![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Witam
Dzisiaj chciałbym przedstawić wam mój projekt. Większość prac wykonałem w nim sam, w oparciu o wiedzę braci Lamików, którzy to wciągnęli mnie w uturbianie starych wysłużonych aut ![]() ![]() Model: BMW e30 1.6 1990r. Modyfikacje: - silnik: M50B28 2xVanos - wał+tłoki z 2.8 tu, na tłokach zrobione głębsze frezy po zawory - kute korby PPM - śruby głowicy 12x1.5 z diesla M51 - odprężony kanapką na 8.4 - rozrząd z wałkami z M54 3.0 2x vanos na głowicy bez vanosa... - pompa oleju z M52B28 (wirnik jest o 20% wyższy niż m50) Układ napędowy: - skrzynia biegów ZF z 2.8 - wał napędowy z 2.8 - sprzęgło wzmocnione na podwójnym docisku 240mm z VW, jedno mas 6.5 kg- tarcza m30 - dyfer z org szperą z E32 typ 210 3.46, półosie, przeguby, piasty również z e32. Układ wydechowy: - turbina replika gt35 ar70 1.0 TWIN SCROOL jak u k64 polecam - kolektor wydechowy równo odległości owy 6-2 TWIN SCROOL - wastegate 50mm - wydech: rura 90mm + dwa tłumiki przelotowe Układ dolotowy: - krótki aluminiowy kolektor ssący 2 komorowy + przekładka bakelitowa między głowicą - intercooler z renoult midlum - blow off 50mm - czujnik temp powietrza z forda - całe o rurowanie 70mm Układ paliwowy: - wtryski 850cc przy 3 barach - dwie zewnętrzne pompy paliwa z audi - regulator paliwa vr6 4 bary Elektronika Megasquirt III Łukasz Lamik - sekwencyjny wtrysk paliwa - płynne sterowanie Vanosami - procedura startu, flat shift, - 2x EGT konfigurowane z Megasquirtem - Sonda Lambda konfigurowana z Megascuirtem - solenoid turbiny od Jadzwina Zawieszenie: - przód seria z 2.5 po regeneracji - tył poliuretan - hamulce: BMW E46 3.0 przód, tył 2.5, podwójne servo i pompa z golfa 2.8 4motion Doładowanie: Obecnie 1.2 bara 466 km 579 nm Masa samochodu: 1250 kg W planach dalsze modyfikacje.... Poniżej trochę fotek z prac Zaraz po zakupie: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zdjęcia z pod maski są nieaktualne jak porobię fotki to wrzucę... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
łał, zaczyna sie dobrze
![]() -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
Nice
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Zapowiada się świetnie. Autko już jeździ? Na tym setupie silnika ile planujesz maksymalnie pompować i w jakie moce celujesz docelowo? Czyżby najszybsze Street FWD i 4WD braciom nie wystarczyło
![]() -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
kolektorek ładny
![]() Wałki pochodzą z jakiegoś innego silnika, czy custom?? -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Zawsze zastanawia mnie taki wstep opisu lub ew sprzedazy na allegro "dzisiaj chcialbym przedstawic" a co chcialbys przedstawic nam jutro?:>
Wracajac do tematu, niezle to musi dupka zamiatac przy takiej mocy 500KM w lekkim tylnym napedzie obstawiam brak trakcji az do 4 ![]() -------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
po co zmieniales walki z m50b28 na n50b25? pozdrawiam i czekam na jakis wykresik z hamowni.
P.S. MS ogarnia vanosa? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Seryjny tlok M52 w bloku M50?
Kiedys krazyly takie opinie ze te tloki z M52 cienko znosza wszystko powyzej 400KM ,pekaja polki itp.. tym bardziej ciekawi mnie ile czasu/km juz ten silnik przejezdzil z taka moca i jak to w koncu jest z tymi tlokami? Zeby sie zaraz nie okazalo ze jak z 2,7biT audi ktore kiedys sie kulo na 450 a teraz 600 przyjmuja na serii... -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Gratulecje dla Karola za wytrwalosc przy budowie samochodu, a roboty bylo duzo i nie ma fuszerki w tym samochodzie i wszystko jest przygotowane na duze moce, bmw zapina dobrze q to dopiero 1,3b mysle ze to bedzie dobrze sobie radzic w street rwd,
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Seryjny tlok M52 w bloku M50? Kiedys krazyly takie opinie ze te tloki z M52 cienko znosza wszystko powyzej 400KM ,pekaja polki itp.. tym bardziej ciekawi mnie ile czasu/km juz ten silnik przejezdzil z taka moca i jak to w koncu jest z tymi tlokami? Zeby sie zaraz nie okazalo ze jak z 2,7biT audi ktore kiedys sie kulo na 450 a teraz 600 przyjmuja na serii... Z tlokami roznie bywa i znich wytrzymaloscia np. Seryjne tloki z vr6 ktore sa odlewane wytrzymuja 600+, jesli chodzi o te z bmw 2,5 ma odlew a te z 2,8 wygladaja w budowie podobnie jak te z leta ktore sa kute i durza znosza, karol potestuje to sie okaze ale myle ze duzo wytrzymaja -------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Auto na chodzie jest jakieś 4 miesiące, z małymi przerwami na przerubki-poprawki itp.
Nice ![]() Z trakcją narazie niema tragedi bez szpery na oponach 225/45/17 na złym asfalcie czasami lekko podślizguje na trójce(100-150km/h). Narazie niema piramidek jest tylko kanapka w przyszłości są plany na kute tłoki i w tedy sie pokombinuje, a narazie bede próbował obalić mity z tłokami... lekko nie będą miały. CO do wałków to na seryjnych z 2.5vanos (228/9) i kolektorze z m502.5 powyżej 6300obr silnik tracił drastycznie moc. Obecnie mam wałki 240/9,7 ssący i wydechowy, ssący jest z m54b30 (pasuje pod vanosa po małych przerubkach) a wydechowy jest z m50b25 nv (tyle że tam był na ssącym i trzeba było kombinować z ustawieniem) Oprucz wałków zmieniłem kolektor ssący na krutki własnej roboty i po strojeniu silnik bez problemu trzymie moc do 7000 obr (narazie wyżej nie krence). P.S. MS ogarnia vanosa? Tak ms ogarnia go tak jak trzeba i steruje przestawia mi go o dowolnych kont (0-25 stopni) przy zadanych obrotach, Łukasz L wystawił kiedyś filmik ze sterowaniem moim vanosem, tu masz link: http://www.youtube.com/watch?v=X_POe6VTfEQ...mp;feature=plcp Ogarnia też vanosy z s54 i s65 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Do ilu planujesz kręcić? Jaka jest wogule bezpieczna granica dla m50. Ciekawe mody z wałkami.
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Świetny projekt
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Do ilu planujesz kręcić? Jaka jest wogule bezpieczna granica dla m50. Ciekawe mody z wałkami. Niewiem na ile hydraulika puści, ale jak przełoże zawory i sprężyny z 2.5 nv to tak do 7500 może nawet i pod 8000 (o ile bedzie trzymać moment na tych wałkach) ale to dopiero jak przyjdzie mi ściągać głowice. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
zapomniales dodac kto ci dal walek na testy hehe zarcik.
mam nadzieje ze gt35 pochodzi , i ogolnie mam nadzieje ze w streecie na bialej nie szczelisz lepszego czasu niz ja w dragu hahaha tez zartuje ! powodzenia i gratulacje wkoncu KAROL , fuszery nie ma! laduj mu ! gratulacje do lukasza za ogarniecie strojenia, jest grubo i wiem ze bedziemy razem czesto na zawodach kielbasy jesc ![]() amelinium ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
rozumiem ze te walki to to samo co m50b25nv bo takie mam u siebie .obecnie krece na 6500 bezpiecznie ale mialem zamiar na 7tys tylko nie wiem czy do konca to bezpieczne u mnie seryjny m50nv na przekladke 1mm
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Wa-wa ![]() |
Projekt gruby, ale co ty masz z tą ortografią, to tak specjalnie ? jakaś masakra
![]() -------------------- e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 09:32 |