Shoutbox 0 nowych PW 


> Mirage Saab 900NG 2.3T GT28RS 402KM & 564Nm, Żarłacz Drogojad
Mirage
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:07
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





MODEL: SAAB 900NG 2.0 Turbo z 1995 roku





Silnik:
- Swap silnika na B234R 2.3T z 9000 Aero
- Swap głowicy z silnika B235 (z 9-5 - lepsze przepływy)
- Porting kolektora ssącego z oryginalnego silnika
- Usunięcie płytki grzejnej miedzy kolekotrem ssącym a głowicą
- Turbosprężarka Garrett GT28RS z gorącym żeliwem - AR .86

- dodatkowa górna poduszka silnika
- dolna poduszka silnika ze średniej twardości gumy (pełna) wykonana na zamówienie

Modyfikacje bloku:
- Seria

Układ dolotowy:
- 3" + KN
- rura IC-przepustnica o zwiększonej średnicy
- Intercooler 600x300x75 (rdzeń)

Układ wydechowy:
- 3" DP
- przelotowy układ 2,75" na jednym tłumiku

Układ paliwowy:
- Wtryski Siemens DECA 630ccm
- Walbro 255l/h

Elektronika:
- Trionic 5 wystrojony przez Coobcia
- APC Trionic 7

Układ chłodzenia:
- Seria

Układ napędowy:
- Skrzynia - 4,05 z Saaba 9-3
- Sprzęgło - VIGGEN

- poliuretanowa poduszka skrzyni biegów

Zawieszenie:
- Sachs Performance
- Jamex
- kpl poliuretanów przód i tył

Koła:
- Felgi 7x17" Wolfrace
- Bridgestone Potenza RE070

Układ hamulcowy:
- Przód wentylowany 308mm 9-5 Aero
- Tył wentylowany 300mm 9-5 Aero
- Przewody w stalowym oplocie Googrige

BODY KIT:
- Seria poza przednim zderzakiem z 9-3
- Podniesiona o centymetr maska

Wnętrze:
- Fotele Subaru Impreza
- Wskaźnik EGT i temp. oleju
- Shift light Mirage patent

Tak wygląda na zewnątrz



Poniżej kilka pozostałych fotek :
Baza na Swap


Mało miejsca na suszarkę było i trzeba było ją lekko zmodyfikować


Tak jak rurę idącą do przepustnicy


Kolektor na razie seryjny


IC trzeci z kolei



Większa dupeczka



Całość


Wnętrze


Ostatni wykres


Wyniki całkiem niezłe jak na ośkę 0-100km/h w 5,84s, 0-200km/h w 16,02s, 0-250km/h w 27,32s, 100-200km/h w 9,27s





http://www.youtube.com/watch?v=HuY17WfjzzU


Wielkie podziękowania za pomoc w projekcie dla Osy z OSAMOTORS, tunera Coobcia który znalazł 100KM i bardzo gościnnego Doktora z ECU-PERFORMANCE


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
32 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nevada
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:18
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





Miazga!
Sądziłem że to auto ma znacznie większą sprężarkę.

P.S. Szkoda że nie ma Saabowskich 17stek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:28
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Byłoby za nudno.....

A suszarka - będzie większa. Ta jest dobra bo szybko wstaje


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:30
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





No wreście opisany wink.gif Wóz bardzo przyjemnie jeździ, wstawanie suszary jest zarąbiste wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:32
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Ile to auto waży? Niby 400KM, ale po logach czas na poziomie 13.7 na 400 nie powala absolutnie..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:33
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





CYTAT(michalp21 @ Sun, 17 Apr 2011 - 23:30) *
No wreście opisany wink.gif Wóz bardzo przyjemnie jeździ, wstawanie suszary jest zarąbiste wink.gif

Limon, dziś zaczął znów jeździć bo metalową szmatę chyba wyplułem. Nie całą ale jakąś część. Szybciej wstaje, ładniej dźwięczy i lepiej jedzie......
Aaaa-było ciepło to i guma dobrze już klei


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:34
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Czas na ćwiartkę nie powala bo w saabie strasznie słabo jest zestopniowana skrzynia, bardzo dużo sie traci na zmianie biegów. Co do wagi jak sie nie myle ok 1350 kg ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:35
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Ćwiartka kiepska faktycznie. Fura ciężka, skrzynie nieprecyzyjne i kiepsko zestopniowane. Ale z rolki urywa cyce


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:46
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No i seryjna skrzynia biegów jest słaba pod kątem przyspieszania o wiele lepiej sprawa się ma na tej z wolnossaka którą na chwilę obecną teraz u siebie testuję smile.gif
Co do dalszego rozwoju tego auta to fajnie by było zapodać na seryjny kolektor GT3071R z gorącą AR.86 wówczas coś koło 500KM powinno być i 550-650Nm od ok. 3500obr.min - w zależności od potrzeb...
Tylko miękkie cięgło aktuatora musi być coby na niskich biegach kłopotów z trakcją nie było tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:52
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





W 3071 nie wchodzę. Za mały skok w górę. Albo GT35/Holset albo nic. Do tego ten nieszczęsny kolektor trzeba wyspawać z zewnętrznym dużym WG i może trochę trakcji się znajdzie


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:53
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





Auto stało dzisiaj przed moim na bemowie, od razu wyczaiłem jakiś "podstęp", wzbudzał ogólnie zainteresowanie hehe biggrin.gif Super sie prezentuje na żywo.
pozdrawiam


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patryk.
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:55
Post #12


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SGL / M / GAP





A poza skrzynką z wolnossaka są inne opcje? Gratuluje wyniku!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Mon, 18 Apr 2011 - 00:06
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





CYTAT(Fawor @ Sun, 17 Apr 2011 - 23:32) *
Ile to auto waży? Niby 400KM, ale po logach czas na poziomie 13.7 na 400 nie powala absolutnie..

W tym samochodzie całość psuje kiepski czas do 100km/h. Kiepski jak na szybki samochód i relatywnie dobry jak na ośkę z taką masą.
Myślałem ostatnio o Golfie VR6T i znalazłem VR6T +500PS i 770Nm:
http://www.youtube.com/watch?v=XL_dVaefxpY 2 minuta są wyniki.
0-100 w 3,7s - mega
0-200 w 12,5s - mega
ćwiartka w 12,3s - ok
100-200 w 9,4 - liiiipa bo ja mam mniej, a to tylko ośka i tylko 400KM

Tak więc sam nie wiem co lepsze


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 18 Apr 2011 - 00:14
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Jak Cię znam to od zawsze wspominałeś że chcesz mocne auto do streetu, żeby z rolki objeżdzać inne potencjalnie mocne auta i niech tak pozostanie bo żeby od zera to dobrze jechało to trzeba by zainwestować w jakąś skrzynię o indywidualnych przełożeniach a to już gruba kasa...

Lepiej zrobić te 650Nm w jak najszerszym zakresie i od jak najniższych obrotów i tyle smile.gif

Polatasz tak rok znudzi CI się w końcu dozbierać na skrzynkę...

Ps. 900NG z klimą i full wypasie wagą dobiega do 1400kg więc nie jest to lekki wóz.

Pss. Ciekawe ile na maksa szło by zrobić mocy z tej twojej GT28RS z gorącą stroną .86 na tą chwilę 402KM wyszły nam na seryjnych wałkach, jakby tak zapodać ENEM 268 - na nich ponoć dochodzi 50KM, fajnie by było zrobić te 450KM i pełen moment tych 560Nm żeby był już od 3500-3600obr.min. Do tego zrobić delikatny porting głowicy bo te łby w saabach mają tak małe kanały jak np. 100konny Nissan Almera 1,6....


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Mon, 18 Apr 2011 - 07:47
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Szkoda przemęczać tą RS'kę. Zawsze taniej wyjdzie większa suszara niż wałki, porting, .....


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 18 Apr 2011 - 08:51
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nono zawstydziliście producenta turbosprężarki laugh.gif wyślijcie wykres do garretta że nie wie co sprzedaje :rolleyes:albo jedźcie na inną hamownie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Mon, 18 Apr 2011 - 08:57
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Przed kilkoma ważnymi modami w kreatorze było 375KM i 535Nm więc chyba nie ma potrzeby.......
http://www.youtube.com/watch?v=XsOi9Z_vTN0

Poza tym producent podaje orientacyjne średnie wartości graniczne. Ten samochód pokazuje, że jednak można. Mało tego-zobaczysz pewnie jeszcze lepszy wynik na tej suszarce......


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 18 Apr 2011 - 13:01
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Był na bemowie? jakie czasy?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 18 Apr 2011 - 13:03
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





orientacyjnie sie pomylił o 40 koni ? chyba że kręcicie ją do 300000 a to oznacza kłopoty. liczyłem ją dla silnika 2 l i przy 360 (jak podaje producent) zaczyna wyłazić poza mape
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Mon, 18 Apr 2011 - 13:05
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Był na Bemowie ale nie jeździł.


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

32 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 03:45