![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 08 November 2009 Skąd: TST ![]() |
Witam Wszystkich!
Nareszcie znalazła się wolna chwila aby opisać moją tegoroczną wydumkę: Auto budowane własnoręcznie pod kątem wypadów na tor na imprezy typu SUPEROES , TRACK DAY , MINISPRINT , I INNE POJEŻDŻAWKI. Założenie było takie że wóz ma zapied..ać i ma być w miarę łatwy do ogarnięcia co przydaje się na zawodach . Nadwozie Seat Arosa 1998r - nówka sztuka bezwypadek i bez rdzy oczywiście Silnik : Seria - 999cm3 55KM, 86 Nm Obecnie - 998cm3 143KM/10000rpm , 105 Nm przy 7500rpm , nie mam czasu ani potrzeby jechać na hamownie silnik w stanie idealnym pewnie ma ile ma mieć ![]() Dolot seria (cztery gaźniki) , oryginalny airbox, wydech prawie seryjny z zaworem exup - pomijając kształt i sam tłumik Chłodnica od sc , wentylator oryginalny od yamahy Przekazanie napędu: Skrzynia kłowa , sprzęgło seria w silniku, dodatkowo przekładnia ze szperą wiskotyczną , najmocniejszy seryjny łańcuch DID 530 ZVM2, pólosie skracane, przeguby z koncernu vw , do zrobienia został elektryczny wsteczny. Zawieszenie : Wahacze, belka itp. seria, zmiany objęły : Amorki - Gwint K&W z wkładami KONI , regulacja odbicia , Stabilizator przód : najgrubszy dostępny drążek od polo GTi 22mm (plus wszystkie łączniki, gumki itp.) Oczywiście po wszystkim geometria zrobiona na torowe wypady – kąty i zbieżność przód , oraz poprawione kąty z tyłu (na seryjnych auto z racji lekkiego tyłu robiło się bardzo nadsterowne - dobra geometria załatwiła problem raz na zawsze) Hamulce: Seryjne niewentylowane tarcze spowodawały że klocki spaliły się cztery razy podczas pierwszej półgodzinnej jazdy próbnej ![]() Więc zmiany objęły: Przód tarcze wentylowane 239mm + zaciski od SDI + klocki ATE Tył seria – bębny 180mm (w zupełności wystarczają przy tej masie auta) + nowe szczeki ATE Wnętrze : Fotele Mirco S3, pasy Schrott, zegary prawie seria , Shift light , wysoki lewarek, kierownica momo. Auto obecnie jest po całym sezonie SUPEROES na torze Kielce (pierwsze miejsce klasa I), sprawowało się bardzo dobrze, a co najważniejsze 100% bezawaryjnie , ze swoimi czasami z reguły plasowało się w pierwszej połowie z pośród blisko 90-100 startujących aut. Nie mierzyłem przyspieszenia, ani nigdy nie było okazji na test prędkości maksymalnej (policzona na 180km/h) , ale po kilku "testach" do około 130km/h jedzie podobnie jak wybebeszone 190 konne clio sport 2,0 czy civic 1,8 180ps - wiec jak na litrówkę daje dobrze radę i naprawdę duuużo radochy z jazdy – bo w sumie oto w tym wszystkim mi chodziło. Po kolei : Szukałem ładnego prostego i nie zgnitego egzemplarza i znalazłem takie cudeńko ![]() Uploaded with ImageShack.us Początek zabawy ![]() Uploaded with ImageShack.us Ciekawe ułożenie tłoków ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Pierwsze przymiarki ![]() Uploaded with ImageShack.us Silnik już sam "wisi" ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Oj było z tym roboty ![]() Uploaded with ImageShack.us Wsporniki silnika góra i dół ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Przy okazji wyjętego silnika regulacja zaworów ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Zabawę z wydechem czas zacząć ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Chłodzenie ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Kabelkownia - niech się stanie światłość ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Prawie gotowe ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Jeszcze "tylko" fotele , panel , zegary ... ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Pierwsze "sukcesy" ![]() ![]() Uploaded with ImageShack.us Koniec sezonu na mojej półce ![]() ![]() Uploaded with ImageShack.us Parę fotek z toru ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Filmiki na YT http://www.youtube.com/watch?v=TGxdbDQweQQ http://www.youtube.com/watch?v=hZcK2PfUxDE...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=Pk3EHWREQHM...feature=related Dziękuje wszystkim za uwagę |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Miazga !
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Od kiedy zaczął się pojawiać w artykułach w WRC z różnych pojeżdżawek, czekałem z niecierpliwością na szersze info.
Mega gratulacje! Dawaj jakieś filmiki ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 08 November 2009 Skąd: TST ![]() |
Linki do kilku filmików są na końcu - sporo ich też na YT pod hasłem arosa kielce - ale to wszystko z toru - muszę chyba nakręcić jeszcze jakieś upalanie by zaspokoić Waszą ciekawość
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 May 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Upalanie obowiazkowo
![]() Na ostatnim zdjeciu na gotowo wyglada jakby to fabryka byla pod maska ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
Skubane sie trzyma drogi jak gokart
![]() Gratki!! -------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 April 2009 ![]() |
Świetny projekt w odpowiednich rękach, gratulacje!
PS. Szybszy magiel by się przydał tylko. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
takie projekty to lubię
![]() -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Gratuluje pomysłowości. Super autko
-------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 03 October 2006 Skąd: Kielce ![]() |
Wóz oglądany wielokrotnie na Superoesach w Kielcach na torze i robi niesamowitą robotę. Zapina zdrowo i bardzo fajnie się odzywa. Gratuluje sukcesów, razem z maluchem w klasie 1 robicie niesamowity show na torze.
-------------------- STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
dokladnie tak samo jak pinin odkad przeczytalem w wrc ze lata taki maly killer to chcialem sie dowiedziec coz to takiego
![]() -------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 08 November 2009 Skąd: TST ![]() |
dokladnie tak samo jak pinin odkad przeczytalem w wrc ze lata taki maly killer to chcialem sie dowiedziec coz to takiego ![]() Tak to prawda, auto było wystawione można powiedzieć sondażowo , jednak z racji na to że po głowie chodzi mi kolejny projekt auto będzie niebawem ogłoszone w mediach (na tą chwilę chcę objeździć cały sezon na Torze Kielce). |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 08 November 2009 Skąd: TST ![]() |
Upalanie obowiazkowo ![]() Na ostatnim zdjeciu na gotowo wyglada jakby to fabryka byla pod maska ![]() Lubie niektórych druciarzy ale nie lubię druciarstwa i wiem że jak w pracę włoży się sporo dokładności i dbałości o szczegóły to wszystko potem procentuje długą , a co ważne bezawaryjną pracą - i tak jest w przypadku tego sprzęta ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
dobry sprzęcior
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Świetny projekt, gratulacje! Rozumiem ze taki silnik żeby zmieścić się w klasie do 1000ccm?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, mega projekt. W pierwszej chwili myślałem, że zaturbiłeś arosę, ale nie pasowała mi ta głowica z dwoma wałkami, dopiero niżej na fotkach dojrzałem, że to silnik z motoru. Gratuluję pomysłu. Wrzuć jakiś filmik jak to przyspiesza.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 08 November 2009 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
wydech MISZCZ
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
pomysł jak i maszyna świetna
![]() ![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 00:30 |