![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Od jakiegoś czasu zastanawiam się od czego zależy "klepanie" diesla ?
Dwa takie same silniki (z19dth).. od nowości jeden pracuje cicho a drugi klepie wyraźnie głośniej. Oba podobny przebieg, bezwypadkowe, moc w serii powyżej deklarowanej przez producenta, właściwe serwisowanie co 15k, spalanie w normie, filtry wymienione, pierwsi właściciele... Jakieś pomysły co można zrobić by wyciszyć ? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: St-ce ![]() |
Regulacja zaworów (wg alfy w JTD co 40 tys. km)
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
w 16v też ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
nie
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Sprawdź przelewy i korekty wtrysków. Jak wtrysk bedzie podlewał to może doiść do sytuacji ,ze ciśnienie nad tłokiem będzie zbyt duże lub zbyt gwałtownie bedzie narastało ( tak jakbyś nie miał wtrysku pilotażowego).
znajomemu taki lejący wtrysk doprowadził do odbicia panewki w jtd ![]() druga rzecz która mi przychodzi toszczelność zaworu egr-u...jak bedzie lekko uchylony praca silnika bedzie basowa...ale to raczej tylko meloman wychwyci ![]() -------------------- quattro
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
CYTAT druga rzecz która mi przychodzi toszczelność zaworu egr-u...jak bedzie lekko uchylony praca silnika bedzie basowa... EGR czyszczony, sprawny... i do tego ma "podkładkę" CYTAT Sprawdź przelewy i korekty wtrysków. oplowki TECH2 da radę to sprawdzić ? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Same przelewy możesz łatwo sprawdzic samemu .
Potrzebujesz : -strzykawki w ilości 4 -równej długości przewodów łączących strzykawki z wtryskiwaczami A teraz tak strzykawki( bez tłoków strzykawek) montujesz równo jedna obok drugiej,demontujesz przelewy ..zakładasz szczelnie przewody na przelewy wtryskiwaczy ( najlepiej do tego wykorzystać oryginalne króćce )..odpalasz zimny silnik,obserwujesz przez 2-3 min..napełnianie się zbiorniczków zrobionych ze strzykawek ...zwróc uwagę na różnice ...nie może byc większa niż 20%. Jeżeli w 3 zbiorniczkach będzie równo ..a w trzecim dużo mniej to masz 2 opcje albo te 3 leją "górą" albo jeden "leje " dołem Inny sposód tzw " na szybko" ..zdejmij przelewy poproś kogoś o odpalenie silnika i obserwuj czy któryś z wtrysków nie puszcza bąbli Z kompem od opla nie wiem -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
EGR czyszczony, sprawny... i do tego ma "podkładkę" oplowki TECH2 da radę to sprawdzić ? Podkładka g daje, EGR i tak zdechnie. Korekcje wtrysków sprawdzisz dobrą diagnozą, oplowski tech powinien takie coś umieć. Auto ma seryjny soft? zły kąt powoduje też twardą prace motoru. Pozdro -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Podkładka g daje, EGR i tak zdechnie. Korekcje wtrysków sprawdzisz dobrą diagnozą, oplowski tech powinien takie coś umieć. Auto ma seryjny soft? zły kąt powoduje też twardą prace motoru. Pozdro dokładnie podkładka g. daje...bo masz zakłócone masy powietrza w silniku( sterownik oczekuje jakby przez pewien zakres obrotów spalin...a ich nie dostaje) Fiat wymyslił fabryczne podkładki z 4 otworami jako servicenews -------------------- quattro
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#10
|
![]() |
CYTAT Fiat wymyslił fabryczne podkładki z 4 otworami jako servicenews no i taką mam CYTAT Korekcje wtrysków sprawdzisz dobrą diagnozą, oplowski tech powinien takie coś umieć. Auto ma seryjny soft? zły kąt powoduje też twardą prace motoru. Na serii i na "programie" to samo niestety... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
no i taką mam Na serii i na "programie" to samo niestety... A kąty ruszane czy nie? -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
Z tego co wiem, nikt kątów nie zaczepiał....
ale od tego zacznę, bo chyba tu jest problem. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
No i niewiele wyszło ze zmianą kątów....
Mimo, iż początkowo efekt był i to bardzo przyjemny do ucha.... to jednak komputer po jakimś czasie robi swoje i sam optymalizuje parametry. Pozostaje się pogodzić z głośniejszym klepaniem lub zmienić na nowszy model ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
U mnie w JTD duże znaczenie ma olej - im lepszy, tym bardziej miękko pracuje motor. Poza tym im bliżej do wymiany oleju (ja robię co 10 tyś) tym bardziej klekocze. Ten typ tak ma po prostu.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
U mnie w JTD duże znaczenie ma olej - im lepszy, tym bardziej miękko pracuje motor. Poza tym im bliżej do wymiany oleju (ja robię co 10 tyś) tym bardziej klekocze. Ten typ tak ma po prostu. Nie chcę Cie zasmucać ale ten typ tak nie ma ...znam JTD których własciciele nie wymieniaja oleju po 20-30tyś km...przebiegi powyzej 300 tyś km...a silniczki mruczy jak nowy. W 8v nie masz hydraulicznie regulowanych zaworów ..wiec olej średnio bedzie miał wpływ na hałas np z okolic głowicy. Co do alfy 159 16v...nie wiem jak różni się soft w porównaniu z cromą ,stilo,bravo ...bo w fiatach te silniki pracują łagodniej ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Kiwi - moje doświadczenia są zupełnie inne, przynajmniej tak to wynika z użytkowania 3 sztuk JTDków (z czego jeden z przebiegiem pod 300 tyś.), znajomi w Alfach też tak mają (mowa o silnikach 8V), stąd taki komentarz. Jednak być może miałem niefart i jest tak, jak mówisz
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
U mnie też jest podobnie (2.4 jtdm 20v), przed wymianą oleju (mniej więcej 6-10k od wymiany) silnik chodzi głośniej.
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
a co lejesz ?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Motul X-Cess 5W40. Zmieniam co 10k. Motor ma nalatane 199k w tej chwili. Po wymianie chodzi zauważalnie ciszej.
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
u mnie M1 0/40 i prawie 90k na liczniku
przez cały okres od wymiany do wymiany (15k) klepie w zasadzie tak samo tym razem zaleje Millers 5/50 i zobaczymy |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 23:16 |