![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Kalisz ![]() |
Witam wszystkich.Założyłem nowy sekwencyjny system wtrysku gazu.Chodzi naprawde fajnie i jestem zadowolony.Teraz mam pytanko odnośnie strojenia.Nedługo będe miał laptopa i Powalcze z ustawieniem mieszanki.Mam możliwość podejrzenia podczas jazdy czy mieszanka w danej chwili jest bogata czy uboga i w kazdej chwili mogę to zmienić.Czy ktoś może mi powiedzieć jaka mieszanka przy jakich obrotach i jakim obciążeniu (ciśnienie w kolektorze z map-a) będzie bezpieczna dla silniczka i czy ustawienie na granicy U/B przy małych obciążeniach będzie szkodliwe?
Dzięki za sugestie. -------------------- audi a6 ANB>APU
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Pożycz od kogoś EGT, będziesz wiedział kiedy dodać paliwa. Chociaż... na gazie chyba i tak jest temperatura wyższa spalin, z tego co pamiętam?
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Kalisz ![]() |
no tak,troche wyższa jest.Ale chyba nikt tego nie sprawdził jeszcze.Ja nie mam egt więc ciężko będzie sprzwdzić.Wyższa temp .pojawi się wraz z wzbogaceniem mieszanki?
-------------------- audi a6 ANB>APU
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wyzsza bedzie przy ubogiej mieszance
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Kalisz ![]() |
Aha czyli bezpiecznie można ustawić na bogatą?
-------------------- audi a6 ANB>APU
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wiesz co lepiej sie tym nie baw bo wbrew pozorm mozna latwo sobie popsuc silnik
Zawsze bezpieczniej jest ustawic bogatsza mieszanke tak na wszelki wypadek. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Kalisz ![]() |
No włąśnie ustawię na pełnym obciążeniu bogatą .Mam skalę od -50 do + 50.Fabrycznie ustawiona jest na 0.Zrobię na 30.
-------------------- audi a6 ANB>APU
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
ale serio musisz jechac sprawdzic wszystko na AFR i bez marudzenia
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Kuba ... nie baw sie "na oko" ... jak chcesz naprawde to dobrze zestroic to jedz na hamownie obciazenioowa i tam sie baw ...inne sposoby moga w najlepszym przypadku przyprawic o nowe siwe wlosy ... w najgorszym rozwalic silnik ...
-------------------- w budowie
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Kuba, hans ma rację, wybierz się do kogoś kto ma sprzęt, żeby to ustawić. Chociażby żeby mógł podłączyć W/B AFR , i podpiąć się pod knocksensory a z EGT to juz by było miodzio. W sumie nie wiadomo co Ci poradzić... Przecierasz tutaj szlaki
W sumie do Wrocka od Ciebie daleko? Może tam się z nimi umów i z gs'em? Jak już coś robić to raz a dobrze... -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Kalisz ![]() |
ktoś może mi powiedzieć czy można ustawić na małych i średnich obciązeniach mieszankę ubogą a na dużych i maksymalnych bogatą? nie bdzie to szkodliwe dla motorka?
-------------------- audi a6 ANB>APU
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
lepiej za bogato niż za ubogo, szczególnie przy gazie, kiedy spalanie stukowe nie występuje nawet przy ubogiej mieszance, a temp. idzie w górę. Szkoda, że nie masz nikogo w pobliżu kto mógłby Ci zmierzyć to i owo.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 June 2008 ![]() |
Witam
Nosze sie zamiarem kupna Volvo c70 2,3T5 i chce go przerobic na LPG Zwracam sie do was jako do ekspertow od LPG napisz mi prosze czy taki silnik z turbo nadaje sie na przerobke na LPG Jaka tak to jaka najlepiej wybrac instalacje i jaki jest jej koszt Chce poznac wasze opinie na tem temat bo szczerze jestem w tej kwestii zielony Z gory dziekuje za wszelka pomoc Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Chociaż... na gazie chyba i tak jest temperatura wyższa spalin, z tego co pamiętam? Na lpg temp. spalin jest niższa niż na PB. no tak,troche wyższa jest.Ale chyba nikt tego nie sprawdził jeszcze. Jest ktoś kto to sprawdził i ten ktoś to ja. Jeżdże na codzień ze wskaźnikami EGT i Boost i ciągle jest tak samo. Podczas pałowania temp. maxymalna jest niższa na gazie o jakieś 20st. niż na PB. To jeszcze pewnie zależy od instalacji i ustawienia. Bo jak będzie partacznie mapa zrobiona to potem słyszy się takie komentarze. U mnie spalanie l/100km lpg jest w normie, więc na siłe nie jest podlane i EGT jest niższe. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
pilny, chyba pomyliłes forum?
ty szukasz jakiegos forum dla gazowników. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Na lpg temp. spalin jest niższa niż na PB. Jest ktoś kto to sprawdził i ten ktoś to ja. Jeżdże na codzień ze wskaźnikami EGT i Boost i ciągle jest tak samo. Podczas pałowania temp. maxymalna jest niższa na gazie o jakieś 20st. niż na PB. To jeszcze pewnie zależy od instalacji i ustawienia. Bo jak będzie partacznie mapa zrobiona to potem słyszy się takie komentarze. U mnie spalanie l/100km lpg jest w normie, więc na siłe nie jest podlane i EGT jest niższe. Sory za kotleta ale nie znalazłem nigdzie informacji. Dwa szybkie pytania: 1. Jaki AFR na turbo ustawić? Czy 12 na lpg to bogato czy jeszcze za ubogo przy WOT? Sonda LC-1 ustawiona na LPG. 2. Do jakiego EGT można spokojnie ustawiać 820? 850? 900? dzieki. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
spokojnie możesz na 12 ustawić, egt zabija silnik czy to gaz czy bena więc wybor należy do ciebie
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
A ja mam pytanie, czy przy dobrze wyregulowanym LPG i butowaniu nagle nie zauważyło się że gazu jest mało i przy małym ciśnieniu sam przełączy sie na BP czy te kilka dziesiatych sekund nie bedzie krytyczne dla silnika ?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
w niektórych sterownikach mozna ustawić przy jakim spadku ciśnienia oraz w jakim czasie ma sie przełączyć na benzyne np. 0.7 bara i 0.1 sekundy
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:12 |