![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
Witam , kupiłem sobie taki trójnik: http://www.dabtuner.pl/Trojnik-39.html
Będzie do niego przykręcony czujnik ciśnienia oleju i smarowanie turbo. Ale w tym trójniku zastosowane sa gwinty stożkowe i mam pytanko czy takie gwinty wymagają uszczelnienia?? Jeśli tak to czym to uszczelnić-czy może być np. taśma teflonowa- czy ona może się zniszczyć , stopić od oleju i temperatury?? Jeśli nie taśma to co innego polecacie?? pozdrawiam |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
ja skręcałem na taśmę teflonową ale po jakimś czasie od temperatury oleju zaczynało puszczać potem skręciłem na uszczelniacz do gwintów i po sprawie szczelne...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
ok dzięki za odp.
a czy mogę zamiast uszczelniacza go gwintów (jeśli nie dostane go w żadnym sklepie w mieście) zastosować taki klej do gwintów (który akurat mam w domu): http://allegro.pl/k2-klej-do-gwintow-wysok...1485201656.html ?? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Raczej bym nie polecał, chyba że chcesz wkręcić raz na zawsze i nie ruszać, ale czujnik to część która może się zepsuć np.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 18 January 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
polecam ten http://allegro.pl/loctite-243-zabezpieczen...1490542896.html
trzyma mocno a w razie potrzeby nie ma większego kłopotu z odkręceniem |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Na tasme, na uszczelniacz co tam bedziesz mial pod reka tylko zaopaatrz sie w klucz dynamometryczny bo gwint stozkowy jest wredny. Niby mozesz go jeszcze dokrecic ale tak naprawde juz miazdzysz zam gwint/otwor wiec ostroznie z momentem dokrecania.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
klej klejowi nierowny, sa slabe, srednie i mocne. po slabym sie odkreci bez problemu. oczywisice dobrze jest miec miesce na chwyt kluczem obu elementow i kleju dawac na gwint z glowa a nie go zalac.
mam skerecone kilka gwintow na tasme teflonowa. po 3 latach jest sucho.... -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
dobra pasta anaerobowa załatwki sprawę, nie wiem jak ta z allegro ale np. w castoramie są takie madi in poland /BISON czy jakostak/ i ja nie narzekam, oczywiścei jak mam okazję to stosjuę Locktite'a.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie ![]() |
polecam loctite 542,bardzo dobrze uszczelnia drobne gwinty, przy oleju, paliwie itd.
mam na to skręcone całą instalację N2O , nawet podczas tankowania butli gdzie muszę za każdym razem wkręcać redukcję daję na gwint kropelkę loctite lekko przykręcam ręką po chwili wytrzymuje to bez problemu 100 bar przy całkowitym zamarżnięciu połączeń ![]() -------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Klej do gwintów wurth niebieski i po sprawie
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Bielawa ![]() |
Jako że nigdzie w sklepie na miejscu nie mogłem dostać tego kleju http://allegro.pl/loctite-243-zabezpieczen...1490542896.html to kupiłem ten http://allegro.pl/k2-klej-do-gwintow-sredn...1483494566.html
Mam nadzieje że wytrzyma temperaturę i olej -jest o średniej sile także jakby co to nie powinno być problemu z odkręceniem , dzięki za pomoc pozdrawiam ps. jakie są zalety gwintów stożkowych?? Przecież trzeba je również uszczelniać jak normalne gwinty, a oprócz tego trzeba jak napisał Feluke uważać przy ich dokręcaniu. Mają jakieś zalety w porównaniu do normalnych gwintów?? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 December 2003 Skąd: Częstochowa ![]() |
ja normalnie dokręciłem czujnik ciśnienia oleju i na razie trzyma
a tak jeszcze z ciekawostek, miałem Loctite 5972 do uszczelnienia gwintu w listwie paliwowej i kompletnie się nie sprawdził |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 February 2010 ![]() |
Ja używam kleju wurth żółtego, sprawdzony przy temperaturach rzędu 80-90st, w układach hydraulicznych, wytrzymuje ciśnienie do 5 bar, więc powinno Ci wystarczyć. Uważaj by nie kupić kleju do gwintów, bo one faktycznie potrafią być zajebiście trudne do odkręcenia, a często trzeba grzać by odkręcić. Musisz zaopatrzyć się w klej do rur gwintowanych. Może to śmieszne, ale jest różnica w odkrecaniu
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
gwint stożkowy uszczelnia sie sam...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 09 November 2010 ![]() |
Identyczny trojnik mam w swoim taśma teflonowa i jak ta lala
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 20:27 |