![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Moje uszanowanie.
Postanowiłem zalogować się na to forum,by móc skorzystać być może z wiedzy panów na temat dość egzotycznego auta,a mianowicie Bentleya Continentala GT. Od roku 2003 ,czyli od momentu gdy to auto weszło do produkcji,jest to samochód-moje marzenie,ale cena niestety była zbyt wygórowana.W dniu dzisiejszym tego typu pojazd kosztuje już w granicach 250-300tyś zł.Jestem bardzo zainteresowany nabyciem takiego GT i tu chciałbym by panowie,którzy mieli jakiekolwiek doświadczenie z Bentleyem GT,bądź też posiadają wiedzę na temat tego auta, raczyli wcielić się w rolę doradcy.Jestem zafascynowany tym autem,ale też nie pozbawiony zdrowego rozsądku.Tak więc kilka pytań: 1.Jak wygląda serwis takiego auta? Najbliższa stacja umiejąca obsłużyć bentleya? 2.Choćby blady pogląd na części tzw eksploatacyjne auta.Wiem,że pierwsi właściciele raczej używają Continentala do przejażdżek i przebiegi są śmieszne w większości przypadków,ale ja chcęto auto używać codziennie,robiąc przebieg roczny na poziomie 40 tyś km stąd obawa o serwis.W tej chwili cieszę sie z posiadania od niemal nowości Mercedesa SL 500 rocznik 2004 i jestem bardzo zadowolony,ale auto to stało się mniej reprezentacyjne,choć daje dużo radości z jazdy ,a serwis nie przeraża.Po prostu chcę wiedzieć ,czy za ewentualne naprawy i części będę musiał liczyć sie z kosztem kilkunastu tyś złotych czy kilkudziesięciu tyś euro np. 3.Wiem ,że w USA auta egzotyczne można nabyć w cenach aktrakcyjnych,zwłaszcza na aukcjach spowodowanych niewypłacalnością.Czy są osoby na forum,które mogłyby dopomóc mi w tranzakcji?? Oczywiście odpłatność będzie należyta ,aczkolwiek nie interesuje mnie auto po przygodach.Jest sęs w ogóle poszukiwania auta za oceanem? Może występują różnice w stosunku do wersji europejskiej? 4.Czy aby nie porywam się z motyką na słońce? Wiem,że cena dziś jest ciekawa,pytanie czy powiedzmy do 300tyś złotych jestem w stanie kupić auto kolokwialnie mówiąc zdrowe ? 5.Czy silnik to bliźniacza konstrukcja modelu W12 z Audi A8 ?? Jeśli tak,to czy Bentley ma jeszcze inne komponenty zapożyczone od stajni VW ?? 6.Jest szansa,że takie auto będzie miało sens ,użytkując je codziennie ( nie pytam o paliwo,bo z tym oczywiście liczę się).Napęd na 4 koła budzi zaufanie,ale ciekawe jak z awaryjnością ? 7.Odnajdę się po przesiadce z SL-a na Continentala ? Jeśli moje pytania są laickie,to wybaczcie mi prosze panowie.Na autach znam się tyle co nic, po prostu chciałbym spełnić moje motoryzacyjne marzenie przy okazji podnosząc nieco swój prestiż w moim kręgu. Temat nie ma na celu "zaistnienia" na forum, również nie jest swego rodzaju deklaracją finansową. Podchodzę poważnie do zakupu Continentala i chciałbym uszczknąć kroplę wiedzy na jego temat. Dziękuję serdecznie za wyrozumiałość pana piastującego stanowisko moderatora- raceboya. Pozdrawiam. Artur Śmigły -------------------- Mercedes SL 500 2004 był
Toyota Land Cruiser V8 2006 pozostał ... niestety |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
A więc tak:
1. Nie wiem jak w PL ale może przybliże z mojego doświadczenia tutaj, 2. Jeśli awaryjność SL Ci nie przeszkadzała to z CGT też nie będziesz miał większego problemu. Przez parę lat produkcji CGT nie wprowadzono sporych i znaczących zmian, nie ma bardziej albo mniej usterkowych roczników, nie ma totalnej rewolucji z roku na rok jak to miało miejsce np. w Arnage. Koszty napewno będą bardzo zależne od tego kto będzie Ci auto naprawiał, wiem że tutaj serwis Bentley'a przy wymianie na przykład sondy lambda (bardzo jest ciasno w komorze silnika) wyciąga silnik do wymiany. I wtedy wypada wymienić wszystkie 4 żeby się nie okazało że za miesiąc padnie druga. Ja wiem od zaufanego znajomego który w takim serwisie pracuje od prawie 30 lat że taką sondę możesz wymienić bez takich akrobacji jak wiesz co robisz. Silnik sam w sobię jest pancerny i nigdy z samym silnikiem nie ma problemów, ale czasem potrafi paść coś z osprzętu. Czasami polityka części zamiennych jest trochę dziwna. Jeśli padnie Ci tylna lampa, musisz kupić komplet dwóch. Większość części nie jest jakoś bardzo droga, ale czasami są pierdoły które mogą zdziwić. Jakiś czas temu chciałem kupić koło kierownicy od GT Speed. Koszt kierownicy 3300$, koszt depozytu jeśli nie zostawia się starej na wymianę 7700$. Ale to jest detal którego nie będziesz musiał kupować a reszta części eksploatacyjnych przy cenach Mercedesa nie jest na prawdę bardzo zła. 3. Mógłbym Ci pomóc poszukać coś ciekawego, jak coś to PW 4. Może być ciężko ale może się też udać. Powiedział bym że jak byś przeznaczył 350tyś to w USA można coś ciekawego znależć. Absolutna podstawa to znaleźć auto z bardzo dobrą przeszłością serwisową. Zaniedbania i brak opieki nad tym autem bardzo się mści i wtedy faktycznie może się zamienić w małą skarbonkę. 5. Z tego co wiem jest to W12 z dwiema turbinami. Nie potrafię powiedzieć w jak rozległym stopniu te auta są podobnę, ale podejrzewam że jeśli chodzi o silnik, skrzynie, napędy to w sporym. 6. Wg. mnie nie powinno być gorzej od SLa 7. Sporo jezdzę SL55 AMG, CGT bardziej okazyjnie. CGT jest napewno dużo bardziej komfortowy, miękki. SL jest bardzo fajnym autem sportowym, w środku uczucie "otoczenia" przez kokpit, wygodna i niska pozycja za kierownicą. CGT to bardziej 2 drzwiowa limuzyna jak MB CL600. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dziekuję za rzeczową odpowiedź.
Jak sprawuje sie skrzynia w Continentalu ? Głównie chodzi mi o sam charakter pracy.W Sl-u czasem jest moment zawahania powiedział bym.Czy znaczna masa 2,5 tony nie jest kłopotliwa w miejskich warunkach? Może słowo o nawigacji i audio-jestem swego rodzaju melomanem . Osiągi przedstawiane przez katalog są bardzo obiecujące,co stawia to auto w równym szeregu z np porsche 911 carrerą. Jak odzwierciedla to rzeczywistość ,jest porównanie z wspomnianym sl 55 AMG ?? Na tą chwilę 350tyś zł to wysoki próg,ale gdybym dostał godną ofertę od pana, to nie mówię nie. Propozycja bardzo poważna. Kwota już z formalnościami ? Pozdrawiam Artur Śmigły. -------------------- Mercedes SL 500 2004 był
Toyota Land Cruiser V8 2006 pozostał ... niestety |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 October 2006 Skąd: wawa ![]() |
Jesli chodzi o serwis to w Warszawie jest ASO, znajomy posiada Spura, z tego co wiem to wymienial EGR- ok 6-7 tys pln.
Teleskopy bagaznika tez jakas chora cena w granicach 6 tys pln. Wiadomo, ze mozna to taniej zrobic. Ogolnie nie narzeka na niego. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 October 2003 Skąd: Białystok ![]() |
Kupiony za 65,000 funtów. I to była dość niezła okazja.
Nie wiem jak ceny GT mają się do GTC. Chyba 300tys.zł będzie przymało, żeby wyrwać coś ciekawego. Ogólnie brak jakiś większych problemów z usterkami. Tak jak kolega, potwierdzę, że auto daje większy komfort od SL'a (porównanie do SL500). Z subiektywnych odczuć to skrzynia pracuje ciut fajniej niż we wspomnianym SL500, ale nie ma jakiś dramatycznych różnic. Serwis - w Londynie nie ma problemu ;-) ![]() -------------------- Renault Talisman Grandtour TCe200 EDC
Honda S2000 AP1 - płakałem jak sprzedawałem |
|
|
gość_KORU_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
w te wakacje bylem na pokladzie benka conti cos tam kolega byl zainterresowany , fura wypas, zajeb-scie dopracowana roczniik 2010 cena 700 -niestety transakcja nie doszla do skutku:( zona kolegi jechala wrazenia takie:" polecialam 130 po moscie i wogole nie czuc predkosci:)-Monia licznik jest w milach:)
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Na serwis w autoryzowanej stacji obsługi Bentley zapraszam do Poznania. Jeśli chodzi o awaryjność to jest naprawdę dobrze - jeśli auto nie jest "lepione" a takich niestety nie brakuje to usterki dotyczą drobiazgów typu domykanie drzwi, sterowanie szyb . Mechanicznie nie ma problemów. Przeglądy co 10000mil lub rok. Koszta zależne od zakresu ale jest to przedział 4 - 10000 zł.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Trudno opisać mi car audio bo Conti GT jeździłem dawno temu w 2004, ale pamiętam do teraz że auto jest niesamowicie wyciszone, przez tą ciszę, ogromną moc i ogromną masę jadąc tym autem ma się wrażenie bycia totalnie odciętym od "zwykłego świata", nie czuć prędkości, nierówności, tylko ciągły spokój .. it's lonely at the top
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dziękuję panom za opinie.
Skontaktowałem się z firmą Kimbex i będę mógł wypożyczyć taki oto model: http://kimbex.fia.pl/index.php?status=4&am...=199&rodz=1 Myślę,że jazda opowie mi najlepiej o aucie. Przeglądy w przedziale 4-10 tyś zł brzmią bardzo atrakcyjnie i jesli zakupię auto ,to nie omieszkam zawitać do Poznania. Dziwi mnie spostrzeżenie odnosnie dynamiki auta. Liczyłem na sporo większe wrażenia w stosunku do SL-a, bo ten akurat dynamicznie jest powiedziałbym przeciętny jak na auto sportowe. Posiadam wersję 306km. Nie mam zapędów do nocnych spotkań pod światłami,ale również lubię szybką jazdę w trasie, no i jednak nie chciałbym odstawać od wiele popularniejszych porsche jesli rozumieją panowie,co mam na mysli. Pozdrawiam. Artur Śmigły -------------------- Mercedes SL 500 2004 był
Toyota Land Cruiser V8 2006 pozostał ... niestety |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
To, ze Kimbex wypozyczy to fajnie ale osobiscie nawet malucha bym od nich nie kupil.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
z nieautoryzowanych serwisów polecam ci http://www.jagparts.pl/ tylko że BB, ale kolesie mają olbrzymią wiedzę, dużą ilość części i serwisują Jaguary/Ferrari/Bentleye/Astony i inne nietypowe wynalazki, pełny profesjonalizm, sam serwisuje tam XKRa, nie daleko od tego serwisu na sarnim stoku jest serwis Bentleya autoryzowany
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Czyli ,że z serwisowaniem nie jest tak źle. To ,że np Bielsko-Biała nie robi mi różnicy,ważne ,że na terenie kraju.
Panie Kras- rozumiem,że firma Kimbex nie cieszy się dobrą opinią ? Nie chciałbym się narazić na jakieś nieprzyjemności . Osobiście nie mam zamiaru kupywać auta, którym jeździła niezliczona ilość osób. Chcę natomiast poznać auto od strony ,ujmijmy to praktycznej. Pozwólcie panowie,że wystosuje propozycję: jesli jest osoba na forum,która zna Bentleya Continentala GT od strony technicznej, ma ,czy miała do czynienia z takimi autami i jest w stanie ocenić stan wybranego przeze mnie egzemplarza, to poproszę o kontakt w prywatnej wiadomości, wówczas bardzo chętnie skontaktuję się telefonicznie i uzgodnimy warunki płatnosci za pomoc. Przeprszam pana rennena, myślałem ,że porównanie osiągów tyczyło się Sl-a 500.Akurat miałem przyjemność jazdy Sl 55AMG i o jakimkolwiek podobieństwie osiągowym do mojej wersji nie ma dyskusji. Pozdrawiam Artur Śmigły -------------------- Mercedes SL 500 2004 był
Toyota Land Cruiser V8 2006 pozostał ... niestety |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Serwis tego samochodu jest bardzo przystępny i jest to "prawdziwy" samochód, który przejedzie dużo kilometrów bez większych problemów. Naprawdę kawał solidnego auta. Znam egzemplarze GT i FS które mają po 300kkm i żadnych problemów. Same naprawy wykona każdy bardziej zaawansowany zakład w tym także Jag-Parts, oraz MY po uruchomieniu serwisu.
Ceny części w porównaniu do Ferrari czy Aston Martina bardzo atrakcyjne, duzo części blacharskich oraz mechanicznych na rynku powoduje że nawet ewentualne przygody nie są tak bardzo kosztowne jak w innych egzotykach. Trzeba wiedzieć tylko gdzie szukać - w razie jakiś potrzeb zapraszam na PRIV. Jak wiadomo samochody z USA często są po większych i mniejszych przygodach, wbrew pozorom te najdroższe są także po największych przygodach, bo ich naprawa jest najbardziej opłacalna. Jeśli chodzi o różnice są to tylko "detale" typu zderzaki, lampy etc. Sam Bentley jako nowy w USA jest dużo tańszy niż jego europejski odpowiednik. Jeśli chodzi o porównanie SL i Bentleya to właściciel renomowanego warsztatu ma oba (65AMG i CGT), i mówi że gdyby Conti palił trochę mniej to SL nie byłby mu potrzebny. Idealne auto. Jeśli chcesz kogoś doświadczonego w temacie tych samochodów, proponuje Bentleya zabrać do niego (kontakt na priv). Bardzo kompetentny człowiek z normalnymi cenami ![]() Co do osiągów to dzięki pojemności oraz dwóm turbosprężarką to auto ciągnie jak lokomotywa. Naprawde ma kupe pary już z samego dołu i nie dostaje zbyt szybko zadyszki. Po programie ponad 600PS jest bezproblemowe i ogromny moment od 1500obr. Przy tym oczywiscie cicho i luksusowo. Parę części (głownie tylnego zawieszenia) są bliźniacze z VW Phaenton, niektórzy próbują też żenić tam chłodnice itp rzeczy, ale nie znam efektów tych czynności. Jeśli orientują Cie jakieś przykładowe ceny to postaram się pomóc. Co do zmian, to najpoważniejszy lifting był w 2008 roku, zmienił się kształt maski, grilla, inne elementy mocujące w karoserii oraz oczywiście wersja Speed. REASUMUJĄC: u nas na rynku większość (wszystkie?) te samochody są po jakiś naprawach blacharskich, dlatego "najlepiej" kupić coś okazyjnie i zrobić to dla siebie od A do Z tak jak trzeba, co przy Twoim budżecie moze okazać się zbawienne (więc tutaj możesz skorzystać z pomocy kolegi BeeMiX - miałem okazje współpracować i to godny zaufania człowiek). -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Wysłałem link do tego tematu znajomemu, który ma w domu bodajże taki samochód i dodatkowo mieszka pod Bydgoszczą, może się odezwie, a wydaje mi się, że powinien mieć konto też na tym forum.
-------------------- srtb
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Artursmigly możesz podpytać w Jag Cars, bo oni również sprzedają fury, mieli chyba Bentka jakiś czas temu jeżeli się nie myle, zresztą najlepiej zadzwoń, podpytaj się, jak wygląda serwis itd (wiem że w południowej PL jeżdzą dwa w takim stanie że pożal się boże, ponoć z kilku elementów składane i jeszcze spieprzona robota, info z serwisu Inter Welm), trzeba uważać przy zakupie i sprawdzić je wyjątkowo dokładnie
![]() -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Swoja droga Marek (Jag Parts) napewno tez moze zassac cos ze Stanów dla Ciebie bo czesto tam przebywa i sciaga auta, bo z tego co pamietam Continentala GT teraz nie ma w PL.
Na ślasku jest także jeden na sprzedaż u dalszego znajomego - właśnie jakoś z początku produkcji, czyli mniej wiecej coś w co celujesz. -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dziękuję za wiele przydatnych informacji.
Kwota jaką chcę wydać ma zapewnić mi auto bezwypadkowe.Być może będzie to większą sztuką spełnić,ale chcę kupić pewne auto.Mam zainteresowanego moim Sl-em więc mozliwe,że finalnie środki będa powiększone o tych kilkadziesiąt tyś. Natomiast zależy mi ,by przy kupnie była osoba obeznana w różnego rodzaju bolączkach jak również ogólnie w tematyce temu podobnych aut. W najbliższy wtorek jestem umówiony z wymienioną wypożyczalnią i będę miał Continentala na całe 3 dni.Sądzę ,iż takie doświadczenie wiele mi powie o tym aucie,choć nawet jesli prowadzenie mnie rozczaruje,to i tak jestem zdecydowany na to auto. Panie Brychu: czy aby pana znajomy nie ma na imię Seweryn ? Jesli tak to osoba ta jest mi znana i niechętnie chcę z nią robić tranzakcje.Oczywiście mogę się mylić, wówczas poproszę o kontakt. Z panem BeeMix jestem w kontakcie i jesli tylko wróci do swoich stron, będę wyczekiwał od niego oferty. Zainteresowało mnie pojęcie " program".Rozumiem,że to ma na celu podniesienie mocy w sposób elekttroniczny. Czy jest to bezpieczne w przypadku bentleya ? Osiągi mogą faktycznie ulec może nie diametralnej,ale duzej poprawie ? Gdy nabędę Continentala, spróbuję drążyć ten temat dalej. Bardzo dziękuję panowie za cenne wskazówki i zaangażowanie.Zaczynam poczuwać się do odpowiedzialności pokazania zdjęć po zakupie auta. Pozdrawiam. Artur Śmigły. -------------------- Mercedes SL 500 2004 był
Toyota Land Cruiser V8 2006 pozostał ... niestety |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Thu, 14 October 2010 ![]() |
Zainteresowało mnie pojęcie " program".Rozumiem,że to ma na celu podniesienie mocy w sposób elekttroniczny. Czy jest to bezpieczne w przypadku bentleya ? Osiągi mogą faktycznie ulec może nie diametralnej,ale duzej poprawie ? Gdy nabędę Continentala, spróbuję drążyć ten temat dalej. W12 to duży doładowany silnik, pewnie po programie wyszło by ok 600km/700+nm. Czyli około 10% mocy więcej, co w tak ciężkim aucie będzie odczuwalne, chociaż o dużej poprawie to raczej nie można mówić. Jeśli chodzi o awaryjność- po dobrym programie większa nie będzie. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Co na to skrzynia po programie w takim byku? wie ktoś coś więcej na ten temat? BeeMix ?
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:20 |