Shoutbox 0 nowych PW 


> 1.8 V-tec wolnossący, Instalacja e-turbo
R4.
post Wed, 16 Mar 2011 - 17:48
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 19 October 2010
Skąd: 34





Witam, dziś wystepuje z tematem o instalacji e-turbo, e-charger'a - elektrycznego turbo o wydolności cisnienia około 0.4 bara przy obciązeniu alternatora 100 A pompuje podobno 5000 l / min powietrza, lecz to przy duzych obrotach taki max.
Proszę o odpowiedzi zorientowane osoby takich informacji jak:


- gdzie dostanę takie turbo, link? itd
- ile wynosi koszt takiego turbo wraz z montażem
- czy dało by rade przy montażu wmontować mały ICooler, za lub przed ? e-turbinką
- czy wpompowane powietrze w dolocie jest i tak ograniczane przez czujnik potencjometru?
- jak takie turbo jest zaprogramowane w komputerze i gdzie się to wpina i czy wogole jest takie coś?
bo może do 3 tys, podaje się jej ileś tam Amper i to daje pol na pol doładowania
a np. na drugim programie od przykładowaego 3 tys + jest podawana maxymalna dawka Amper co daje maxymalna wydajność, tutaj pytanie i dokladniejesze oczekiwanie na odpowiedź.
- jesli bym chciał zamontowac generacje gazu, to czy by była potrzebna instalacja programowania e-turbo w gen. gazu ?


Uwzględniam nie chce montować normalnego turbo napedzanego spalinami, bo jest to koszt rzędu 8-12 tys !
Proszę o konkretne wypowiedzi, Dziekuje z góry !! ; )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Wed, 16 Mar 2011 - 17:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
R4.
post Wed, 16 Mar 2011 - 17:52
Post #2


Rookie
Dołączył: Tue, 19 October 2010
Skąd: 34





Tutaj wypowiedź inz. Piorowskiego! :

E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie
obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika
i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny
gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu i pompuje cały czas na tyle aby nie
spadało poniżej atmosferycznego (praca jałowa, minimalne obciążenie), bądź
powyżej pewnego zapotrzebowania uruchamia pełne obroty i spręża. Brak
prześwitu daje następną korzyść - nie potrzeba kręcić bardzo szybko - komory
sprężania są prawie szczelne! Nie trzeba więc skomplikowanego układu
smarowania a podawanie powietrza jest ściśle zależne od jego zapotrzebowania i
mocy. Silnik nie słabnie w żadnym zakresie obrotów a charakterystyka momentu
obrotowego rozszerza się nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na
drastyczne wzmocnienie silnika. Sam miałem przyjemność pracować z silnikami z
taką modyfikacją. Opiszę może przykład - najlepsze moim zdaniem rozwiązanie na
rynku za rozsądną cenę: TurboECharger firmy Turbodyne INC:
Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra). Średnica
wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu. Wzrost mocy
(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %.
Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata.
Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprężanie , +4 Bar w
cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie prądowe sprężarki ok. 100A
*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawność układu: silnik-alternator jest w granicach 30%,
zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprężarki (i te konie właśnie zwiększają
zużycie paliwa o 4 %); moc końcowa układu powinna wynieść 103 KM
(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskałem 131 KM.
Ciut jakby gorzej ale... i tak nieźle (skądinąd po dalszych, prostszych modyfikacjach
taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zużycia. A jaki ma moment
obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiązania dla wszystkich lubiących
moc w granicach rozsądku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mateo010
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:01
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: War-Maz





e- turbo jest przereklamowane

Najlepszy stosunek cena/jakość mają turbinki zelmera ! Wyjmujesz taką turbinkę z odkurzacza i wsadzasz zaraz za filtrem przyrosty do 50% ocy przy kosztach >500 zł

Gorąco Polecam

Żaneta Kaleta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:07
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Hehe nie wierzę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R4.
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:12
Post #5


Rookie
Dołączył: Tue, 19 October 2010
Skąd: 34





50% mocy jest to szczerze nie możliwe wink.gif
ale taki wiatraczek nie ma takiej samej wydajności jak e-turbo, tutaj wiecej niż 0.1 bara nie uzyska ciśnienia, i brak sterowania...; (
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mateo010
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:18
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: War-Maz





CYTAT(R4. @ Wed, 16 Mar 2011 - 18:12) *
50% mocy jest to szczerze nie możliwe wink.gif
ale taki wiatraczek nie ma takiej samej wydajności jak e-turbo, tutaj wiecej niż 0.1 bara nie uzyska ciśnienia, i brak sterowania...; (



poszukaj więcej info na www.turbinkizelmera.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
novaauto
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:23
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2010
Skąd: ŁDZ





Dajcie sobie spokój bo zaraz będzie 100 durnych pytań.


--------------------
89" E30 Coupe M-Tech II M52B28
96" Civic 6 HB B16A2 ITB
86" RX-7 FC SR21VET EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R4.
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:37
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 19 October 2010
Skąd: 34





CYTAT(novaauto @ Wed, 16 Mar 2011 - 18:23) *
Dajcie sobie spokój bo zaraz będzie 100 durnych pytań.


Oczekuje tylko odpowiedzi do moich pytan w 1 poście;)
Co do www.turbinkizelmera.pl strona nie działa wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:41
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





nie taniej przycisk Mpałer? podaj oznaczenie silnika i przelozenia skrzyni, mam zestaw fajny, spodoba ci sie biggrin.gif tylko tzreba wywalic tylna kanape, ale ma nawet wirowanie!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David333
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:46
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 October 2008
Skąd: Gdańsk





to wtedy wszystko w jednym - jest moc, jest pralka, wszystko jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R4.
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:52
Post #11


Rookie
Dołączył: Tue, 19 October 2010
Skąd: 34





CYTAT(kosiniak @ Wed, 16 Mar 2011 - 18:41) *
nie taniej przycisk Mpałer? podaj oznaczenie silnika i przelozenia skrzyni, mam zestaw fajny, spodoba ci sie biggrin.gif tylko tzreba wywalic tylna kanape, ale ma nawet wirowanie!


Żeby wykonać i tez przycisk Mpower trzeba cos do niego podłaczyc np. eturbo na max obrotach itp, a proboje tutaj uzyskac jakies informacje a nie zbędne komentarze... Silnik 1.8 L K-Series VVC Straight-4 k-16 1.8 160 KM
Kanap tez nie chce wywalać ani nie chce pralki z tył wozić smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andy_czarny
post Wed, 16 Mar 2011 - 18:59
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 August 2007
Skąd: Bydgoszcz





o fuck chlopaki sobie jada a Ty Łykasz jak mloda foka tongue.gif


--------------------
_Obrazek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Wed, 16 Mar 2011 - 19:05
Post #13


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





Pelikan! Fuck, nie wierzę... ;D biggrin.gif


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mateo010
post Wed, 16 Mar 2011 - 19:11
Post #14


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: War-Maz





CYTAT(kosiniak @ Wed, 16 Mar 2011 - 18:41) *
nie taniej przycisk Mpałer? podaj oznaczenie silnika i przelozenia skrzyni, mam zestaw fajny, spodoba ci sie biggrin.gif tylko tzreba wywalic tylna kanape, ale ma nawet wirowanie!



Przy przycisku za dużo roboty jest ! biggrin.gif

zamontuj turbinkę tak jak Ci powiedziałem , a jak byś chciał napęd 4x4 to wystarczą koła od Uaza biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syncros
post Wed, 16 Mar 2011 - 19:20
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





Podejdzmy do tematu tak, najpierw policz sobie jaki twoj silnik ma zapotrzebowanie na powietrze przy zadanych obrotach, pomnoz przez 1.4, znajdz w googlu odpowiedni wentylator, jakis przemyslowy. Gwarantuje ci ze sie zdziwisz ile jest potrzeba energii elektrycznej zeby nadmuchac zwykly silnik samochodowy powietrzem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R4.
post Wed, 16 Mar 2011 - 19:20
Post #16


Rookie
Dołączył: Tue, 19 October 2010
Skąd: 34





dobra dobra, zbedne posty do usunięcia, robicie tu syf, wogole te forum schodzi na manowce..!
kiedys jeszcze mozna było uzyskac konkretów a teraz ? pustka...!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R4.
post Wed, 16 Mar 2011 - 19:22
Post #17


Rookie
Dołączył: Tue, 19 October 2010
Skąd: 34





syncros, hmm wiem własnie idzie naprawde dużo na to Amper, ale po co dmuchawa jak moge uzyskac juz ze skompletowanego e-turbo ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syncros
post Wed, 16 Mar 2011 - 19:25
Post #18


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





Widze ze musisz sie sparzyc sam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R4.
post Wed, 16 Mar 2011 - 19:26
Post #19


Rookie
Dołączył: Tue, 19 October 2010
Skąd: 34





Co do obliczen, to juz podaje link forum na ktorym fajnie obliczono>

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1212050.html


TUTAJ TAKA TURBINKA

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Come
post Wed, 16 Mar 2011 - 19:33
Post #20


Rookie
Dołączył: Sun, 08 February 2009





Czytałeś chociaż komentarze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 17:28