Shoutbox 0 nowych PW 


> Dobór turbo do MX5, Mazda Miata 1840cm^3
mopek
post Sun, 06 Feb 2011 - 11:25
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 06 February 2011





Witam, chciałbym się poradzić w sprawie dobrania turbosprężarki to w/w mazdy.
Interesuje mnie soft turbo w przedziale od 0,3 do 0,7.
Silnik charakteryzuje się dobrym dołem, lecz brak mu góry, nie chciałbym popsuć dołu i wyciągnąć moment od możliwie jak najniższych prędkości obrotowych do jak najwyższych, nie zależy mi, aż tak na uzyskaniu mocy maksymalnej. Zmierzam do tego, że wolę zamiast np 200KM ale dopiero jazda od 4tys. rpm., na rzecz np. 170KM, ale jazdę już od 2tys. rpm.
Za wszelkie uwagi i opinie z góry dziękuję
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 16)
Wspieraj forum
post Sun, 06 Feb 2011 - 11:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rennen
post Sun, 06 Feb 2011 - 11:32
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Garett GT2560R


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mopek
post Sun, 06 Feb 2011 - 12:07
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 06 February 2011





A mógłbyś powiedzieć coś więcej, np w jakim przedziale rpm. przestanie dusić, a zacznie dawać jakiś efekt?
Za tydzień zabiorę auto na hamownie więc wyjdzie co i jak, był zrobiony jakieś 10kkm temu remont (pierścienie panewki, głowica), sprężanie na każdym cylindrze niemalże równe 12,3-12,4 Bar mierzone niedawno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 06 Feb 2011 - 12:49
Post #4


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Uważam, że będzie to idealne turbo "do wszystkiego" czyli zarówno fajnie będzie wstawać przy zwykłej jeździe, ale też potrzyma ciśnienie do końca. Jej teoretyczny potencjał to ok 300-310 koni (oczywiście u ciebie na niskim ciśnieniu będzie nieco mniej), w stanach jest bardzo popularna jako turbo do miaty właśnie. Boisz się laga, bo pewnie nie miałeś nigdy auta na turbinie - jest to trochę zbędna obawa, przecież auto teraz z wolnossącym silnikiem jeździ i to wcale nie tak wolno, jak dołożysz turbo tego rodzaju na pewno nie będzie gorzej. Nie jest to 3 tonowy nissan patrol do wygrzebywania się z błota po kolana żeby kluczowe znaczenie miał moment dostępny przy 1500 rpm, natomiast jestem bardzo mocno przekonany że jak wstawisz bardzo małe turbo które nie będzie w stanie trzymać ciśnienia do odcinki to będziesz wściekły. Trudno tu powiedzieć jak auto będzie się zachowywało - na hamowni obciążeniowej na 5 biegu pewnie będzie że turbo wstaje przy 2000 czy 2500 rpm, ale to jeszcze niewiele mówi o "realnej" charakterystyce auta na drodze, czyli np co się stanie jak wciśniesz gaz na 2 biegu przy 4000 rpm, albo jak będzie wyglądało wyprzedzanie na 3 biegu. Generalnie z doświadczenia opartego głównie o silniki 1.8T vw/audi mogę ci powiedzieć że to będzie dobry wybór, nie powinno być w żadnym razie "męczące" przy jeździe na codzień. Jak bierzesz pod uwagę coś w używce możesz też pomyśleć o T28 z nissana S14, będzie nieco gorzej wstawać ale ma podobne możliwości jeżeli chodzi o moc maksymalną. Pamiętaj że miata to leciutki roadster rwd, ludzie jeżdżą na codzień na większych suszarkach w ciężkich autach typu seat leon 4x4, także nie musisz obawiać się "ociężałej" charakterystyki smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 06 Feb 2011 - 12:51
Post #5


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





k03s. Fabrycznie w 1.8, robi dobry dol ale gora bedzie umierac kolo 5tys obr.

Natomiast stwierdzenie, ze nie zalezy Ci na mocy max, ale chcialbys miec jak najwiecej momentu od dolu do gory to sie - za przeproszeniem - kupy nie trzyma smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 06 Feb 2011 - 12:54
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Ja uważam że K03 będzie za małe.

Najlepiej przejedź się jakimś 1.8 turbo na k03, k04 i GT28RS (nie powinno być tak ciężko znaleźć, scena vag mocna u nas) i sam zobacz, uważam że robisz błąd skupiając się do tego stopnia na momencie na niskich obrotach, to nie auto do ciągnięcia przyczepy. Sprzęgło i cała reszta napędu też najbardziej nie lubią walnięcia sporym momentem na niskich obrotach, roadster rwd powinien ciągnąć mocno na wysokich obrotach smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Sun, 06 Feb 2011 - 13:11
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





jeżeli chcesz mieć mocny dół (trochę na odwrót niż to o czym pisałeś w pierwszej części tematu) to najlepszym rozwiązaniem będzie doładowanie mechaniczne zamiast turbo.


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mopek
post Sun, 06 Feb 2011 - 15:18
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 06 February 2011





Zgodzę się z Wami, może nie zbyt jasno to określiłem, chciałbym to zrobić tak żeby w codziennej jeździe po mieście spokojnie dało się ją eksploatować możliwie bliskie jak do tej pory tj. nie przekraczając 3tys rpm czy spokojnie zapiąć V bieg przy 60km/h wink.gif jak na japońską szlifierkę to mnie w tym aucie bardzo się podoba smile.gif

"Colin" Z technicznego pkt'u widzenia owszem się nie trzyma z praktycznego było by to bajką wink.gif, próbuję znależć tzw. złoty środek, nie oczekuje auta na 1/4 mili a właśnie tak jak to mówił "rennen" miłego gokarta(tak chyba najlpiej idzie określić miatę NA tongue.gif) do jazdy na co dzień i do zabawy
Tak nie miałem do czynienia z benzyną doładowaną.

Zapytam jeszcze jak sprawa ma się z hybrydą T25/T28 i czy wskazane jest aby turbo miało możliwość chłodzenia wodą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiveopac
post Mon, 07 Feb 2011 - 16:18
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Osobiscie mialem mitshubishi TD04H-15Gw 1.8 NA i byla idealna . Polecam. Sporo osob jezdzi na T25 i bardzo sobie chwala, T28 jest juz wg mnie za duza a napewno nie spelnia warunkow ktore podales. Tak na marginesie to o ktorej generacji mx5 piszesz? NB czy NC?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mopek
post Mon, 07 Feb 2011 - 18:19
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 06 February 2011





"Fiveopac" na naszym forum moja miatka jest tongue.gif 94 więc NA smile.gif
a jak sprawa tego chłodzenia wodą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Wed, 09 Feb 2011 - 00:01
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





podepne sie pod temat co by nie zakladac takiego samego

silnik ten sam, mazda 1.8 bp 115km wyjsciowe

moc do osiagniecia to jakies 150-160km

jakie wtryskiwacze wystarczy pasujace zamiast oryginalow? (montowane do glowice)
seryjne 240cc

czy detII ogarnie to przez zmiane sygnalu z przeplywki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Sat, 12 Feb 2011 - 21:21
Post #12


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





a nie lepiej silink od 323 gtx wlozyc?


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ravestation
post Sun, 13 Feb 2011 - 00:39
Post #13


User
Dołączył: Thu, 08 November 2007
Skąd: Bydgoszcz





i przerabiać ścianę grodziową ? już jeździ taka mx5 w PL, prościej jest uturbić niż swapować


--------------------
Audi S3 '16
Porsche Cayman S '06
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MiC_street
post Sun, 13 Feb 2011 - 01:22
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010
Skąd: Kraków





pomijając fakt że tych silników to zatrzęsienie jest wink.gif


--------------------
MX-5 - track
E55 AMG - daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 24 Feb 2011 - 18:50
Post #15


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





td04-16t z volvco t5 -250 konnego idealne.szybciej wstaje niz gt2560r i mozna duzo wiecej wycisnac.i ma zdecydowanie jeszcze jedna zalete.jest ich sporo na allegrro w opdroznieniu do gt25.te zazwyczaj sa w kosmicznych cenach na allegro i zajezdzone.tz volvo td04 jest mnustwo od 13 po 16stki i to w cenach po 500zl. co do wtryskow to jacek176 z forum.mazdaspeed.pl ma 151 koni na seryjnych wtryskach i jaksi tam zapas jeszcze jest.wiesz wystarczy zwiekszyc cisnienie na listwie wtryskwoej do okolo 3,5bara przy wolnych obrotach co da okolo 4,5 bara przy palowaniu.seryjnie z tego co kojarze jest 2,7 bara wiec juz samym tym zabiegiem masz ponad 20% wieksza wydajnsoc wtryskow.no i wydluzajac tez czas wtryskow masz kolejne na pewno te 20%.wiec spokojnie.do 160 powinny starczyc.gtxowe starczaja do 200 z groszami.no jak co mam do zaoferowania i reg paliwa i wtryski rc550 ktore zapewnia duzy zapas ze swojej madzi z silnikiem bpt


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Sun, 20 Mar 2011 - 19:47
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT(piwo @ Thu, 24 Feb 2011 - 18:50) *
co do wtryskow to jacek176 z forum.mazdaspeed.pl ma 151 koni na seryjnych wtryskach i jaksi tam zapas jeszcze jest.

"jakis tam zapas" to bardzo deliktanie powiedziane wink.gif Kiedy auto wypierdziało te 151KM na hamowni to (jak później się okazało) miało AFR na wysokich obrotach spadający poniżej 10. Także myślę, że seryjne wtryski z BP spokojnie wystarczą do ok. 170-180KM


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Sun, 20 Mar 2011 - 20:49
Post #17


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Ja poprę kolegów polecających td04. U mnie 13t wstaje przy 2200 rpm w silniku 1,6 8V, a za sztukę w bdb stanie zapłaciłem 500 pln. Do tego masz zintegrowany dv.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 00:41