![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 13 March 2012 ![]() |
Witam, jestem nowy na forum i prosiłbym o kilka porad co do mojej pracy nad silnikiem Mercedesa w124 2.0D. Silnik ogólnie słaby jak na takie wielkie auto , więc postanowiłem go doładować. Zakupiłem kolektor wydechowy wraz z turbosprężarką od mercedesa vito z silnikiem 2,3td gdyż pasuje idealnie w miejsce starego kolektora . Jest także intercooler o wymiarach 550x140x65mm i troszkę aluminiowych rurek . Zastanawia mnie tylko z kąt wyprowadzić przewód do smarowania turbiny, myślałem o jakimś trójniku pomiędzy czujnikiem ciśnienia oleju lecz nie wiem czy to rozwiązanie zda egzamin . Z tabel oraz forum wyczytałem że należy także zwiększy dawkę paliwa, czy jest to wykonalne we własnym zakresie? Jakie elementy muszę jeszcze dokupić, dorobić i jak to wszystko poustawiać?Chcę uzyska przyrost rzędu 30-40 KM . Mercedes jest po kapitalnym remoncie silnika , a jeśli ktoś miałby ochotę go obejrzeć to zapraszam na stronę http://mtt-merc.blogspot.com/ tylko proszę nie śmiać się z moich opisów;)
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 15 March 2012 ![]() |
http://www.w201w124.com/forum/
Proponuje tutaj pogrzebać. Smarowanie albo tak jak mówisz albo z dekla łańcucha rozrządu z magistrali smarującej wał korbowy bodajże zaślpka jest. Też poszukaj bo gość montował turbo i stamtąd brał smarowanie. Spływ oleju do miski olejowej. Ogólnie to ciężko będzie tą turbiną sterować. Jedyne co z vito dobre to kolektor bo pasuje ale turbinkę można było ze sprintera 2.9 wziąć bo pasuje pod kolektor lub inną sterowaną nadciśnieniem a nie podciśnieniem. A jedyne co możesz zrobić z pompą wtryskową to zwiększenie dawki srubką i doładowania na turbinie. Oprócz tego wtryski większe, wydech przelotowy. To starczy na 100-pare, parenaście koni, na więcej to już tylko zmiana sekcji w pompie prawdopodobnie. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 13 March 2012 ![]() |
Jest zasadnicza różnica między turbinom od 2,3 a 2,9 ? jeśli lepsze efekty będą osiągalne na tej drugiej to zawsze kiedy już wszystko spasuję i poskładam do kupy mogę ją wymienić a starom sprzedać. A co do smarowania orientujesz się może dokładniej gdzie jest ta zaślepka od magistrali smarowania wału? Coś nie mogłem jej dostrzec
![]() Szukałem już na tamtym forum niestety nic nie znalazłem. I tak czysto teoretycznie z tymi sekcjami 7 , były one poruszane tutaj w temacie o uturbieniu 3,0d Mercedesa tak jak jest to zrobione w w123 z turbem od scani i silnikiem 3.0 taki jak montowali w w124 . Jaką moc mógł by rozwinąć silnik 2.0 z takimi modyfikacjami pompy? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 15 March 2012 ![]() |
Dwukrotny przyrost mocy albo i lepiej. Tylko że wtedy to już turbo ze sprintera może nie starczyć, chociaż może się mylę.. A panewki i korby też raczej zadowolone nie będą już tak bardzo, fabrycznie był natrysk oleju na denka tłoków, w om601 tego nie ma.
Na tamtym forum poszukaj userów mirasmerc i hamer oni turbili om601. Póki sekcji w pompie nie zmienisz to turbo z vito może wystarczyć, chociaż i tu mogę się mylić. Chodzi o to że ze sprintera jst plug&play pod kolektor z vito a sterować nim prościej. Poszukaj jeszcze na superturbodiesel.com |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
vnt sterowane podciśnieniem będzie lepsze. zapoda gruszke na nadciśńienie a ogranicznikiem kierownic sobie wyreguluje jak ma wstawać i kiedy.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 13:57 |