![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
Witam serdecznie
Jestem nowy na forum takze proszę o wybaczenie jeśli coś będzie nie tak napisane... Posiadam Omegę B kombi z motorem 2.5 V6 z manualną skrzynią. Generalnie to szukałem przy zakupie 3.0 ale tak wyszło, że trafiła mi się ta i tak bujam się nią już od półtora roku. ( w tym czasie sprzedawałem ją 2 razy ale w końcu zrobiłem ją na bogato jeśli chodzi o wszelakie sprawy mechaniczno elektryczno estetyczne i obecnie auto zostaje ze mną na nieco dłużej) Tyle wstępu - chciałbym po prostu mieć więcej mocy w aucie bo wiadomo, że omega w kombi i 2.5 nie jest demonem, z drugiej zaś strony nie myślę żeby to auto uturbiać czy montować jakiś kompressor póki co bynajmniej bo moja wiedza jeszcze nie sięga tak daleko, więc po kolei na spokojnie. Pytanie jest następujące czy krzesać moc z x25xe jeśli tak to co trzeba by zmienić w serii? z tego co ja się orientuję już to na pewno wałki ssące z x30xe na pewno, lżejsze koło zamachowe ale nie wiem z czego podejdzie aby to było plug&play do seryjnej skrzyni? Dalej kolektor dolotowy i wydechowy też dać z x30xe? Puszka na pająk ten rezonator powietrza ala mantzel? co jeszcze? wywalenie egra? jakiś tuning odmy coby się nie zapychała? Da to jakieś sensowne efekty? czy nie warto i po prostu wymienić silnik na x30xe, który podejdzie P&P z tego co się orientuję i w tym przypadku wymienić zamach na lekki (jaki?) i kolektory też bo 2.5 ma mniejsze chyba i będzie silnik zmulony więc wymieniam kolektory dolot i wydechowy? na te z x30xe czy komputer też muszę dać wówczas z x30xe? A może walnąć y32se słupek dołożyć kolektory z x30xe pokrywy alu z vectry to już mam u siebie założone na 2.5 bo cewki bym zostawił te stare. Tylko teraz pytanie czy to się opłaca w ogóle? czy 3.2 na takim mixie z x25xe i kolektorach z x30xe (komputer jaki wówczas z x30xe tak? bo w y32se są 4 sondy to chyba nie będzie dobrze wówczas działało więc komp musi być z x30xe?) będzie chodziło dobrze? czy będzie zamulone to 3.2 do poziomu 3.0? wiem, że się strasznie rozpisałem ale potrzebuję tych informacji a jestem jeszcze dosyć zielony w tym temacie forum czytałem ale jakby nigdzie znalazłem odp na wszystkie te moje pytania. Pomóżcie powiedzcie co się najbardziej opłaca bo jeśli 3.2 będzie chodziło jak 3.0 to jaki sens jest wydawania +1000zl za sam motor? tak samo jeśli z 2.5 nie wyciągnę tych min 210 koników to też lipa już wolę swapnąć wszystko w wersji P&P aha dodam, że do zwykłej jazdy będzie tam sekwencja lpg w zasadzie jest cały czas ale w nowym motorze też będzie wink.gif Pozdrawiam |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
temat wyżej masz modyfikacje 2.5 V6, jak motor zdrowy to 210 zrobić będzie łatwo i tanio
![]() Ja mam vectrę 1400 kg to waży i dopóki nie założyłem komputera aftermarketowego ![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
hmmm czyli nie ma się co nawet zastanawiać tylko walnąć coś mocniejszego pewnie najlepiej 3.2 bo to nowsza konstrukcja jak już mi ktos zdążył powiedzieć dzisiaj i lepiej zająć się tym motorem bo trwalszy ...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin ![]() |
hmmm czyli nie ma się co nawet zastanawiać tylko walnąć coś mocniejszego pewnie najlepiej 3.2 bo to nowsza konstrukcja jak już mi ktos zdążył powiedzieć dzisiaj i lepiej zająć się tym motorem bo trwalszy ... niee, lepiej powielić temat ctrl+c na jeszcze kilku forach, i poczekać na odpowiedzi w stylu zrób swap z monaro ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
Temat został w tym samym czasie założony na 2 forach, a to jeszcze nie jest całe mnóstwo.
Oprócz tego co sam wyczytam lubię poznać zdanie jak największej liczby osób siedzących w temacie... i po to są też fora- jedno typowo tuningowe, drugie forum typowe pod daną markę i model auta ... Poza tym co ja się będę tłumaczył mogę zakładać tematy gdzie mi się podoba, a Tobie nic do tego Ty jak widać nie masz nic sensownego do powiedzenia więc nie wiem po co w ogóle się odzywasz nie na temat? Może powiesz jak zrobić coś sensownego, żeby dało coś konkretnie i lepsze wyniki. Żółtek jakoś w miarę wyszedł choć osobiście liczyłem na coś więcej.. sorry za offtop |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin ![]() |
Temat został w tym samym czasie założony na 2 forach, a to jeszcze nie jest całe mnóstwo. Oprócz tego co sam wyczytam lubię poznać zdanie jak największej liczby osób siedzących w temacie... i po to są też fora- jedno typowo tuningowe, drugie forum typowe pod daną markę i model auta ... Poza tym co ja się będę tłumaczył mogę zakładać tematy gdzie mi się podoba, a Tobie nic do tego Ty jak widać nie masz nic sensownego do powiedzenia więc nie wiem po co w ogóle się odzywasz nie na temat? Może powiesz jak zrobić coś sensownego, żeby dało coś konkretnie i lepsze wyniki. Żółtek jakoś w miarę wyszedł choć osobiście liczyłem na coś więcej.. sorry za offtop na 4um które w/w Twoje dylematy zostały przewałkowane jakis milion pięćset razy, więc jeśli lubisz poznać zdanie innych, wystarczy minimum wysiłku - i textu do czytania masz na tydzień. ale oczywiście, nic mi do tego, że ktoś na poważnym forum o tuningu wrzuca temat o swapie P&P 2,5 -> 3,0 (również xxx-razy opisanym). chcesz sensownej podpowiedzi - ok, powiel to, co zrobiłem w żółtku, albo popatrz na projekt ILKU i po 2,5 nie będziesz chciał nic więcej swapować do omegi. Schematy działania masz, zdaje się, gotowe - i znowu, wystarczy minimum wysiłku i wszystko podane jak na tacy. ...zawsze też możesz zrobić swap z monaro, recepta też jest już w PL gotowa ![]() ok, to teraz śledzę z uwagą postępy Twoich prac i z niecierpliwością czekam na wyniki, również licząc na coś więcej ![]() EOT ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
Widzisz tu się zgadzam, że wszystko jest ale czytając to wszystko w pewnym momencie się pogubiłem, nie ma odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań a bynajmniej ja nie znalazłem. Obecnie po rozmowie z kilkoma życzliwymi osobami mam temat naświetlony jasno i przejrzyście. Na tym forum przeczytałem już wszystkie tematy dotyczące V z opla, czytałem też o rzędówkach na okp. Wiem co się opłaca a co nie bardzo i w co szkoda inwestować kasy.
Mocno ciekawiła mnie sytuacja czy silnik y32se działając na osprzęcie z x25xe lub x30xe działa równie sprawnie jak na własnym - bo wiem, ze nie można zamontować kompa od 3.2 do B bo będą problemy z sondami ponieważ w przypadku y32se są 4 sondy, a w x25 i x30 są tylko 2. I tu pojawiło się pytanie związane z sensem zmiany na ten silnik gdyż jest sporo droższy w zakupie więc logicznie uznałem, że jeśli nie oddaje on swoich możliwości to po co przepłacać. Te sprawy zostały już zweryfikowane, szczerze mówiąc liczyłem na podpowiedzi, czy choćby linki Tym bardziej z Twojej strony, a nie opierdziel za nie używanie szukajki - co jednak uczyniłem W moim przypadku pojawiła się chęć doprowadzenia auta do stanu bdb co tyczy się też silnika - usłyszałem opinię iż nie opłaca się remontować Vki bo może wyskoczyć to i owo zatem lepiej wymienić. Wówczas zaświtała myśl o wzmocnieniu x25xe (bo co zależy skoro i tak może być skazany na wymianę) co jak się okazuje jest możliwe ale na ile będzie to odczuwalne w omedze ...niewiele ze względu głównie na niski moment obrotowy tego silnika nie wspominając już o tym, że nie wiadomo czy w ogóle trzyma choćby okolice serii a remont jest odradzany ..a myślałem o wymianie panewek planowaniu głowicy żeby mieć spokój. Wiadomo, że Omega ciężko jeździ z motorem x25xe nie jest to demon prędkości ani przyspieszenia, a ze mnie żaden tuningowiec jeszcze - raczej fan motoryzacji póki co, naczytałem się mnóstwa tematów i pogubiłem się w tym wszystkim ot co. U mnie nie spodziewaj się rewelacji jeśli wymienię silnik i być może lekki zamach z nowym sprzęgłem, co najwyżej dyfer 4.22 choć boję się coby na trasie nie było lipy bo zdania są różne... to będzie na tyle. Jeszcze muszę przemyśleć sprawę co i jak i na co pozwolą fundusze. Proponuje skończyć też te ironie |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Wpakujesz te 3,2.... a i tak będziesz miał słabe auto i poczucie mocnego swapu. Naprawdę walcowano n-razy projekty oplowe z v6 na pokładzie i praktycznie tylko Corsy są szybkie. Dlatego napinanie się na 3,2 w omedze jest nie na miejscu.... zobacz że jest user na tym forum, który wywala 3,2 spod maski... ciekawe czemu
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
Do 3.2 można z czasem eatona m90 domontować... i na serii te 0,5 mozna wdmuchać tak? czy to też na niewiele się zda i gra nie warta świeczki ?
póki co nie dotarłem jeszcze do tego tematu o wywalaniu y32se ale na pewno go znajdę.. Teraz to jestem w szoku hehe...tyle, że ja chcę żeby mi hasała klima etc i nie chciałbym za wiele rzeźbić w sensie totalnego rozpierdzielania auta... po prostu 2.5 jest słabe, a w omedze jak już się przywyknie to jest muł nad mułami ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Do 3.2 można z czasem eatona m90 domontować... i na serii te 0,5 mozna wdmuchać tak? czy to też na niewiele się zda i gra nie warta świeczki ? Domontować- brzmi tak łatwo jak montaż stożka... Jak ktoś nie dłubie to nie wie ile to pracy i $ do wydania ![]() póki co nie dotarłem jeszcze do tego tematu o wywalaniu y32se ale na pewno go znajdę.. Moje 3,2 jest do sprzedania. Całe po kapitalnym remoncie, lekko dłubnięte. Jak coś to wszelkie info na priv. Jak na razie 336Nm - daje radę na codzień ![]() -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
Wiem ile jest pracy i $$ w montowaniu kompressora bo dorabiam Phantomowi kilka części do tego celu (typu koło pasowe itp) i mniej więcej się już orientuję ile roboty jest z samym montażem plus jeszcze, żeby to chodziło jak należy później ale spoko zobaczę jak to się zakończy u niego, tyle, ze on daje eatona m62 ale to bez znaczenia w zasadzie ten jest po prostu słabszy i może nie podołąć ale to się okaże.
Co do zakupów to najpierw muszę mieć dokładny obraz tego co chcę zrobić i czy faktycznie warto i co warto bo tu widzę doszły jakieś ciekawe głosy, ze 3.2 to też nie to hehe muszę Obadać ILKU Twój projekt co tam się dzieje dokładnie i jeszcze poszperać tutaj i na okp i wtedy podejmę decyzję |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 04 February 2011 Skąd: Oława k.Wroclawia ![]() |
Domontować- brzmi tak łatwo jak montaż stożka... Jak ktoś nie dłubie to nie wie ile to pracy i $ do wydania ![]() Moje 3,2 jest do sprzedania. Całe po kapitalnym remoncie, lekko dłubnięte. Jak coś to wszelkie info na priv. Jak na razie 336Nm - daje radę na codzień ![]() I wpada B204L ?? -------------------- Opel Vectra B 2.0 TURBO B204L
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
-------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Zaczynają Saaby 9k drożeć
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
Jak wszystko na swapy idzie to nie ma się co dziwić
![]() ILKU ten b234 ze względu na ten mocny dół?a góra pójdzie z innego czy zostaje całość? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
B234 dół i B205 czapka.
-------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 December 2003 Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;) ![]() |
jak wybierac z 3.2 to lepiej brac z32se - 10 nm ma wiecej w serii od Y. odpalic na wiazce bez problemu odpalisz bo wymieniasz tylko sam slupek, reszta czujnikow zostaje
pozdr -------------------- yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
jak wybierac z 3.2 to lepiej brac z32se - 10 nm ma wiecej w serii od Y. Y wychodzil w omegach a Z w vectrach i roznica momentu tkwi w osprzecie (dolot, wydech, ecu) a nie w konstrukcji silnika wiec bez znaczenia ktore 3.2 wg mnie wypadaloby tylko doprezyc bo wyglada blado w porownaniu do X25XE czy X30XE Y32SE Bauform: V6 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 24 Bohrung (mm): 87,5 Hub (mm): 88,0 Volumen (cm³): 3175 Leistung (kW bei min-1): 160 / 6000 Drehmoment (Nm bei min-1): 290 / 3400 Verdichtung: 10,0 : 1 Motormanagement: Bosch Motronic ME 3.1.1 Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt Steuerung: Zahnriemen Abgasanlage: kein AGR, geregelter Katalysator Besonderheiten: E-Gas, Tempomat Verwendung: Omega B (R30, AR35) Z32SE Bauform: V6 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 24 Bohrung (mm): 87,5 Hub (mm): 88,0 Volumen (cm³): 3175 Leistung (kW bei min-1): 155 / 6200 Drehmoment (Nm bei min-1): 300 / 4000 Verdichtung: 10,0 : 1 Motormanagement: Bosch Motronic ME 3.1.1 Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt Steuerung: Zahnriemen Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator Besonderheiten: E-Gas, Tempomat Verwendung: Signum (F35WR, AF33), Vectra C (F35WR, AF33) -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
u mnie to będzie hasało na motronicu 2.8.1 ciekaw jestem czy będą nieco gorsze parametry przez to
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
kwestia osprzetu i wystrojenia....
-------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 23:19 |