Shoutbox 0 nowych PW 


> E30 m62b44 wiecej mocy?, Wiecej paliwa?
Misior
post Mon, 03 Jan 2011 - 11:48
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Witam
Jestem w trakcie swapa m62b44 do budy e30. Myslalem zeby moze go troche podłubac odrazu jak mam na wierzchu. Gadałem z gosciem co bedzie mi podpinał elektryke i mowil ze moze tez zrobic do niego program tylko pasowało by podlac wiecej paliwa.
Zastanawiam sie czy jest koniecznosc wkladania do tego silnika wydajniejszych wtryskiwaczy np z M5? Czy seryjne wystarcza na wyzszym cisnieniu paliwa? Bede mial zalozona pompe walbro 255 i regulowany regulator smile.gif cisnienia paliwa.
Czy to wystarczy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Stron V   1 2 3 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Mon, 03 Jan 2011 - 11:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Tue, 04 Jan 2011 - 00:15
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





skąd weźmiesz więcej powietrza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markus344
post Tue, 04 Jan 2011 - 00:31
Post #3


User
Dołączył: Sat, 20 March 2010





kolego jak masz kogoś z pojęciem to samym programem da rade troszkę to poustawiać lepiej niż jest -plus minus jakieś 10-15 koni - ja np: wolę serii nie obciążać bardziej niż 320bhp . dalej masz mnóstwo perspektyw jak jest $ - wtryski same jako takie jak najbardziej ale tylko jak idziesz dalej w rozbudowę na większe moce... - u mnie do 314 bhp -wszystko seria,z wyjątkiem programu happy.gif i sprzęgła - ten silnik to nic innego jak późniejsza 4.6"alpina"- którą później BMW wykupiło licencję i chyba jeszcze do dziś pakują je pod maski BMW- z małymi zmianami - niektóre m62 jak pamiętam ma kute korby, więc jak jest szmal to dokuć resztę i wtedy wrota mocy otwarte- jakiś kompresorek.. inter.. itp... taki mój cel zakute 4.4 ale trzeba 30k bez dwóch zdań.... jak coś mam graty do takiego silnika - raczej wszystko- tylko z automatu,więc jak brakuje śrubki -plasticzka to pisz na pw... bo grunt to dobre wykonanie


--------------------
just ssuck my...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 04 Jan 2011 - 10:27
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Dzieki za odpowiedz. Narazie niechce nic ruszac poza programem (wiadomo ze bedzie wydech bo silnik w innej budzie) i niewiedzialem wlasnie czy na dobry program potrzeba wiecej paliwa a co za tym idzie wieksze wtryskiwacze?
Masz u siebie sondy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Tue, 04 Jan 2011 - 10:57
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





to co seryjne nie maja zapasu? zawsze myslalem , ze seria wykorzystuje tylko jakis wiekszy %mozliwosci i wystarczy regulator cisnienia i troche podniesc....


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markus344
post Tue, 04 Jan 2011 - 12:04
Post #6


User
Dołączył: Sat, 20 March 2010





wtryski mają zapas i to spory-nie dysponuję miarą ale u mnie brak zamuły jakiejkolwiek. generalnie jak zwiększysz ciśnienie i program to wykorzysta masz 10-20 koni bez ingerencji w silnik - ale tak jak pisałem to pewnie jest max- później może się już coś psuć- zwiększasz potencjalną awaryjność -wyciskając za dużo ....


--------------------
just ssuck my...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 04 Jan 2011 - 21:02
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A w swoim programie masz wywalone sondy czy masz normalnie w aucie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 04 Jan 2011 - 21:03
Post #8


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Bez przesady, kilkadziesiat km przyrostu to tu jest pikus. Program da kilkanascie kucy, zalezy jak motor serie trzyma. Regulator paliwa...po co? Program wszystko zalatwi, pompa musi byc, to leciwe pojazdy. Sprawdz przeplywke i sondy, tu tkwi czesto problem. Wydech jak robisz?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Tue, 04 Jan 2011 - 22:29
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





a jakiś inny kolektor dolotowy np od 3.5, większa przepustnica? Można coś podpasować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 04 Jan 2011 - 22:40
Post #10


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





O ile wiem, pierwsza wersja m62b44 ma największe kanały i przepustnicę, nie tędy droga. Napotkałem w reichu ciekawą hybrydę z M60, ale celowość zmian jest mi nieznana, kiedyś muszę to przetłumaczyć dla potomnych, bo albo ktoś był genialny,albo miał ostro nawalone w głowie smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Tue, 04 Jan 2011 - 23:13
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





daj link, zaraz coś wymyślimy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 04 Jan 2011 - 23:21
Post #12


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Nie jest to dla mnie problem językowym, tylko czas trza mieć i chęci smile.gif Dla niecierpliwych:

"Der Grundblock ist ein M62B44 4,4l Alusil.
Die Zylinderköpfe sind von einem M60B40 Nikasil
Kettenräder wurden entsprechend bearbeitet um Einzelkette des M62 fahren zu können.
Zusätzlich habe ich noch eine Ergalaluminium Riemenscheibe fertigen lassen, über 2kg Gewichtsvorteil. Einlasskanäle leicht geweitet, strömungsgünstig bearbeitet.
Auslasskanäle hochglanzpoliert, leicht geweitet, strömungsgünstig bearbeitet und an Serienkrümmer angepasst.
Serienkrümmer einlässe geweitet, Stehkanten alle beseitigt, nun mehr Durchlaß.
Ventilsitze in 3 Winkeln nachgeschnitten, nun kein Trapezübergang mehr, zusätzlich um 1mm geweitet .
Einlassventile an Sitz neu angepasst und eingeschliffen, glasperlengestrahlt.
Auslassventile Hochglanzpoliert, neu eingeschliffen.
Ansaugbrücke an neue Kanäle angepasst, Flächendichtungen auf Profildichtungen umgebaut, Einspritzventilanströmung verbessert, neuer Ölabscheider
Drosselklappe aufgeweitet, Ansaugbogen geglättet, innen glasperlengestrahlt, sämtliche Dichtungen neu.
Brennräume von Klopfkanten befreit, hochglanzpoliert
3/10 plangefräst
Nockenwellen sind serie, 246°/242°
Serienwellen beim 4,4i haben 238° und weniger Hub.
außerdem haben die M60 Köpfe Duplexfedern und sind somit Drehzahlfester!!"

Jakiś mierniczek sugerował w aucie 334PS i 484NM. Ale wiecie jak to jest, hamownia to hamownia. Ale sama robota ciekawie zrobiona.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Tue, 04 Jan 2011 - 23:55
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





o żesz Ty......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 04 Jan 2011 - 23:58
Post #14


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Tia, kuszące, o ile to nie kupa pracy i kupowaty wynik smile.gif Wciąż mnie zastanawia, polerujesz, slzifujesz, a potem wsadzasz wtryski od nitro, czy ta cała robota nie idzie w pizdu? smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Wed, 05 Jan 2011 - 00:16
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





to "o żesz Ty" tyczyło się ich języka laugh.gif
z teo co się orientuję głównie grzebane byłó przy głowicy, kanały, zawory na 3 kąty itd.

Nie ma to jak odetkany wydech, ecumaster i NX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 05 Jan 2011 - 08:27
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ano właśnie, m62 każde rozebranie i złożenie tylko silnika to tysiące. A jak zaczynasz modzić, to jeszcze więcej. A serię... kupujesz na szrocie za 2500zł i z bani, następny proszę smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 05 Jan 2011 - 10:10
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Wydech wlasnie niewiem jak zrobic. Ale mysle ze moze 2x2,5" i jakis koncowy tlumik do tego?
Co do paliwa to jak programem zmienic cisnienie?Da sie? Bo niewiem czy zakladac ten regulator.
Sond nie bede mial wcale a przeplywka pokazuje wlasciwe parametry.
Silnik jeszcze jest na stojaku smile.gif ale przed wlozeniem jak cos sie da to bym zrobil. Oczywiscie nie tak jak w tym opisie bo tam to juz rzezba. Nitro tez raczej odpada bo autem bede czasem jezdzil normalnie wiec moc przydalaby sie caly czas smile.gif
p.s. kolektor wydechowy od m60 zakladaja do m62TU bo ma wieksze kanaly. Ja mam silnik bez vanosów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 05 Jan 2011 - 10:32
Post #18


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Misior @ Wed, 05 Jan 2011 - 10:10) *
Wydech wlasnie niewiem jak zrobic. Ale mysle ze moze 2x2,5" i jakis koncowy tlumik do tego?
Co do paliwa to jak programem zmienic cisnienie?Da sie? Bo niewiem czy zakladac ten regulator.
Sond nie bede mial wcale a przeplywka pokazuje wlasciwe parametry.
Silnik jeszcze jest na stojaku smile.gif ale przed wlozeniem jak cos sie da to bym zrobil. Oczywiscie nie tak jak w tym opisie bo tam to juz rzezba. Nitro tez raczej odpada bo autem bede czasem jezdzil normalnie wiec moc przydalaby sie caly czas smile.gif
p.s. kolektor wydechowy od m60 zakladaja do m62TU bo ma wieksze kanaly. Ja mam silnik bez vanosów.


WYdech będzie głośny. Czy lepszy niż z katami... sprawdzę za kilka tygodni.
Po co ci większe ciśnienie? Jeśli oryginalne wystarczy,a zakładam że wystarczy żeby wystroić mieszankę, to nie ma sensu. Przecież operujesz czasami wtrysków a nie ciśnieniem.
Dlaczego nie będziesz miał sond? Będą emulowane jakoś? Przecież to jeden z głównych czujników ecu do strojenia mieszanki, chyba że zamierzasz jeździź cały czas na WOT.
Dłubaniem wolnossaka to tam wiesz, max 25KM moim zdaniem uzyskasz za stosunowo małe pieniądze. Jeśli tyle mocy cie zadowoli, to ok, ja tam mierzę w więcej smile.gif
Kolektory bez vanosa (jednego,więcej nie było w m62) są większe niż te z, tak samo przepustnica o ile wiem. Też mam m62 S1.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Wed, 05 Jan 2011 - 12:11
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





w dolocie przydałbym się jakiś kolektor z krótszymi kanałami i większa przepustnicą...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 05 Jan 2011 - 23:09
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Sond nie bede mial bo wydaje mi sie ze sa niepotrzebne a pozatym gosc od programu mowi ze moze je usunac. Nie bedzie zatem problemu z wstawianiem ich do wydechu.
Cisnienie wtrysku mysle zeby podniesc bo przeciez czasu nie mozesz wydluzac w nieskonczonosc i lepiej troche wyzszym cisnieniem operowac - tak mi wise wydaje, jak jestem w bledzie to mnie popraw.
Mocy niechce osiagnac niewiadomo jakich. Ale te 310-320KM to juz jakos lepiej brzmi niz 286 smile.gif I troche wiecej niutów oczywiscie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 21:20