![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Krótki test - oryginalne koła Weds Sport w porównaniu do podróbek w teście wytrzymałościowym. "Engrish" lektora jest fatalny, ale nie o to tu chodzi. Zwróćcie uwagę, jak tajwański szit po uderzeniu pęka w kilku miejscach (!), a oryginalna felga wygląda na niemal nienaruszoną. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Znajomemu ostatnio w Cayenne pękło 5 ramion z 6ciu przy ~20km/h, nie wjechał nawet w żadną poważna urwidziurę. Drugiemu znowu odłamał się kawałek rantu 5x2 cm przy parkowaniu i wjechaniu na krawężnik. W życiu bym tego nie założył do auta.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Czytając to i oglądając ten filmik wcale mnie nie dziwi, że jednemu gościowi w Civicu Turbo (chyba EK4) po kilku kółkach na Nurburgringu ramiona Rot zmieniły się plastelinę i powyginały od gorących hamulców.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
Imo test dosyć tendencyjny, widać to dobrze gdy porównują test prasą dla obu felg.. oryginalna w większym stopniu oddała energię uderzenia, wątpię by była to kwestia różnicy materiałów z których zrobione są obie felgi.. Jednak mimo stronniczości tego testu również uważam że warto kupować tylko oryginalne felgi.
-------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Kuta felga jest duzo bardziej elastyczna stad ten efekt
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
W feldze podrobionej energia rozproszyła się w czasie pękania felgi w różnych miejscach (energia potrzebna do dekohezji materiału), stąd prasa nie "podskakuje" tak jak w feldze która nie pękła - ona odkształciła się w minimalnym zakresie (nie pękając), oddała energię z powrotem odbijając ciężar, ciężar znowu uderzył o felgę (z mniejszą siłą) itd - w tym przypadku energia została "zużyta" na odkształcenia sprężyste a także przekazana ponownie ciężarowi który uderza w felgę.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Czytając to i oglądając ten filmik wcale mnie nie dziwi, że jednemu gościowi w Civicu Turbo (chyba EK4) po kilku kółkach na Nurburgringu ramiona Rot zmieniły się plastelinę i powyginały od gorących hamulców. gdzies widziałem fotkę że przy hamowaniu proste ramiona się powyginały... chyba piszesz o tym przypadku zdjęcie tych felg mnie zaszokowało - możesz to wrzucić, bo nie pamietam gdzie to widziałem.. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Właśnie tak, poszukam. Jak uda mi się to znaleźć to wrzucę.
EDIT: Znalazłem! Przed: ![]() Po: ![]() ![]() ![]() Według informacji ze strony, z której ściągnąłem te zdjęcia, felgi były używane przez 2 lata, a następnie polakierowane proszkiem i założone z powrotem na auto (tym razem z większymi hamulcami). W wyniku pogięcia felg ramiona zahaczyły o zacisk hamulcowy... Daje do myślenia. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Warszawa / cultstyle.pl ![]() |
no bo trzeba miec cos nie tak z głową zeby kupowac taki shit do upalania na torze...
chcesz sie tanio lansowac - kup se taiwan ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Jak najbardziej, ale zastanawia mnie, czy malowanie proszkowe (czytaj: wsadzanie felg do pieca) mogło mieć jakiś wpływ na ich żywotność.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Warszawa / cultstyle.pl ![]() |
nie ma szans, w piecu nie traktuja tego duza temp
po prostu te felgi z ryżu są robione,albo z piachu ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 08 June 2004 Skąd: Cov ![]() |
Macie może na te tematy jakieś publikacje? Opis konkretnych różnic w procesach technologicznych, zastosowanych materiałach itd. ? Porównania wytrzymałościowe itp.?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 August 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak najbardziej, ale zastanawia mnie, czy malowanie proszkowe (czytaj: wsadzanie felg do pieca) mogło mieć jakiś wpływ na ich żywotność. Może coś w tym być. Miałem dwa komplety felg Rota. Jeden polakierowałem, i na pierwszym Ułężu po lakierowaniu jedna pękła. Drugiego kompletu nie lakierowałem i przejeździł 20+ Ulęży. -------------------- aka mati
------------------------------ |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
160 - 200*C, czas okolo 20 minut.
Pytanie czy taka temperatura jest w stanie wystarczajaco zmienic strukture materialu? Jak wychodza z fabryki, to tez sa proszkowo pomalowane. Sa chyba tez inne metody utwardzania proszku, jak UV np., ale nie wydaje mi sie zeby cudowano. Te stopy lekkie topia sie powyzej 600*C. Natomist do 200*C przeprowadza sie odpuszczanie, ktore zmienia strukture materialu. Teoretycznie moze to powodowac zmiekczenie felgi. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 31 August 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
ja od dłuższego czasu zastanawiam się nad kupnem felg Rota - na forum jest chyba trochę uzytkowników felg tej marki - może podzielą się wrażeniami?
-------------------- AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było teraz- STI bug |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 August 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja wolę kupić używane felgi markowe niż nowe podróby. Doświadczenie wyleczyło mnie z produktów typu Rota, D2, Ksport itp.
-------------------- aka mati
------------------------------ |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 31 August 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
dokładnie, jestem tego samego zdania
![]() Odnośnie rota-wheels, czytałem na forach US, że początkowe partie tych felg były wadliwe, niby teraz powinny być bardziej wytrzymałe. Tak czy inaczej nie zamierzam ich kupować. robiąc OT - jakie koła polecilibyście w rozmiarze 17x8cala do 2002 sti? -------------------- AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było teraz- STI bug |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 07 February 2011 ![]() |
160 - 200*C, czas okolo 20 minut. Pytanie czy taka temperatura jest w stanie wystarczajaco zmienic strukture materialu? Jak wychodza z fabryki, to tez sa proszkowo pomalowane. Sa chyba tez inne metody utwardzania proszku, jak UV np., ale nie wydaje mi sie zeby cudowano. Te stopy lekkie topia sie powyzej 600*C. Natomist do 200*C przeprowadza sie odpuszczanie, ktore zmienia strukture materialu. Teoretycznie moze to powodowac zmiekczenie felgi. co do temperatury topnienia to masz rację . jednad należy uwzględnić że w trakcie "bojowego" traktowania felg na torze do akcji dochodzą nie tylko temperatura ale również solidne przeciążenia (przyśpieszanie i hamowanie). Więc tutaj masz raczej w pewnym stopni wpływ zmęczenia materiału i procesu pełzania, do tego dochodzą dynamiczne obciążenia ( znaczy nierówności, dziury) a skutkiem tego jest uszkodzenie struktury i zniszczenie felg. sam proces proszkowego malowania nie ma raczej znaczącego wpływu na wytrzymałość, jednak jeśli piec w których utwardza się farbę przegrzewa to można doprowadzić do obniżenia wytrzymałości materiału. Mogę zapytać dlaczego niby Rota nie jest godna polecenia? Mi się wydaje że jest sporo zadowolonych użytkowników tych felg. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 August 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Mogę zapytać dlaczego niby Rota nie jest godna polecenia? Mi się wydaje że jest sporo zadowolonych użytkowników tych felg. Dlatego że nie mają żadnego własnego wzoru felg. Wszystkie są kopiami felg innych producentów. -------------------- aka mati
------------------------------ |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
Kuta felga jest duzo bardziej elastyczna stad ten efekt No to znów dowiedziałem się czegoś nowego:) Jednak i tak nie ma pewności że test nie był trochę ustawiony przez zastosowanie bardziej miękkiego "uchwytu" gdyby felgi były ustawione na równym twardym podłożu była by większa pewność. No ale nie czepiam się już.. Zresztą widać po doświadczeniach niektórych użytkowników że nie warto kupować podróbek zwłaszcza do upalania. -------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:30 |