Shoutbox 0 nowych PW 


> Strojenie LPG w Turbo.Kiedy uboga a kiedy bogata mieszanka?
kubazak
post Sat, 06 Dec 2003 - 11:36
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Kalisz





Witam wszystkich.Założyłem nowy sekwencyjny system wtrysku gazu.Chodzi naprawde fajnie i jestem zadowolony.Teraz mam pytanko odnośnie strojenia.Nedługo będe miał laptopa i Powalcze z ustawieniem mieszanki.Mam możliwość podejrzenia podczas jazdy czy mieszanka w danej chwili jest bogata czy uboga i w kazdej chwili mogę to zmienić.Czy ktoś może mi powiedzieć jaka mieszanka przy jakich obrotach i jakim obciążeniu (ciśnienie w kolektorze z map-a) będzie bezpieczna dla silniczka i czy ustawienie na granicy U/B przy małych obciążeniach będzie szkodliwe?
Dzięki za sugestie.


--------------------
audi a6 ANB>APU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 18)
Wspieraj forum
post Sat, 06 Dec 2003 - 11:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Sat, 06 Dec 2003 - 11:49
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Pożycz od kogoś EGT, będziesz wiedział kiedy dodać paliwa. Chociaż... na gazie chyba i tak jest temperatura wyższa spalin, z tego co pamiętam?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubazak
post Sat, 06 Dec 2003 - 11:56
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Kalisz





no tak,troche wyższa jest.Ale chyba nikt tego nie sprawdził jeszcze.Ja nie mam egt więc ciężko będzie sprzwdzić.Wyższa temp .pojawi się wraz z wzbogaceniem mieszanki?


--------------------
audi a6 ANB>APU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomo_HC3D
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:04
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





wyzsza bedzie przy ubogiej mieszance


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubazak
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:07
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Kalisz





Aha czyli bezpiecznie można ustawić na bogatą?


--------------------
audi a6 ANB>APU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomo_HC3D
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:09
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





wiesz co lepiej sie tym nie baw bo wbrew pozorm mozna latwo sobie popsuc silnik

Zawsze bezpieczniej jest ustawic bogatsza mieszanke tak na wszelki wypadek.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubazak
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:14
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Kalisz





No włąśnie ustawię na pełnym obciążeniu bogatą .Mam skalę od -50 do + 50.Fabrycznie ustawiona jest na 0.Zrobię na 30.


--------------------
audi a6 ANB>APU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomo_HC3D
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:22
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





ale serio musisz jechac sprawdzic wszystko na AFR i bez marudzenia


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hans
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:27
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Bydgoszcz





Kuba ... nie baw sie "na oko" ... jak chcesz naprawde to dobrze zestroic to jedz na hamownie obciazenioowa i tam sie baw ...inne sposoby moga w najlepszym przypadku przyprawic o nowe siwe wlosy ... w najgorszym rozwalic silnik ...


--------------------
w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Sat, 06 Dec 2003 - 13:11
Post #10


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Kuba, hans ma rację, wybierz się do kogoś kto ma sprzęt, żeby to ustawić. Chociażby żeby mógł podłączyć W/B AFR , i podpiąć się pod knocksensory a z EGT to juz by było miodzio. W sumie nie wiadomo co Ci poradzić... Przecierasz tutaj szlaki

W sumie do Wrocka od Ciebie daleko? Może tam się z nimi umów i z gs'em? Jak już coś robić to raz a dobrze...


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubazak
post Sun, 07 Dec 2003 - 13:19
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Kalisz





ktoś może mi powiedzieć czy można ustawić na małych i średnich obciązeniach mieszankę ubogą a na dużych i maksymalnych bogatą? nie bdzie to szkodliwe dla motorka?


--------------------
audi a6 ANB>APU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Sun, 07 Dec 2003 - 15:47
Post #12


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





lepiej za bogato niż za ubogo, szczególnie przy gazie, kiedy spalanie stukowe nie występuje nawet przy ubogiej mieszance, a temp. idzie w górę. Szkoda, że nie masz nikogo w pobliżu kto mógłby Ci zmierzyć to i owo.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilny
post Sun, 22 Jun 2008 - 22:36
Post #13


Rookie
Dołączył: Sat, 21 June 2008





Witam
Nosze sie zamiarem kupna Volvo c70 2,3T5 i chce go przerobic na LPG
Zwracam sie do was jako do ekspertow od LPG napisz mi prosze czy taki silnik z turbo nadaje sie na przerobke na LPG Jaka tak to jaka najlepiej wybrac instalacje i jaki jest jej koszt
Chce poznac wasze opinie na tem temat bo szczerze jestem w tej kwestii zielony
Z gory dziekuje za wszelka pomoc
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sun, 22 Jun 2008 - 22:45
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(Leo @ Sat, 06 Dec 2003 - 11:49) *
Chociaż... na gazie chyba i tak jest temperatura wyższa spalin, z tego co pamiętam?

Na lpg temp. spalin jest niższa niż na PB.


CYTAT(kubazak @ Sat, 06 Dec 2003 - 11:56) *
no tak,troche wyższa jest.Ale chyba nikt tego nie sprawdził jeszcze.

Jest ktoś kto to sprawdził i ten ktoś to ja. Jeżdże na codzień ze wskaźnikami EGT i Boost i ciągle jest tak samo. Podczas pałowania temp. maxymalna jest niższa na gazie o jakieś 20st. niż na PB. To jeszcze pewnie zależy od instalacji i ustawienia. Bo jak będzie partacznie mapa zrobiona to potem słyszy się takie komentarze. U mnie spalanie l/100km lpg jest w normie, więc na siłe nie jest podlane i EGT jest niższe.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 23 Jun 2008 - 02:11
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





pilny, chyba pomyliłes forum?
ty szukasz jakiegos forum dla gazowników.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 21 Oct 2010 - 12:02
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(dżordżyk @ Sun, 22 Jun 2008 - 22:45) *
Na lpg temp. spalin jest niższa niż na PB.

Jest ktoś kto to sprawdził i ten ktoś to ja. Jeżdże na codzień ze wskaźnikami EGT i Boost i ciągle jest tak samo. Podczas pałowania temp. maxymalna jest niższa na gazie o jakieś 20st. niż na PB. To jeszcze pewnie zależy od instalacji i ustawienia. Bo jak będzie partacznie mapa zrobiona to potem słyszy się takie komentarze. U mnie spalanie l/100km lpg jest w normie, więc na siłe nie jest podlane i EGT jest niższe.



Sory za kotleta ale nie znalazłem nigdzie informacji.

Dwa szybkie pytania:
1. Jaki AFR na turbo ustawić? Czy 12 na lpg to bogato czy jeszcze za ubogo przy WOT? Sonda LC-1 ustawiona na LPG.
2. Do jakiego EGT można spokojnie ustawiać 820? 850? 900?

dzieki.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 21 Oct 2010 - 18:59
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





spokojnie możesz na 12 ustawić, egt zabija silnik czy to gaz czy bena więc wybor należy do ciebie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Sun, 31 Oct 2010 - 13:58
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





A ja mam pytanie, czy przy dobrze wyregulowanym LPG i butowaniu nagle nie zauważyło się że gazu jest mało i przy małym ciśnieniu sam przełączy sie na BP czy te kilka dziesiatych sekund nie bedzie krytyczne dla silnika ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 31 Oct 2010 - 17:45
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





w niektórych sterownikach mozna ustawić przy jakim spadku ciśnienia oraz w jakim czasie ma sie przełączyć na benzyne np. 0.7 bara i 0.1 sekundy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:12