![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Witam Wszystkich.
Przeglądam nie raz z zazdrościa grube i szybkie projekty i stwierdzilem ze może przedstawie Wam mojego skoksowanego staruszka. Konkretnie to Audi 80 quattro, dłubane już od dłuższego czasu, które od zagazowanego dupowozu przeszło długą drogę przez średnio szybkiego ćwiartkowca do finalnych 11,9s. Tak, tak wiem, to już nie robi wrażenia na nikim ale w 2009 wystarczyło na wygranie wszystkich zawodów WST(na których byłem) i zdobycie tytułu Mistrza Polski. Obowiązek regulaminowy : MODEL: Audi 80 quattro '83 SILNIK: AAN, głowica 7A UKŁAD DOLOTOWY: Holset HX35W/12, BOV Greddy Type RS, Intercooler custom, kolektor dolotowy seria AAN, filtr HKS, UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor Chinol, WG w atmosferę, wydech 3" > 2,5", jeden tłumik M-Tech ELEKTRONIKA: VEMS, strojenie Colin oraz Koziol1, zegarki STRI Racing, LCD do VEMS, UKŁAD PALIWOWY: pompa seria, wtryski 550cc/4b Plan: swirl pot UKŁAD NAPĘDOWY: obecnie Skrzynia 01A, sprzęgło spiek by Voj2s, torsen w tylnym dyfrze ZAWIESZENIE: Przod Gwint KW, tył gwint home made na sprężynach H&R i amorze Koni, wszystko kompletnie na poliuretanach, mody zwrotnic i swożni, stabilizator z B4v6 Plan: roll center adjusters, stabi na tył, ustawić to wszystko pożądnie... UKŁAD HAMULCOWY: Tarcza 323x30 plus Brembo z przodu, 269x22 wentylowana tył, wszystkie przewody elastyczne Goodrige w oplocie, korektor siły hamowania Wilwood, hydro rękaw UKŁAD KIEROWNICZY: magiel ze wspomaganiem, elektro-hydrauliczne wspomaganie z przycisku, kierownica OMP Plan: magiel RS2 BODY: Seria niebita, z oryginalnym lakierem WNĘTRZE: 2 kubły: Corbeau Pro-Race(kevlar), Corbeau Forza, 5pkt, 3" pasy, seryjna tapicerka, brak tylnej kanapy MOC: 363KM/413Nm i najlepszy czas 11,9s. Teraz 420KM/485Nm... Ale od początku. Historia zaczyna się w momencie kiedy to życie zmusiło mnię do rozebrania na części i sprzedania mojego poprzedniego projektu - VW Scirocco II G60/Turbo. Niektórzy moze pamiętają to auto z Warszawskiej spalarni, Wólki, fr czy innych miejscówek, na których to sie wtedy bywało. Po rozsprzedaniu Scirocco musiałem szybko znaleść dupowóz. Miał być tani i tanio jezdzić i musiał byc to VAG. Kupiłem wiec Audi z LPG ![]() No tyle, że to że było tanie i z LPG nie oznaczało, że nie ma miec potencjału wieeeec napis "quattro" wcale nie był przypadkiem. Audi 80 quattro Silnik: 2,0 R5 JS 115KM Rocznik: '83 + LPG... Tak wyglądał w ogłoszeniu i był pierwszym, które oglądałem: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jechało to to na LPG jakieś 185km/h, a na 98 ponad 190 mimo zwężki. Po zdjęciu zwężki, tuż przed swapem poleciał prawie 200.. Ot takie tam szczeniackie testy szczęśliwego posiadacza upragnionego od zawsze b2 quattro. Po jakimś czasie poprawiły mi się warunki finansowe i zaczeły się pierwsze nieśmiałe mody. Audi powędrowało w dół na zestawie Pospring+Koni Sport (BARDZO NIE POLECAM sprężyn tej firmy). Oraz z racji że był wtedy szał na drifting, zachciało mi się Audi RWD. Wyjąłem półosie i już można było jarać laczka na swiatłach ![]() ![]() Takim wolnossącym jeszcze b2q "przerobionym" na RWD troszkę sobie szalałem tu i tam: ![]() ![]() Rowniez troche w zimie: ![]() ![]() ![]() Powiem tylko ze RWD Audi zimą to jakaś totalna pomyłka i nigdy więcej tego błędu nie popełnię. No ale to jeszcze nie było to.. Zakasałem więc rękawy i wziąłem się do roboty: ![]() ![]() wypadła również skrzynia i dostała kurację czyszczącą: ![]() zamontowałem wspomaganie, którego brakowało w moim aucie: ![]() no i zmieniło się równiez wnętrze: ![]() Ale to co najważniejsze jeszcze czekało.. Silnik: » Oznaczenia AAN » Pojemność (cm3) 2226 » Typ R5 » Moc KM (kW) / obr/min. 230 (169) / 5900 » Moment obr. (Nm / obr/min.) 350 / 1950 ![]() W aucie: ![]() Po czym przyszła kolej na mozolne uzbrajanie tego w całość oraz podłączanie kablologii ![]() Wydech 2,5" na jednym tłumiku: ![]() ![]() oraz gustowny FMIC(później okazało się że "średnio" wyrabia): ![]() a po złożeniu do kupy i uporządkowaniu wyglądało to tak: ![]() Takim autem jeździłem na różne spoty i zloty.. Byłem na Majóvwce, VAG Treffen oraz na zlocie Seatracing: pierwszy sparing: ![]() po tym przejezdzie wyskoczylo na TAG'u 13.51, mysle ze calkiem calkiem jak na seryjne ~230KM. potem z siakąś chądą ![]() w połowie wyglądało to tak ![]() dalej było tez pare sparingów z Addim i jego Polo 1.8T(kto pamięta to auto? ) ![]() Po tym wszystkim przyszła ochota na więcej.. ale żeby dmuchnąc więcej trzeba najpierw doprowadzić motorownie do idealnego stanu. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
CD.
Silnik na stojaku: ![]() Okazało się, na moje szczęście ze nie jest tak źle, cylindry bez progów, widoczne honowanie, żadnych nadpalonych tłoków, żadnych przytarć ![]() Późniejsze sprawdzenie motoru na szlifierni tylko potwierdziło że dół jest całkowicie zdrowy ![]() bebechy wyjęte ![]() Wypadło trochę złomu: ![]() W tym stara głowica.. niestety była poważnie popękana i nie nadawała się do naprawy.. Wleciała więc odpowiednio przygotowana głowica 7A. Cały silnik odbudowałem na nowych częściach: Nowe pierścienie, panewki, pompa oleju, wszystkie simeringi, uszczelki i uszczelniacze, nowe śruby głowicy, słowem wszystko co dało się wymienić. Wszystkie czesci oem bądź najlepsze zamienniki. ![]() Odrdzewiłem i pomalowałem blok na czarno, wszystkie śrubki dekli, kolektorów, miski itp są nowe Tłoki na miejscu: ![]() Głowica na miejscu: ![]() No i 2.2 20Vt poskładane.. ![]() A to mój dzielny pomocnik: ![]() Całość remontu odbywała się... na 8-ym piętrze w bloku w moim pokoju ![]() Tzw. scena w windzie: ![]() a potem: ![]() ![]() Wtedy jeszcze pomieszkiwałem z rodzicami i w tym miejscu chciałem gorąco podziękować mojej mamie za jej PRZEOGROMNA wyrozumiałość dla pasji syna ![]() Cuchniało starym olejem na pół mieszkania. Po złożeniu nastapiło dość szybkie docieranie, metodą tzw. "na ostro" niektórzy spekulują czy działa czy nie ale auto jeździ bezawaryjnie do dzisiaj i nie zamierza brać oleju ani tracić kompresji. Później wleciały jeszcze takie gadżety jak wałek z 7A i nowa chłodnica oleju: ![]() i na aucie: ![]() 9-o rzędowa chińska chłodniczka dawała radę na tym etapie. Później nie było tak kolorowo. W tym czasie wykonałem też z Derbiakiem nowy przedni odbój, który jak się później okazało stał się przyczyną paru uszkodzeń.. Ale o tym jeszcze będzie. Nowe ogumienie: ![]() ![]() Nowa ramka na zegary: ![]() i nowy gadzecik na szybe: ![]() ![]() Wleciał też nowy soft - MTM 303KM(teoretycznie), nowy dolot z nadmuchem spod zderzaka, dzięki czemu stożek nie wisiał już nad kolektorem wydechowym, oraz pare pokręconych śrubek skutkujących doładowaniem na poziomie 1,9 bara spadąjacych sobie do 1,1-1,0b na końcu. Przez chwilę na pokładzie była również hybryda k24-7200 z częścią gorącą k26. Niestety turbo puszczało olej więc wróciła zwykła 7000. I tu ciekawostka, różnica między k24-7000(seria AAN) i k24-7200 była taka że jak na serii AFR nie przekroczył 11 tak na 7200 już przy 4500rpm jechałem na 14 i wyżej.. Auto po tych modach wyglądało tak: ![]() ![]() ![]() ![]() i jezdziło bardzo powtarzalnie okolice 12,89 ![]() Po za prostą był też zlot AKP w Toruniu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tutaj mini filmik z tego zlotu. Moje auto było wtedy jeszcze na tym nieszczęsnym Pospringu, który z resztą popękał ehh.. leżało to to na glebie i w warunkach jakie tam panowały miałem duży problem na błotnistych kawałkach. Tylko na utwardzonym dawało radę. Na utwardzonym ma prawdę lepiej dawało radę ![]() Ale to wciąż było MAŁO!! Trzecia ewolucja cały czas wisiała w powietrzu, a zima 2008-2009 upłynęła na poszukiwaniach "haj performęs partsów" oraz cięciu, spawaniu, gwintowaniu, dorabianiu i takie tam ![]() CDN. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
To dawaj ten ciąg dalszy
![]() -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
noorec, miales po zrobieniu 11stki jechac na hamownie....nie to zebym wypominał ale własnie mi sie przypomnialo
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
noorec, miales po zrobieniu 11stki jechac na hamownie....nie to zebym wypominał ale własnie mi sie przypomnialo ![]() też mi się to właśnie przypomniało ![]() -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
czy czasem pierwsze 11.9 nie padło na seat-racing jeszcze w sochaczewie? Chyba akurat stalem razem z Mamba i BHW jak to sie stalo
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
To dawaj ten ciąg dalszy ![]() Bedzie bedzie ale to sporo materialu ![]() Przez te pare lat troche uzbieralem zdjec, fotek i modow. Ano sialo postrach, pamietam jak mialem okazje i z Toba sie scigac w poczatkach Twojego projektu ![]() ![]() noorec, miales po zrobieniu 11stki jechac na hamownie....nie to zebym wypominał ale własnie mi sie przypomnialo ![]() nigdy nie mialem czasu.. nadal brakuje go na moje auto. Nawet ten temat powstal tylko dlatego ze sie rozchorowałem i mam czas na poskladanie tej opowiesci w calosc. czy czasem pierwsze 11.9 nie padło na seat-racing jeszcze w sochaczewie? Chyba akurat stalem razem z Mamba i BHW jak to sie stalo ![]() Nieee, 11,9 padlo w Dajtkach 2009 ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Ano sialo postrach, pamietam jak mialem okazje i z Toba sie scigac w poczatkach Twojego projektu ![]() ![]() Nawet jest filmik http://www.youtube.com/watch?v=W0rdi4Yh4Mw...a8aAUAAAAMgAUAA -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 September 2009 ![]() |
Widze, ze na jednym ze zdjec na prawym nawet moja morda jest. Dzialaj, dzialaj Noorec. moze sie uda potkac na jakichs pojezdzawkach, bo z tego co widzialem ostatnie filmiki poszedles w inna strone niz 1/4. Ja powoli koncze swojego padalca z zimowym setupem. i zbieram graty by szybko podmienic na lato...
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Tue, 29 November 2011 Skąd: myślenice ![]() |
gratki.fajnie ze z nieczego powstaje cos...ale te ''cos''daje usmiech na gębie.
![]() -------------------- www.gardengold.pl
www.kaczor-sklad.pl Leon cupra tfsi 240ps pulsar GTI-R 4x4 364ps |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Wow... wkońcu opisany projekt. Noorec codziennie użytkujesz Audi czy pozostał ten samochód do fun'u ?
-------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
pieknie, i to dawno temu
![]() ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Na miejscówkach też zamiatało wszystko
![]() Jakie plany na ten rok? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Projekt miażdży! Fajnie tak popatrzeć na B2q z 2.2T
![]() Tak przy okazji - możesz trochę przybliżyć temat docierania na ostro? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
ojej nie widzialem tego wozu od..... wst w 2009r
![]() -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Widze, ze na jednym ze zdjec na prawym nawet moja morda jest. Dzialaj, dzialaj Noorec. moze sie uda potkac na jakichs pojezdzawkach, bo z tego co widzialem ostatnie filmiki poszedles w inna strone niz 1/4. Ja powoli koncze swojego padalca z zimowym setupem. i zbieram graty by szybko podmienic na lato... ![]() Siema Asior, kope lat ![]() Działam ale w sumie już mało zostało. Czas zbierać powoli na pierwszy od niemal 30-u lat remont blachy ![]() Mam nadzieję że sie gdzieś spotkamy - im więcej B2q tym lepiej! Wow... wkońcu opisany projekt. Noorec codziennie użytkujesz Audi czy pozostał ten samochód do fun'u ? Na codzień mam inne quattro - a B2 jest tylko for Fun. Chociaż czasem do pracy nim pojadę podlansować się klasykiem ![]() pieknie, i to dawno temu ![]() ![]() Dzięki ![]() Co do docierania na ostro to ja szukając przepisu natrafiłem na to: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm i postępowałem w sumie wg tych rad. Na miejscówkach też zamiatało wszystko ![]() Jakie plany na ten rok? hehehe, fajne to czasy były. Ostatki spalarni ![]() Swoją drogą, nie wiem czy pamiętasz jak Miniakiem scigales sie z moim Scirocco Turbo ![]() Planów konkretnych nie ma ale auto przestało być ćwiartkowcem. Czas się nauczyć jeździć. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
no na reszcie opisales
![]() Robisz pod zakrety czy bardziej uliczne? -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Siema Asior, kope lat ![]() Działam ale w sumie już mało zostało. Czas zbierać powoli na pierwszy od niemal 30-u lat remont blachy ![]() Mam nadzieję że sie gdzieś spotkamy - im więcej B2q tym lepiej! Na codzień mam inne quattro - a B2 jest tylko for Fun. Chociaż czasem do pracy nim pojadę podlansować się klasykiem ![]() Dzięki ![]() Co do docierania na ostro to ja szukając przepisu natrafiłem na to: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm i postępowałem w sumie wg tych rad. hehehe, fajne to czasy były. Ostatki spalarni ![]() Swoją drogą, nie wiem czy pamiętasz jak Miniakiem scigales sie z moim Scirocco Turbo ![]() Planów konkretnych nie ma ale auto przestało być ćwiartkowcem. Czas się nauczyć jeździć. Pewnie ze pamietam. Piękne czasy ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT Nieee, 11,9 padlo w Dajtkach 2009 smile.gif Ano, sam Ci wręczałem TS po tym przejeździe. Twoja reakcja była kwintesencją sensu tego grzebania w autach ![]() ![]() Audi jest mega. Wiele razy podziwiałem na zawodach - trzymam kciuki za dalszy rozwój i oby do zobaczenia na zawodach ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Ekstra auto, miałem okazję je oglądać już jakiś czas temu na zlocie VW Corrado w Łodzi. Od tego momentu zachorowałem na takiego klasyka, ale walcze ze swoim jeszcze
![]() -------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 02:01 |