Shoutbox 0 nowych PW 


> czym odkrecic kolo ??
lorak
post Tue, 04 May 2010 - 09:30
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 15 May 2003
Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow





witam...
problem jest nastepujacy: w kole brakuje powietrza, nie potrafie go odkrecic gdyz jakis ch.j dobieral sie do felg i jedna nakretka zabezpieczajaca jest totalnie obrobiona... zeby bylo ciekawiej nakretka jest przelotowa (kluczyk wkladany do srodka) i szczelnie wypelnia otwor w feldzie, nie wystajac przy tym poza jej obrys...

jak to odkrecic?
jakies pomysly??

pozdrawiam!
karol

foto pogladowe:
`


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 16)
Wspieraj forum
post Tue, 04 May 2010 - 09:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zibi122
post Tue, 04 May 2010 - 09:50
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





W środek śrubę i obspawać i wykrecać. Ewentualnie spróbować wbić do środka długa nakrętkę z ostrymi krawedziami zaostrzonymi w stronę odkrecania i moze pójdzie.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Tue, 04 May 2010 - 09:53
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Majzel kolego. taki maly, na wymiar nakretki. Wbic i wykrecic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zgred
post Tue, 04 May 2010 - 09:57
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





Problem z pod znaku dupska:/
Miałem podobny problem,niestety felgę musiałem nawiercać w około śruby,potem frez, zdjęcie i napawanie uszkodzenia.Nie fajnie!


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTG SQUAD1
post Tue, 04 May 2010 - 10:03
Post #5


User
Dołączył: Sat, 23 January 2010
Skąd: CK





Jest prostszy sposób. Wystarczy kupić wiertło o średnicy gwintu szpilki i bawić się kilka minut. Potem szpilka jest do wymiany ale felga zostaje nie uszkodzona. Pewnie masz szpilki 12mm więc kup wiertło 13mm i powoli wierć środek. Musisz przewiercić tyle szpilki ile wchodzi w nakrętkę. Nakrętka sama odpadnie. Kilka razy musiałem takie manewry robić z kołami klientów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 04 May 2010 - 10:04
Post #6


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Zgred @ Tue, 04 May 2010 - 09:57) *
Problem z pod znaku dupska:/
Miałem podobny problem,niestety felgę musiałem nawiercać w około śruby,potem frez, zdjęcie i napawanie uszkodzenia.Nie fajnie!



nie lepiej rozwiercić śrubę / nakrętkę

zapytaj sie w warsztatach wulkanizacyjnych, mają takie specjalne narzynki do odkręcania śrub / nakretek zabezpieczających

ja w Warszwie korzystałem z usług na Radzymińskiej


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Tue, 04 May 2010 - 10:47
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





wiertlo troche ciensze niz grubosc nakretki, nawiercic po dwoch stronach i potem przecinak i mlotek...

jak sie postarasz to nie uszkodzisz ani felgi ani szpilki


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 04 May 2010 - 19:16
Post #8


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Jest jeszcze jedna metoda jezeli to srebrne na zewnatrz nakretki jest jej elementem to zrobic niewielki rowek, mesel i pod katem przy uzyciu tlotka probowac odkrecic. Stara metoda do okrecania nakretek. wink.gif
Jezeli to nie podziala to najszybciej bedzie cos przyspawac do nakretki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Tue, 04 May 2010 - 21:19
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





najlepiej przewiercić szpilke chyba że niejest mocno dowalona to przecinaczek i młotek i po rusku wink.gif


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zgred
post Tue, 04 May 2010 - 21:46
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





Pewnie że lepiej rozwiercić tyle że u mnie złodziejka była tak mega twarda że standardowe Hss-y prześlicznie się paliły


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lorak
post Tue, 04 May 2010 - 21:55
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 15 May 2003
Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow





przecinakiem juz dawnon probowalem... lipa... za mocno dokrecone...
problem w tym , ze auto mam w krakowie pod blokiem.. a co za tym idzie ani dostepu do sily zeby podpiac spawarke.. ani zadnych narzedzi poza podstawowa skrzynka w bagazniku...
ale juz zalatwilem wiertarke i dlugi przedluzacz i jutro bede walczyl...

tak poza tym to znalazlem narzedzie sluzace wlasnie do takich przypadkow... nazywa sie wykretak jakis tam... szkoda tylko , ze zestaw 4 sztuk(rozne rozmiary) kosztuje 359zl tongue.gif


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 04 May 2010 - 22:48
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Zgred @ Tue, 04 May 2010 - 21:46) *
Pewnie że lepiej rozwiercić tyle że u mnie złodziejka była tak mega twarda że standardowe Hss-y prześlicznie się paliły

Brak chlodzenia i za wysokie obroty. Chyba ze zlodziejka byla wolframowa. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
martii
post Tue, 04 May 2010 - 22:49
Post #13


Super User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Sz-n





jak masz tylko przedluzacz i wiertarke to rozwierc szpilke - kilka-kilkanascie wiertel z castoramy lub 1-2 porzadne biggrin.gif
z hondowska szlilka walczylem kiedys 3h, bo sie skubana obracala

rozwiercasz do wysokosci tarczy, odkrecasz pozostale i lamiesz - zostaje Ci pozniej szpila do wymiany


--------------------
Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I
CRX EH6
VW Derby 2.0 16v in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 05 May 2010 - 01:14
Post #14


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Jak dasz radę załatwić spawarkę na 220 to by było najlepiej, miałem podobny przypadek to przyspawałem sobie nakrętkę, spoinę zrobiłem w środku nakrętki, 100 amperowym malutkim migomatem na 220v


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Thu, 06 May 2010 - 00:26
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Nie wiem jakiej to średnicy dziura, ale często na objechanego imbusa stosuję porządnego bita typu Spline (dwunastokąt). Wbijasz młotkiem na chama i próbujesz. Czasem jak się młotem wzruszy, to ją sumienie ruszy i puszcza. Dwie sąsiednie dowal, zmniejszysz minimalnie obciążenie tej konkretnej szpilki.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 06 May 2010 - 00:37
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





może wykrętak da sobie z tym redę http://www.allegro.pl/item1027613528_wykre...to_yt_0624.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lorak
post Sun, 09 May 2010 - 13:02
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 15 May 2003
Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow





dzieki chlopaki za odpowiedzi.... znalazlem chwilke i auto juz jezdzi... ostatecznie nie obylo sie bez wiertarki i zniszczonej szpilki...
pozdro!
karol


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 11:04