Shoutbox 0 nowych PW 


> Spadek ciśnienia w dolocie na wysokich obrotach, silnik wolnossący z indywidualnymi przepustnicami
MadeInPoland
post Thu, 13 Oct 2011 - 07:58
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Czy ktokolwiek będzie uprzejmy wytłumaczyć mi skąd bierze się ten spadek i jak to poprawić?
Rura kolektora pomiędzy głowicą, a przepustnicami ma średnicę 40mm, przepustnica ma średnicę 46 mm, nawet odejmując powierzchnię blaszki przy maksymalnym otwarciu powierzchnia przekroju w przepustnicy jest większa od powierzchni przekroju rury kolektora.
Przy maksymalnym otwarciu ciśnienie to 85 jednostek i od około 5000 obrotów spada osiągając 80 przy 7000.
Pomiar podciśnienia przy wykorzystaniu króćców "na granicy" pomiędzy rurą kolektora a przepustnicą.
Biorę pod uwagę:
1. brak puszki zbiorczej, długość dolotu policzona jest na drugie odbicie i nie mam puszki zbiorczej,
2. odległość przepustnicy od zaworu, która u mnie ma ok 30 cm,
3. tak ma być i koniec
Czy coś jeszcze ?
Zdjęcie filtra powietrza nie wykazuje wpływu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
8 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Thu, 13 Oct 2011 - 07:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
berkut
post Thu, 13 Oct 2011 - 14:40
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Zrob zdjecie i pokaz jak to wyglada. Co to wogole za sprzet ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 13 Oct 2011 - 16:20
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dzięki za zainteresowanie.
Zdjęcie czego ? Loga ? Wieczorem polatam po mieście z PC i wrzucę.
Projekt opisywałem jakiś czas temu, fotki w poście #60:
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...89157&st=40

Obecnie silnik chodzi już nawet miło, ale nadal nieco dieslowato, z czym walczę.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Thu, 13 Oct 2011 - 20:11
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 13 Oct 2011 - 07:58) *
Czy ktokolwiek będzie uprzejmy wytłumaczyć mi skąd bierze się ten spadek i jak to poprawić?


Rosnie predkosc przeplywu - spada cisnienie.
Rownanie Bernoulliego.
Jak to poprawic? - zalozyc turbo albo kompresor biggrin.gif


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 13 Oct 2011 - 22:26
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Ale poczekaj - skąd w ogóle tam podciśnienie skoro to ITB? Skoro otwierasz przepustnice to nie powinno być podciśnienia tylko atmosfera, tak?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 13 Oct 2011 - 22:27
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Pucek, ale tam nie ma żadnych zwężeń. Zresztą prędkość wzrasta chyba od 1 krpm, a ciśnienie spada dopiero od ok 5, kończy przy 7 i do 8 wynosi już 80 jednostek. więc dlaczego paradoks ma działać tylko w zakresie 5-6 a w reszcie nie ? Nie udało mi się zrobić loga dzisiaj, przedłużyła mi się zabawa z hamulcami, jutro wrzucę.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 13 Oct 2011 - 22:29
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





GrOOby o ile dobrze pamiętam, to przy zgaszonym silniku jest owe 85 jednostek, czyli atmosfera. Przy maksymalnym otwarciu też jest 85 jednostek i spada od około 5 kRPM, czemu towarzyszy wyraźny spadek momentu oraz na mapie wyraźnie krótsze czasy wtrysku. W jakimś wątku ktoś kiedyś sugerował, że może to świadczyć o niewydolności przepustnic. Dlatego pytam. Może być tez tak, że zjawisko falowe w dolocie "powoduje" ciśnienie atmosferyczne, a ja mam zbyt szybki koniec działania zjawiska falowego z racji zbyt długiego dolotu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 13 Oct 2011 - 22:47
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Jednostek x rozumiem biggrin.gif To teraz wszystko jasne. Co to za silnik? Nie masz jakiegoś vacuometra żeby zmierzyć jak to wygląda na prawdę? To nie zjawiska falowe powodują, że Ci się pojawia podciśnienie. Podciśnienie masz wtedy gdy silnik zje więcej powietrza niż mu dostarczysz przez przepustnice. A i wypieprz ten filtr panelowy bo psujesz cały efekt trąbek - to nie ma prawa działać. Musi być airbox i to tak skonstruowany, że od filtra do trąbek musi być miejsce żeby powietrze się "rozpędziło" żeby powstawał efekt przyspieszenia do poprzez redukcję średnicy kanału począwszy od trąbki idąc do zaworu.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 13 Oct 2011 - 22:50
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





I w ogóle jak patrze na te ITB to one są liczone na moc przy jakich obrotach? Zakres 3000-5000 max tak?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 13 Oct 2011 - 23:39
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





GrOOby jednostki podaję z loga DET3, które są brane z czujnika MAP bez kalibracji, więc nie wiem jakie są tam ciśnienia rzeczywiste, wiem jakie są zmiany oraz tendencje co mnie najbardziej interesuje.
Czyli sugerujesz, że po prostu podciśnienie bierze się stąd, że z powodu braku airboxa powietrze nie zdąży się napędzić tak jakby silnik tego zapragnął na tak krótkiej drodze ? W sumie brzmi to sensownie i logicznie. Tyle, że zastanawia mnie dlaczego podciśnienie jest mimo większego przekroju przepustnic od rury wędrującej do głowicy.
Więc dwa rozwiązania mnie czekają, albo montuję airbox, albo wydłużam dolot na pierwsze odbicie fali. Czy faktycznie przy dolocie na pierwsze odbicie airbox nie jest potrzebny ?
Obliczałem to ITB na 5-8 krpm, a jedzie konkretnie 3.5-6.5.
Dzięki za sugestie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 14 Oct 2011 - 11:13
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Tak na pierwszy rzut oka nie widze co zlego moze dziac sie w twoim aucie. Kanaly masz dlugie, to bedzie wlasnie do ok. 6000-6500 jechac patrzac sie "na oko".

Przepustniczki masz widze takie jak ja uzywam, nigdy nie mialem z nimi problemow. Mapsensor i regulator cisnienia paliwa powinien byc podpiety tymi cienkimi wezykami do cienkich kruccow, grubymi krokowiec i serwo hamulca.

Mozesz sprobowac inaczej podpiac mapsensor tj. w konfiguracji 4-2-1. 1 i 4 do jednego trojnika, 2,3 do drugiego i potem z nich do mapsensora przez kolejny trojnik, warto sprawdzic.


Jakie masz trabki ? Seryjne ?


Imo filtr panelowy nie jest problemem, conajwyzej powinienes go odsunac od trabek wyzszym airboxem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Fri, 14 Oct 2011 - 12:02
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Mam prosbe.Czy moglby mi ktos wrzucic gdzies lub wyslac jakiegokolwiek loga z auta NA w ktorym ten efekt nie wystepuje?


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 14 Oct 2011 - 16:54
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Berkut mam tak połączone króćce jak piszesz. Trąbki zostawiłem seryjne. Masz do nich jakieś sugestie ?
Zastanawia mnie teraz jedno, skoro czas wtrysku powyżej tych 5 krpm spada, aby utrzymać prawidłowe AFR, to powietrza silnik więcej nie przemiela ? Więc nie ma większego przepływu i nie ma większej prędkości przepływu? Więc wynika z tego, że powyżej pewnych obrotów silnik pobiera mniej powietrza niż na niższych obrotach (obrotach momentu maksymalnego). Czyli nie mogą być winne przepustnice, bo przy niższych obrotach dają więcej powietrza.
Pytanie zasadnicze, dlaczego na wyższych obrotach silnik pobiera mniej powietrza ? Gdyby to były przepustnice czy airbox to nie brałby mniej, tylko tyle samo lub niewiele więcej. A on bierze mniej, co wynika z mapy paliwa. Chyba, że przy wyższych obrotach jest lepsze wymieszanie paliwa i efektywniej go spala ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 14 Oct 2011 - 18:05
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





W sumie to racja, spada ci VE bo masz albo za dlugi kanal do danych obrotow albo wlasnie walek dolotowy niesfazowany. Sproboj pokrecic walkiem, moze zobaczysz poprawe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radom
post Fri, 14 Oct 2011 - 19:38
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Częstochowa





CYTAT(pucek @ Fri, 14 Oct 2011 - 12:02) *
Mam prosbe.Czy moglby mi ktos wrzucic gdzies lub wyslac jakiegokolwiek loga z auta NA w ktorym ten efekt nie wystepuje?


mam logi z megasquirta, podeślij mejla na pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 14 Oct 2011 - 20:11
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Zrzut przy 85 jednostek kursor:
http://imageshack.us/photo/my-images/707/85jednostek.jpg/

zrzut przy 80:
http://imageshack.us/photo/my-images/406/80jednostek.jpg/

Radom możesz wrzucić tutaj zrzut ? Jeśli nie to proszę na adres asdfj@tlen.pl. Wzrasta Ci moment obrotowy do odcinki ?

Berkut nad tym się właśnie zastanawiam, że to dolot. Wałki regulowane na wszystkie strony, najlepsze ustawienie mam na maksymalnie jak to możliwe (zawór/tłok w TDC) wyprzedzonym dolotowym. Jak go opóźnię to wyraźnie spada moment, bez większych korzyści 'na górze'. Gdzieś czytałem, że puszka powietrza przy dolocie na drugie odbicie doda momentu na niskich/średnich obrotach, bez większego wpływu na moc maksymalną. Nie wiem czy tak jest, ale zastanawiam się, ja mam stosunkowo długi dolot.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 14 Oct 2011 - 20:29
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



suche dane:
średnica kanału w głowicy 40mm = 1256cm2
średnica ITB GSXR1300 46mm = 1661.06cm2 i to gdy napewno ma te 46mm w najwęższym miejscu
powierzchnia ośki z motylkiem to 46mm x ok 5-7 mm czyli 230-322mm2
czyli realna powierzchnia ITB GSXR1300 to 1339.06 do 1431.06
a to stanowi zaledwie 107 do 114% powierzchni portu w głowicy podczas gdy przyjmuje się że żeby zniwelować turbulencje w okolicy motylka ITB powinno mieć 1/3 większą powierzchnie czyli 133% więcej.
Nie daj boże masz jeszcze do tego źle zaprojektowane trąbki z mało wydajnym profilem na wlocie i brakiem stożka na długości i jakiej niedokładności przy przejściu ITB - kolektor i spadek gwarantowany.

A ITB i ostre wałki mają to do siebie że w jednostce czasu w obrotach działania falowego mają ogormne dynamiczne zmiany ciśnienia i o ile w zwykłym kolektorze ale dobrze zaprojektowanym (a taki jest seryjnie w GTi6) ten spadek nie będzie zbyt duży to w źle zaprojektowanym/wykoanym ITB będzie ogromny.

To tłumaczy dlaczego w silniku Hajki z zaworami 33mm i pojemnością 1300 mm sa przepustnice 46mm.

A tobie zostaje tuning ITB czyli delikatny rozwiert lub usunięcie połowy osi przepustnic i wyprofilowanie motylka czyli ostrzenie krawędzi i cyzelowanie innych detali od początku trąbki aż po port w głowicy



--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Fri, 14 Oct 2011 - 20:31
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 14 Oct 2011 - 20:11) *
Zrzut przy 85 jednostek kursor:
http://imageshack.us/photo/my-images/707/85jednostek.jpg/

zrzut przy 80:
http://imageshack.us/photo/my-images/406/80jednostek.jpg/

Radom możesz wrzucić tutaj zrzut ? Jeśli nie to proszę na adres asdfj@tlen.pl. Wzrasta Ci moment obrotowy do odcinki ?

Berkut nad tym się właśnie zastanawiam, że to dolot. Wałki regulowane na wszystkie strony, najlepsze ustawienie mam na maksymalnie jak to możliwe (zawór/tłok w TDC) wyprzedzonym dolotowym. Jak go opóźnię to wyraźnie spada moment, bez większych korzyści 'na górze'. Gdzieś czytałem, że puszka powietrza przy dolocie na drugie odbicie doda momentu na niskich/średnich obrotach, bez większego wpływu na moc maksymalną. Nie wiem czy tak jest, ale zastanawiam się, ja mam stosunkowo długi dolot.


Na jednym i drugim logu MAP spada od ok 2000rpm ale fakt ,ze od 5000 leci sporo w dol.
Co sie dzieje z VE od tych 5000?


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radom
post Fri, 14 Oct 2011 - 20:50
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Częstochowa







duratec 2.0 i przepustnice z gsxr1000 czyli 42mm
drugi i trzeci bieg, na trójce różnice są rzędu 0.4kpa

ps. proszę się innych parametrów w logu nie czepiać ;>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 14 Oct 2011 - 20:55
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



radom jak blisko masz przepustnice przy silniku ?
jaki wałek ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 03:41