![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 ![]() |
Witam,
jak być może wielu ze starszych użytkowników tego forum pamięta swoją przygodę z tuningiem zaczynałem kilka lat temu z Daewoo Nexią z silnikiem z GSI c20xe, która jak na tamte czasy sprawiała mi wielka frajdę i dostarczała wiele radości swoimi osiągami: ![]() Pomimo tego iż na forum jestem praktycznie od jego powstania, nie zebrałem się nigdy w sobie aby opisać tutaj swój projekt. Dlatego też postanowiłem skrobnąć kilka zdanek o swoim obecnym skromnym samochodzie. Przedmiotem tematu jest Nissan 200sx s14a, jest to już mój drugi taki nissan. Nie jest to egzemplarz torowy, typowa zabawka na 1/4 mili czy do palenia kapcia w drifcie. Samochód ten jest autem w pełni ulicznym, a założenie było takie iż ma sprawiać mi frajdę z jazdy i dysponować na tyle fajnymi osiągami żeby można się było szybko przemieszczać po mieście lub złapać na światłach. MARKA i MODEL: Nissan 200sx s14a w wersji Racing. Samochód wyprodukowany w grudniu 1998 roku. Samochód został zakupiony jako 100% seryjny egzemplarz, wcześniej auto było regularnie serwisowane u naszych zachodnich sąsiadów. SILNIK: SR20DET, 1998 cm3, 4 cylindrowy, benzynowy, turbodoładowany. - Dwa stopnie zimniejsze świece NGK Iridium - Turbina GT2871r wydechowy AR86 + przewody w oplocie - Rozwiercona przepustnica z SR20DE - Inne kółko przepustnicy UKŁAD DOLOTOWY: - Orurowanie dolotu 3" oraz 2.75" - Duży FMIC umieszczony za zderzakiem - Dolot Stożek->Turbo 3" - Filtr Stożkowy Simota - Bov Blitz - Łapacz powietrza zamontowany w zderzaku UKŁAD WYDECHOWY: - Rurowy Kolektor wydechowy Apexi owinięty taśmą - Down Pipe 3" - 3" przelotowy układ wydechowy ze stali kwasoodpornej oparty na dwóch tłumikach UKŁAD PALIWOWY: - Pompa paliwa Walbro 255h z oddzielnym zasilaniem na przekaźniku - Wtryski Nismo 555ccm - Filtr paliwa z Nissan 300zx ELEKTRONIKA: - Solenoid MaC do sterowania doładowaniem - Map sensor Motorola 2.5 barowy - Przepływomierz powietrza 300zx z32 TT - Ecumaster DET II który w połączeniu z solenodiem odraz map seonsorem steruje doładowaniem. - Auto wystrojone za pomocą Nistune Type 4 by Ecu-tune.PL ZAWIESZENIE: - Amortyzatory Bilstein B6 & Koni Sport - Sprężyny Eibach pro -35mm pochodzące z modelu Z-edition - Rozpórka przednich kielichów CUSCO - Rozpórka tylna TEIN - Regulowane wahacze w tylnym zawieszeniu NAPĘD: - Sprzęgło Organiczne ACT Xtreme - Wysprzęglik Driftworks z przewodem Earls w oplocie KOŁA: - Aluminiowe felgi 8x18” Oz Ultraleggera Matt Graphite Silver - Dystanse 5mm przód, 8mm tył - Złote nakrętki D1 spec DRAG: -17" OZ Ultraleggera White -255/40 Toyo R888 OPONY: - Przód- Toyo T1R 225/40 - Tył- Pirelli P0 Rosso 255/35 UKŁAD HAMULCOWY: Przód- Komplet z nissana 350z: - 4tłoczkowe aluminiowe zaciskiz BREMBO - Tarcze hamulcowe Brembo 324mm (280mm stock) - Klocki hamulcowe Mintex WNĘTRZE: - Słupek na wskaźniki we floku - Wskaźnik doładowania Greddy (czarny) 60mm - Wskaźnik EGT Greddy (czarny) 60mm - Turbo timer HKS - Przełącznik map doładowania - Radio Pionier 2din ze sterowaniem w kierownicy ZEWNĄTRZ: - Spoiler Kouki na klapie bagażnika - Przerobiony przedni zderzak - Przyciemnione klosze lamp oraz postojówek - Oklejone lampy - Białe kierunki przednie Apex - Białe kierunki boczne Apex - Logo Silvia na masce -Tylne zaciski hamulcowe pomalowane w złotym kolorze brembo ŚWIATŁA: Soczewkowe lampy + Ksenon 6000K MOC: 1.3 bara (peak 1.4): ![]() 0.9 bara: ![]() MOC Obecnie 380KM & 500 Nm Czas na 1/4 mili (bez odelżania): -Zawody 12.8 s @ 187km/h(pod górkę w Lublinie) -Gtech 12.51 s @ 191km/h ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Przejazd na 1/4 mili: 12.9s przejazd z emeryckim ruszeniem: Artykuł z Magazynu GT: ![]() ![]() ![]() ![]() ZDJĘCIA: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wieczorna sesja: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1/4: ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 ![]() |
Z powodu ograniczenia grafik w 1 poście, Inne gadżety.
FMIC: ![]() Pompa Walbro 255: ![]() Świece platynowe NGK: ![]() Turbo GT2871r: ![]() Kolektor wydechowy: ![]() Kolanko na wyjściu z turbiny: ![]() Wydech: ![]() Przepływomierz 300zx Z32: ![]() Filtr stożkowy Simota: ![]() Chip H-dev stage 3a, później zastąpiony Nistunem: ![]() Ecumaster II: ![]() Map sensor motorola: ![]() Rozwiercona i spolerowana od wewnątrz przepustnica: ![]() Seryjnie były wtryski 370, później 440 z Imprezy My99, następnie 550 z 2.5 STI, aż w końcu 555 Nismo następnie wjechały wtryski 550 z Imprezy STI 2.5 US, ostatecznie zostały Nismo 555: ![]() Sprzęgło spiekowe XTD stage 3: ![]() Short Shifter: ![]() Blow Off Bailey: ![]() Seryjne felgi BBS Racing 17", zastąpiły OZ Ultraleggera Matt Graphite Silver w rozmiarze 18": ![]() Spoiler Kouki: ![]() ![]() Złote nakrętki D1 spec: ![]() Hamulce Brembo: ![]() Sprężyny Eibach Pro -35mm: ![]() Dystans z tyłu 8 z przodu 5mm: ![]() Białe kierunki: ![]() Przerobiony zderzak: ![]() Łapacz powietrza umiejscowiony obok halogena: ![]() Koła 17" z oponami R888 na starty 1/4 mili: ![]() Wnętrze: ![]() ![]() Wskaźniki: ![]() Turbo timer: ![]() tak zieje ogniem: ![]() ![]() Wszystkich modyfikacji dokonanych w Nissanie, wraz ze strojeniem dokonywałem samodzielnie. Koncepcji było wiele i często zmieniały się pomysły na zmiany, czasami też były (jak się okazuje) błahe problemy które potrafiły napsuć wiele krwi, nie zraziło mnie to jednak do tego modelu. Auto na obecnym setupie z drobnymi modyfikacjami jeździ już 2 sezony. Jak do tej pory bezawaryjnie ![]() -------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
bardzo fajne auto, w czystej formie
![]() -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Co tu duzo pisać - auto jak marzenie, bardzo podoba mi się Twoje podejście Chester do tematu , wszystko robione ze smakiem z zachowaniem jak najbardziej zbliżonego wygladu fabrycznego.
Bardzo mi sie podoba obecny look auta. No i moc na codzień wystarcza ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
swietny projekt, gratuluje
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 09 October 2005 ![]() |
Kozak! Nie ma co gadać autko marzenie. Czysta schludna forma. Chester masz wyczucie smaku, gratulacje posiadania jednej z najpiękniejszych Silvii w polsce!!!
-------------------- 1.9 TDI
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bardzo ładne auto ,gratuluję
![]() -------------------- Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Piękny wóz
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Chester dopracowane w każdym detalu, gratki.
-------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
no no.. to kiedy stajemy na kresce
![]() ![]() ![]() -------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Chester, jak często 'katujesz' auto? Znajdąc usterkowość SR20 w drifcie bezusterkowe 380KM na SERYJNYM dole brzmi imponująco..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
No wreszcie
![]() ![]() ![]() ps. Sorka że nie odebrałem ostatnio ale miałem wypadek i średnio na siłach byłem, mam nadzieję że nic ważnego. ps2. mam już MBC do swojego ![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
a jakie amorki siedza tam?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Piekny! Świetny projekt. Czysto, schludnie i do tego szybki sprzęt. Gratki.
PS: chyba na prawdę dawno temu pamietam na forum jak miałeś tą Nexie w avatarze ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 03 October 2006 Skąd: Kielce ![]() |
PS: chyba na prawdę dawno temu pamietam na forum jak miałeś tą Nexie w avatarze ![]() ja też ![]() Piękny Nissan, do tego w dobrej wersji. -------------------- STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 01 October 2006 Skąd: Wwa / Octane Squad ;) ![]() |
Jarek moje zdanie znasz na temat auta wiec nie bede sie powtarzal
![]() Zastanawiam sie bardziej nad opisem samochodu na RF , tym bardziej ze w tej kwestii tez chyba podbne mamy zdanie heh ![]() Do zobaczyska -------------------- WWW.PROCUSTOM.PL
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Napiszę i tutaj samochód bajka i zapina bardzo męsko
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Widziałem autko jak byles u nas na zlocie Seat-RAcing i wtedy chyba te 12.8 pojechałes
![]() Auto bardzo ładne i latajace juz naprawde konkretnie ![]() Pozdrawiam -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 08 November 2007 Skąd: W-wa ![]() |
Gratulacje... super bolid
![]() -------------------- www.drifters.pl
www.adrenalinemotorsport.pl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Widziałem autko jak byles u nas na zlocie Seat-RAcing i wtedy chyba te 12.8 pojechałes ![]() Auto bardzo ładne i latajace juz naprawde konkretnie ![]() Pozdrawiam W Lublinie na SSS pod góre ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:01 |