![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 26 June 2009 ![]() |
Witam samochod po programie przed liftem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
EGR?
Zaj...ny IC ? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, zarzuć większy IC, bo Twój jest za mały. Zimą jest chłodniej to jest ok, a latem jest dużo cieplej i z tond te spadki mocy. Co do tego smrodu, to być może, że to jest związane również z tym IC.
Sprawdź również EGR czy gdzieś nie przepuszcza lub coś w tym stylu. Mimo wszystko niech jeszcze inni się wypowiedzą. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 May 2003 Skąd: Katowice ![]() |
To że samochód zimą jest szybszy to normalne, ale większość przebiegowych BMW ma zabite intercoolery więc to najprawdopodobniej IC jest przyczyną dużych różnic w osiągach. W przedliftowej piątce jest dużo miejsca i można zamontować na prawdę wydajny intercooler. Pozwala to też na dodatkowe podniesienie mocy
![]() Jeżli samochód czasami poddymia to znaczy że DPF nie jest już w najlepszej kondycji i pewnie za jakiś czas trzeba będzie wymienić lub usunąć. 100% sprawny dpf nie dymi nigdy i rury można przetrzeć husteczką która się nie ubrudzi ![]() -------------------- DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników
www.dynosoft.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 26 June 2009 ![]() |
dziekuje za odpowiedzi
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Na zamulenie, to przede wszystkim IC. Różnica potrafi być ogromna jak jest zapchany/zasyfiony. Zacznij może od przelecenia go myjką z zewnątrz. Wcześniej zobacz czy nie poci się gdzieś, bo potrafi podciekać olejem, a potem do tego tłustego łatwo się brud przyczepia.
EGR/przepływka to są elementy, które sprawdza się standardowo przy większych przebiegach, bo często padają. Nie wiem teraz czy chodzi o 530 czy o 535, bo jak o 535, to warto też przyjrzeć się zaworkom sterującym turbiną i przy okazji je przeczyścić. DPFa/EGR możesz wywalić albo naprawiać - twój wybór. EGR naprawić potrafi każdy zdolny zakład mechaniczny - jeżeli tylko chodzi o nieszczelność samego zaworu. Jak membrana nawala, to raczej wymiana, a w ogóle, to większość EGRa nie naprawia tylko wywala ![]() Pozdrawiam i powodzenia. |
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
DPFa/EGR możesz wywalić albo naprawiać - twój wybór. EGR naprawić potrafi każdy zdolny zakład mechaniczny - jeżeli tylko chodzi o nieszczelność samego zaworu. Jak membrana nawala, to raczej wymiana, a w ogóle, to większość EGRa nie naprawia tylko wywala ![]() Pozdrawiam i powodzenia. Ostrzegam że zarówno wycięcie DPF'a jak i EGR'u z tego silnika nie jest łatwą sprawą ! Chodzi oczywiście o kwestie elektroniczne. jezeli chodzi o zawyzone spalania winowajcy w kolejnosci: - termostat - egr - weżyki podciśnienia (wszystkie !) - ic |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 May 2003 Skąd: Katowice ![]() |
EGR najprościej i najtaniej sprawdzić zaślepiając go tymczasowo - spowoduje to pojawienie się kontrolki na desce ale będzie można pojeździć kilka dni i potestować. Najlepiej zaślepić przy wyjściu z kolektora. Jeśli okaże się wadliwy to wymiana ale na nowy (bo z regenerowanymi różnie bywa) lub zaślepienie i usunięcie EGR z softu. Wadą zaślepienia jest dłuższe grzenie się silnika i czasami może minimalnie większe spalanie. Zaletą czysty kolektor ssący i kanały w głowicy
![]() -------------------- DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników
www.dynosoft.pl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Fri, 26 June 2009 ![]() |
wyczyscilem EGR spalinami juz nie smierdzi samochod zbiera sie jeszcze lepiej i ciagnie od 1500 obr wkoncu
![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 11:55 |