Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Małe zwinne auto.
Kazek
post Fri, 16 Nov 2012 - 20:13
Post #1


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





Cześć. Witam kolegów serdecznie, to mój pierwszy post. Zaglądam jednak na forum od czasu do czasu od ładnych paru lat.

Szukam niewielkiego samochodu o wielkości pojazdu miejskiego lub kompaktu, z rocznika 2003 lub młodszego, możliwie jak najbardziej zwinnego. Nie chodzi tu o samą moc, ale o przyjemność z jazdy i dobre zawieszenie (niedaleko mam fajne kręte drogi). Skrzynia manualna. Budżet to 20.000zł. W przyszłości planuję poprawić zawieszenie i układ hamulcowy, jeśli silnik byłby turbodoładowany to na pewno wgram program.

Nie mam doświadczenia w prowadzeniu mocnym aut, do tej pory miałem tylko 126p, Micrę, Omegę 3.0 i obecnie Almerę II. Omega była najmocniejszym autem jakie prowadziłem, dzięki niej wiem też że nie lubię dużych pojazdów, jakoś nie potrafię dynamicznie nimi jeździć. Mam motocykl od trzech sezonów, ale to też nie to - preferuję samochody.

Przeglądam uparcie oferty na otomoto, mam już mętlik w głowie. Nakierujecie mnie na właściwy tor?
Kazek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 16 Nov 2012 - 20:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bartasss
post Fri, 16 Nov 2012 - 20:32
Post #2


User
Dołączył: Wed, 02 May 2012
Skąd: Poznań





Mini Cooper? Z cena i rocznikiem się nawet zmieścisz wink.gif


--------------------
My hobby, my hole life - Astra GSI Turbo
Przemieszczacz - Audi A4 1.8 Avant
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Fri, 16 Nov 2012 - 20:49
Post #3


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





Cooper S byłby logicznym wyborem, ale nie jestem pewien czy jakaś zadbana sztuka jest dostępna w tym budżecie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartasss
post Fri, 16 Nov 2012 - 21:15
Post #4


User
Dołączył: Wed, 02 May 2012
Skąd: Poznań





Była mowa o przyjemności z jazdy a nie mocy a w tym budżecie Coopera S nie dostaniesz w sensownym stanie...


--------------------
My hobby, my hole life - Astra GSI Turbo
Przemieszczacz - Audi A4 1.8 Avant
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Fri, 16 Nov 2012 - 21:16
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





Polecam Miniaka. Sam mam(choć pierwotnie był dla żony wink.gif ) i auto na miasto jest świetne. Skręca genialnie a przez niską masę taka S-ka potrafi wyleczyć teoretycznie mocniejsze auta. I w d.... mam to że to podobno auto dla geja czy fryzjera bo to żałosne...
Może być tylko problem ze zdrową sztuką w tej cenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bamboocha
post Fri, 16 Nov 2012 - 21:16
Post #6


User
Dołączył: Wed, 10 February 2010
Skąd: Wałcz





MX5?


--------------------
Chrysler Aspen 5.7HEMI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 16 Nov 2012 - 21:17
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





MX-5/Cooper/Fiesta ST/C2VTS, wybór jest spory. Osobiście preferuję w podanej kolejności.
Dopiero dotarł do mnie rocznik - z MX-5 1.8 na pewno będzie ciężko, ale zobacz na forum modelu, jest coś ciekawego za 19999 jeśli dobrze kojarzę z zawiasem i poliuretanami.
EDIT: no tak, jeszcze 106/Saxo/Clio Sport.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 16 Nov 2012 - 22:24
Post #8


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





http://otomoto.pl/lotus-inny-lotus-7-repli...-C26865745.html


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Fri, 16 Nov 2012 - 22:50
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






Alfa 147 lub GTV, najlepiej z V6.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Fri, 16 Nov 2012 - 23:11
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Francuski Hot Hatch, dowolny. Jak ma skręcać i być do miasta, to nie mają wiele konkurencji.

Alfa Romeo owszem, nawet bardzo. Jeśli masz mechanika od Alfy, te auta wymagają specyficznej obsługi i niewiele warsztatów potrafi to zapewnić. A potem rośnie grono wkurzonych na awaryjność AR.

Z budżetem 20kzł rozważyłbym jeszcze E36 328. Kupić, porobić poprawki i podstawowe mody i jest jak znalazł.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
katar
post Fri, 16 Nov 2012 - 23:55
Post #11


Rookie
Dołączył: Tue, 11 November 2008





Za ok. 25 kpln możesz kupić Twingo RS z rocznika '08 a nawet '09. Na prostej głowy nie urywa , ale prowadzenie , szczególnie w zakrętach rewelacja.
Ewentualnie do 20 kpln starsze roczniki C2 VTS lub Swift Sporta, też fajnie chodzą po zakrętach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Sat, 17 Nov 2012 - 02:01
Post #12


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Cooper S wcale nie jest zwrotny. Polecam sprawdzić promień skrętu tego auta, tam gdzie pakuję się E46 na jeden strzał, miniakiem czasem trzeba na trzy razy skręcać, nie jest bardziej zwrotny od mojego Evo nawet. To auto świetnie reaguje na kierownicę, ale nie jest w potocznym pojęciu "zwrotne".
Ja bym wchodzil (miałem MCS i znam je na wylot) w coś z typu Clio Sport albo Twingo RS, jeśli ma być "zwrotne". Jeśli szybkie, to Mini oczywiście ma większy potencjał. Oczywiście 20k PLN to budżet który nie styknie na jakiekolwiek sensowne Mini, więc za ten pieniądz poprzedniej generacji Fiesta ST może? Oglądałem sobie taką dzisiaj i naprawdę fajne z niej auto.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majk
post Sat, 17 Nov 2012 - 06:33
Post #13


User
Dołączył: Wed, 08 April 2009





Dobry moment na kupno roadstera - zima, ceny spadają o 10-15%.
Czyli MX-5.
http://moto.allegro.pl/mazda-mx-5-1-8-i2766585783.html
1.8 + szpera i zostaje na hardtop na zimę.
Poruszam się zestawem MX-5 + HT na codzień i uważam, że nawet do jazdy miejskiej jest ok, chyba że ktoś ma wielką potrzebę posiadania tych 4 miejsc...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Sat, 17 Nov 2012 - 09:11
Post #14


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





Dziękuję za poświęconą mi uwagę.

Samochód ma służyć jako transport do pracy (raptem 5 kilometrów) oraz przede wszystkim do weekendowych przejażdżek po krętych drogach od wiosny do jesieni. Generalnie ilość siedzeń, pojemność bagażnika jest nieistotna. Po prostu auto żony (Golf kombi) będzie miało więcej roboty. Niespecjalnie istotne są parametry typu 0-100km/h czy V-max ponieważ przeznaczenie auta jest inne, nie zamierzam się nim ścigać spod świateł, czy połykać z dużą prędkością kilometry na autostradzie. Chcę nim jeździć przy ładnej pogodzie po zakrętach, więc chyba bardziej nada się auto z silnikiem wolnossącym o możliwie największej pojemności i momencie obrotowym. Mylę się?

Bartasss, Haary: czytam Cooper, myślę Cooper S. Dla mnie istnieje tylko ta wersja. Poza budżetem.

Bamboocha, kompot, majk: MX5 ponoć fajne auto. Nie miałem nigdy styczności z kabrioletem, stąd obawy co do użytkowania w zimie. Niewątpliwy plus to napęd na tył, zapewne w lecie fajnie jest też rozłożyć dach. Biorę to auto pod uwagę, kompletnie o nim zapomniałem.

Kompot, hwojtek: Fiesta ST mieści się w budżecie, ma fajny silnik, pytanie czy lepsze to od Clio Sport?
Knutomaniak: miałem Fiata (wiem, wiem namiastka auta), dlatego raczej AR nie chcę.

Czacza: od lat marzy mi się BMW (328/330 Ci E46), ale niestety zawsze brakuje funduszy, tak też jest i tym razem. Gdybym miał więcej pieniędzy nie było by tego tematu.

Katar, hwojtek: Twingo RS poza budżetem. C2 VTS jakoś mi nie podchodzi. Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego. Nie miałem nigdy żadnej styczności z tym autem. Swift Sport nie był brany pod uwagę, ale przyjrzę mu się. Za to przez chwilę myślałem o Yaris T-Sport. Ale taki zakup chyba nie ma sensu.

Hwojtek, cieszę się że zauważyłeś ten wątek, zawsze lubiłem czytać Twoje posty. Jesteś w stanie porównać Fiestę ST do Clio Sport? Które z tych aut po drobnych modyfikacjach zawieszenia i hamulców będzie lepiej sprawdzało się do dynamicznej (bez szleństw, w końcy to drogi publiczne) jazdy po winklach?

Generalnie porozmawiałem sobie szczerze z żoną i nie muszę trzmać się tak kurczowo tego rocznika (2003 lub młodsze) ale lepiej nowsze niż starsze. Budżet bardzo mnie ogranicza, wiadomo chciałoby się wiele za niewiele ale trzeba zejść na ziemię. BMW, CTR czy inne samochody marzeń muszą poczekać. Planuję zmianę auta na wiosnę, do tego czasu chcę sprzedać motocykl, na auto obecnie użytkowane mam kupca.

Tak jak pisałem najlepiej jeździ mi się autem o niewielkich rozmiarach, ale jeśli byłaby sensowna alternatywa w segmencie aut ciut większych to nie mówię stanowczo nie. Nie wiem dlaczego o wiele łatwiej jest mi atakować zakręt małym autem niż krową, nie potrafię tego zrozumieć. Nie śmiejcie się ale jeżdżąc dynamicznie Omegą po winklach miałem ciągle mokre ręce...

Dzięki za dyskusję.

Edycja: nikt nie wspomniał o Peugeot 206 RC, nie jest wart uwagi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Sat, 17 Nov 2012 - 09:15
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





Lupo GTI wink.gif


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majk
post Sat, 17 Nov 2012 - 09:51
Post #16


User
Dołączył: Wed, 08 April 2009





http://kmparts.pl/galeria,1,10,0
Rzuć sobie okiem na zachętę, takich imprez jest kilka co rok, można się po winklach wyszaleć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 17 Nov 2012 - 10:06
Post #17


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(majk @ Sat, 17 Nov 2012 - 07:33) *
Czyli MX-5.


Sprawdzić, czy autor wątku nie jest duży. Kazek, ile masz wzrostu i ile ważysz?

CYTAT(Kazek @ Sat, 17 Nov 2012 - 10:11) *
Bamboocha, kompot, majk: MX5 ponoć fajne auto. Nie miałem nigdy styczności z kabrioletem, stąd obawy co do użytkowania w zimie. Niewątpliwy plus to napęd na tył, zapewne w lecie fajnie jest też rozłożyć dach. Biorę to auto pod uwagę, kompletnie o nim zapomniałem.


Zanim wybierzesz, poszukaj informacji jak NB są zabezpieczone przed korozją. NA lubią ładnie zgnić, w czym polski kult solnika wydatnie im pomaga, o NB, neistety, wiem tylko tyle, że są.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Sat, 17 Nov 2012 - 10:06
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





MG TF160 i MG ZR160. Pierwszy 2 miejscowy cabrio z silnikem za plecami kierowcy + naped na tył, waga coś chyba 1090kg i moc 160KM. ZRka ma napęd na przod, ale wazy koło 1140kg i ma przyjemny rozkład masy, mozna tanio dołożyć szperę (do obu). W tym budżecie mozesz celować w auta z konca produkcji (04-06).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majk
post Sat, 17 Nov 2012 - 10:21
Post #19


User
Dołączył: Wed, 08 April 2009





CYTAT(k11 @ Sat, 17 Nov 2012 - 10:06) *
Sprawdzić, czy autor wątku nie jest duży. Kazek, ile masz wzrostu i ile ważysz?



Zanim wybierzesz, poszukaj informacji jak NB są zabezpieczone przed korozją. NA lubią ładnie zgnić, w czym polski kult solnika wydatnie im pomaga, o NB, neistety, wiem tylko tyle, że są.

r.

Wszystkie rdzewieją, nawet NBFL, ale jak wyjdzie to trzeba po prostu zrobić to raz a porządnie. Jeżeli chodzi o fun z jazdy to wersja 1.8+Torsen niezależnie od rocznika jest dobrym wyborem. Można przebierać w różnych wersjach, np. Sportive z 2001 były na zawieszeniu Bilsteina i dodatkowymi rozpórkami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marceliszpak
post Sat, 17 Nov 2012 - 10:23
Post #20


User
Dołączył: Sun, 08 January 2012





Ze swojej strony mogę polecić mitsubishi colta CzT.
Posiadam od ponad roku.
Auto bezawaryjne, jeśli nie liczyć przepalających się żarówek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 12 September 2025 - 23:24