Shoutbox 0 nowych PW 


> głośne klepanie diesla... od czego zależy ?
gość_bezduszny_*
post Sun, 06 Jun 2010 - 22:47
Post #1









Od jakiegoś czasu zastanawiam się od czego zależy "klepanie" diesla ?
Dwa takie same silniki (z19dth).. od nowości jeden pracuje cicho a drugi klepie wyraźnie głośniej.

Oba podobny przebieg, bezwypadkowe, moc w serii powyżej deklarowanej przez producenta, właściwe serwisowanie co 15k, spalanie w normie, filtry wymienione, pierwsi właściciele...


Jakieś pomysły co można zrobić by wyciszyć ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sun, 06 Jun 2010 - 22:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
global7teen
post Sun, 06 Jun 2010 - 23:24
Post #2


User
Dołączył: Sun, 27 February 2005
Skąd: St-ce





Regulacja zaworów (wg alfy w JTD co 40 tys. km)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 06 Jun 2010 - 23:28
Post #3









w 16v też ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sun, 06 Jun 2010 - 23:32
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





nie


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 06 Jun 2010 - 23:37
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Sprawdź przelewy i korekty wtrysków. Jak wtrysk bedzie podlewał to może doiść do sytuacji ,ze ciśnienie nad tłokiem będzie zbyt duże lub zbyt gwałtownie bedzie narastało ( tak jakbyś nie miał wtrysku pilotażowego).
znajomemu taki lejący wtrysk doprowadził do odbicia panewki w jtd wink.gif

druga rzecz która mi przychodzi toszczelność zaworu egr-u...jak bedzie lekko uchylony praca silnika bedzie basowa...ale to raczej tylko meloman wychwyci wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 06 Jun 2010 - 23:41
Post #6









CYTAT
druga rzecz która mi przychodzi toszczelność zaworu egr-u...jak bedzie lekko uchylony praca silnika bedzie basowa...

EGR czyszczony, sprawny... i do tego ma "podkładkę"

CYTAT
Sprawdź przelewy i korekty wtrysków.

oplowki TECH2 da radę to sprawdzić ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 06 Jun 2010 - 23:56
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Same przelewy możesz łatwo sprawdzic samemu .

Potrzebujesz :

-strzykawki w ilości 4
-równej długości przewodów łączących strzykawki z wtryskiwaczami

A teraz tak strzykawki( bez tłoków strzykawek) montujesz równo jedna obok drugiej,demontujesz przelewy ..zakładasz szczelnie przewody na przelewy wtryskiwaczy ( najlepiej do tego wykorzystać oryginalne króćce )..odpalasz zimny silnik,obserwujesz przez 2-3 min..napełnianie się zbiorniczków zrobionych ze strzykawek ...zwróc uwagę na różnice ...nie może byc większa niż 20%. Jeżeli w 3 zbiorniczkach będzie równo ..a w trzecim dużo mniej to masz 2 opcje albo te 3 leją "górą" albo jeden "leje " dołem

Inny sposód tzw " na szybko" ..zdejmij przelewy poproś kogoś o odpalenie silnika i obserwuj czy któryś z wtrysków nie puszcza bąbli

Z kompem od opla nie wiem


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Mon, 07 Jun 2010 - 00:05
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(bezduszny @ Sun, 06 Jun 2010 - 23:41) *
EGR czyszczony, sprawny... i do tego ma "podkładkę"


oplowki TECH2 da radę to sprawdzić ?



Podkładka g daje, EGR i tak zdechnie.

Korekcje wtrysków sprawdzisz dobrą diagnozą, oplowski tech powinien takie coś umieć.
Auto ma seryjny soft? zły kąt powoduje też twardą prace motoru.

Pozdro


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 07 Jun 2010 - 00:14
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(CINEK_ @ Mon, 07 Jun 2010 - 00:05) *
Podkładka g daje, EGR i tak zdechnie.

Korekcje wtrysków sprawdzisz dobrą diagnozą, oplowski tech powinien takie coś umieć.
Auto ma seryjny soft? zły kąt powoduje też twardą prace motoru.

Pozdro


dokładnie podkładka g. daje...bo masz zakłócone masy powietrza w silniku( sterownik oczekuje jakby przez pewien zakres obrotów spalin...a ich nie dostaje)

Fiat wymyslił fabryczne podkładki z 4 otworami jako servicenews


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 07 Jun 2010 - 00:20
Post #10









CYTAT
Fiat wymyslił fabryczne podkładki z 4 otworami jako servicenews

no i taką mam

CYTAT
Korekcje wtrysków sprawdzisz dobrą diagnozą, oplowski tech powinien takie coś umieć.
Auto ma seryjny soft? zły kąt powoduje też twardą prace motoru.

Na serii i na "programie" to samo niestety...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Mon, 07 Jun 2010 - 00:39
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(bezduszny @ Mon, 07 Jun 2010 - 00:20) *
no i taką mam


Na serii i na "programie" to samo niestety...


A kąty ruszane czy nie?


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 07 Jun 2010 - 08:16
Post #12









Z tego co wiem, nikt kątów nie zaczepiał....
ale od tego zacznę, bo chyba tu jest problem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 25 Jun 2010 - 12:32
Post #13









No i niewiele wyszło ze zmianą kątów....
Mimo, iż początkowo efekt był i to bardzo przyjemny do ucha.... to jednak komputer po jakimś czasie robi swoje i sam optymalizuje parametry.

Pozostaje się pogodzić z głośniejszym klepaniem lub zmienić na nowszy model wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Fri, 25 Jun 2010 - 18:10
Post #14


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





U mnie w JTD duże znaczenie ma olej - im lepszy, tym bardziej miękko pracuje motor. Poza tym im bliżej do wymiany oleju (ja robię co 10 tyś) tym bardziej klekocze. Ten typ tak ma po prostu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 25 Jun 2010 - 21:52
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(maciekr @ Fri, 25 Jun 2010 - 18:10) *
U mnie w JTD duże znaczenie ma olej - im lepszy, tym bardziej miękko pracuje motor. Poza tym im bliżej do wymiany oleju (ja robię co 10 tyś) tym bardziej klekocze. Ten typ tak ma po prostu.


Nie chcę Cie zasmucać ale ten typ tak nie ma ...znam JTD których własciciele nie wymieniaja oleju po 20-30tyś km...przebiegi powyzej 300 tyś km...a silniczki mruczy jak nowy.
W 8v nie masz hydraulicznie regulowanych zaworów ..wiec olej średnio bedzie miał wpływ na hałas np z okolic głowicy.

Co do alfy 159 16v...nie wiem jak różni się soft w porównaniu z cromą ,stilo,bravo ...bo w fiatach te silniki pracują łagodniej wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Sat, 26 Jun 2010 - 08:18
Post #16


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Kiwi - moje doświadczenia są zupełnie inne, przynajmniej tak to wynika z użytkowania 3 sztuk JTDków (z czego jeden z przebiegiem pod 300 tyś.), znajomi w Alfach też tak mają (mowa o silnikach 8V), stąd taki komentarz. Jednak być może miałem niefart i jest tak, jak mówisz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sat, 26 Jun 2010 - 16:42
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





U mnie też jest podobnie (2.4 jtdm 20v), przed wymianą oleju (mniej więcej 6-10k od wymiany) silnik chodzi głośniej.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 26 Jun 2010 - 16:45
Post #18









a co lejesz ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sat, 26 Jun 2010 - 17:02
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Motul X-Cess 5W40. Zmieniam co 10k. Motor ma nalatane 199k w tej chwili. Po wymianie chodzi zauważalnie ciszej.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 26 Jun 2010 - 17:05
Post #20









u mnie M1 0/40 i prawie 90k na liczniku
przez cały okres od wymiany do wymiany (15k) klepie w zasadzie tak samo

tym razem zaleje Millers 5/50 i zobaczymy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 23:16