![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Witam,
Od jakiegos czasu mam okazje pracowac sobie w garazu, oprocz klockow i wszelakiej masci raku trawiacego auta robie rzeczy ciekawsze jak budowa czegos co chce jechac, naprawic problem widmo z ciekawym zakonczeniem itd. Watek ten poswiecam roznym ciekawym rzeczom, ktore robie i chcialbym sie nimi podzielic z innymi, jesli wy tez macie cos fajnego to zapraszam ![]() 1.2 MPI Historia zaczyna sie od smierci silnika fiat 1.2 mpi i decyzji o wymianie jednostki napedowej. Przy okazji postanowione bylo zrobienie kilku udoskonalen. Silnik mial dobrze jezdzic w zakresie do 6000rpm i posiadac dosc kucy by skutecznie sie odpychac. Kolektor wydechowy: 4-1. Kolektor mial byc niskobudzetowy i lekki, poszly wiec w ruch kolanka + zwykla stal. ![]() Diax, pilnik, TIG. ![]() ![]() Runnery potakowane. ![]() Pospawane. ![]() VS seria.... ![]() ![]() Wydech jest bardzo cichutki, zasluga 3 droznego tlumika home made. Ale to nie wydech jest glosny. Dolot. ![]() Seria. Podobnie jak wydech, out. ![]() Teraz lepiej. ![]() ![]() Szablon pod traby. Ale nie, jeszcze nie mozna tego skladac bo..... ![]() Sterowane ECUMASTEREM, w calym zakresie suuuuuchhhoooo wiec dodatkowe wtryski dopsiukuja. Wiazka zabezpieczona przed woda. Bylo roboty co nie miara, kazda termokruczliwke z locktite itd...... ![]() ![]() Rurku.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ale warto bylo. Silnik to obecnie goly slupek z dolozonym odpowiednim osprzetem, teraz bedzie przechodzic otrzesiny na monte. Jezdzi i brzmi dosc slusznie. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Przyjemnie byłoby zobaczyć jakikolwiek opis auta i może filmik prezentujący jego możliwości?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
ten zawiniety na bok tlumik nie dawal mi spokoju, ale mysle sobie moze w seju jakos tak to jest. gorzej bylo z dolotem bo nigdzie nie mogl mi sie zmiescici taki dlugi. teraz juz wiem gdzie sie zmiescil
![]() -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Mon, 07 February 2011 ![]() |
szkoda że maluchy takie małe są bo bym sam sobie coś pokombinował widząc takie projekty
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 26 December 2007 Skąd: Grosspolen ![]() |
Zmyślna tokareczka Berkut
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Bardziej wyoblarka, ale to nie zmienia faktu ,że bardzo pomysłowo
![]() Jak rozwiązałeś chłodzenie?? Pozdr -------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Mogłeś nie malować wydechu,fajnie wyglądał bez farby
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Czego nie zrobiłeś wydechu 4-2-1 tylko 4-1?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Czy to będzie kiedyś dokończone i będzie jeździło
![]() Powodzenia w projekcie i owocnych kresek na hamowni. Hehe coś czuję że na dobrej oponie i ostrym ruszeniu będzie przód unosiło ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Monte Calvaria przejechane bezawaryjnie. Silnik sprawial na poczatku duzo problemow bo Tomek nie byl przyzwyczajony do tego ze ma az tyle mocy/momentu. Pozniej jak opanowal sztuke wciskania gazu powoli i nie na maksa (motor reguje na gaz natychmiast i z bardzo duza werwa) wychodzilo to bardzo zacnie. Pod koniec rajdu sprzeglo niestety juz nie bylo w stanie utrzymac w ryzach silnika, zaczelo delikatnie popuszczac.
CYTAT Przyjemnie byłoby zobaczyć jakikolwiek opis auta i może filmik prezentujący jego możliwości? Pokazuje silnik bo mialem okazje go robic, sam samochod jest nie moj i to od Tomka zalezy czy pokaze czy nie. Filmik mysle ze na dniach bedzie na YT (filmy z rajdu). CYTAT a skrzynia i reszta przeniesienia napędu z czego ? Skoda + polosie.pl CYTAT Czego nie zrobiłeś wydechu 4-2-1 tylko 4-1? Bo 4-1 mam dobrze opanowane i moge dokladnie okreslic co bedzie potrzebne by dzialalo w okreslony sposob a z 4-2-1 musialbym eksperymentowac. No i tak jak jestem elastyczny w swoich opiniach tak uwazam ze 4-1 jest po prostu lepszy ![]() CYTAT Czy to będzie kiedyś dokończone i będzie jeździło smile.gif ?? Powodzenia w projekcie i owocnych kresek na hamowni. Hehe coś czuję że na dobrej oponie i ostrym ruszeniu będzie przód unosiło biggrin.gif Jezdzi i jest gotowe od kilku dni, gotowosc rajdowa osiagnelo o 16.20 w ten piatek. Jeszcze trzeba podstroic i posprawdzac z czego precyzyjniej bedzie podawac paliwo, z tps czy z map, oba maja swoje wady i zalety. Gotowosc do hamowni osiagnie jak spodoba mi sie afr i bedzie biegac tak jak trzeba. Teraz nie ma zadnych korekt zaplonu, zupelnie seryjny slupek, na kanaly w glowicy nawet nie spojzalem. Tylko osprzet + wlanie brakujacego paliwa ![]() Hehe... unoszenie kol ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Radomsko ![]() |
Liczyłeś ten kolektor pod 4P ???
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Kurcze Gratuluję udanej fajnej roboty !!
Strojenie ECU Masterem czy jakiś MS ?? Hehe przód przydało by się dociążyć coby go tak nie podnosiło ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
No niezły samochód, kawał fajnej roboty. Tokarka mnie rozbawiła, zrobię zrobię sobie taką
![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Radomsko ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT Liczyłeś ten kolektor pod 4P ??? Bylo, ale dopiero hamownia zweryfikuje jak bardzo mylilem sie. Dupo hamownia mowi ze jest b. fajnie. Wykresy beda jak auto bedzie wystrojone ostatecznie i bedzie korekta zaplonu, bo teraz tylko paliwo podlane co by nie bylo sucho. CYTAT Strojenie ECU Masterem czy jakiś MS ?? Hehe przód przydało by się dociążyć coby go tak nie podnosiło biggrin.gif Jak napisane w pierwszym poscie, ECU Master DET II. Deflection obecnie po map bo mam ladny stabilny sygnal, problem jest jednak z zeskalowaniem go. W MS moglem sobie zrobic bin 106,100,95,90 kpa a reszte rzadziej a tutaj z tego co widze jestem skazany na zawezenie skali napiec by osiagnac to co chce. CYTAT Czy to jest to auto: http://www.126fan.pl/www/swap_1242.htm Nie wiem, nie dziala mi link. CYTAT No niezły samochód, kawał fajnej roboty. Tokarka mnie rozbawiła, zrobię zrobię sobie taką smile.gif Niezly silnik ![]() ![]() sebcyc - nie - co ? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Radomsko ![]() |
To nie jest to auto co w tym linku, tylko pomyliłem cytat
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Mi wszystkie auta z ITB najwygodniej się stroiło w funkcji TPS, z MAP-a jak chciałem to robić to nie dokładnie było lekkie muśnięcie gazu i prawie do 0 dochodziło...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
No wlasnie, prawie do 0. Na MS, przy lagodnych walkach jakie sa i w scierce i w tym silniku da sie to bez wiekszych problemow po map puscic i miec ladny AFR ale trzeba wlasnie skala sie pobawic. Bede teraz testowal jak to po TPS idzie ale boje sie o nizsze obroty i jazde przy czesciowych uchyleniach przepustnicy.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
niezly MAŁY sleeperek
ps, Berkut mozesz sie odniesc do mojego PW -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 20:51 |