Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> swap z 1,6 na 1,8T a4 b5
grzesiek883
post Thu, 06 Dec 2012 - 10:31
Post #1


User
Dołączył: Mon, 21 November 2011





Witam

kilku kolegów z tego forum przekonało mnie na swap silnika z 1,6 na 1,8T. Chciałbym jak najszybciej rozpocząć gromadzenie części.

i tu ma prośbę do was pomóżcie mi stworzyć listę potrzebnych części


za wszelką pomoc dziękuję
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 06 Dec 2012 - 10:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bielawa
post Thu, 06 Dec 2012 - 10:41
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Siema,
kup całego anglika z tym silnikiem - tanio wyjdzie i będziesz miał praktycznie wszystko pod ręką. tylko przełożyć i jeździć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzesiek883
post Thu, 06 Dec 2012 - 10:45
Post #3


User
Dołączył: Mon, 21 November 2011





a czy masz może jakieś doświadczenia z taką przeróbką.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Thu, 06 Dec 2012 - 10:50
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Żadnego;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzesiek883
post Thu, 06 Dec 2012 - 10:54
Post #5


User
Dołączył: Mon, 21 November 2011





a może wiesz czy np ten silnik czyli 1,8T w a4 i 1,8T w a3 to te same silniki, czy mocowania itd sa takie same
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Apsik
post Thu, 06 Dec 2012 - 11:02
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: just behind you





Silniki konstrukcyjnie są praktycznie te same
ale:
- mocowania/łapy są inne
- kolektor wydechowy jest inny
- stopka filtra oleju jest inna
- miska oleju i smok sa inne
- kolektor dolotowy jest inny
i jeszcze kilka pozycji osprzętu które trzeba zmienić


CYTAT(grzesiek883 @ Thu, 06 Dec 2012 - 10:54) *
a może wiesz czy np ten silnik czyli 1,8T w a4 i 1,8T w a3 to te same silniki, czy mocowania itd sa takie same



--------------------
Pro-Tune
find us on Facebook
www.facebook.com/ProTunePL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Thu, 06 Dec 2012 - 11:05
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Jeden jest poprzeczny a drugi wzdłużny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzesiek883
post Thu, 06 Dec 2012 - 11:07
Post #8


User
Dołączył: Mon, 21 November 2011





mhm no właśnie czyli tylko z a4 b5 podejdzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzesiek883
post Thu, 06 Dec 2012 - 11:12
Post #9


User
Dołączył: Mon, 21 November 2011





Apsik a wiesz może jakie klamoty będą mi potrzebne do wykonania tego projektu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mabrothrax
post Thu, 06 Dec 2012 - 12:52
Post #10


User
Dołączył: Mon, 19 November 2012





Kup anglika, audi a4 b5. Lub rozbitka, lub ucięty przód. Tam będzie wszystko co potrzebujesz.

A jeśli nadal nie rozumiesz, że to najlepsze wyjście to kupuj po kolei:

- Kompletny silnik z osprzętem
- Łapy silnika
- Wiązka silnika + ECU
- Sprzęgło

Wsadzasz wszystko pod maskę, dajesz komuś na podłączenie wiązki i voila.


--------------------
20VT Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzej007
post Thu, 06 Dec 2012 - 15:17
Post #11


User
Dołączył: Wed, 09 November 2011





najlepiej sprzedaj a4 1.6 i kup a4 1.8t wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mabrothrax
post Thu, 06 Dec 2012 - 15:38
Post #12


User
Dołączył: Mon, 19 November 2012





Jak ma dobrą budę to nie widzę sensu. Ten swap bez praktycznie bezproblemowy.


--------------------
20VT Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Thu, 06 Dec 2012 - 20:21
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Mabrothrax @ Thu, 06 Dec 2012 - 15:38) *
Jak ma dobrą budę to nie widzę sensu. Ten swap bez praktycznie bezproblemowy.


Swap jest bezproblemowy do momentu zaczęcia prac później zaczynają się schody szczególnie jak nigdy tego nie robiłeś. Rozumiem że chciałbyś swapować coś nie typowego ale pierniczyć się z VAGiem 1,8t których w ogłoszeniach jest jak ulęgałek -całkowicie bez sensu.
Oczywiście przekładka przkładką ale jak się okaże że kupiłeś motorownie do remontu albo z zajechaną turbinką, albo z zajechanym sprzęgiełkiem to .......kosty,koszty,koszty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mabrothrax
post Thu, 06 Dec 2012 - 21:06
Post #14


User
Dołączył: Mon, 19 November 2012





Pisząc bezproblemowy miałem na myśli brak konieczności rzeźbienia. To w jakim stanie kupi się motor i co się z nim zrobi to już oddzielna kwestia.


--------------------
20VT Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 07 Dec 2012 - 10:50
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Mabrothrax @ Thu, 06 Dec 2012 - 21:06) *
Pisząc bezproblemowy miałem na myśli brak konieczności rzeźbienia. To w jakim stanie kupi się motor i co się z nim zrobi to już oddzielna kwestia.


Tych kwestii jest więcej a ryzyko spore. Więc jak chcesz się cieszyć jazdą 1,8T to kup sobie auto i problem z głowy. Jeżeli nawet będziesz szukać opcji bezwypadkowej to i tak wyjdzie taniej i szybciej niż SWAP. Zaoszczędzone pieniądze przeznacz na podkręcenie motorowni i będziesz miał fajne auto do codziennej jazdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Fri, 07 Dec 2012 - 11:12
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





CYTAT(ledziu @ Thu, 06 Dec 2012 - 20:21) *
Oczywiście przekładka przkładką ale jak się okaże że kupiłeś motorownie do remontu albo z zajechaną turbinką, albo z zajechanym sprzęgiełkiem to .......kosty,koszty,koszty.

Ale przecież kupując seryjne 1.8 może mieć dokładnie te same problemy.. może być turbo zajechane.. sprzęgło na wykończeniu.. więc są te same obawy zarówno w jednym jak i w drugim przypadku, a dodatkowo jeszcze jak to w tych audi może trafić na ulepa zrobionego z 3 -ech innych wink.gif .


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 07 Dec 2012 - 11:39
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(torek @ Fri, 07 Dec 2012 - 11:12) *
Ale przecież kupując seryjne 1.8 może mieć dokładnie te same problemy.. może być turbo zajechane.. sprzęgło na wykończeniu.. więc są te same obawy zarówno w jednym jak i w drugim przypadku, a dodatkowo jeszcze jak to w tych audi może trafić na ulepa zrobionego z 3 -ech innych wink.gif .


Z jedna małą róznica wsiadasz do auta robisz jazdę próbną jedziesz na do warsztatu i weryfikujesz dalej a jak kupujesz wszystko na paletach no to raczej nie przejedziesz się na palecie z silnikiem biggrin.gif
Jezeli zdecydujesz się na zakup angola to też nikt go za darmo Ci nie odda a jak będzie z dolnej pólki cenowej to juz widzę jego stan tech.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Fri, 07 Dec 2012 - 11:55
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





no chyba że to będzie walnięty agol w tyłek wink.gif wtedy jest szansa na odpalenie wink.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mabrothrax
post Fri, 07 Dec 2012 - 15:07
Post #19


User
Dołączył: Mon, 19 November 2012





Zasadniczo to należy mieć na uwadze, że to są używane części. Według mnie rozsądniej jest kupić angola wyjąc co trzeba i i tak swoją drogą zrobić przegląd motorowni i wymienić co trzeba. Nie ma tutaj zasady, można równie dobrze kupić całe auto ulepa, lub na prawdę w dobrym stanie i tak samo z angolem.

Poza tych, chłopak pisał bodaj, że auto w rodzinie od początku kupione w salonie więc zna całą historię. Dla mnie to duży plus.


--------------------
20VT Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Fri, 07 Dec 2012 - 19:13
Post #20


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





NAJTANIEJ wyjdzie sprzedać to co masz, dołożyć 5-7 tyś i kupić seryjne 1.8t
nawet jeżeli trochę przepłacisz to wyjdzie DUŻO taniej od swapu.
ważne żebyś nie oszczędzał przy kupowaniu tylko odżałował te parę tysięcy na zadbany dobry egzemplarz.
a i tak wyjdzie dużo taniej niż swap
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 12:00