![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Skradziono mi VW T5 i szukam nowego auta. Niestety strasznie ciężko o sensowne używane T5 i zacząłem się zastanawiać nad MB Viano albo Vito w wersji osobowej, bo jest całkiem sporo używek kupionych w PL. Jak jest z usterkowością tych aut ? Interesują mnie samochody poliftingowe zarówno 2.2 jak i 3.0
-------------------- ...
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Skradziono mi VW T5 i szukam nowego auta. Niestety strasznie ciężko o sensowne używane T5 i zacząłem się zastanawiać nad MB Viano albo Vito w wersji osobowej, bo jest całkiem sporo używek kupionych w PL. Jak jest z usterkowością tych aut ? Interesują mnie samochody poliftingowe zarówno 2.2 jak i 3.0 Od ok 5 lat przebudowuje te auta i powiem ci ze ja bym sie od tego trzymal z daleka.Nie bede sie rozpisywal powiem ci tylko ,ze tandetnie sa wykonane, do T5 duzo im brakuje.Tu w norwegii 4-5cio letnie auta rdzewieja na potege, ale to tylko jeden z problemow... -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam w firmie T5 i Vito z tego samego rocznika. Serio, daruj sobie to Vito. Nie ma połowy przebiegu T5 a już go przebił kosztami napraw.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
w vito chyba tylko wygodniej sie siedzi i to tyle plusow...
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki Panowie ! Miałem nadzieję, że tak nie jest
![]() W takim razie może znacie jakieś sensowne, najlepiej długie T5 Caravelle/Multivan 1.9TDI albo poliftowe 2.0TDI na sprzedaż ? ![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Popatrz na forach związanych z tematyką aut dostawczych
![]() Osobiście ganiałem i T5 2,5TDi i T4 2,5TDI (102 i 150 KM) jeżeli przeżyć by odrobinę przestarzały design i odrobinę większy hałas powyżej 130km/h to T5 nie ma podejścia,szczególnie 150tka. Służbowo śmigam ostatnim wypustem T4ki czyli 2003r. pełny ocynk,jedyne miejsce gdzie jest rdza to pod uszczelką szyby w drzwiach bo były wstawiane poza fabryką ![]() T5 to już auto konstruowane przez księgowych niestety,co przy zakupie używanego bardzo łatwo boleśnie poczuć. Tak więc,jeżeli dopuszczasz myśl takiego sucharka,to w przypadku znalezienia pewnej sztuki bym się nie zastanawiał ![]() -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Kubik miałem wcześniej T4, więc porównanie jakieś tam mam
![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Znam T4 2,5TDI ACV (102PS). Sprzedany z firmy jak miał 520kkm. Znajomemu. Teraz ma 600kkm. Nie potrzebuję lepszej rekomendacji.
Mieliśmy Vito. W tygodniu pracowało, w weekend było w serwisie. Padało WSZYSTKO, łącznie z felgą, która pękła na spawie. Auto nigdy nie było przeładowane, służyło jak bus serwisowy i woziło ok 1,2t ładunku (w tym załoga). Nie znam zadowolonego użytkownika Vito RWD. A szkoda, bo jak akurat działał to jechało się tym naprawdę fajnie. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 November 2007 ![]() |
Mercedesy strasznie spadły z jakości, cieżarowe jako tako, osobówki gorzej, a dostawczaki to w ogóle tragedia. Aczkolwiek ja u siebie mam MB Sprinter 2.2 cdi 110-150 km, roczniki 2004-2009 więc nowy i stary model i te nowsze gorzej się trzymaja niż Sprintery I fl. Chociaz dużo zależy od serwisowania i użytkowania. Raz jeden przygłup w ciągu pół roku zajeździł dwie turbiny, przygłupa już nie ma i auto sprawuję się przez 2 lata bez problemu...
Co do samego Viano, z silnikiem v6 cdi w automacie - super auto, natomiast 2.2 cdi raczej bym sie nię pchał. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 18 April 2005 ![]() |
Ja lubowalem sie kiedys w t4... jezdzilem 1.9D, 2,4D 1.9TDI i 2,5TDI. Najbardziej przypadl mi do gustu wlasnie 2,5TDI 150 koni. Swietne przyspieszenie. Totalnie bezawaryjne. W razie naprawy zamiennikow od groma i w smiesznych cenach.
A co do wytrzymalosci ciezarowek Mercedesa... ciakawostka. Wyszedl ostatnio nowy Actros MP4... i... Duza czesc produkcji musiala wrocic do serwisow na wymiane glowic. Najsmieszniejsze jest to ze znany mi serwis czekal 2 tygodnie na specjalne sciereczki dezynfekcyjne aby przetrzec jakiestam bebechy w silniku aby nie zostaly tam bakterie ktore powodowalyby wewnetrzej korozji silnika!!!!!!!!!! Panowie mechanicy zacznijcie budowac laboratoria bo swiat schodzi na psy hehe |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 November 2007 ![]() |
Mp4 to 2012r, no koniec 2011, więc świeżyzna, moje opinie odnośnie ciężarówek bazują na rocznikach 1997-2009, chociaż więcej do czynienia mam z dostawczymi autami, z racji że moja firma to produkcja + sprzedaż, towar średnio gabarytowy, więc 3xx sprintery wystarczają. W sumie to nawet nie ma teraz w czym wybierać. Nowe sprintery to kupa, crafter podobnie, z tym że silnikowo trochę lepiej wypada, a francuzy .. to francuzy.
Ale wracając do tematu, od 5 lat jakośc aut sukcesywnie idzie w dół, powiedziałbym że połowa producentów aut znacznie obniżyła jakość, w mercedesie to jest widoczne gołym okiem. Nie wiem jaki to powód, czy zbyt zaawansowanej technologii czy może tego że ceny surowców od 5 lat skoczyły 50-100% w górę, a ceny aut nieznacznie, albo utrzymują się na podobnym poziomie, lub nawet spadły i producenci aut/podzespołów znacznie oszczędzają, obniżając jakośc. Cholera wie, przydałby się na forum jakiś główny księgowy Mercedesa ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 May 2012 Skąd: PL ![]() |
Na temat T4 się nie wypowiadam, ale przez jakieś 6 lat jeździłem T5 2.5 TDI 170KM. Auto przejechało około 300tys km i w tym czasie chyba drugie tyle co na zakup władowałem w różnego rodzaju naprawy. W silniku zostało wymieniowe prawie wszystko. Po prostu tragedia. Samochód sprzedałem niecałe 3 lata temu i kupiłem Viano 3.0 CDI V6. Póki co 140tys km bezawaryjnej jazdy i wrażenia dużo lepsze niż w T5. Jedyna jego wada w stosunku do T5 to tył napęd, którego słabości odczuwa się na śniegu i podczas deszczu.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
T5 2.5TDI nie biorę w ogóle pod uwagę, bo słyszałem same negatywne opinie od osób, które użytkują i serwisują te samochody.
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Też zależy,ogólnie 2,5 TDi ma kopyto(jak na swoje wartości itp.)dużo zależy od sztuki,ale trwałość ACV/AXG/AHY z T4 to to nie jest.Ponadto skrzynia 6tka,no i 1,9 jest za słaby w trasy.
-------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:14 |