Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jak wzmocnić korby., Usterka po wsadzeniu sportowych wałków
kakao
post Sun, 02 Sep 2012 - 15:18
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Postanowiłem samodzielnie naprawić silnik i chciałem się doradzić.

Opis usterki:
Dwa ostatnie tłoki biją w blok silnika i jak prasa wytłukują kawałki bloku silnika.

Tłok czwarty



Tłok trzeci



Wybicie ostatniego tłoka zajęło mi ok. 30min walenia młotkiem 800 gramowym po wcześniejszym namaczaniu w WD40 przez dwa dni. Jak wyskoczył zobaczyłem tuleję w wiórkach metalowych.




Jeden metalowy wiór dostał się między pierścienie i to on zablokował tłok tak, że stanął wał korbowy.


Ten kawałek metalu idealnie pasuje do ostrej krawędzi stopy korby.






Rozrusznik próbując odpalić silnik napotkał na opór i wyłamał ząb w kole zamachowym.


Podsumowanie
Wygląda na to, że śruby korb się poluzowały i przez to cały ten bałagan.

Pytanie
Jak można po bożemu ogarnąć ten temat?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 02 Sep 2012 - 15:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lukaszb
post Sun, 02 Sep 2012 - 15:47
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 December 2002
Skąd: Tarnów





Ja pakując wał i tłoki od 2.0 do rozwierconego bloku z 1.8 miałem podobny problem. Korby uderzały o blok właśnie tymi miejscami które zaznaczyłeś. Sprawę załatwiliśmy frezując po 3mm te krawędzie korb. Oczywiście potem doważanie i wszystko pięknie śmiga. Liźnij sobie po te parę milimetrów korby dla świętego spokoju i daj nowe mocniejsze śruby. Problem nie powinien powrócić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 02 Sep 2012 - 15:55
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





A to na pewno poluzowały się śruby w korbach, a nie padły panewki? W jakim były stanie - zarówno wymiary, jak i wizualnie?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Sun, 02 Sep 2012 - 16:45
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





jak to seryjne elemet tego silnika to pewnie panewy tak jak mowi Pinin . Jak nie tzn korby i tłoki z mocniejszego modelu w seryjny blok to pewnie ktos zapomnial usunac elementy kolizyjne . Usun , tak by nie uszkodzic ani znaczonco nie nadwyzeżyc konstrukcyjnie elementu obrabinego , czy to blok czy korba . Jezeli korba to wywaz wszystkie komplety ( tłok z korba ) do takich samych parametrów .


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sun, 02 Sep 2012 - 19:08
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





jedno pytanie - to po złożeniu tego nie kręciłeś silnikiem żeby sprawdzić czy nie ma żadnej kolizji , tylko aż rozrusznik musiał urwać zęba ??? ja bym też posprawdzał czy nie ma problemu z panewkami oraz faktycznie nie pozostaje nic innego jak podszlifować korby i je wyważyć - z tym że jak to zrobisz, musisz wszystkie doważyć do tej samej masy - najlepiej do 0.1g


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 02 Sep 2012 - 19:19
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





A może zamiast szlifowania korb zebrać blok? Podobny myk się robiło na kuciźnie w hondowskiej d-serii. Zdecydowanie mniej pieprzenia, niż późniejsze wyważanie korb itd.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 02 Sep 2012 - 19:38
Post #7


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Oczywiscie, ze zebrac blok - j.w. vide Honda - korb nie dotykac. I tak jak napisano wyzej - zainteresowac sie co spowodowalo kolizje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak101
post Sun, 02 Sep 2012 - 20:23
Post #8


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012





Uciąć szlifierką te wypusty i zapomnieć o sprawie. Kute korby co wszyscy namiętnie kupują mają niedoważenia po 10 g i nikt w to nie wnika, tylko zakłada i kręci do 8000 obrotów.


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 02 Sep 2012 - 21:30
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Panowie, jeżdżę na seryjnych gratach silnika od kilku lat i wcześniej nie było żadnej kolizji. Założyłem sportowe wałki i się zaczęło stukanie ale też dopiero po kilku dniach, coś jak lipne szklanki. Pojeździłem dwa dni z tym i rano już nie odpalił - usłyszałem tylko trzask łamanego zęba w kole zamachowym. W moim przypadku przyczyną kolizji korbowodu z blokiem mógł być nadmierny luz na panewkach głównych i korbowodowych. Zakładając wałki sportowe chyba przeciążyłem panewki. Volvo ponoć ma dobre śruby korb ale jakbym chciał lepsze to gdzie ich szukać?
Czy ktoś miał podobny problem? Jak wzmocnić układ żeby było git? Nie jestem zawodowym mechanikiem i robię swój bolid z czystej pasji dlatego się pytam.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 02 Sep 2012 - 21:56
Post #10


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(kakao @ Sun, 02 Sep 2012 - 21:30) *
Zakładając wałki sportowe chyba przeciążyłem panewki.
Kaman... huh.gif Jedno nie ma nic wspolnego z drugim.

Mocniejszych srub szukac w katalogu ARP, ale w pierwszej kolejnosci proponuje znalezc powod samorozkrecenia sie silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Sun, 02 Sep 2012 - 23:19
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (pajak101 @ Sun, 02 Sep 2012 - 21:23) *
Uciąć szlifierką te wypusty i zapomnieć o sprawie. Kute korby co wszyscy namiętnie kupują mają niedoważenia po 10 g i nikt w to nie wnika, tylko zakłada i kręci do 8000 obrotów.


Kto wszyscy? Ja nie znam takich. Nie wiem czemu radzisz komuś zepsuć swój silnik.
Tak jak móili przedmówcy, pewnie najlepiej podciąć blok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 02 Sep 2012 - 23:31
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nie był ten silnik przypadkiem przekręcony ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 02 Sep 2012 - 23:33
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(pinin @ Sun, 02 Sep 2012 - 15:55) *
A to na pewno poluzowały się śruby w korbach, a nie padły panewki? W jakim były stanie - zarówno wymiary, jak i wizualnie?

Panewki były wymieniane trzy lata temu jak się silnik zatarł a wizualnie wyglądają tak:










--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 02 Sep 2012 - 23:46
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(hz10 @ Sun, 02 Sep 2012 - 23:31) *
nie był ten silnik przypadkiem przekręcony ?

Ja tego nie doświadczyłem ale nie mogę wykluczyć, bo jak sam nie miałem czasu zrobić jakieś pierdy i wstawiałem go do warsztatu to zaraz zbiegowisko mechaników i każdego swędziała noga aby wbić but w podłogę.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Mon, 03 Sep 2012 - 00:17
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(pajak101 @ Sun, 02 Sep 2012 - 20:23) *
Kute korby co wszyscy namiętnie kupują mają niedoważenia po 10 g i nikt w to nie wnika, tylko zakłada i kręci do 8000 obrotów.

BZDURA!!!


Teraz to chyba najprosciej bedzie wrzucić nowy słupek , jak chcesz to go zrewiduj wymien pierscienie i panewki .
Jedyna metoda na wzmocnienie korbowodow jest wymiana na kute .


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak101
post Mon, 03 Sep 2012 - 13:35
Post #16


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012





CYTAT(szeniman @ Mon, 03 Sep 2012 - 00:17) *
Jedyna metoda na wzmocnienie korbowodow jest wymiana na kute .


Bzdura jest wiele metod, które podwyższą odporność na zgniatanie i rozrywanie o min 5%.


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukaszb
post Mon, 03 Sep 2012 - 14:57
Post #17


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 December 2002
Skąd: Tarnów





Tylko czy dla 5% jest sens się w to bawić...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Mon, 03 Sep 2012 - 15:04
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(pajak101 @ Mon, 03 Sep 2012 - 13:35) *
Bzdura jest wiele metod, które podwyższą odporność na zgniatanie i rozrywanie o min 5%.


Jak finansowo wychodzi wzmacnianie w porównaniu do kupienia kutych korb? Kto to robi? Jak z terminami? I jeszcze jedno, kto to zrobi dobrze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Mon, 03 Sep 2012 - 15:18
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(pajak101 @ Mon, 03 Sep 2012 - 13:35) *
Bzdura jest wiele metod, które podwyższą odporność na zgniatanie i rozrywanie o min 5%.



ok prosze podaj jakies przylady które nie były by urban legend , bo chyba nie chodzi ci o metode shootpened .

abstrachujac juz od tych 5-10% dla których nie mial bym zamiaru w ogóle rozbierac silnika.


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Mon, 03 Sep 2012 - 16:04
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(kakao @ Sun, 02 Sep 2012 - 23:33) *
Panewki były wymieniane trzy lata temu jak się silnik zatarł a wizualnie wyglądają tak:









Jak dla mnie te panewki nie wyglądają za dobrze.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:07