![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 December 2005 Skąd: Kraków ![]() |
...i to samo ;-)
Witam serdecznie, mamy nowe auto i użytkownika z doświadczeniem typu "pół roku i lakier wygląda jak g*wno". Pytanie brzmi, czy zabieg z tytułu czyli "nakładanie powłoki kwarcowej" da jakikolwiek sensowny efekt (koszt ca 1000-1700netto czyli przynajmniej kilka wizyt na myjni z sensownym woskowaniem auta). Ma to sens, czy opcja typu byłem w "diamondbrite" i jestem fajny? :PPP Pozdrawiam! Edit: Przeczytałem posta chyba 4razy i nie wiem o co chodzi autorowi. Z moich doświadczeń wynika, że przygoda z diamondbrite (w zakresie nakładania ich powłoki na lakier samochodu) daje efekt porównywalny z przyzwoitym ręcznym woskowaniem. I to stanowi dla mnie pewien punkt odniesienia. Pytanie, czy powłoka kwarcowa z CarSPA to coś więcej, czy takie właśnie "byłem w SPA, jestem super". A efektu jak nie było tak nie ma. Mam nadzieję, ze teraz klarowniej się wyraziłem :-) |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Przeczytałem posta chyba 4razy i nie wiem o co chodzi autorowi.
-------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Nie wiem dokładnie jakiego środka używają,ale jeżeli CQuartz to z pewnością nie jest to warte ww.kwoty.
ECHELON Zen-Xero to co podobno już inna bajka,gdzie faktycznie przybyło μm i dają gwarancję 2letnią. http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php...asc&start=0 projekt z użytym E z-x -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 October 2006 Skąd: wawa ![]() |
Robiłem u nich samochód i naprawde powłoka daję rade, nie wiem jak wygląda sprawa z Diamond Brite.
Ja nie mam żadnych zastrzeżeń, dodatkowo jeszcze 2 samochody też były robione na odnowienie lakieru i naprawdę jestem zadowolony. |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
zapytaj lepiej na kosmetykaaut.pl albo czyms podobnym.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 21 November 2002 Skąd: Tarnow ![]() |
DiamondBrite lepiej omijac z daleka (mialem na 2 autach). Tak naprawde prawdziwe zabezpieczenie daje folia ochronna. Koszt wyzszy, ale efekt znaczaco trwalszy a i bezpieczenstwo lakieru znacznie wieksze.
-------------------- M157 :)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ale DimondBrite za to kosztuje 30zł i starczy pewno żeby nabłyszczyć wszystkie auta w rodzinie
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Powierzchnia kwarcowa czyli min. to: http://www.sklep.car-spa.pl/Na-zewnatrz-au...-Pack-p568.html
Zostawia cienka warstwe kwarcu na lakierze, na profi mierniku podobno daje 2-5 mikronów Chcesz to zlecic czy samemu nakladac? -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
W wolnym czasie z kobitką ręcznie tym nabłyszczyć auto na działce tym nie mniej że pogoda dopisuje
![]() Teraz dylemat czy lepiej tego DimondBrite czy tą powierzchnię kwarcową ?? Niby oba zapewniają efekt lustrzany... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 10 January 2010 ![]() |
Ja nie zastanawiałbym się i brałbym cquartz. Bez dwóch zdań. Problem polega na tym, że do powierzchni kwarcowej konieczne jest idealne przygotowanie powierzchni - chodzi tutaj o stan lakieru. Dlatego przed nakładaniem pow. kwarcowej należałoby zrobić korektę lakieru.
Coobcio, mam nadzieję, że wpierw masz zamiar oczyścić dobrze lakier przed nałożeniem tego. Tutaj masz przykład jak to powinno wyglądać: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php...ghlight=#226831 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
A Przygotowanie lakieru wymaga wprawy no, czasu i tez spore koszty (polerka, kosmetyki...)
-------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Jak już ktoś wspomniał, 80% sukcesu to przygotowanie lakieru. Wszelkie powłoki kwarcowe itd. ukazują i wręcz wizualnie wyolbrzymiają wszelkie defekty na powłoce jeżeli nie zostaną usunięte. Najlepiej przetrzeć lakier IPA lub zmywaczem lakierniczym sylikonowym aby zobaczyć kondycję lakieru bez żadnych wspomagaczy. Następnie korekta i nałożenie powłoki. Ja osobiście mam dobre wspomnienia z CQuartz, jednak lepiej pracowało mi się z produktami Gtechniq.
-------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Czyli Coobciu lepiej zróbcie to zwykłym woskiem, bo kobitka po godzinie mycia, czterech godzinach poprawiania lakieru, na wieść o tym że, to jeszcze nie koniec może radykalnie wyprzeć się tego, ze chciała ci pomóc. Cały pomysł z polerką zwali na ciebie i przez następny tydzień będzie wypominać, że zmarnowałeś jej weekend na działce, nie mówiąc o poniszczonych dłoniach i paznokciach - po co ci to?
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 29 August 2009 ![]() |
Jezeli lakier jest nowy, a uzytkownik nie wie jak dbac o auto, to powloka kwarcowa rzeczywiscie sprawdzi sie lepiej niz cokolwiek innego. Korekta nie jest absolutnie konieczna, tylko ze powloka kwarcowa nie przykrywa rys jak wosk, sa po jej nalozeniu tak samo widoczne, jak bez niej. Jest jednak lepszy polysk (ale inny niz po wosku, taki 'szklany'), lepsza ochrona lakieru i brud przywiera duzo mniej, doskonale kropelkowanie. Przy nowym lakierze najprawdopodobniej wystarczy minimalna korekta - bardzo delikatna pasta. Mozna to zrobic samemu, nie zajmuje tez duzo czasu. Pozniej umyc auto plynem do mycia naczyn, przetrzec cale IPA i polozyc cquartz. Koszty beda ulamkiem tych wspomnianych w pierwszym poscie, efekt swietny.
Na aucie matki polozylem cquartza chyba we wrzesniu zeszlego roku, dzisiaj mylem je na bezdotykowej myjni, efekt jest nadal swietnie widoczny... Ach, dodam jeszcze, ze cqurtza polozylem rowniez na szyby i plastiki (czarne!), rowniez ze swietnym rezultatem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 00:30 |