Shoutbox 0 nowych PW 


> Wygięty zawór i dziury w tłoku, czy zawór może się zaciąć???
PCM
post Thu, 21 Oct 2010 - 21:28
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





Witam,
mam takie pytanie, czy istnieje możliwość ,że zawór sterowany popychaczem hydraulicznym zatnie się??
Problem jest taki ,że auto dostało nową głowicę na starych wałkach (głowica od ABF a wałki PL). Zmiana była podyktowana dobrą ceną i tym ,że była ona po remoncie.
Złożona pierwszy raz na używanych ,ale sprawnych popychaczach. Jednak po odpaleniu auto klekotało jak diesel i po demontażu okazało się ,że prawie połowa popychaczy było miękkie czyli można było zakwalifikować je jako nie sprawne. Na wszelki wypadek zawiozłem głowice do sprawdzenia i wyszło ,że jest ok.
I tu zaczyna się problem. Założony został komplet nowych popychaczy ,auto odpaliło i pracowało ok. Wciąż słychać było klepanie ,zrobiłem "odpowietrzanie" wg. rad ,które można znaleźć w internecie. Nie pomogło więc zostawiłem auto aby popracowało przez dłuższy czas. Oprócz klepania ,silnik pracował b dobrze wkręcał się jak trzeba ,palił z pół obrotu. Po ok 1h pracy dodałem gazu tak do ok 5krpm po czym sam z siebie zgasł. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie wykazywał żadnego oporu tak jakby nie miał sprężania. Po zdjęciu głowicy okazało się ,że 2 zawory są wygięte i zostały w pozycji częściowo otwartej i na 1 i 2 tłoku ,są dziury wykruszone od zaworów.
Smarowanie ok ,rozrząd ok wałki względem siebie ok, nic nie przeskoczyło.
Czy może to być wina wałka, że np ukosował popychacz aż ten się zaciął w pozycji otwartej??
Jestem ciekaw co mogło spowodować taką awarie.
Pozdrawiam


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 16)
Wspieraj forum
post Thu, 21 Oct 2010 - 21:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Szydło
post Thu, 21 Oct 2010 - 21:36
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





Ja bym się upewnił, czy aby na pewno wałki od PL są kompatybilne z głowicą ABF. Czy przypadkiem nie założyłeś wałków o zbyt dużym wzniosie krzywek, które mogły uszkodzić hydrauliczne popychacze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 21 Oct 2010 - 21:38
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





remont mogl byc zrobiony na kiepskich prowadnicach ( albo zle dobrane luzy ) jak podkreciles go to zlapal temp i sie zatarl

albo: wlozone za miekkie sprezyny zaworowe i zawor nie zdarzyl sie zamknac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Thu, 21 Oct 2010 - 21:45
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





Wałki są na pewno kompatybilne, dodatkowo od PL są niższe od tych z ABF.
No właśnie tak jak pisze flapjck1 nie wiadomo na jakich komponentach był robiony remont.
Ale czy np sam wałek jest w stanie tak mocno zukosować popychacz??


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 21 Oct 2010 - 22:24
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





sprawdź reszte zaworów , jak są po przycierane to masz odpowiedz

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Thu, 21 Oct 2010 - 22:27
Post #6


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





a w jakiej pozycji zostaly ? w otwartej czy zamknietej ?


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 21 Oct 2010 - 22:30
Post #7


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(PCM @ Thu, 21 Oct 2010 - 21:28) *
(...) Po zdjęciu głowicy okazało się ,że 2 zawory są wygięte i zostały w pozycji częściowo otwartej (...)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
qbejs
post Thu, 21 Oct 2010 - 22:43
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer





Wznios wałków można wykluczyć z chociażby tak błachego powodu że wałki od ABF'a daje się do PL'ki a tu mamy sytuację odmienną.


--------------------
VW 16V++ :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 21 Oct 2010 - 22:49
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jak głowica była za mocno splanowana to zawory waliły po tłokach non stop dlatego szklanki sie nie napełniły mogło sie tak stać również przez źle ustawiony rozrząd. tu bym doszukiwał sie przyczyn
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 21 Oct 2010 - 22:53
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Jak tak jest to ślad kolizji bedzie na pozostałych tłokach


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Fri, 22 Oct 2010 - 06:32
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





o tym w sumie nie pomyślałem. Zmierzę później wysokość głowicy i porównam z wartością dopuszczalną. Rozrząd wykluczam bo sprawdzany był 5 razy przed i po zdarzeniu, nic nie przeskoczyło.


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 22 Oct 2010 - 12:05
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Jak ktos skladal glowice to pozamienial zawory miedzy prowadnicami i sie przycieraly. Daj jakies zdjecia, obejzyj jak wygladaja pozostale zawory i tloki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Fri, 22 Oct 2010 - 12:37
Post #13


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





czyli definitynie wina wygiecia bylo udezenie w loki i tak zostalo

zakreciles silnikiem a a zawory nie zdazyly sie domknac i tloki je pokrzywily


wystarczy bardzo niewiele by zakleszczyly sie w prowadnicach i nie powrocily na mjejsce





ja mialem sytuacje ze gosc zlozyl silnik S50 ,wszystko bylo na miejscu ,

zaczelismy ustawiac luzy zaworowe i przekrecilismy silnik raz do okola i 2 zawory juz nie chcialy wrocic z powrotem

mowil ze jak skladal wygladaly na proste po udezeniu w tloki smile.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Fri, 22 Oct 2010 - 20:55
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





w/g mnie to zbyt wysokie obroty+ za słabe sprężyny zaworowe


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Sat, 23 Oct 2010 - 12:32
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





Obroty max są niższe niż seryjne bo jest założony wtrysk elektroniczny i odcinka jest przy ok 6300rpm.
Porozpinam całą głowicę i obejrzę wszystko dokładnie.


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Fri, 29 Oct 2010 - 13:09
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





jesli chodzi o zacinanie sie zaworow i zawieszanie, to ja rowniez sluszalem, ze jest to bardzo popularne przy remontach glowic, kiedy robi sie slify gniazd itd... i remonty prowadnic, ale zawory pozostaja stare, to bardzo lubia sie przycierac i po prostu stawac w jednej pozycji...



--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andriei
post Sun, 31 Oct 2010 - 12:47
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 09 April 2009
Skąd: BMN





ja mialem kiedys podobny przypadek,ale w dohc fiata 8v
silnik po spieciu rozrzadu ciezko przewalal walem,a po odpaleniu stukalo jakby panewki(po remoncie;/)
po rozebraniu sie okazalo,ze dwa tloki uderzaly w zawory,poprostu glowica byla juz ktorys raz liznieta o te 0......mm za duzo
porobilem frezy na tlokach i silnik hulal jak ta lala
pozdro


--------------------
C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy...
AR 156 jtd . 302 tys km
aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 16:24