![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 December 2010 Skąd: Kielce ![]() |
Witam!
Wiem, ze malo racingowe ale auto ma sluzyc do transportu malej rajdowki chce kupic renault trafic na przelomie liftingu (2006-2007) i nie wiem ktory silnik jest lepszy - czy ten starszy 1,9 czy juz nowszy 2.0dci - chodzi mi glownie o zywotnosc 2,5dci odpada (chyba) ze wzgledu na spalanie i oplaty. auto ma miec 9 miejsc i byc przeszklone to samo tyczy sie opel vivaro - ktore z nich jest lepsze? odpada tutaj volkswagen transporter ze wzgledu na to ze w budzecie mniejszym niz 30.000 nie kupie nic swiezego nie zmordowanego jak w tych autach jest z komfortem, glosnoscia podczas podrozy - jak z osiagami, spalaniem chyba ze polecicie cos innego w tych pieniadzach - cos co jest swieze jeszcze w miare dziekuje z gory za pomoc |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Byl juz temat o tym aucie w OT. Poszukaj. Tylko 2.0dci/cdti.
U mnie taki jezdzi, po drobnych modach >200 zegarowe po autostradach. Jedyny problem to EGR oraz pękł docisk w nowym sprzęgle. Tak to zero awarii, auto ciche, ekonomiczne i w miarę komfortowe. Jedyne co psuje cały obraz samochodu to straszny szum powyzej 150km/h spowodowany uszczelkami w drzwiach. Czy Renault czy Opel nie ma zadnej roznicy. Ja mowie akurat o Vivaro. -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 December 2010 Skąd: Kielce ![]() |
wiem ze bylo ale jedyne co znalazlem to z przelomu 2010/11 wiec jakis czas temu myslalem ze cos od tego czasu sie zmienilo
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 20 April 2010 Skąd: Złotów ![]() |
Posiadam Trafica 1.9 dci 100
Auto bardzo przyjemne w prowadzeniu,zawieszenie bardzo sztywne w porównaniu np z T4 .Silnik 1.9 100km dość dynamiczny - przyspieszenie i wrażenia z jazdy jak przeciętną osobówką . Przy przebiegu 300 tyś wymieniona turbina i nic więcej poza wymianami eksploatacyjnymi . |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Byl juz temat o tym aucie w OT. Poszukaj. Tylko 2.0dci/cdti. U mnie taki jezdzi, po drobnych modach >200 zegarowe po autostradach. Jedyny problem to EGR oraz pękł docisk w nowym sprzęgle. Tak to zero awarii, auto ciche, ekonomiczne i w miarę komfortowe. Jedyne co psuje cały obraz samochodu to straszny szum powyzej 150km/h spowodowany uszczelkami w drzwiach. Czy Renault czy Opel nie ma zadnej roznicy. Ja mowie akurat o Vivaro. Robiłeś już wtryski? Jak padną, to daj znać jak poszło ![]() TYLKO 1,9!! Przez ostatnie 5 lat serwisowałem flotę 30 Traficów. Najpierw 1,9, potem stopniowo zastępowane 2,0. TYLKO 1,9!! -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Robiłeś już wtryski? Jak padną, to daj znać jak poszło ![]() TYLKO 1,9!! Przez ostatnie 5 lat serwisowałem flotę 30 Traficów. Najpierw 1,9, potem stopniowo zastępowane 2,0. TYLKO 1,9!! Jeszcze nie mialem potrzeby (150kkm). Az tak ciekawie? Nie slyszalem jeszcze nic zlego na te silniki. Mialem kiedys Lagune 1.9dci, wiec to chyba mi wystarczy ![]() -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
W Traficu jest wada odwodnienia podszybia, wtryski leżą wciąż w wodzie i zapiekają się na amen. Wyjęcie jest niemal niemożliwe. Jak padną odezwij się na PW, opisze solucję dla tego problemu. Problem nie dotyczy 1,9.
Poza tym racja - super wygodne auto, mógłbym mieć ![]() -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Opel : Tanie części, dobry dostęp do zamienników, silnik ok, zawieszenie dość sztywne, taki tani dostawczak, z 1,9 daje radę
Renault : Ja bym raczej unikał francuskich dostawczaków, są miękkie zawieszeniowo i komfortowe, ale się sypią (elektronika, wtryski). Niezbyt wytrzymałe. Najlepiej brać Volkswagena T4! |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
W Traficu jest wada odwodnienia podszybia, wtryski leżą wciąż w wodzie i zapiekają się na amen. Wyjęcie jest niemal niemożliwe. Jak padną odezwij się na PW, opisze solucję dla tego problemu. Problem nie dotyczy 1,9. Poza tym racja - super wygodne auto, mógłbym mieć ![]() Daleko nie mam, dziekuje przyjade ![]() Opel : Tanie części, dobry dostęp do zamienników, silnik ok, zawieszenie dość sztywne, taki tani dostawczak, z 1,9 daje radę Renault : Ja bym raczej unikał francuskich dostawczaków, są miękkie zawieszeniowo i komfortowe, ale się sypią (elektronika, wtryski). Niezbyt wytrzymałe. Najlepiej brać Volkswagena T4! hmm... Traffic = Vivaro na 98% - różnica to inna kierownica, radio, grill, lampy, znaczki itd. T4 to super bezawaryjny wóz, ale nawet po lifcie wyglada juz mocno staro, pozatym komfort podróżowania jest o lata świetlne. Vivaro to taka przeciętna osóbowka z komfortu, T4 100% dostawczak nawet w wersji Multivan. Zupelnie inna liga. -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Mam Vivaro 1.9di z najsłabszym, 82KM silnikiem, obecnie ma już 410 000 najeżdżone (albo więcej, bo kupiłem w komisie z przebiegiem 150 000
Wady i zalety: - mam już 3 skrzynię biegów, ale raz ja olałem objawy umierania skrzyni, a raz ktoś ją bardzo źle naprawił. Było dużo mojej winy w tym, a też wolalbym skrzynie 6-biegową, bo 5-tka w trasie jest za krótka - Turbina nie zmieniana od nowości, działa - mimo najsłabszego dostępnego silnika ciągałem nim samochód na lawecie, raz nawet z Włoch przez Alpy i dawał radę. - Słabym punktem są łożyska z tyłu, co gorsza ich wymiana kosztuje około 800pln. Bardzo źle znoszą przeładowywanie (ładowność około 900kg i więcej nie radzę) albo np. zawracanie na ręcznym ![]() - Moja wersja silnika bardzo mało pali - średnio 8L. - mowa w temacie o wersji 9 osob przeszklonej, ja mam 6 osób z ostatnim segmentem blaszanym, najkrótszy. Za tylna kanapą mieści się jeszcze skuter ![]() Nie rozumiem jak kolega kotpsot wymyślił rozróżnienie pomiedzy renault a oplem, skoro na wszystkich częściach w moim oplu są znaczki renault. Jedyna różnica, że części w ASO Opla są tańsze niż w ASO Renault (powiedzmy linka ręcznego w reno - 200pln, w oplu - 40pln). nie mam doświadczenia z 2.0 na dużych przebiegach i nie wiem o awaryjnosci. na pewno sa dużo żwawsze i wiecej palą. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 28 April 2005 ![]() |
Czasami zdarza mi się jechac busem do Niemiec lub Holandi.
Rozmawiając z kierowcami czym jeździli, jeżdżą teraz vw t4 vivaro/trafic 2,5 vivaro/trafic 2,0 Są to auta które robia po 200 tys rocznie 2,5 cdti silniki wymieniaja srednio co 600 tys Jeden kierowca narzekał ze w 2,0 padly wtryski przy 230 tkm Poza tym nie narzekaja na te auta |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 Skąd: okolice Breslau ![]() |
Odnośnie skrzyń to do skrzyń renault elf produkuje specjalny olej tranself nfj/nfp, jak jeżdza na innych to skrzynie padają (opinia znajomego handalrza co dużo renówek przywozi). 2.0 dci trzeba wymiany oleju pilnować bo panewki się lubią obracać nawet w świerzych autach
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Olej tutaj za wiele nie zdziala jak lozyska sa z laguny zamiast byc wzmocnione jak w 2.0 Wystarczy mocniej "gniesc" auto albo go leko przeladowac i skrzynia padnie. W nowszej konstrukcji faktycznie panewka lubi zastrajkowac ale ja obstawiam tutaj glownie uklad smarowania. Sam olej oczywiscie lepiej zmieniac co 15tys.
Najlepsza opcja jest bezapelacyjnie 2.5 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Skrzynia jest fabrycznie za ciasno spasowana. Robimy to
![]() Łożyska wymienia się z tarczami. EVR daje radę. Olej ELF do skrzyni i silnika i działa. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
mamy 3 renowki w firmie 2.0 115km , najnowszy z 2010 roku , skrzynia padla na gwarancji jeszcze kolo 90tys km, najlepieje trzyma sie najstarszy z 2006roku 260tys km, chyba tylko sprzeglo z powazniejszych rzeczy, auto z 2008 roku okolo padlo lozysko w skrzyni i sprzeglo....auta woza kierowcow do niemiec do aut i spowrotem...bardzo przyjemne busiki, choc z prowadzenia i silnika bardziej pasowala mi T5 130km :-)
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 December 2010 Skąd: Kielce ![]() |
hej!
dzieki za odpowiedzi ale teraz tu dopiero mam metlik... jedni mowia 1.9 drudzy tylko 2.0 jescze inni tylko 2.5... czy 2.0 to jest jakas unowoczesniona wersja 1.9 czy to zupelnie co innego? powiedzcie mi jak te silniki 2.5 wygladaja w eksploatcji - spalanie, czesci zamienne, zywotnosc. Z tego co zrozumialem to na skrzynie trzeba uwazac, a jak w tych autach wyglada automat? jest troche ogloszen tylko nie wiem czy od tego trzeba z dala uciekac czy mozna smialo brac. rozpatruje tylko 9 miejscowe lub 6 miejscowe ze sciana grodziowa - jak poziom halasu w tym samochodzie - jest znosnie? auto ma jezdzic caly czas rocznie napewno 100kkm zrobi, potem moze byc wymiana na inny tylko nie chcialbym aby sie rozpadlo w miedzy czasie Ja wiem ze t5 jest najfajniejsze - mnie tez sie najbardziej podoba ale budzet nieosiagalny. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 Skąd: okolice Breslau ![]() |
2.0 to zupelnie inna konstrukcja stworona we wsólracy znissanem czy jakoś tak. Jeśli automat jest taki sam jak w masterze to na 90% jest to zautomatyzowany manual czyli jak go zmielisz to odkręcasz sterowanie i przekladasz do drugiej ale jak będę miał okazje to dopytam kumpla.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Tak, automat to manual na którym siedzi robot i zmienia za nas biegi.
T5 najfajniejsze? W czym? W naprawach? Najlepiej 2,5TDI. Polecam, z mechanikiem się niedługo na grilla w weekendy zaczniecie umawiać. 1,9 jeszcze... -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ja mam Trafic'a z 2001 roku 101 koni.
Kupiłem i miałem pecha, kupiłem z niby zmieniamym rozrządem, tylko majster który to robił nie dokręcił nakrętki od pompy commona, nakrętka wpadła między pasek a zębatke na wale urwała pasek i rozjebało silnik ;] Wymieniłem głowice uszczelki oleje rozrząd i jeździło. Padła turbina ![]() Wymieniłem na regenerowaną.. Jeździ ostatnie 10 000 km ( w 3 miesiące ) bezawaryjnie, skrzynia 6 biegów. Na pace wożę narzędzia więc ładunku może 200-300 kg i spokojnie raczej śmigam. Autko odwdzięcza się spalaniem na poziomie 6,5 - 7 L Brakuje tlyko regulacji podparcia lędźwi a tak to spoko samochodzik, wygodny cichy. Mówili kup se T4, dziękuje postoje T4 jest w środku jak golf 2, stare i do dupy, większość egzemplaży na rynku już dojechali budowlańce na budowie i wozili cement luzem - porażka. Trafic dobre auto, musiałem kupić francuza bo niestety bmw nie robi busów ![]() 2.5 DCi nie szukałem nawet, nie chciałem drogich napraw, 101 koników seryjnie naprawde daje rade, 160km/h nie robi na nim wrażenia, Opel Vivaro, Renault Trafic, Nissan Primastar - to dokładnie to samo. Wcześniej miałem firmowego trafica 2.0 DCI 115 koni, też fajny ale mimo przebiegu 60 tys - panewka się obróciła... Marlon - łozyska z tyłu da się zmienić za dwie stówki ;] zmieniasz samo łożysko, bez tarczy, tokarz Ci frezuje ten rant, wyprasowywujesz stare łozysko, dokupujesz nowe z wymiarów - są na rynku. Frezujesz rant na seger i montujesz nowe łozysko na segerze, i nie musisz więcej kupować kompletu tarcza+łozysko za worek kasy ;] -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 December 2010 Skąd: Kielce ![]() |
Dzieki za podpowiedzi
mam jeszcze takie pytanie - jak na tle tych samochodow (ogolnie dostawczych tej wielkosci) wypada VITO? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 13:56 |