![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 October 2010 Skąd: 34 ![]() |
Witam, dziś wystepuje z tematem o instalacji e-turbo, e-charger'a - elektrycznego turbo o wydolności cisnienia około 0.4 bara przy obciązeniu alternatora 100 A pompuje podobno 5000 l / min powietrza, lecz to przy duzych obrotach taki max.
Proszę o odpowiedzi zorientowane osoby takich informacji jak: - gdzie dostanę takie turbo, link? itd - ile wynosi koszt takiego turbo wraz z montażem - czy dało by rade przy montażu wmontować mały ICooler, za lub przed ? e-turbinką - czy wpompowane powietrze w dolocie jest i tak ograniczane przez czujnik potencjometru? - jak takie turbo jest zaprogramowane w komputerze i gdzie się to wpina i czy wogole jest takie coś? bo może do 3 tys, podaje się jej ileś tam Amper i to daje pol na pol doładowania a np. na drugim programie od przykładowaego 3 tys + jest podawana maxymalna dawka Amper co daje maxymalna wydajność, tutaj pytanie i dokladniejesze oczekiwanie na odpowiedź. - jesli bym chciał zamontowac generacje gazu, to czy by była potrzebna instalacja programowania e-turbo w gen. gazu ? Uwzględniam nie chce montować normalnego turbo napedzanego spalinami, bo jest to koszt rzędu 8-12 tys ! Proszę o konkretne wypowiedzi, Dziekuje z góry !! ; ) |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 October 2010 Skąd: 34 ![]() |
Tutaj wypowiedź inz. Piorowskiego! :
E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu i pompuje cały czas na tyle aby nie spadało poniżej atmosferycznego (praca jałowa, minimalne obciążenie), bądź powyżej pewnego zapotrzebowania uruchamia pełne obroty i spręża. Brak prześwitu daje następną korzyść - nie potrzeba kręcić bardzo szybko - komory sprężania są prawie szczelne! Nie trzeba więc skomplikowanego układu smarowania a podawanie powietrza jest ściśle zależne od jego zapotrzebowania i mocy. Silnik nie słabnie w żadnym zakresie obrotów a charakterystyka momentu obrotowego rozszerza się nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na drastyczne wzmocnienie silnika. Sam miałem przyjemność pracować z silnikami z taką modyfikacją. Opiszę może przykład - najlepsze moim zdaniem rozwiązanie na rynku za rozsądną cenę: TurboECharger firmy Turbodyne INC: Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra). Średnica wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu. Wzrost mocy (producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %. Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata. Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprężanie , +4 Bar w cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie prądowe sprężarki ok. 100A *12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawność układu: silnik-alternator jest w granicach 30%, zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprężarki (i te konie właśnie zwiększają zużycie paliwa o 4 %); moc końcowa układu powinna wynieść 103 KM (znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskałem 131 KM. Ciut jakby gorzej ale... i tak nieźle (skądinąd po dalszych, prostszych modyfikacjach taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zużycia. A jaki ma moment obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiązania dla wszystkich lubiących moc w granicach rozsądku. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: War-Maz ![]() |
e- turbo jest przereklamowane
Najlepszy stosunek cena/jakość mają turbinki zelmera ! Wyjmujesz taką turbinkę z odkurzacza i wsadzasz zaraz za filtrem przyrosty do 50% ocy przy kosztach >500 zł Gorąco Polecam Żaneta Kaleta |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Hehe nie wierzę
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 October 2010 Skąd: 34 ![]() |
50% mocy jest to szczerze nie możliwe
![]() ale taki wiatraczek nie ma takiej samej wydajności jak e-turbo, tutaj wiecej niż 0.1 bara nie uzyska ciśnienia, i brak sterowania...; ( |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: War-Maz ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2010 Skąd: ŁDZ ![]() |
Dajcie sobie spokój bo zaraz będzie 100 durnych pytań.
-------------------- 89" E30 Coupe M-Tech II M52B28
96" Civic 6 HB B16A2 ITB 86" RX-7 FC SR21VET EMU |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 October 2010 Skąd: 34 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
nie taniej przycisk Mpałer? podaj oznaczenie silnika i przelozenia skrzyni, mam zestaw fajny, spodoba ci sie
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 October 2008 Skąd: Gdańsk ![]() |
to wtedy wszystko w jednym - jest moc, jest pralka, wszystko jest.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 October 2010 Skąd: 34 ![]() |
nie taniej przycisk Mpałer? podaj oznaczenie silnika i przelozenia skrzyni, mam zestaw fajny, spodoba ci sie ![]() Żeby wykonać i tez przycisk Mpower trzeba cos do niego podłaczyc np. eturbo na max obrotach itp, a proboje tutaj uzyskac jakies informacje a nie zbędne komentarze... Silnik 1.8 L K-Series VVC Straight-4 k-16 1.8 160 KM Kanap tez nie chce wywalać ani nie chce pralki z tył wozić ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 06 August 2007 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
o fuck chlopaki sobie jada a Ty Łykasz jak mloda foka
![]() -------------------- _Obrazek
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
Pelikan! Fuck, nie wierzę... ;D
![]() -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: War-Maz ![]() |
nie taniej przycisk Mpałer? podaj oznaczenie silnika i przelozenia skrzyni, mam zestaw fajny, spodoba ci sie ![]() Przy przycisku za dużo roboty jest ! ![]() zamontuj turbinkę tak jak Ci powiedziałem , a jak byś chciał napęd 4x4 to wystarczą koła od Uaza ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Podejdzmy do tematu tak, najpierw policz sobie jaki twoj silnik ma zapotrzebowanie na powietrze przy zadanych obrotach, pomnoz przez 1.4, znajdz w googlu odpowiedni wentylator, jakis przemyslowy. Gwarantuje ci ze sie zdziwisz ile jest potrzeba energii elektrycznej zeby nadmuchac zwykly silnik samochodowy powietrzem.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 October 2010 Skąd: 34 ![]() |
dobra dobra, zbedne posty do usunięcia, robicie tu syf, wogole te forum schodzi na manowce..!
kiedys jeszcze mozna było uzyskac konkretów a teraz ? pustka...! |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 October 2010 Skąd: 34 ![]() |
syncros, hmm wiem własnie idzie naprawde dużo na to Amper, ale po co dmuchawa jak moge uzyskac juz ze skompletowanego e-turbo ?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Widze ze musisz sie sparzyc sam.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 October 2010 Skąd: 34 ![]() |
Co do obliczen, to juz podaje link forum na ktorym fajnie obliczono>
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1212050.html TUTAJ TAKA TURBINKA ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 08 February 2009 ![]() |
Czytałeś chociaż komentarze?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 17:28 |