Shoutbox 0 nowych PW 


> Opel Ascona B '79 3.0 V6, by TRS racing
mock
post Fri, 10 Jun 2011 - 10:34
Post #1


User
Dołączył: Wed, 30 March 2011





MODEL: Opel Ascona B, 1979r 1.9 automatic

Samochód posiadam już prawie 10 lat ( w tym roku będzie okrągła rocznica:) ) i z tej okazji ufundowałem babci przeszczep serducha. Wybór padł na silnik x30xe (3.0 V6 z Omegi B ). Od kilku lat planowałem ten zabieg, dlatego systematycznie przygotowywałem samochód pod nadchodzącą moc. Zmodyfikowane zostało zawieszenie i układ hamulcowy.






Silnik: w trakcie

Nad zmianą silnika pracuje TRS racing z Częstochowy. Silnik jest już w aucie, ma podpiętą elektronikę i odpala z kluczyka. Auto jeszcze nie jeździ - modyfikacje dotyczą teraz układu napędowego.



Elektronika: zakończona


Układ chłodzenia: zakończony

Fabryczna chłodnica jest zastąpiona wydajniejszym odpowiednikiem z Passata



Układ napędowy: w trakcie

Jest założona szpera 40% z Omegi A 3000. W trakcie modyfikacji są teraz półosie i wał napędowy.


Układ hamulcowy: zakończony

przód: tarcze wentylowane Brembo 246mm + zaciski z Opla Rekorda E 2.2,
tył: bębny Brembo 230mm
Nowe przewody hamulcowe
przew. elastyczne HEL w teflonowym oplocie


Zawieszenie: zakończone

sprężyny Thema, progresywane -35mm
amortyzatory przód: Koni (z reg twardości), tył: Bilstein sport


Zdjęcia z przebiegu prac:

ostatnia podróż Omegą








Przy zamkniętej jest trochę ciasnawo:)


Skrzynia biegów z Omegi B 2.0 wymagała modyfikacji tunelu





Zerowanie licznika z okazji nowego silnika


Zmodyfikowany układ paliwowy + przewody w oplocie


Prace nad nową miską olejową:




Szpera z Omegi była za duża, wymagała podtoczenia i dopasowania



Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Stron V   1 2 3 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Fri, 10 Jun 2011 - 10:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dobrus
post Fri, 10 Jun 2011 - 10:41
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





miska oleju na silikonie to nienajlepszy pomysł wink.gif a silnika nie dalo się jeszcze trochę cofnąc w strone grodzi? ogólnie fajny klasyk, jakie mniej wiecej czasy będzie to robic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Fri, 10 Jun 2011 - 11:22
Post #3


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





Uwielbiam lekkie tylnonapędowe oldskulowe wózki smile.gif Autko z nowym sercem będzie typowo for fun, czy do upalania po torze etc.?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Fri, 10 Jun 2011 - 15:37
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Podoba mi się, mam sentyment do starych opli
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 10 Jun 2011 - 15:43
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Europejski musclecar będzie smile.gif . Kozacka maszyna , z czasem pomyślisz o kompresorze i będzie masakrator do kwadratu biggrin.gif

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mock
post Fri, 10 Jun 2011 - 16:14
Post #6


User
Dołączył: Wed, 30 March 2011





Samochód ma byc do codziennego użytku (letnią porą) i okazjonalnie na amatorskie pojeżdżawki na tor. Także nie będę wybebeszał środka i nie będzie tu mocnej walki o każdy kilogram.
Jakie będzie kręciło czasy - nie mam pojęcia:) To jeden z pierwszych takich projektów w Polsce. Nie spotkałem jeszcze żadnego jeżdżącego starego Opla z tym silnikiem u nas. W internecie też nie za bardzo mozna znaleźc takie swapy. Popularniejsze jest wkładanie silników 3.0 R6 z Senatora/ Omegi A, ale ja wolałem postawic na V6. Jest krótsze i będzie lepszy rozkład masy. No i V smile.gif
Ascona seryjnie ważyła 960kg. Po finishu ponownie ja zważę.
Silnik jest juz raczej maksymalnie cofnięty. Teoretycznie mozna zrobic go glębiej, ale kosztem wywalnia fabrycznego nawiewu szyby i cięcia komory silnika, a tego nie chciałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 10 Jun 2011 - 23:09
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Uwielbiam stare tylnonapędowe ople ...gratuluje bryki wink.gif Sam miałem plan w czasach studenckich wpakować v6 albo LET-a do kadetta C coupe ahh .Powodzenia przy dalszych pracach wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 10 Jun 2011 - 23:15
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Wybór silnika genialny wink.gif
Niezły z tego sleeper jest biggrin.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MiC_street
post Sat, 11 Jun 2011 - 12:48
Post #9


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010
Skąd: Kraków





ascony i kadetty c mi się strasznie podobają.
Kiedyś sam ma nadzieję na takiego youngtimera smile.gif
kibicuje temu projektowi!


--------------------
MX-5 - track
E55 AMG - daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoro
post Sat, 11 Jun 2011 - 22:13
Post #10


User
Dołączył: Thu, 26 May 2011
Skąd: Stadnina Koni





Super pomysł zawsze chciałem mieć coś takiego !!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andriei
post Sat, 11 Jun 2011 - 23:00
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 09 April 2009
Skąd: BMN





ogien rakieta,ale bardziej 2.4CIH by pasowal
jest ok joke....wink.gif




--------------------
C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy...
AR 156 jtd . 302 tys km
aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sun, 12 Jun 2011 - 07:25
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Rewelacja !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 12 Jun 2011 - 07:46
Post #13


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





swietny projekt, fajnie ze coraz wiecej buduje sie aut z lat 80-tych !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gicy
post Sun, 12 Jun 2011 - 08:04
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





ladna i widac zadbana ta ascona . Jest tylko jeden problem - hamowac to nie będzie . Ale z pewnoscia sam na to wpadniesz za chwile wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Sun, 12 Jun 2011 - 10:34
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(gicy @ Sun, 12 Jun 2011 - 08:04) *
ladna i widac zadbana ta ascona . Jest tylko jeden problem - hamowac to nie będzie . Ale z pewnoscia sam na to wpadniesz za chwile wink.gif

Przecież autor napisał w pierwszym poście iż przygotował auto pod swap pod względem hamulców oraz zawieszenia...


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 12 Jun 2011 - 10:47
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Wchodze w temat i mialem juz pisac jak sobie poradzicie z zacierajacymi sie panewkami we wzdluzniaku ale widze ze miska przerobiona wiec problemu byc nie powinno smile.gif
Bardzo fajny projekt. Uwielbiam "mocne" klasyki.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sun, 12 Jun 2011 - 12:59
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(n0zyk @ Sun, 12 Jun 2011 - 10:34) *
Przecież autor napisał w pierwszym poście iż przygotował auto pod swap pod względem hamulców oraz zawieszenia...


Napsał:

CYTAT(mock @ Fri, 10 Jun 2011 - 10:34) *
Układ hamulcowy: zakończony

przód: tarcze wentylowane Brembo 246mm + zaciski z Opla Rekorda E 2.2,
tył: bębny Brembo 230mm
Nowe przewody hamulcowe
przew. elastyczne HEL w teflonowym oplocie



Ale to hebel jest do zatrzymywania corsy 1.1 a nie 2xx konnego samochodu...

No chyba że auto będzie jeździć tylko na wprost, a na zawody dowożone będzie lawetą...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Z0_RS2
post Sun, 12 Jun 2011 - 13:18
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 18 March 2011
Skąd: Sz-n





Auta z tamtych lat maja coś w sobie i przyciągają zawsze!
gratulację pomysłu, auto super!!

pozdr


--------------------
Pozdrawiam
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zork
post Sun, 12 Jun 2011 - 13:34
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Wrocław/Kalisz





Wstawi najwyżej 296 czy 312mm z omegi i będzie OK...
nie myślałeś nad wstawieniem "puszki na pająki"/rezonatora w dolot? (patent mantzela)

projekt mniam, gratulacje dla właściciela za dobór "klocków" jak i firmy budującej auto smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mock
post Mon, 13 Jun 2011 - 08:42
Post #20


User
Dołączył: Wed, 30 March 2011





Dolot jest dopiero w trakcie budowy, jeszcze nie znam szczegółów. W kwestii hamulców - jesli te będą puchły i nie będą chętne do współpracy, to pomyslę nad czymś wydajniejszym. Większe hamulce już by się raczej nie zmieściły w fabryczne felgi (widoczne na 1 foto) - juz w obecnej konfiguracji musiałem szlifowac zacisk i zastosowac dystanse 10mm.
Wiem, że to argument "z dupy", bo hamulce to podstawa. Ale to jest klasyk i jeśli tylko mozliwe, to nie chcę ingerowac w wygląd zewnętrzny.

Samochód ma głównie slużyc do codziennej, raczej miejskiej jazdy. Jesli kilka razy w roku zrobię nim trasę lub track day, to będzie wszystko.

Zork napisał:

"gratulacje dla właściciela za dobór "klocków" jak i firmy budującej auto "


Też jestem zadowolony z firmy, mają bardzo indywidualne podejscie do klienta, cierpliwośc dla coraz to nowych pomysłów i to co najbardziej cenię - mają dewizę "nie ma, że sie nie da!" smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:23