![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
jak w temacie... jestem przed wymiana oleju i montazem zewnetrznej chłodnicy mocala, Motul sie chwali ze jego Motul Engine Clean najlepiej czysci silnik i nie niszczy uszczelek i elementow silnika ktos to moze potwierdzic?
-------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Wlewałem ten preparat do auta.
Czy coś lepiej/gorzej? Nie wiem. Autosugestia mówiła zaraz po wlaniu, że ciszej chodzi, ale to pewnie autosugestia. -------------------- Klub 100kucy/1L
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
taa ale to sie wlewa na 15min przed wymiana oleju.... wlewasz auto chodzi sobie 15min na wolnych i spuszczasz olej, chyba pomyliło ci sie z motodoktorem
![]() ![]() -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Jak czekałem na swoją kolej na wymianę oleju to wlewali właśnie to do passata b6 - diesel, ktoś nalał półsyntetyk a gość chciał jeździć na pełnym syntetyku, słyszałem jak mechanicy mówią że nie biorą odpowiedzialności jak się coś rozszczelni i właściciel auta wlewa to na własną odpowiedzialność, auto chodziło jakieś 20 minut po czym spuścili olej, nalali nowego i gość pojechał. Pogadałem potem trochę z tymi mechaniora i mówili że ludzie coraz częściej to wlewają.
Ja bym się osobiście parę razy zastanowił zanim bym to wlał, nie mam zaufania do takich środków. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
taa ale to sie wlewa na 15min przed wymiana oleju.... wlewasz auto chodzi sobie 15min na wolnych i spuszczasz olej, chyba pomyliło ci sie z motodoktorem ![]() ![]() Przecież to logiczne, że tak się robi ![]() 'Zaraz po wlaniu' - chodziło mi, że po wymianie tego całego ustrojstwa i zalaniu nowego oleju. Jak będziesz spuszczał preparat ze starym olejem to będzie się lało jak woda. -------------------- Klub 100kucy/1L
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
no ja akurat nie chce zmieniac gradacji oleju bo to dla mnie bez sensu ale profilaktycznie.
-------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
22 letnie w124 z m102 pod maską - nie wiadomo jaki poprzedni olej, były właściciel nie zmieniał przez cały okres posiadania - zalana płukanka, potem przejście na Motul 6100 Synergie + 10W-40. Po 5000km olej zmienił barwę ze złotej na jasno brązowy, przez ten czas stan utrzymuje się na tym samym poziomie. Przy następnej wymianie również płukanka i chyba przejście na ful 5w50. Wcześniej stara integra z 86 roku, również stosowałem płukankę, żadnych złych skutków, nawet delikatnie spadło zużycie oliwy. Podstawa, to dobrze usunąć stary olej z płukanką, ja nawet przez szmatkę dmuchałem przez wlew
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: Łódź ![]() |
lalem juz tego motula do dwoch swoich aut i w zadnym z nich nie stwierdzam zwiekszonych wyciekow ani poboru oleju obydwa silniki to "wysilone" 2,0 16v by Renault
-------------------- Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 June 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
ja zmieniałem jeszcze dieslu olej na pełnego syntetyka przy przebiegu 230000 i wcześniej zalałem ten właśnie specyfik. Pochodził 15 minut zalałem syntetyk i zero wycieków czy czegoś tam. Dolatałem bez wycieku do 300000 i sprzedałem. Nie wiem co potem
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Mój kolega prowadził (niestety nie utrzymał się) firmę płuczącą silniki maszynami bilsteina jak i advantage engineering i mimo wszystko mogę z czystym sumieniem polecić takie płukanie silnika.
Płukaliśmy razem wiele silników od nowszych 3.0 tdi , 2.0 tdi , 1.9 tdi po stare 1.3 z polo czy jakieś dziwne francuskie konstrukcje hdi ![]() W każdym razie na początku również sceptycznie do tego podchodziłem ale po kilku klientach zmieniłem zdanie i sam u siebie kilka razy zrobiłem płukanko ![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
lałem do siebie i nie zauwazylem zwiekszonego zuzycia oleju, wiec nic nie zniszczyl ten specyfik
![]() -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie taki specyfik do plukania silnika to poprostu koncentrat srodkow pluczaco/myjacych i wiazacych sadze jakie mozna spotkac w olejach. W zdrowym silniku nie ma prawa sie nic zlego stac. Jak cos sie dzieje (wieksze zuzycie oleju, wycieki) to taki silnik trzymal sie kupy tylko dzieki nagarowi w silniku i juz dawno wolal o remont.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
dodatkowo jak w jakimś starym silniku pierścienie są "zapieczone" czyli nagar odbiera in sprężystość, co skutkuje spalaniem oleju, taki środek usuwa nagar, a pierścienie są znowu sprężyste, czyli pośrednio może zmniejszyć/zlikwidować spalanie oleju. Używałem zarówno Motula Engine Clean (w Leonie), jak i Millers Oils Engine Flush, i obydwa działają w/g mnie identycznie.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
uzyłem... poki co silnik sie nie rozleciał... zalałem nowym Valvoline 10w60 i moze to tylko subiektywne odczucie ale silnik chodzi inaczej tzn lepiej, nigdy nie dochodziły z niego podejrzan dzwieki ale teraz chodzi mysle lepiej...zadnych przyrostów moja dupa nie odczuła
![]() -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Stosowałem też Pro-Tec Engine Flush. Efekty j/w - usunęło sporo syfu, ale cudów nie zrobi. W jednym seju silnik przestał łykac olej, więc pewnie faktycznie pierścienie były poprzypiekane do tłoków i puściły, w innych silnikach efektów jakichś spektakularnych nie stwierdzono. Ale nie zaszkodził narazie ani razu.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 13:03 |