![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
Witka, mam 1,8T 150 KM & 210 Nm silnik AUM z 2001r, przebieg 116 000 km.
Ponieważ seryjne konie mi się już znudziły postanowiłem wgrać program. Znajomy wysłał mnie do firmy czipującej. Tak wygląda wykres serii, dość dziwne, że tyle miała: 172 KM i 210 Nm ![]() Potem, pan wgrał mapę i wypluło 219 KM i 342 Nm. Zastanawiam się jak to możliwe na seryjnych bebechach. Moim zdaniem osłabł dół i coś było nie halo ogólnie. ![]() Pomarudziłem, że za dużo tych koni i stanowczo za dużo Nm i chce mniej, czekaliśmy aż ktoś dośle inną mapę i jest teraz 214 KM i 302 Nm. ![]() Zastanawiam się bo to i tak jest za dużo jak na 150tke seryjną, w silniku na bank nie było nic dłubane. Teraz nurtuje mnie czy można z takim programem jeździć czy nie wyrządzi on jakichś szkód w silniku? Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to dół obrotów wrócił, przy wyższych biegach powyżej 100 km/h słychać jak turbo mocno zasysa i auto rwie do przodu. Czy tłoki nie stopią się od takiej ilości koni i momentu? czy seryjne sprzęgło jest wogóle w stanie to przenieść na asfalt? Przeanalizujcie te wykresy i napiszcie swoje opinie proszę -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
![]() ![]() ![]() dziwne masz te pomiary - pierwszy do 7500 , drugi 6500 a trzeci 6800 - nie dalo rady wyskalowac do jednego czy na kazdym pan wrozyl z fusów gdzie odcinka ? czy seryjne sprzeglo jest w stanie to przeniesc - tak - kwestia ile razy i jak jezdzac liczac ze masz faktycznie ten przebieg i zdrowe sprzeglo ![]() -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
O w d.... wykresy po sofcie to jakas masakra, niezly rzeźnik te programy robil. Jedz szybko do kogos ogarnietego niech ci to ogarnie bo mozesz miec przykra niespodzianke. Btw. ile turbo pompuje ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
nie testuj Vmax dopóki nie bedziesz mial sprawdzonego boostu, afr i zegara egt.
Moim zdaniem kolejny user działa na swoją niekorzyść zwiększając ryzyko wystąpienia sporej awarii. -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Podepnę się z pytaniem przy okazji, czym może skutkować zbyt bogata mieszanka przy wysokich obrotach, ok. 10,5? Nie mam przy sobie logów, program to był seryjny z AUM z naniesionymi mapami s AUQ, na hamowni ze 159KM seryjnych wyszło 177 więc bez fajerwerków.
AFR w górnym zakresie obrotów, tak ok. 6000 wychodził miejscami około 10,5 (Lambda 0,74-0,75). Strach się bać czy raczej bez stresu? Dzięki. -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
VAGiem można zmierzyć AFR i EGR? Znacie kogoś w zach pom kto niedrogo pomógłby mi to sprawdzić?
-------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 23 September 2009 ![]() |
Jeśli to AUM to AFR tak, EGR nie
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
a powiedzcie mi panowie poco mierzyc EGR ? nie chodzi wam czasem o EGT ?
-------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
co to za majster wgrywal ten program....?
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Poznań ![]() |
O w d.... wykresy po sofcie to jakas masakra, niezly rzeźnik te programy robil. Jedz szybko do kogos ogarnietego niech ci to ogarnie bo mozesz miec przykra niespodzianke. Btw. ile turbo pompuje ? Tzn. co konkretnie jest masakrą na tych wykresach? Przebieg?, wartości mocy czy momentu? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Spojrz na wykres no.2 - odpowiedz na twoje pytanie brzmi wszystko.
|
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
a w ogóle możliwe jest 220 km na k03????
Jakieś dziwne te wyniki, o przyroście 50%+ niutona nie wspominam... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
myślę że te wykresy przyszły tym samym mailem którym przyszedł soft
![]() -------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
znacie kogoś z zach poma kto tanio zmierzy mi AFR i ciśnie nie doładowania? bo obawiam się przeczytawszy wszystkie posty o żywot tego silnika
-------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
cisnienie to mozesz vagiem zmierzyc albo manometrem za 15pln
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Gucior w AUM jest K03s i możliwe jest nawet 230KM ale nie na standardowym dolocie, wydechu itd.
![]() -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
kup zegar autogauge i masz juz boost - dziw ze jeszcze niemasz
egt tez by ci sie przydalo , temp i cis oleju rowniez dziwie sie ze najpierw pojechales zrobic "soft" -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Poznań ![]() |
kup zegar autogauge i masz juz boost - dziw ze jeszcze niemasz egt tez by ci sie przydalo , temp i cis oleju rowniez dziwie sie ze najpierw pojechales zrobic "soft" EGT w całkowicie seryjnym aucie z podstawowym softem, tylko po to by się dowiedzieć czy program jest dobrze napisany - nic to nie da, wskaźnik boost też nie wiele da jak i tak nie będzie wiadomo ile "chce program". . Od razu się jedzie do sprawdzonych ludzi a nie robi byle gdzie a potem milion pytań, niepewność. Te wykresy są wg mnie bardzo mało wiarygodne bo te wyniki są z kosmosu. Na seryjnej zwężce przed turbo i seryjnym wydechu 219 KM - taaaaaaa. Rozwiązanie jest jedno - jeśli użytkownik ma małe pojęcie w tym temacie, nie ma nawet VAG COMa żeby sobie posprawdzać to i tamo to niech zrobi program w sprawdzonej firmie. Jeśli nie chce się więcej to baza jest fajna - jest k03s i wtryski 320cc - wystarczy dać w odpowiednie ręce a potem po prostu jeździć. Jeśli kolega nie chce rezygnować z tego co ma teraz "wgrane" to niech znajdzie kogoś z VAG COMem i zrobi logi z przepływomierza, doładowania-AUM ma map sensor więc będzie wiadomo ile chce program a ile daje turbo, logi AFRu - bo AUM ma sondę szerokopasmową - będzie wiadomo czy nie jest zbyt ubogo. Zresztą kto wgrywał ten program skoro nie posiada podstawowych narzędzi żeby pokazać parametry o których mówimy. Po co taka modyfikacja skoro nie cieszy i jest jazda z zaciśniętymi pośladami. Co do wykresów to pierwszy z mega overboostem - bezsensowny strzał momentu a potem jak otworzy się WG można rozbić zęby o kierownice. Drugi wykres już lepszy - taki zwykły gotowiec do 1.8T z tym że te wartości są wg mnie zawyżone wie cpo pomiarach VAGiem przydałaby się jakaś sprawdzona hamownia a najlepiej sprawdzony "tuner". |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Panowie paniki żeście nasiali trochę, jeśli on board jest K03s to wartość 219KM chyba nie jest niczym aż tak dziwnym. Jedynie ten moment na drugim wykresie faktycznie jest duży peak na doładowaniu że z dołu mu przeładuje dlatego taka góra skalista na wykresie. Wykres 3 już lepszy bo bardziej płaski. Moim zdaniem do sprawdzenia jest: AFR, Boost i timing. Jeśli one będą w normie to nie ma co panikować. To oczywiście jeśli na pokładzie jest K03s, bo jeśli jest K03 to wartości są bardzo przekłamane, a moment na drugim wykresie niebezpieczny dla sprężarki.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Tue, 20 May 2008 ![]() |
jak to dosle nowe mapy??
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 22:45 |