![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Witam wszystkich
Chciałbym się dowiedzieć czym różnią się te dwie turbiny ? Niestety google nie odpowiedziało mi na to pytanie,może wy mi pomożecie |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
http://www.hyundaiperformance.com/forums/f...gt15-turbo.html http://www.seatcupra.net/forums/showpost.p...amp;postcount=8 z tych linków nic nie wynika bo w większości opisują turbiny vnt a nie gt |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
t15 występuje w HYUNDAI LANTRA.
w silniku 1Z występują GT154, TB026, K03, GT1544S wszystkie są turbinami bez zmiennej geometrii. co do t15 prędzej będzie chodzić o vnt15 czyli turbo z afn-a czyli o GT15v. vnt od wg rozróżnisz tym że przy vnt na końcu numeru jest "v" tylko że nie zawsze je wszyscy piszą |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
t15 występuje w HYUNDAI LANTRA. w silniku 1Z występują GT154, TB026, K03, GT1544S wszystkie są turbinami bez zmiennej geometrii. co do t15 prędzej będzie chodzić o vnt15 czyli turbo z afn-a czyli o GT15v. vnt od wg rozróżnisz tym że przy vnt na końcu numeru jest "v" tylko że nie zawsze je wszyscy piszą a czy turbina t15 jest tej samej wydajności co gt15? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
masz jakieś inne numery na tej sprężarce?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
OPEL Astra 98-99 1.7L D 68HP X17DT GT1544H 454187-5001S 90530995
jak widać w astrze osiąga zawrotną ilość 68 koni, fakt że litraż trochę mniejszy |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
OPEL Astra 98-99 1.7L D 68HP X17DT GT1544H 454187-5001S 90530995 jak widać w astrze osiąga zawrotną ilość 68 koni, fakt że litraż trochę mniejszy ten silnik to ecotek więc dlatego taka moc ale czy te turbiny są tej samej wydajnośći ta z opla i ta z tdi 1z? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
nie jestem znawcą ale wydaje mi sie że tak
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Turbina t15 nie wiem jak w 1z ale w mojej astrze z silnikiem x17dtl to tak jak ktoś zauważył padaka bo tylko 68km zresztą ten silnik bez turbo miał 60km wiec szok... U mnie fabrycznie dawała 0.4bar więc już wiemy jak ten silnik jest dławiony fabrycznie aby podchodził pod niższe opłaty u szkopów... Wracając co do samej turbiny jakieś pół roku temu z ciekawości napisałem meila do garreta aby podesłali mi mapę doładowania tej turbiny i na następny dzień dostałem takie coś http://obrazki.elektroda.net/70_1264843781.jpg porównując tą mapę do np tego garretta gt15 http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...44_454083_2.htm możemy zobaczyć że obie szuszary mają podobny potencjał jeśli chodzi o to ile mogą nadmuchać lecz stara ma max wydajność na poziomie 64% a nowe cudo nawet do 75% czyli wg mnie nowa będzie trochę mniej grzała powietrze ale mało istotne tak czy siak wole starą bo na szrocie turbin do starej astry multum po bardzo okazyjnych cenach a doładowanie 0.4bar sprawiło że są one co najwyżej aktualnie dobrze dotarte i o większych luzów nie mają jak moja z przebiegiem koło 300tyś z wyglądu wygląda jak by miała 30lat bo żeliwo od gorącej strony to sama rdza a aluminiowa część też już zniszczona że tabliczki znamionowej nie odczyta a napis garrett ledwo widoczny a wirnik ma praktycznie nie wyczuwalne luzy, oleju nie bierze a jeśli chodzi o wytrzymałość od prawie roku podkręciłem ją do 1bar w silniku 1.7 czyli już poza mapą doładowania i wbrew pozorom nic jej się nie dzieje , luzów nadal brak. Jednym słowem stara dobra konstrukcja...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
starych wg tak szybko nie uśmiercisz
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sat, 28 March 2009 ![]() |
we fronterze 2.2 litra z 98 r. (jeśli dobrze pamiętam, ale raczej dobrze...)tez były montowane T15
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
dobrze pamiętasz. dokładnie to były GT1549 o numerze OE 90573534
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sat, 28 March 2009 ![]() |
czyli jednak pamięć mam jeszcze dobrą
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Turbina t15 nie wiem jak w 1z ale w mojej astrze z silnikiem x17dtl to tak jak ktoś zauważył padaka bo tylko 68km zresztą ten silnik bez turbo miał 60km wiec szok... U mnie fabrycznie dawała 0.4bar więc już wiemy jak ten silnik jest dławiony fabrycznie aby podchodził pod niższe opłaty u szkopów... Wracając co do samej turbiny jakieś pół roku temu z ciekawości napisałem meila do garreta aby podesłali mi mapę doładowania tej turbiny i na następny dzień dostałem takie coś http://obrazki.elektroda.net/70_1264843781.jpg porównując tą mapę do np tego garretta gt15 http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...44_454083_2.htm możemy zobaczyć że obie szuszary mają podobny potencjał jeśli chodzi o to ile mogą nadmuchać lecz stara ma max wydajność na poziomie 64% a nowe cudo nawet do 75% czyli wg mnie nowa będzie trochę mniej grzała powietrze ale mało istotne tak czy siak wole starą bo na szrocie turbin do starej astry multum po bardzo okazyjnych cenach a doładowanie 0.4bar sprawiło że są one co najwyżej aktualnie dobrze dotarte i o większych luzów nie mają jak moja z przebiegiem koło 300tyś z wyglądu wygląda jak by miała 30lat bo żeliwo od gorącej strony to sama rdza a aluminiowa część też już zniszczona że tabliczki znamionowej nie odczyta a napis garrett ledwo widoczny a wirnik ma praktycznie nie wyczuwalne luzy, oleju nie bierze a jeśli chodzi o wytrzymałość od prawie roku podkręciłem ją do 1bar w silniku 1.7 czyli już poza mapą doładowania i wbrew pozorom nic jej się nie dzieje , luzów nadal brak. Jednym słowem stara dobra konstrukcja... to znaczy że moge spokojnie założyć t15 do tdi 1z dzięki za kąkretną odpowiedź. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
No to panowie ile widzicie max doładowanie dla niej w 1.7 bo aktualne doładowanie to już mało dla mnie dawać 1.5bar?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 08:39 |