Shoutbox 0 nowych PW 


> Pompowtryskiwacze -używki czy regeneracja ?, Bo wiadomo że najlepiej nowe
quake
post Fri, 22 Jul 2011 - 18:18
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 March 2011





Mam pytanie o doświadczenia z regeneracją pompek,moje BA dają niecałe 200 KM mocy czyli przeciętnie jak na BA
Chciałem zmienić na AL lub BJ ale tu pozostają tylko używki ,można trafić szrot i wtedy kasa w błoto ...
przy okazji zapytam czy BJ są lepsze od AL ??

Jest jeszcze opcja regeneracji i przy okazji zmiany na AL ,różnie się słyszy dlatego wole spytać jak sie takie pompki sprawują, czy to tak jak z turbiną po regeneracji czyli do dupy czy tu akurat może się okazać że takie pompki chodzą lepiej niż stare po 170 tyś przebiegu ?
Wszelkie spostrzeżenia i uwagi mile widziane
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Fri, 22 Jul 2011 - 18:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cowboy
post Fri, 22 Jul 2011 - 19:43
Post #2


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





wszsytko mozna zrobic dobrze i źle
turbiny regenerowane potrafią smigac ne gorzej niz nowe
pompowtryski regenerowane również
skoro Bosch zrobił urządzenie do testowania pompek i robi zestawy naprawcze to sie regeneruje, nie jest to rocket science ale mało kto to robi dobrze (ja polecam Nadarzyn Diesel System), ba nawet wymiana pompek wielu warsztatom stwarza problemy wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Fri, 22 Jul 2011 - 22:16
Post #3


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





U mnie kumpel robil w Nadarzynie rok temu i wszystko sprawuje sie bardzo dobrze, sam swoje tam zaworze.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quake
post Sat, 23 Jul 2011 - 07:11
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 March 2011





Zapomniałem spytać o koszt takiej przyjemnośc i o średnim przyroście przy zmianie z BA na AL ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 23 Jul 2011 - 08:15
Post #5


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





sama wymiana jest robiona dobrze, wiekszość mocnych PDeków ma koncówki zakładane w Nadarzynie... cos o tym wiem wink.gif

pozostaje kwestai trwałości koncówki przy grubszych modach +200KM, wiadomo że koncówka ma trudniejsze warunki pracy i moze szybciej się zuzyć..

jako ciekawostkę podam że koncówki RACE783 przy modach rzedu 280KM starczają na jeden sezon wink.gif

przy przeróbce słabszych pompek np. BA na AL ja zawsze polecam FIRAD 1043 bo na nich wychodzą bardzo ładnie równomiernie dawki, prawie jak na Boschu, który daje jak zwykle nie tylko koncówke ale zesatw naprawczy:



podsumowując jesli chodzi o koszty to zależą one głównie od koncówki jaką wybierzesz
ja znam pare wyników na BA z koncówkami 1043 na moce rzedu 210KM z turbiną BRD

i jeszcze jedno lepiej przerabiać swoje pewne pompki niż kupowac uzywki w niewiadomo jakim stanie... trzeba sobie zdać sparwe z tego że uzywki tez juz maja często + 200 tys km
ja widziałem juz zardzewiałe pompowtryski od odbarwianego opału, pozrywane kołeczki od nieumiejętnych prób rozkrecenia pompki, pokiereszowane od niewłaściwego demontazu itd itp - wszystko to nadaje sie na złom a nie na regenerację !
jesli pompki przebierają, mają duze korekcje i BIPy to po wymianie samej koncówki jest zdecydowana poprawa, BIPY maleją korekcje równiez, auto odzyskuje moc, nie kopci i nie przebiera przy odpalaniu
sytuacja jest podobna jak z wtryskiwaczami do VP, pare lat temu twierdzono że nie da się ich regenerować wink.gif
jeszcze niedawno pare serwisów boscha na Śląsku powiedziało koledze ktoremu pomagałem że nie naprawia się pompek wink.gif
za kilka lat pewnie naprawa pompowtrysku bedzie tak popularna jak obecnie naprawa wtryskiwaczy dwuspręzynowych - nie ma siły bo juz nie bedzie używek nadających się do uzytku
pozdrawiam


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quake
post Sat, 23 Jul 2011 - 09:13
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 March 2011





W takim razie jaki jest koszt przerobienia BA na AL na końcówce Firad i jak z trwałością tych końcówek,prawde mówiąc nie mam zaufania
Jaki jest koszt takiej samej operacji na zestawie Bosch (sądze że zestaw naprawczy+końcówka to lepsze rozwiązanie)
Moc która mnie interesuje to ok 200-210 tylko w miare bez dymu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Wed, 27 Jul 2011 - 06:49
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Zanim dowiemy się ile kosztuje profi regeneracja zapytam o to jakich pompek szukać na moce 210-220 KM bo AL jest jak na lekarstwo
Ktos wymieniał jak wcześniej napisano końcówki ze słabszej pompki na AL ? Jakie rezulataty ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 27 Jul 2011 - 12:00
Post #8


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(quake @ Sat, 23 Jul 2011 - 09:13) *
W takim razie jaki jest koszt przerobienia BA na AL na końcówce Firad i jak z trwałością tych końcówek,prawde mówiąc nie mam zaufania
Jaki jest koszt takiej samej operacji na zestawie Bosch (sądze że zestaw naprawczy+końcówka to lepsze rozwiązanie)
Moc która mnie interesuje to ok 200-210 tylko w miare bez dymu


zestaw naprawczy Boscha na jedną pompkę to około 350-360 PLN, wiadomo co Bosch to Bosch wink.gif
Firady moim zdaniem są lepsze od Bosio - nie zdarzają sie wadliwe koncówki i wychodzą ładne równomierne dawki, auta porobiły po 100 tys km nawet na modach w okolice 200KM wiec IMO jakość / cena rewelacyjna - koncówka FIRADa kosztuje ~30% tego co zestaw Boscha wink.gif
wymiana kosztuje tyle samo czy bosch, firad czy bosio, wiec wszystko zalezy od wybranej koncówki
w razie czego na forum golfa mozna dowiedzieć się wiecej smile.gif

CYTAT(rosomak @ Wed, 27 Jul 2011 - 06:49) *
Zanim dowiemy się ile kosztuje profi regeneracja zapytam o to jakich pompek szukać na moce 210-220 KM bo AL jest jak na lekarstwo
Ktos wymieniał jak wcześniej napisano końcówki ze słabszej pompki na AL ? Jakie rezulataty ?


no przecież napisałem że na BA z koncówkami z AL (1043) na turbo BRD powychodziły na 210KM - czyli ograniczeniem była raczej trubina smile.gif
pewnie i 220KM dałoby się zrobić, choć dawki wychodzą ciutke mniejsz niż kiedy bazą jest pompka AL, no ale zdrowa Alka zrobi i 240-250KM wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quake
post Wed, 27 Jul 2011 - 12:49
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 March 2011





jeśli możesz to napisz mi konkretnie cały koszt regeneracji na końcówkach Bosch i Firad
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartmwek
post Wed, 27 Jul 2011 - 13:07
Post #10


User
Dołączył: Tue, 01 March 2011
Skąd: Milanówek





CYTAT(cowboy @ Sat, 23 Jul 2011 - 08:15) *
jako ciekawostkę podam że koncówki RACE783 przy modach rzedu 280KM starczają na jeden sezon wink.gif


Podasz jakiś konkretny przykład?


--------------------
www.abartuning.pl

12,19ET street diesel ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Wed, 27 Jul 2011 - 13:28
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





on nie musi ale ja potwierdzę wink.gif


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 27 Jul 2011 - 14:10
Post #12


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(bartmwek @ Wed, 27 Jul 2011 - 13:07) *
Podasz jakiś konkretny przykład?


a ile jest w PL aut z silnikami 1.9 / 2.0 (8V) TDI z mocą ~280KM ?

Rumianko juz sie wpisał, wiec masz jednego mniej do szukania wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartmwek
post Wed, 27 Jul 2011 - 14:20
Post #13


User
Dołączył: Tue, 01 March 2011
Skąd: Milanówek





Mamy zastosowane takie końcówki w naszym aucie stąd moja ciekawość. Do tej pory wiedziałem o jednym unfallu, ale to przez zbyt wysokie egt.

@Cowboy czy jest już jakaś inna alternatywa niż końcówki bosio?


--------------------
www.abartuning.pl

12,19ET street diesel ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 27 Jul 2011 - 15:33
Post #14


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





bardzo wysokie EGT zabije koncówkę szybko... bedzie fioletowa i od razu zacznie sikać

wysokie EGT (w mocno pomodzonym dieslu) oraz ciezkie warunki pracy zabijają koncówkę powoli ale jest ten proces np. 10 x szybszy niz w seryjnym aucie i zamiast wytrzymać 250 tys km to iglica sklepie sie po 20 tys km

jako ciekawostkę napiszę że miałem jeden przypadek zabicia koncówek FIRAD na seryjnym aucie...ale to były mniejsze bo z silnika AJM (115KM - otworki 0,19) zapodane do silnika 105KM (otworki 0,17) - pisałem o tym na forum:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=85786&hl=

nie jestem tunerem, pomagam w zasadzie kolegom z forum golfa, wiec wiecej nie napiszę, tyle tylko wiem na podstawie sekcji zwłok robionych w diesel system smile.gif
watpię żeby ktoś napisał że np przy EGT 900 albo 950 st C padają koncówki, bo to dość specyficzne know-how, a poza tym w róznych miejscach pewnie jest pomiar

co do alternatywy do RACE 783 to były jakieś francuskie koncówki DSS ale jeden kolega testował i chyba wyszła kupa z tego, nie wiem kto stroił chyba Rogal
należy jeszcze pamietać że Fratelli Bosio ma dużo wadliwych koncówek i trzeba na to uwazac (dotyczy wszystkich PD i VP) bo nawet całe serie wychodziły wadliwie wykonane (zle spasowanie iglicy), a nie kazdy potrafi to wykryś
moim zdaniem gdyby FIRAD wszedł w produkcję wydajnych koncówek, byłaby na pewno lepsza (kontrola) jakość (ci) niz we FB
najlepiej "rozwiercić" nowe koncówki Boscha ale to musiałoby sie komuś chciec bawić i zrobić jakąś wiekszą serię, zeby to miało sens finansowy



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quake
post Wed, 27 Jul 2011 - 16:56
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 March 2011





Moce rzędu 210-215KM są również tak zabujcze dla końcówek ?
Jaki koszt regeneracji na Boschu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 27 Jul 2011 - 19:24
Post #16


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(quake @ Wed, 27 Jul 2011 - 16:56) *
Moce rzędu 210-215KM są również tak zabujcze dla końcówek ?


pisałem o tym

CYTAT(cowboy @ Wed, 27 Jul 2011 - 12:00) *
Firady moim zdaniem są lepsze od Bosio - nie zdarzają sie wadliwe koncówki i wychodzą ładne równomierne dawki, auta porobiły po 100 tys km nawet na modach w okolice 200KM



CYTAT(quake @ Wed, 27 Jul 2011 - 16:56) *
Jaki koszt regeneracji na Boschu ?


równiez podałem koszty co wiecej wysłałem Ci PW link do forum golfa wink.gif no ale jeszcze raz

CYTAT(cowboy @ Wed, 27 Jul 2011 - 12:00) *
zestaw naprawczy Boscha na jedną pompkę to około 350-360 PLN, wiadomo co Bosch to Bosch wink.gif

4x360 zestawy
600 wymiana i testy kompletu
100 komplet uszczelek bosch
nalezy zsumowac 3 kwoty


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quake
post Thu, 28 Jul 2011 - 06:32
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 March 2011





zadałem to pytanie przed przeczytaniem Twojego ogłoszenia na forum golfa
Pozostaje mi do przemyślenia czy brać się za Boscha czy wystarczy firad ,ale to już na wakacjach postanowie
Dzięki za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 12 Aug 2011 - 21:06
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Coś się zadziało w związku z tematem zmiany na Fratelli lub Bosch ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zzxcc
post Sun, 14 Aug 2011 - 19:31
Post #19


User
Dołączył: Sat, 15 November 2008





Co sie dzieje z pompkami RACE 783 że starczają na 1 sezon ? Chodzi o wysokie EGT ?? Mam seryjne AL-ki i u mnie EGT wynosi w maksie na koncu czwórki 900 st. Czy to może szybko zniszczyć pompki ? Chcialem zalożyć Big Pompke i myslalem wlasnie nad RACE 783 ale po przeczytaniu powyzszych postow troche sie obawiam. Wydać 2000 na rok jazdy to nie za ciekawie.
Z góry dziekuje za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 14 Aug 2011 - 20:46
Post #20


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





rosomak: a co ma sie dziać, wymienia sie.. nawet od jakiegoś czasu na stanowisku serwisowym mozna mierzyć BIPy wink.gif

zzxc: mając 280KM w TDI trzeba liczyć się kosztami wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:24