śmiało 140 zmodyfikować do 200PS a 170 do 230
Go to the top of the page
 
+Quote Post
samul2
post Wed, 08 Apr 2015 - 20:58
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 05 December 2007





CYTAT(_evolution @ Wed, 08 Apr 2015 - 20:41) *
SAMUL2 na pewno rozmawiamy o 170 PS??? Pierwszy pomysł na to co opowiadasz to stwierdziłbym ze po prostu ktoś się nie wyspał i nie dokręcił konwertera... ewentualnie nastąpiła usterka dynamometru na linii.. Zaufaj mi ze na kilka lat współpracy z serwisami nikt z mi znanych mechaników nie demontował skrzyni co potwierdzałem nawet dziś...


Tak , mówimy o 170PS. Pęknięcia zaczynają się od śrub wału. Ich kształt i charakter sugeruje, że tarcza nie wytrzymuje drgań generowanych przez diesla i ciężaru konwertera i jest po prostu ukręcana. Może znani Ci mechanicy nie demontowali jeszcze skrzyni , ale my np w ciągu jednego miesiąca mieliśmy dwa przypadki, taka mała kumulacja nam się trafiła. Ja wiem swoje i Ty wiesz swoje i na tym możemy dyskusję zakończyć. Z czasem pewnie usłyszysz o czymś takim i to już tyle co chciałem dodać.Zasygnalizowałem problem, który w/g mnie nie jest jednostkowy i nie miałem zamiaru niczym straszyć smile.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 06:18