![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Panowie, mam kilka pytań, proszę o wypowiedź osoby siedzące w temacie
1) jak wygląda ogólna eksploatacja??? jakieś bolączki?(oprócz ABC) jakie koszty utrzymania? 2) moc seryjna wystarcza? czy zachowuje się jak ociężała krowa? 3) jak nieznacznie podnieść osiągi? wydech/dolot/program, ile realnie uzyskamy? (25-30 KM jest możliwe? jakieś przykłady mile widziane) 4)zachowanie podczas dynamicznego prowadzenia, jest duża różnica między CL 500/600 a AMG?? Dzięki -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Nie mam doświadczenia z wolnossakiem ale miedzy 500 a 55 kompresor jest przepaść. Według mnie ten drugi jest jednym z fajniejszych silników dających mnóstwo frajdy przez niezły moment od samego dołu i brzmienie
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Kompressor odpada
![]() -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
nikt nie posiada takiej wiedzy?
![]() -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
ad.1. Jako użytkownik poliftowej sześćsetki w215 mogę powiedzieć, że (tfu tfu) z ABC brak problemów, jeżdżę 4 lata,auto ma 100k przebiegu. Ale słyszałem wiele nieciekawych historii...oprócz spalania i kosztami wynikającymi z wielkością silnika (ilość oleju,świec itp) to naprawdę nie jest źle z kosztami utrzymania. A,tarcze dość drogie.
-------------------- F30 330i xDrive '16
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
dzięki kolego!, interesuje mnie jednak tylko wolnossak
![]() P.S. jakie słyszałeś historie? czego dotyczyły? -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Czemu sie uparles ze wolnossak?
![]() Historie sa takie że ABC to rozległy system i czasem wymienienie jednej czesci nie naprawia auta. Przykładowo pompa ABC może paść od popsutego zaworku, wiec jak wymienisz pompe bez wymieniania zaworków to problem powróci. Ale z dobra diagnostyką powinno być ok, jak już kiedyś pisałem według mnie Star Diagnosis to naprawdę rozległy i zaawansowany interfejs diagnostyczny który ma mnóstwo możliwości. Kolejna sprawa, sprawdzić czy nie ma wycieku ze skrzyni. Taka plastikowa wtyczka w skrzyni, konektor, lubi z czasem sie rozszczelnic. Koszt i trud naprawy znikomy, no ale częsta przypadłość w automatach Merca. Tak samo valve body i selektor zmiany biegów lubi niestety się zepsuć, słyszałem o kilku przypadkach. W C215 z którym ja mam najwięcej wspólnego szyba kierowcy się rozwarstwiała. Generalnie ten egzemplarz ma 80 tyś mil i jest w dobrym stanie, to chyba jedyne przypadłości które się pojawiły. Wydaje mi się że wcale nie tak źle jak na tak zaawansowane auto, ale to tez model poliftowy. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 20 May 2011 ![]() |
1) jak wygląda ogólna eksploatacja??? jakieś bolączki?(oprócz ABC) jakie koszty utrzymania? Auto ma tyle bolączek ile ma pompek, np. gdy Ci się drzwi nie będą domykać automatycznie to pompka kosztowała chyba 3k. Może wywalić czerwonego alerta podczas normalnej jazdy odnośnie zawieszenia, opuszczać się lub podnosić po wyłączeniu motoru a gdy klęka zaworek to puścić może jakie opiłki i psuje pompkę... Koszt duży, sprzedają takie auta z regenerowanymi zaworkami trzeba uważać. Przedliftowych unikać jak ognia ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Czemu sie uparles ze wolnossak? ![]() Historie sa takie że ABC to rozległy system i czasem wymienienie jednej czesci nie naprawia auta. Przykładowo pompa ABC może paść od popsutego zaworku, wiec jak wymienisz pompe bez wymieniania zaworków to problem powróci. Ale z dobra diagnostyką powinno być ok, jak już kiedyś pisałem według mnie Star Diagnosis to naprawdę rozległy i zaawansowany interfejs diagnostyczny który ma mnóstwo możliwości. Kolejna sprawa, sprawdzić czy nie ma wycieku ze skrzyni. Taka plastikowa wtyczka w skrzyni, konektor, lubi z czasem sie rozszczelnic. Koszt i trud naprawy znikomy, no ale częsta przypadłość w automatach Merca. Tak samo valve body i selektor zmiany biegów lubi niestety się zepsuć, słyszałem o kilku przypadkach. W C215 z którym ja mam najwięcej wspólnego szyba kierowcy się rozwarstwiała. Generalnie ten egzemplarz ma 80 tyś mil i jest w dobrym stanie, to chyba jedyne przypadłości które się pojawiły. Wydaje mi się że wcale nie tak źle jak na tak zaawansowane auto, ale to tez model poliftowy. Czemu? głównie cena, za dobry doładowany trzeba dać z 80-100 tys zł? teraz mam ochotę na coś wolnossące, V8 Kompressor jeden stoi w garażu więc nie koniecznie musi być drugi ![]() Auto ma tyle bolączek ile ma pompek, np. gdy Ci się drzwi nie będą domykać automatycznie to pompka kosztowała chyba 3k. Może wywalić czerwonego alerta podczas normalnej jazdy odnośnie zawieszenia, opuszczać się lub podnosić po wyłączeniu motoru a gdy klęka zaworek to puścić może jakie opiłki i psuje pompkę... Koszt duży, sprzedają takie auta z regenerowanymi zaworkami trzeba uważać. Przedliftowych unikać jak ognia ![]() posiadasz taki samochód? napisz coś więcej, bo chce mieć podparte informacje.. i czemu przelifta unikać? -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 15 July 2009 ![]() |
te samo podnoszace sie i opuszczające zawieszenie i blad zawiasu w czasie jazdy to jest poracha przerabialismy to w s klasie w220 wlasnie przed liftowej ale to chyba kazdy posiadacz tego air matica sie z tym uzera chyba ze po lifcie cos poprawili i juz to niewystepuje tak nagminnie
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Ja osobiście nie miałem styczności z przedliftowym egzemplarzem. Air matic to porażka (w CL mam ABC- odpukać bezawayjne), oglądałem S-ki z tym zawiasem i każda z nich to w skrócie wymiana wszystkich elementów jakie tylko mogą paść. Dlatego w CLS mam zwykłe sprężyny. Moje pytanie brzmi: do czego potrzebujesz tego Cl-a? Radziłbym przejechać się doładowanym poliftem- jeśli się spodoba to sprzedasz może któreś auto/ dołożysz bo zobaczysz, że Cl jest tego warty. Dodatkowym plusem jest to, że w Cl600 uzyskanie 600km nie jest problemem. Według mnie największą wadą auta jest prehistoryczna skrzynia biegów, stosowana dlatego, że inne klękają przy przenoszeniu 800 NM.
-------------------- F30 330i xDrive '16
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
jak coś sprzedana zostanie V6Bit a nie V8, wiem czego chce i szukam tylko wiarygodnych opinii,ostateczna decyzji jeszcze nie podjęta
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 02 May 2004 Skąd: Z centrum dowodzenia Światem ![]() |
Moj znajomy ostatnio kupil takiego CL'a 55 AMG przedlifta i na dziendobry pompa padla.... czasem zawias dziala , czasem nie , potrafi przod opasc. Drzwi sie czasem domykaja badz nie... KeyLess go po rozladowaniu akumulatora sie rozkodowal. Tarcze jeszcze nie wiem ile kosztuja... ale niedlugo bedzie mial do wymiany....
posiadaczem CL'a jest od 3 tygodni ![]() ![]() Jak dla mnie to jest auto never ending story ![]() -------------------- Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Fri, 20 May 2011 ![]() |
Moj znajomy ostatnio kupil takiego CL'a 55 AMG przedlifta i na dziendobry pompa padla.... czasem zawias dziala , czasem nie , potrafi przod opasc. Drzwi sie czasem domykaja badz nie... KeyLess go po rozladowaniu akumulatora sie rozkodowal. Tarcze jeszcze nie wiem ile kosztuja... ale niedlugo bedzie mial do wymiany.... posiadaczem CL'a jest od 3 tygodni ![]() ![]() zaworki i pompki nie trzymają ciśnienia są do wymiany, a jak robić to robić dobrze - liczyć na to trzeba ok 15 tys pln. Jak dobrze pamiętam to tam amortyzator jest połączony z zaworem i osobno się tego nie kupuje - koszt ok 5 tys. W bagażniku ma zepsutą pompkę, zapewne fotele też nie masują gdy drzwi się nie domykają - tą pompkę można naprawić, chyba seryjnie bosha tam siedzi - nowa kosztuje 3,5k a naprawić się da, tam jest taki plastikowy badziewnik który się łamie lub luzuje - jak złamie to drzwi się nie domykają jak i nie działa zamykanie z pilota a także masaże foteli -nigdy, a jak zluzuje to raz tak a raz tak. Z tym zawieszeniem to ciekawe, że raz działa a raz nie ![]() W tych autach jedynie silniki są dobre. A przedliftów należy unikać, bo są zużyte zawieszenia, poregenerowane i są to auta skarbonki. Jak dobrze pamiętam to w przedliftach regenerację zaworów robi dużo partaczy (pod sprzedaż bo siadają po 10k km przebiegu) a w poliftach jest wyższa szkoła jazdy z regeneracją i jak dobrze pamiętam nie znalazłem nikogo kto by mi zregenerował zawory w modelu z 2004 - a był to rok 2010. Części nowe bardzo drogie, części używane do niczego się nie nadają w tych autach. Jakbym miał kupować takie auto dzisiaj, to tylko z autentycznym papierem potwierdzającym kompletną naprawę zawieszenia i niech opiewa na ok 20 tys pln. O wtedy takiego merca bym kupił. W innym przypadku, jak kolega wyżej w tydzień lub dwa, włożysz w auto taką lub większa kwotę. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
zaworki i pompki nie trzymają ciśnienia są do wymiany, a jak robić to robić dobrze - liczyć na to trzeba ok 15 tys pln. Jak dobrze pamiętam to tam amortyzator jest połączony z zaworem i osobno się tego nie kupuje - koszt ok 5 tys. W bagażniku ma zepsutą pompkę, zapewne fotele też nie masują gdy drzwi się nie domykają - tą pompkę można naprawić, chyba seryjnie bosha tam siedzi - nowa kosztuje 3,5k a naprawić się da, tam jest taki plastikowy badziewnik który się łamie lub luzuje - jak złamie to drzwi się nie domykają jak i nie działa zamykanie z pilota a także masaże foteli -nigdy, a jak zluzuje to raz tak a raz tak. Z tym zawieszeniem to ciekawe, że raz działa a raz nie ![]() W tych autach jedynie silniki są dobre. A przedliftów należy unikać, bo są zużyte zawieszenia, poregenerowane i są to auta skarbonki. Jak dobrze pamiętam to w przedliftach regenerację zaworów robi dużo partaczy (pod sprzedaż bo siadają po 10k km przebiegu) a w poliftach jest wyższa szkoła jazdy z regeneracją i jak dobrze pamiętam nie znalazłem nikogo kto by mi zregenerował zawory w modelu z 2004 - a był to rok 2010. Części nowe bardzo drogie, części używane do niczego się nie nadają w tych autach. Jakbym miał kupować takie auto dzisiaj, to tylko z autentycznym papierem potwierdzającym kompletną naprawę zawieszenia i niech opiewa na ok 20 tys pln. O wtedy takiego merca bym kupił. W innym przypadku, jak kolega wyżej w tydzień lub dwa, włożysz w auto taką lub większa kwotę. blok zaworów ABC jest osobno a nie razem z amortyzatorem i niema znaczenia czy samochód jest z roku 1999r czy 2004r blok zaworów ABC jest taki sam - w każdym samochodzie są 2 sztuki zawory przednie i tylne - i są również takie same . |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Fri, 20 May 2011 ![]() |
blok zaworów ABC jest osobno a nie razem z amortyzatorem i niema znaczenia czy samochód jest z roku 1999r czy 2004r blok zaworów ABC jest taki sam - w każdym samochodzie są 2 sztuki zawory przednie i tylne - i są również takie same . Ja miałem padnięte zawory i nie dało się ich kupić osobno - próbowałem w dwóch miejscach i w aso. To było lat 2/3 temu i być może chcieli mnie naciąć. Byłem też u jednego magika od regenracji, który zapewniał, że to prosta sprawa i lekko ponad 1000 chciał za regenerację zaworka. Sprawdził VIN i stwierdził, że ani on ani nikt inny mi tego nie zregeneruje, bo mam nowszą wersję tego dziadostwa. U mnie lewa nie trzymała ciśnienia a prawa nie spuszczała cisnienia. Auto po zgaszeniu podnosiło się na maxa z prawej i opadało po samą glebę z lewej - z lewej jeszcze czasami trzymał ciśnienie, ale nigdy w dni deszczowe/wilgotne ![]() ![]() ![]() P.s to był rocznik auta 2005 a nie 2004 o ile to coś zmienia, auto kupiłem z marginalnym przebiegiem 60 tys. z pustą książką serwisową tylko podbijane przeglądy, od znanej mi osoby, bezwypadkowe, śliczne, miało być pięknie ![]() Ale co do samego auta to opisałbym je tak : daje przyjemność jazdy kierowcy a także otoczeniu, które sobie może podziwiać to piękne auto oraz słuchać bulgotu silnika ![]() Pozdro |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 02 May 2004 Skąd: Z centrum dowodzenia Światem ![]() |
Wiec ten moj znajomy oddal to auto tam skad je kupil
![]() -------------------- Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sat, 16 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
tak z ciekawości tylko: nie da się tego ustrojstwa tzn. zawieszenia zastapić gwintowanym dorabianym nawet jakimś? z regulacją twardości?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
tak z ciekawości tylko: nie da się tego ustrojstwa tzn. zawieszenia zastapić gwintowanym dorabianym nawet jakimś? z regulacją twardości? Hahaha rozbiłeś bank ;] Przejedź się w215 albo w220 wtedy zrozumiesz, że największa bolączka tego auta jest największą zaletą ![]() -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 13 September 2025 - 00:56 |