![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
Witam
zamiaruje sie z kupnem A4 2.8 30V i chcialem zapytac o silnik a mianowicie czy jest ot jednostka w miare bezawaryjna i czy sa jakies sposoby na wykrzesanie kilku KM wiecej? cos slyszalem ze podobno wydech jest kiepski po fabryce a co z dolotem? czy jest wogole sens cos dlubac przy tym silniku?? do tej pory mialem do czynienia z 3.0 V6 opla i tam moznabylo cos poddlubac... a jak sie ma sprzwa sprzegla w takim Quattro? czy tu jest dwumas? czy tradycyjne kolo zamachowe ktore np moznaby odchudzic? bede wdzieczny za wszelkie porady i opinie -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2007 ![]() |
Jak chcesz rezac to szukaj turbobenzyny, przynajmniej efekty rezania będą odczuwalne
![]() W aucie o które pytasz jest dwumas. Pozdro |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
Nie chce rezac tylko miec szybszy cywilny samochod i to tyle
![]() jakby w tych A4 wychodzil wiekszy silnik wolnossacy to bym taki kupil... na 2.7bit mnie nie stac raczej i dlatego pytam co mozna dlubnac w 2.8 nie wymieniajac go na 4.2 ;p a czy zamiast tego dwumasu mozna wsadzic jakis lekki jednomas?? bo zapewne 2mas "troche wazy" i zamula samochod... -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Poczekaj trochę i kup sobie za rok 2,7 BiT.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Zwalniając wydech( katy out) i robiąc remap możesz liczyć na 210-220KM i pow 300Nm.
Nie wiem czy rs4 nie ma jednomasu ....każda wolnossąca V6 miała na pewno 2 mas . Możesz pójść grubiej i zrobić porting kanałow kolektorów i głowicy. Co do awaryjności : często gęsto wycieki z pod "dekli" jak i z pod samych głowic....jak będziesz musiał je uszczelnić i miał je na stole...to zawsze możesz coś tam dubnąc ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
dzieki kiwi widze madrze piszesz
co do tych wyciekow to chyba kazde V6 ma podobnie a swoim GMowskim zwalalem glowice bo plyn lecial i wlasnie przy okazji dlubnalem kanaly wiec to mi nie straszne i zrobie we wlasnym zakresie a dobrze wiedziec ze silnik czy sterownik nie jest toporny i po samym uwolnieniu wydechu juz cos mozna ugrac musze cos poszukac odnosnie tych sprzegiel, a ciekiawia mnie tez przelozenia skrzyni i dyfru czy nie da sie cos "krutszego" wsadzic -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
O ile moje coupe ma przełożenie główne(skrzyni i mostu) 3,89 i mogę pokusić się na zmianę na 4,11...to w Twoim przypadku masz już seryjnie 4,11 i biegi dość krótko stopniowane
porównaj Sobie ![]() http://www.audiklub.org/dane/a4/b5.html Wyciek to głownie olej który smaży sie na kolektorze wydechowym...dlatego u Siebie łby musiały zostać zdjęte ..u kolegi w Pasku 30Vsynhro też nas to czeka ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2007 ![]() |
Odnośnie sprzęgła.
W B3-kach z silnikami 7A (2,3 20V) siedzi sprzęgło 240mm na jednomasie. Z tego co się orientowałem prawdopodobnie było by plug&play w przypadku AAH (min. taka sama liczba zębów na wieńcu, takie same wymiary piasty tarczy sprzęgłowej), z tym, że trzeba było by to jeszcze potwierdzic na "żywo" mając oba zamachy w ręce. Możliwe, że na bazie sprzęgła/zamachu od 7A szło by zrobic konwersję na jednomas również w 2,8 30V Dwumas z AAH waży coś koło 12kg, nie wiem ile waży zamach z 7A Jednomas 240mm siedzi jeszcze w S2-kach ABY jak się mi zdaje. Pozdro |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
A wyważenie 7A to 5 cyl..AAH to 6 cyl??
-------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2007 ![]() |
Tego nie wiem
![]() Zawsze można dac do ponownego wyważenia. Z drugiej strony myślisz, że fabryka wyważała pod 5 cyl.?? Pozdro |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
nie wiem ...ale przy 5 cyl znaczenie ma każdy element układu korbowo-tłokowego
![]() najlżejszy zamach 5 cyl ma mc ....można zejść na ok 5-6 kg...seryjnie w 7a jest pewnie z 8-10kg -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
o i to nie bylby glupi pomysl z tym sprzeglem z tego 2.3 o ile faktycznie podejdzie
bo taki seryjny dwumas pewnie z 15-20kg wazy co? a zejscie z ta masa o ponad polowe napewno daloby sie odczuc ladnie ![]() -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Pisał kolega wcześniej że 12 kg
-------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 15 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
a ja totalnie dalbym sobie spokoj i jeszcze raz spokoj z dlubania tego motoru chyba ze na kucie + turbo. Takie a4 pewnie kupisz w okolicach 10 tys zl zeby bylo ladne to lepiej dolozyc i kupic s4 skoro sam umiesz naprawiac podstawowe rzecz . Jesli juz sie uparles na to 2.8 to ja bym osobiscie kupil osprzet z s4 i zalozyl z glowicami 2.8 . Mam taki zestaw jakbys chcial za dobre pieniadze.
-------------------- Najgorszy Tuning w Mieście
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
zeby kupic S4 w miare zdrowe to trzeba dac sporo ponad 20k a to sie robi juz dwukrotnosc tego 2.8 i niestety nie stac mnie na to...
to normalka ze wolalbym Ske zamiast grzebac w gownie... takie 2.8 z osprzetem od 2.7 daloby rade bezawaryjnie posmigac w okolicech 300KM? Jesli juz sie uparles na to 2.8 to ja bym osobiscie kupil osprzet z s4 i zalozyl z glowicami 2.8 . Mam taki zestaw jakbys chcial za dobre pieniadze. poprosze o szczegoly na PW ![]() -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
a ja totalnie dalbym sobie spokoj i jeszcze raz spokoj z dlubania tego motoru chyba ze na kucie + turbo. Takie a4 pewnie kupisz w okolicach 10 tys zl zeby bylo ladne to lepiej dolozyc i kupic s4 skoro sam umiesz naprawiac podstawowe rzecz . Jesli juz sie uparles na to 2.8 to ja bym osobiscie kupil osprzet z s4 i zalozyl z glowicami 2.8 . Mam taki zestaw jakbys chcial za dobre pieniadze. Zadbaną 30 v nie kupisz za 10 tyś pl..prędzej okolice 15 .....tak jak s4 nie kupisz za 20 zadbanej ..raczej bliżej 30 tyś pln...chyba ,że trafi się okazja od ślepego. Wiadomo ,że przy N/A możliwości i przyrosty są ograniczone ...ale na średnio szybki i tani samochód z napędem na 4 koła takie 30v to dobra opcja. Sam zakup to nie wszystko...trzeba liczyć siły na zamiary i pamiętać ,że zawsze kiedyś tam trzeba będzie regenerować turbo ,zmieniac n75,DV itp....jest większy fan ale za trochę większą kasę ..pewnie ,ze jak auto ma być mocno modyfikowane i przekroczyć te 250KM...to odrazu kupić s4...albo jak się trafi okazyjnie 30v to..zakupić i w przyszłości zmienić na bi...zawsze z dawcy mamy głowicę z większymi kanałami( 2,8) ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2007 ![]() |
Skoro budżet jest jaki jest, to może jednak lepszym wyborem byłoby 1,8T (w quattro oczywiście).
Po samym chip'sie powinno jechac porównywalnie, jak nie lepiej, do 30V. No chyba, że ma to byc tylko i wyłącznie słabo modowalne v6 N/A ponieważ, bo, tak, i koniec korpka ![]() Pozdro |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Znalazienie ladnej B5 z q i 1.8T jest praktycznie awykonalne, tak samo jak znalezienie jakiejkolwiek mocnej wersji B5-tki za sensowne pieniadze. Naogladalem sie tego sporo i w koncu dalem sobie siana z T i wybralem n/a (adr). Roznica znaczna na niekorzysc w osiagach, ale przynajmniej srodek nie wyglada jak rzygi kota i nie jest poskladany z trzech cwiartek, przystanku autobusowego i ploty pana Henka. Na sensowne B5 trzba dac 12 tysi za poczatek produkcji (95-96) i to bedzie 1.6 albo 1.8 oska, na q i T trzeba miec okolice dwudziestu. Chyba, ze ktos lubi jezdzic zmeczonymi samochodami, w ktorych trojramienna kierownica wyglada gorzej niz ster w w124 200d taxi, a kubly sa wytarte jak tshirt stripitezrki w nocnym klubie. Nie wspomne o kulturze technicznej kierowcow, bo chyba polowa 1.8T ktore ogladalem miala uwalony termostat i wcale to nie przeszkadzalo w zaprezentowaniu osiagow samochodu na test drive przez wlascicieli. Nie wspomne o 1.9 TDI q ktore jest swietym gralem chyba. A3 wygladaja jeszcze gorzej, nawet te wolnnossace. Kurde ja nie wiem co ludzie robia z tymi samochodami.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno ![]() |
A4 2.8 ACK można sprowadzić za dużo poniżej 10k, można założyć też jakiś kompressr PESa np
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Obawiam się że kompresor PES przekroczył by wartość auta
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 13:56 |