Shoutbox 0 nowych PW 


> Caddy 1.9TDI BLS kilka pytań o DPF, EGR itp
panicz82
post Sun, 27 Mar 2011 - 17:32
Post #1


User
Dołączył: Wed, 01 October 2008





witam,
dostałem do pracy kolejnego Cadusia przelotka 110tys km i chce go trochę podłubać na 150-160KM ale bezpieczny setup bo robię rocznie 40-50tys km 50% trasa 50% miasto i czasem służyć mi on będzie jako dupowóz

mam kilka pytań bo szperałem na forach i:
1. piszą ze każdy BLS ma DPF prawda?
2. chce zacząć od wydechu i EGR kumpel mechanik oglądał i mówi ze EGR jakiś dziwny mam mogą być problemy z wywaleniem a wole wywalić bo widziałem już co ten EGR wyczynia...
3. co z katem? jakiś czujnik jest przed nim czy to może jest DPF a nie kat ? można wyciąć tą puche? nie wpłynie to na ten czujnik?
4. miałem kiedyś przez pewien czas ten sam model 105KM Caddy(nie pamiętam czy tez BLS) i ten mi się wydaje ze po kilku przelotkach puchnie(nie mamy jeszcze upałow!) - jak to rozwiązać?
5. jaka turbina podejdzie p&p
6. co z wydajnością IC ?
7. pompki na ile wystarczą ?
8. chłodniczke oleju tez ruszać?
9. brak na zegarach wskaźnika temp. oleju(no comment to idzie na pierwszy ogień) bawić się w ori wskaźnik i wkładać w zegary czy inne lepsze rozwiązanie polecacie?

z góry dziękuje za wszystkie sugestie
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 15)
Wspieraj forum
post Sun, 27 Mar 2011 - 17:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zavitase
post Wed, 30 Mar 2011 - 17:42
Post #2


Rookie
Dołączył: Sun, 13 March 2011





Kolego czy Ty chcesz to robić sam? Bo jeśli tak to powinieneś znać większość odpowiedzi na te pytania.
Jeśli nie chcesz robić tego sam to daj to w ręce jakiejś konkretnej firmie i ju.

1. Skoro tak piszą to pewnie to prawda. (DPF wygląda inaczej niż katalizator + wystają z niego rurki i kabelki)
2. Dziwny ten Twój mechanik... EGR to EGR, można wywalić albo po prostu zaślepić.
3. Nie do końca rozumiem jaki czujnik i gdzie on w końcu jest.
4. Większy, wydajniejszy IC.
5. Tego to nawet najstarsi indianie nie wiedzą a tak serio Twoje turbo to gt1646v, flansza to chyba t25 więc trzeba szukać czegoś w tym stylu.
6. Jeśli chcesz taką moc to dobry FMIC koniecznie.
7. Nie wiem
8. Jeśli będzie potrzeba (zależy jak dobrze chłodzona jest micha)
9. Dołożyć cokolwiek na dechę + wskaźnik boostu i EGT też możnaby.

No tyle od siebie mogę dodać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Thu, 31 Mar 2011 - 00:17
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





Proponuje niektórym nie pisac w tematach o których maja zerowe pojecie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zavitase
post Thu, 31 Mar 2011 - 00:56
Post #4


Rookie
Dołączył: Sun, 13 March 2011





CYTAT(ctv @ Thu, 31 Mar 2011 - 00:17) *
Proponuje niektórym nie pisac w tematach o których maja zerowe pojecie


Domyślam się, że to było skierowane do mnie.
1. O tym jakie mam pojęcie nie będę się wypowiadał bo nie widzę takiej potrzeby.
2. Proponuję nie robić offtopicu.

Moim zdaniem temat jest w ogóle z dupy.
Odpowiedzi na wszystkie pytania można spokojnie wygooglać znacznie szybciej niż czekać aż wpadnie tu ktoś kto zna BLS na pamięć i wszystko powie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
panicz82
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:13
Post #5


User
Dołączył: Wed, 01 October 2008





Goglałem kilka godzin i przegladałem wiele for internetowych i nie było konkretnych odpowiedzi na moje pytania bo BLS pojawial sie w watkach z golfem i passatem ale nic konkretnego w temacie Caddy bo przeciez mogą sie roznic osprzetem wydechem itd itp racja ? Na dodatek piszą że kazdy BLS ma DPF a ja go tam nie widze stad moje zainteresowanie....
Wydech sam sobie moge zrobic wiec od tego chcialem zaczac tylko nie wiem jak daleko moge sie posunac stad moje pytania czy sonda/czujnik temp spalin przed katem po jego wycieciu nie zwariuje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:22
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





1 mam bls nie ma dpf
2 nie ma opcji zeby wywali egr i zeby nie bylo bledu
5 kazda turbina z 1.9 tdi
6 ic jest na 200 km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zavitase
post Thu, 31 Mar 2011 - 21:57
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 13 March 2011





Jeśli masz sondę przed (patrząc od strony silnika) katalizatorem to możesz spokojnie go wyrzucić, znaczy ten katalizator.

Co do wywalenia egr i pojawiania się błędu to wiadomo, że tak się będzie działo w każdym skomputeryzowanym aucie.
Główne pytanie to jaka będzie klasyfikacja tego błędu. W np. volvo błąd pojawia się tylko w momencie gdy powinien otwierać sie EGR (zapala się tylko kontrolka, bez zmian pracy silnika).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Thu, 31 Mar 2011 - 22:28
Post #8









CYTAT(zavitase @ Thu, 31 Mar 2011 - 21:57) *
Co do wywalenia egr i pojawiania się błędu to wiadomo, że tak się będzie działo w każdym skomputeryzowanym aucie.

niet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zavitase
post Thu, 31 Mar 2011 - 22:35
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 13 March 2011





niet? to które auto nie wywali błędu niesprawnego egru?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 01 Apr 2011 - 10:58
Post #10









Chocby TDI na pompie i AWX.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sat, 02 Apr 2011 - 20:35
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





1. piszą ze każdy BLS ma DPF prawda?

nie spotkałem się z BLSem bez DPFa ;-)

2. chce zacząć od wydechu i EGR kumpel mechanik oglądał i mówi ze EGR jakiś dziwny mam mogą być problemy z wywaleniem a wole wywalić bo widziałem już co ten EGR wyczynia...

EGR można usunąć, tylko trzeba trochę poszperać w sofcie żeby błedami nie waliło

3. co z katem? jakiś czujnik jest przed nim czy to może jest DPF a nie kat ? można wyciąć tą puche? nie wpłynie to na ten czujnik?

Jeśli jest DPF to nie ma osobnego kata, DPF+KAT są w jednej puszce która wygląda tak:

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal...7/36/1516173618

4. miałem kiedyś przez pewien czas ten sam model 105KM Caddy(nie pamiętam czy tez BLS) i ten mi się wydaje ze po kilku przelotkach puchnie(nie mamy jeszcze upałow!) - jak to rozwiązać?

FMIC biggrin.gif

5. jaka turbina podejdzie p&p

ARL ale trzeba flanszę zmienić

7. pompki na ile wystarczą ?

170-180KM

8. chłodniczke oleju tez ruszać?

obowiązkowo!!!

9. brak na zegarach wskaźnika temp. oleju(no comment to idzie na pierwszy ogień) bawić się w ori wskaźnik i wkładać w zegary czy inne lepsze rozwiązanie polecacie?

jakiś dodatkowy wskaźnik i będzie git


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Sun, 03 Apr 2011 - 08:50
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Dwoch tunerow, dwie calkiem odmienne wypowiedzi, ktorys z nich nie ma pojecia, straszne to jest wink.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sun, 03 Apr 2011 - 10:19
Post #13


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





QUOTE (czesław @ Sun, 03 Apr 2011 - 08:50) *
Dwoch tunerow, dwie calkiem odmienne wypowiedzi, ktorys z nich nie ma pojecia, straszne to jest wink.gif


możesz sprecyzować?


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ddomi
post Mon, 04 Apr 2011 - 22:27
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 July 2005
Skąd: WrO





Pewnie chodzi o BLS i DPF rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_ROB_555_*
post Thu, 07 Apr 2011 - 20:29
Post #15









BLS to silnik ktory jest PRZYGOTOWANY pod DPF.
Widzialem takie BEZ tego dziadostwa ale wiekszosc zdecydowanie go posiada.
Niestety sa duze roznice w przypadku turbin w porownaniu do zwyklego 1.9 105KM (BXE i pochodne)
Turbina w BLS jest KKK ma gruszke u gory, pracuje ona odwrotnie (dostaje podcisnienie i wypycha sztange )
Wydech patrzy w strone prawej podluznicy (cos jak BMN) wiec przy zalozeniu turbo od ARL trzeba caly odcinek DP spawac (nie sama flansze)
Dodatkowo trzeba zrobic nowe doprowadzenie powietrza bo seryjne turbo ma wlot od strony skrzyni bieg.

Wiec ciezki temat na szybka przerobke. Nie mowie ze sie nie da ale trzeba grubiej rzezbic. Pomijam juz pokrecony system z EGR i wymiennikiem ciepla.
Aha..BLS ma tez inny walek niz reszta..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Thu, 07 Apr 2011 - 20:55
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





Ic starcza na 220-230KM 4 takie auta jezdza przez nas zrobione na seryjnym IC,reszta jak ROB pisał


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:08