![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Witam!
Jako, że średnio obcykany jestem w vag, potrzebuję dowiedzieć się kilku rzeczy na temat w/w modeli. 1. Dlaczego większość projektów oparta jest na budzie coupe? Czy waga to jedyny plus i czy są jeszcze jakieś przeciwieństwa odnośnie sedana? B4 sedan quattro jest na pęczki i są w dużo niższych cenach. CoupeQ to tak od 10 tys. a znaleźć zdrową sztukę to też nie tak łatwo. Dlatego ze względu na dostępność części blacharskich wolałbym sedana, auto miałoby służyć do nauki jazdy autem 4x4, więc wygląd to trzecio rzędna sprawa. 2. Jak wygląda sprawa z zamontowaniem 1.8T ? Obstawiam, że to nie jest zbyt duży problem ale chciałbym wcisnąć głębiej silnik wykorzystując do tego skrzynie quattro "nowego typu" (chodzi o tą z przednim dyfrem przy dzwonie). Da się do zrobić P&P czy tylko rzeźba? (2.0TFSI nie wchodzi w grę - cena). Co z przełożeniami dyferencjałów? Coś o kosztach takiej przeróbki? Dzięki z góry za jakiekolwiek linki i info, które może się przydać przy takim projekcie. Zakładam w OT bo to luźna dyskusja, szukam dla siebie "czasoumilacza" ![]() Ze względów finansowych, nie ma mowy o subaru czy mitsu. V8 też dzięki, chce mieć Turbo i już ![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Skrzynia nowego typu wymusi usunięciem magla z seryjnego miejsca i przeniesieniem jej na wózek...więc jest to wykonalne....ale chyba w pakiecie z kompletnym zawieszeniem a4 b8 czy a5...odpuściłbym to .
Jeżeli chodzi o części blacharskie to nie masz co się martwić bo coupe quattro i fwd jeżeli chodzi o zewn oblachowanie są takie same. Do sportu brałbym jako opcję tańszą brałbym limo które jest tańsze,ma minimalnie lepszy rozkład mas,dłuższy rozstaw osi i lepszy zawias tylny ...waga wg folderów i katalogów to różnica ok 30-50kg w zależności od źródła ...na niekorzyść sedana więc tym bym się nie przejmował . -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
bo sedan nie wygląda na rajdówkę, a coupe od biedy już do niej bliżej. ot cała różnica.
Napęd tylny w sedanie jest inny niż w coupe, zawieszenie i tylny wózek z mostem jest inny.... Jeśli nie będziesz przekraczał 300 KM to w sedana wsadzaj 1.8T i baw się do woli, ale skrzynię jednak polecam jakąś 6 biegową 01e i już. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
przełozenie nowej skrzyni pasuje tez jest 4,11 ale wsadzenie jej to juz duze koszty
jesli nie masz tylko na ten cel 6-7 kPLN (tylko wsadzenie skrzyni) to nawet nie podchodź do tematu oprócz skrzyni musisz kupic zamach z wieńcem i dwumasem i sprzęgło z A4 B8, połosie + ich przeróbka, tak samo wał pewnie do przeróbki , nie wiem ale pewnie sterowanie do skrzyni mechanizm wybierania biegów no i najlepsze na koniec - maglownica wypada na dzwonie ![]() wiec mimo że wytniesz tunel żeby weszła skrzynia - jest szersza z uwagi na wałek do dyfra to zostaje mega problem związany z drązkami kierowniczymi itd generalnie to chyba nikt tego jeszcze nie zrobił w swiecie internetowym przynajmniej u mnie ta skrzynia pewnie sie pojawi ale to na następny sezon... o ile obliczenia teoretyczne znajdą potwierdzenie w praktyce... w VRem jest jeszcze pare innych problemów ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
1. szukaj sedana
-lepszy rozkład masy , szczególnie 2.0 16v (+ krótka skrzynia biegów) -dużo tanszy w zakupie od Coupe, i wieksza możliwość trafienia bezwypadka -nawet ORI skrzynia 5 biegowa zniesie bez bólu 300ps do upalania i rajdów. Żeby wsadzić 6 gang 01e musisz mieć wybierak od passat b5 fl lub a4 b5. Dorabić łapy bo ori są drogie. Półoski pasuje od B4 TDI. Jest kilka B4 z wsadzonymi 1.8 t i wcale nie ma złego rozkładu masy i nawet ciekawie to jeżdzi. pozdro - |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 11 September 2010 Skąd: słupno ![]() |
Nie idżcie tą drogą
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Dzięki za rzeczowe odpowiedzi, rozjaśniliście mi temat. Dobrze, że sedan ma na minus tylko wygląd. Czyli temat skrzyni odpada, cowboy będę trzymał kciuki za przeróbkę. Ostatnie dwa pytania:
Czy jako baza pod taki projekt będzie lepsze V6 (lepszy hamulec) czy 2.0 16V (krótka skrzynia)? Patrząc w przyszłość pod kątem modyfikacji silnika to lepiej zaopatrzyć się w wersję z przepustnicą na linkę czy jest to obojętne? Edit: knopers co wg Ciebie jest lepszą alternatywą? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
V6
2.6 mocniejsze heble wieksze przeguby dość tanie w zakupie i silnik montowany do podłużnic na poduszko łapach. Brak mocowań wspawanych w podłużnice. Dość prosto wsadzić każdy silnik. 2.8 podobnie jak 2.6 troche droższy w zakupie zdarzaja sie wersje z piastami na 5 śrub. 2.0 16v silnik mocowany do podłużnic AEB z pierwszych roczników wchodzi praktycznie P&P wersje z linka ułatwiaja swap, Słabe hamulce ale najlzejsze nadwozie( dużo mniej wygłuszeń) cena podobna jak 2.8 z racji niskiej pojemności. Przy 2.0 16v masz jeszcze jednomas 228mm pasujacy idealnie pod 1.8 t i tdi 1.9 Ja bym brał 2.6 v6 ze wzgledu na niska cene zakupu(szukaj wersji bez gazu bedzie jeszcze taniej) pozdro ps Sam robiłem swap na tdi i najkorzystniej wyszedł mi zakup Avanta bo jest może ciut cięższy ale chyba najlepiej wyważony. W B4 tylne zawiesze jest identyczne jak w A4 B5 most i wał jest taki sam. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Jak będziesz wsadzał 1.8T to szukaj jakiegoś nowszego, AWT, AVJ. Łatwiej to wystroić i daje lepsze efekty. Do tego głowica z AEB z szerokimi kanałami. Niestety zakup dobrego 1.8T kompletnego to ~3k zł+ A żeby zrobić z niego 300KM to koszt 15k zł min. Tak więc nie ma lekko. Chyba, że będziesz szukał jakiegoś poprzecznego z Audi TT APX, BAM 225KM którego samym chipem robisz na ~260KM, jego cena jednak będzie wyższa no i pewnie trudniej znaleźć zdrowy egzemplarz. Być może poprzeczny 1.8T dałby jeszcze lepszy rozkład masy.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Kupując jakąś 80 limo 2.0 16V można było by darować sobie kupowanie 1.8T tylko uturbić 2.0 siedzące w aucie a zainwestować w SA np VEMS. Na moje oko to korby w 2.0 16V są takie same jak w 1.8T AEB, więc gorsza sprawa była by z tłokami.
Dżordżyk chciałbyś w 80 zamontować poprzecznie 1.8T?? Jeżeli tak to wydaje mi się że nie ma tam miejsca aby ułożyć silnik w poprzek, a gdzie jeszcze skrzynia - to już by była rzeźba. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2010 Skąd: Łomża ![]() |
2.0 16V to mechaniczny wtrysk i wcale nie taki chetny na zaturbianie, ale podobno niemcy robią okolice 320km. Była kiedys taka na autoscoucie, niby jakas wersja DTMowa.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
2.0 16V to mechaniczny wtrysk i wcale nie taki chetny na zaturbianie, ale podobno niemcy robią okolice 320km. Była kiedys taka na autoscoucie, niby jakas wersja DTMowa. Napisał kolega wcześniej ,że do wysterowania poszedłby Vems .... ew. zastąpić go wtryskiem z golfa 3 GTI lub Toledo ...który jest już elektroniczny. Parę zaturbionych 16v jest w dziale projekty...również uważam ,ze może się okazać korzystniej cenowo zaturbić 2,0 niż swapować 1,8T -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Swap + zrobienie 300KM z 1.8T to aby to miało ręce i nogi to koszt z 20tyś. min.
Dla obeznanych w temacie można i nieco taniej, ale to już wydumka. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
1. szukaj sedana -lepszy rozkład masy , szczególnie 2.0 16v (+ krótka skrzynia biegów) -dużo tanszy w zakupie od Coupe, i wieksza możliwość trafienia bezwypadka -nawet ORI skrzynia 5 biegowa zniesie bez bólu 300ps do upalania i rajdów. czy sedan ma inną skrzynie niż coupe? w wersji z silnikiem 2.8? czy skrzynia od coupe jest mniej wytrzymała? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Coupe mają krótsze skrzynie,najmocniejsze skrzynie 5g pochodzą z 2.8 v6 ale też są najdłuższe.
Obie skrzynie są tak samo wytrzymałe. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
podobno skrzynia z coupe 2.8 potrafi zniesc 500 KM i 600 NM? to moze byc prawda?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
czy sedan ma inną skrzynie niż coupe? w wersji z silnikiem 2.8? czy skrzynia od coupe jest mniej wytrzymała? coupe B3 z 2.8 ( AAH )ma skrzynie z przełożeniem głównym 3,89, gdzie wiekszosc quattro ma 4,11 wytrzymałość napędów jest taka sama i jest bardzo dobra podobno skrzynia z coupe 2.8 potrafi zniesc 500 KM i 600 NM? to moze byc prawda? moze znieść jak kazda inna tyle że podawaniem suchych wartosci maksymalnych nie ma znaczenia chodzi o przebieg momentu, rodzaj uzywania skrzyni itd strzelając ze sprzęgła na 2 biegu i jezdząc agresywnie mozna zabić 01E a co dopiero 01A na tych parametrach, zwłaszcza ze skrzynie mają swoje przebiegi idąc w takie moce chyba jednak lepiejj wsadzić 01E, czyli 6 biegową -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Kolego jaki masz budzet na zakup auta, jaki na swap i jaki na zrobienie z tego 300KM???
Moze zacznijmy od tego? Jak chcesz pakowac AEBa to mozesz kupic bude R4, R5 bo pasuje P&P na mocowania przyspawane do podluznicy. Jak jakies nowsze 1.8T to lepszy bedzie V6 z przykrecanym mocowaniami do podluznic bo nie bedziesz musiał spawac mocowan tak jak ja, no chyba ze nie widzisz w tym problemu to bierz co tansze i w lepszym stanie. Osobiscie polecam sedana bo jesl lepiej wywazony a konstrukcja tylnej osi blizniacza do B5 quattro co ulatwia pozniejszy serwis technicznie i finansowo. Do czego bedziesz auta uzywał? Osobiscie uwazam z doswiadczenia ze lepiej bedzie znalesc V6 ze wzgledu na napęd-skrzynie poniewaz 1.8T plus krótka skrzynia od R4 to jakas pomylka technologiczna jesli chce sie tym autem pojechac gdzies dalej w trase: 5bieg 100km/h 3000-2900rpm, 140km/h 3700-4000rpm ![]() Acha jesli trafisz fartem V6 AAH z mocniejszym hamulcem [Girling60] i piastami 5x112, bo takowe sie zdarzają, to juz wogole max co może byc w bonusie do swapa. -------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Moim zdaniem najlepszy wybor to 2.8 ale w avancie jesli chodzi o 80Q to w tej budzie jest najlepiej wywarzona a coupe jest na samym koncu. No i na takim 2.8 mozna wyczuc auto a po zajechaniu wrzucic 1.8t i sie dopiero bawic.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Moim zdaniem najlepszy wybor to 2.8 ale w avancie jesli chodzi o 80Q to w tej budzie jest najlepiej wywarzona a coupe jest na samym koncu. No i na takim 2.8 mozna wyczuc auto a po zajechaniu wrzucic 1.8t i sie dopiero bawic. wywazenie coupe quattro 60:40 -ale buda jest sporo lżejsza niż w avancie ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 22:58 |