![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Z ciekawości, jakie macie metody walki z wysoką temperaturą spalin? Zakładamy, że skład mieszanki na WOT jest w porządku i w miarę optymalny zapłon. Jakie wartości maksymalne temperatury możemy przyjąć za w miarę rozsądne i bezpieczne dla silnika?
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2011 ![]() |
Czytałem gdzieś na forum że wtrysk metanolu sporo zbija EGT, ale niech się wypowiedzą użytkowniki takiego zestawu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Napisz najpierw gdzie będziesz mierzył to EGT, podawanie max temp bez podania odległości pomiaru jest bez sensu.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Typowo. W kolektorze na zejściu tuż przed turbiną. Krótki kolektor 4-1.
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Większe ar w stronie gorącej od turbosprężarki, luźniejszy wydech.
Maks bezpieczne EGT dla większości silników spalinowych to ok 950*C. -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Jak ma się do tego zbyt bezpieczny (wycofany) zapłon? Wiadomo, że podnosi temperaturę spalin i mocniej obciąża termicznie głowicę, zawory itd, jestem ciekaw jakiego rzędu to są wartości jeżeli np zapłon mamy wycofany 3-5 stopni od optimum? Robiłeś Coobcio może takie doświadczenia w swoich wozach?
![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 August 2006 Skąd: POMORZE ![]() |
bardzo ciekawy temat też chętnie się dowiem , a tak przy okazji to czemu niby cofnięty zapłon miałby podwyższyc EGT , przy dobrym składzie mieszanki
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Napisz najpierw gdzie będziesz mierzył to EGT, podawanie max temp bez podania odległości pomiaru jest bez sensu. temperatura spalin to temperatura spalin a temperatura spalania to co innego spaliny mierzy się trochę za głowicą a nie przy samej głowicy bo tam jeszcze będzie trochę końcowej temperatury spalania która dla silników ZI mieści się w przedziale 2000-3000*C i wypada z głowicy ciśnieniem 30-50bar a temperatura spalin w kolektorze może być mierzona na jego końcu a nawet jest to najlepsza opcja że tam zmierzymy temperaturę SPALIN temperaturę spalin przy pomiarze powinna mieć 1-5 bar |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 16:35 |